Gå til innhold

Hvorfor tror du ikke på gud?


Anbefalte innlegg

 

Og fordi vi har denne nådige Gud så lever vi enda, vi er håpløst fortapt uten en Gud som leder oss, vi kan jo bare se på hvor håpløs verden er i dag under Satans styre...

 

Jeg lever ikke på grunn av din svake gud. Jeg lever takket være meg selv og mine forfedre. Ingen av de har trengt guden din for å leve.

 

Hyggelig av guden din å la satan styre over menneskene da? Det må jo være guds vilje?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Og fordi vi har denne nådige Gud så lever vi enda, vi er håpløst fortapt uten en Gud som leder oss, vi kan jo bare se på hvor håpløs verden er i dag under Satans styre...

 

Jeg lever ikke på grunn av din svake gud. Jeg lever takket være meg selv og mine forfedre. Ingen av de har trengt guden din for å leve.

 

Hyggelig av guden din å la satan styre over menneskene da? Det må jo være guds vilje?

Det var menneskenes valg ikke Guds valg. Menneskene valgte det onde framfor å høre på Skaperen.

 

Gud lot oss leve videre, men verden er ond fordi det finnes onde mennesker..

Lenke til kommentar

Spørsmål til dere religiøse; hvorfor tror dere ikke på julenissen eller tannfeen? Kan man tro på en Gud, er det logisk å måtte tro på alle andre fantasifigurer også? (både nissens og tannfeens samlede verker blir antagelig mer omfattende enn bibelen). Men logikk ligger dere kanskje ikke nært? ;)

 

Hvis man først skal velge en overnaturlig skapning til sin fordel, så ville det jo være dumt å ikke prioritere fokuset på en som er allmektig.

Lenke til kommentar

Det var menneskenes valg ikke Guds valg. Menneskene valgte det onde framfor å høre på Skaperen.

 

Gud lot oss leve videre, men verden er ond fordi det finnes onde mennesker..

Hæ? Det er jo motsatt. Folk har jo gått bort fra ondskapen, guden din, og istedenfor bygger fornuftige gode samfunn som ikke bygger på ubegrunnede påstander.

 

Ubegrunnede påstander gjør enorm skade og har potensiale til å gjøre uendelig mer skade for mennesker. Slike ubegrunnede påstander du serverer.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Jeg har lest på wiki at Einstein trodde på Gud i en eller annen form, derfor tror jeg ikke at Einstein var totalt ateist som feks Hawkins er.

 

Jeg blir usikker siden Einstein sa og skrev mye forskjellig om Gud og religion således trodde jeg på dette fra wiki samt uttalelser fra Einstein..

 

Det er uansett ikke løgn da det er tvetydig info, ingen har rett og ingen har feil og ingen av oss lyger.

 

Jeg tror det er riktig å kalle Einstein Agnostiker som likevel trodde på en gudskraft som holdt verden sammen med system, jeg selv deler ikke Einsteins tro, men å kalle ham ren ateist som Hawkins blir feil.

 

 

Einstein var vel en av de som tok tanken om Gud ganske så seriøst.. kanskje ikke helt uten grunn at han mente jøde- og kristendommen og dens skrifter gjorde en karikatur ut av Gud.

Lenke til kommentar

 

 

Og fordi vi har denne nådige Gud så lever vi enda, vi er håpløst fortapt uten en Gud som leder oss, vi kan jo bare se på hvor håpløs verden er i dag under Satans styre...

 

Jeg lever ikke på grunn av din svake gud. Jeg lever takket være meg selv og mine forfedre. Ingen av de har trengt guden din for å leve.

 

Hyggelig av guden din å la satan styre over menneskene da? Det må jo være guds vilje?

Det var menneskenes valg ikke Guds valg. Menneskene valgte det onde framfor å høre på Skaperen.

 

Gud lot oss leve videre, men verden er ond fordi det finnes onde mennesker..

 

Guden din ofrer seg selv til seg selv, for å "redde" sitt undermåls "skaperverk" fra det Helvete den sjøl

har organisert.

 

Jeg tar det som en selvfølge at du er ute av stand til å "forklare" oss hvor vidt Fanden har noen annen "makt"

en den han tillates å ha.

 

Guden påstås ha planlagt ALT, og vet ALT fra evighet til evighet - og allikevel er den misfornøyd med det den sjøl har stelt i

stand?

 

Kunne ikke den allmektige guden din smadre Fanden når som helst?...eller enda bedre, hvorfor skapte guden din Fanden? om enn ikke med det øyemål å plage avkommet sitt for all framtid.

 

Guden din har angivelig skapt alt og vet alt.

 

Er den "allmektig" eller er den ikke?

 

Og "tilbyr frelse" fra en "fortapelse" den sjøl har innført?...mens mennesker er de slemme?! .......Get real please!

 

Skaff deg en gud som funker, for den du for tiden sutter på er fullstendig mislykket, både som gud og veileder. Guder som sender sataner og organiserer helveter for sitt avkom - som ikke kan gjøre annet enn å være gudens avkom - bør sjøl sendes dit!

 

Så vidt jeg kan skue fremstår du som en masochist som trenger en gudelig sadist for å føle deg vel, og én av feila du gjør er å dytte vrangforestillingene dine ned over øra på hederlige folk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forskning viser at de som ikke tror på GUD, lever mye mindre. Det vil si 5 år mindre.

 

Det henger nok mer sammen med sosial tilværelse mer enn gudetroen i seg selv. Ville likt å se hvordan de filtrerte ut gudetroen i seg selv som årsaken til 5 år lengre liv. Derimot på den andre siden så finnes det veldig konkrete eksempler der folk dør veldig mye for tidlig nettopp på grunn av en gudetro, eller snarere ideologiske oppfatninger basert på den troen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Og fordi vi har denne nådige Gud så lever vi enda, vi er håpløst fortapt uten en Gud som leder oss, vi kan jo bare se på hvor håpløs verden er i dag under Satans styre...

 

Jeg lever ikke på grunn av din svake gud. Jeg lever takket være meg selv og mine forfedre. Ingen av de har trengt guden din for å leve.

 

Hyggelig av guden din å la satan styre over menneskene da? Det må jo være guds vilje?

Det var menneskenes valg ikke Guds valg. Menneskene valgte det onde framfor å høre på Skaperen.

 

Gud lot oss leve videre, men verden er ond fordi det finnes onde mennesker..

 

Guden din ofrer seg selv til seg selv, for å "redde" sitt undermåls "skaperverk" fra det Helvete den sjøl

har organisert.

 

Jeg tar det som en selvfølge at du er ute av stand til å "forklare" oss hvor vidt Fanden har noen annen "makt"

en den han tillates å ha.

 

Guden påstås ha planlagt ALT, og vet ALT fra evighet til evighet - og allikevel er den misfornøyd med det den sjøl har stelt i

stand?

 

Kunne ikke den allmektige guden din smadre Fanden når som helst?...eller enda bedre, hvorfor skapte guden din Fanden? om enn ikke med det øyemål å plage avkommet sitt for all framtid.

 

Guden din har angivelig skapt alt og vet alt.

 

Er den "allmektig" eller er den ikke?

 

Og "tilbyr frelse" fra en "fortapelse" den sjøl har innført?...mens mennesker er de slemme?! .......Get real please!

 

Skaff deg en gud som funker, for den du for tiden sutter på er fullstendig mislykket, både som gud og veileder. Guder som sender sataner og organiserer helveter for sitt avkom - som ikke kan gjøre annet enn å være gudens avkom - bør sjøl sendes dit!

 

Så vidt jeg kan skue fremstår du som en masochist som trenger en gudelig sadist for å føle deg vel, og én av feila du gjør er å dytte vrangforestillingene dine ned over øra på hederlige folk.

 

 

Det er som jeg har nevnt tidligere. Dersom man tror på en allmektig og allvitende gud som skapte alt og som har 100% korrekt innsyn i fremtiden, og attpåtil er udødelig/evig så vil denne gud per definisjon være ansvarlig for alt, alltid.

Lenke til kommentar

Forskning viser at de som ikke tror på GUD, lever mye mindre. Det vil si 5 år mindre.

Nja.

 

Forskning viser at i enkelte land hvor det er relativt sett lav levestandard så lever religiøse lengre. Dette henger nok mer sammen med fordeler av e.g. sosialt samvær, enn at man mirakuløst lever lengre når man er religiøs. Det er også klart at jo mindre religiøs en befolkning er, jo lengre lever befolkningen i det landet! Men begge disse sammenhengene er nok korrelasjoner som henger sammen med andre faktorer.

 

Dette med at religiøse lever lengre er neppe gyldig i Norge, da den positive effekten av religiøsitet på livsløp forsvinner i land som Danmark og Nederland (som er land som minner veldig om Norge).

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Og fordi vi har denne nådige Gud så lever vi enda, vi er håpløst fortapt uten en Gud som leder oss, vi kan jo bare se på hvor håpløs verden er i dag under Satans styre...

 

Jeg lever ikke på grunn av din svake gud. Jeg lever takket være meg selv og mine forfedre. Ingen av de har trengt guden din for å leve.

 

Hyggelig av guden din å la satan styre over menneskene da? Det må jo være guds vilje?

Det var menneskenes valg ikke Guds valg. Menneskene valgte det onde framfor å høre på Skaperen.

 

Gud lot oss leve videre, men verden er ond fordi det finnes onde mennesker..

Guden din ofrer seg selv til seg selv, for å "redde" sitt undermåls "skaperverk" fra det Helvete den sjøl

har organisert.

 

Jeg tar det som en selvfølge at du er ute av stand til å "forklare" oss hvor vidt Fanden har noen annen "makt"

en den han tillates å ha.

 

Guden påstås ha planlagt ALT, og vet ALT fra evighet til evighet - og allikevel er den misfornøyd med det den sjøl har stelt i

stand?

 

Kunne ikke den allmektige guden din smadre Fanden når som helst?...eller enda bedre, hvorfor skapte guden din Fanden? om enn ikke med det øyemål å plage avkommet sitt for all framtid.

 

Guden din har angivelig skapt alt og vet alt.

 

Er den "allmektig" eller er den ikke?

 

Og "tilbyr frelse" fra en "fortapelse" den sjøl har innført?...mens mennesker er de slemme?! .......Get real please!

 

Skaff deg en gud som funker, for den du for tiden sutter på er fullstendig mislykket, både som gud og veileder. Guder som sender sataner og organiserer helveter for sitt avkom - som ikke kan gjøre annet enn å være gudens avkom - bør sjøl sendes dit!

 

Så vidt jeg kan skue fremstår du som en masochist som trenger en gudelig sadist for å føle deg vel, og én av feila du gjør er å dytte vrangforestillingene dine ned over øra på hederlige folk.

Ja Gud lar det onde/menneskets motstander prøve mennesker, hvorfor ellers samtalte satan med Gud om Job, eller hvorfor lot Gud Jesus fristes av Satan?

Eller hvorfor sier fader vår-før oss ikke inn i fristelse?

 

Legg merke til at Satan ikke er en motstander av Gud, bare en funksjon. Satan er motstander av mennesket. Gud er allmektig og har således ikke noen reelle fiender.

 

Menneskene valgte det onde, det er vår skyld at det er sånn.

 

Hørte folk snakket om mobbing, selvfølgelig følger Gud alltid med, og ingenting blir glemt.

 

 

Satan fikk makt over verden og dets materialisme og grådighet etter fallet.

 

Men det står at alle mennesker skal gjenoppstå en gang til, deretter prøves en siste gang før motstanderen/Satan avskjediget og det onde kastes på Gehenna/søppelfyllingen.

 

Det onde skal forgå og ikke være mer og vi blir alle fullkomne mennesker igjen, men med mer viten og kunnskap enn Adam og Eva...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

 

Ja Gud lar det onde/menneskets motstander prøve mennesker, hvorfor ellers samtalte satan med Gud om Job

 

Eventyret om Gud og Satans veddemål angående Job, som var en så god og rettskaffen mann, viser jo bare hva slags karakter Gud er. Han drepte Jobs dyr. Han drepte Jobs familie. Han brant ned Jobs hus. Han ga Job grusomme sykdommer.

Job, som nå lider mer enn hva man kan tenke seg, bønnfaller Gud om å drepe ham, noe Gud selvfølgelig ikke gjør.

Alt dette, bare for å bevise for Satan at Job ikke kom til å vende ryggen til Gud.

 

Hvorfor i all verden skulle noen ville tilbe et så stort rasshøl?

Endret av Mysulf Pludrebart
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896

Legg merke til at Satan ikke er en motstander av Gud, bare en funksjon. Satan er motstander av mennesket. Gud er allmektig og har således ikke noen reelle fiender.

 

 

 

 

 

"...in the court of heaven, satan's the district attorney..."

 

 

 

 

Kunne ikke dy meg, denne tråden er ganske morsom allerede!

 

Men jeg har et spørsmål til deg Gouldfan, ettersom vi ikke deler på langt nær samme syn på ting. Hva, spesifikt, er det som får deg til å tro at en ALLMEKTIG og PERSONLIG skaper eksisterer?

 

Jeg vet at du har skrevet og fortalt om at du har sett syner osv., og jeg kan forstå at det er god nok grunn for deg til å tro på diverse ting, men jeg forstår ikke helt hvordan du kan være så sikker på at ÉN gud eksisterer. Tror du virkelig at kosmos er et diktatur eller et monarki?

 

Jeg forstår ikke hvordan du gjør det hoppet. Jeg kan godta noen åpenbaringer og lignende, men for meg virker det mye mer sannsynlig, nærmest åpenbart, at alle opplevelsene personer har, hvor dem har en kontakt med noe som som regel beskrives som guddommelig blir automatisk tolket ut ifra deres kultur og kjennskap og derfor viderefører mytene ukritisk. Er du ikke villig til å virkelig ta en titt på denne antagelsen, følelsen, intuisjonen, kunnskapen, viten eller hva enn du vil kalle det (opp til deg), om at det er en allmektig og personlig skaper.

 

Det virker bare for søkt for meg. Jeg er absolutt for at man skal se på eksistensen som en hellig, personlig ting, men å begynne å snakke om én spesifikk allmektig intelligent diktator-entitet er for meg helt på jordet.

 

Merk at jeg ikke sier at informasjonen eller kunnskapen man mottar eller oppfatter under møter med en slik opplevelse eller entitet nødvendigvis må være falsk. Jeg bare stiller meg svært skeptisk til hvor sikker man kan være på hva kilden faktisk er.

Endret av bruker-45896
Lenke til kommentar

 

 

Ja Gud lar det onde/menneskets motstander prøve mennesker, hvorfor ellers samtalte satan med Gud om Job

 

Eventyret om Gud og Satans veddemål angående Job, som var en så god og rettskaffen mann, viser jo bare hva slags karakter Gud er. Han drepte Jobs dyr. Han drepte Jobs familie. Han brant ned Jobs hus. Han ga Job grusomme sykdommer.

Job, som nå lider mer enn hva man kan tenke seg, bønnfaller Gud om å drepe ham, noe Gud selvfølgelig ikke gjør.

Alt dette, bare for å bevise for Satan at Job ikke kom til å vende ryggen til Gud.

 

Hvorfor i all verden skulle noen ville tilbe et så stort rasshøl?

 

 

Fordi det er slik et steinaldermenneske ville valgt å bevise det for noen. En sann allmektig gud hadde ikke trengt å 'teste' Job på den måten. Han kunne jo barre 'hacket' seg inn hos Satan og lagt til informasjonen om at Job ikke vil vende ryggen til Gud, for dette har jo en allvitende Gud allerede kunnskap om. Eller er dette noe som faller utenfor makten til en allmektig Gud..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...