Gå til innhold

Hvorfor tror du ikke på gud?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

....

Du er kanskje ikke så kjent med det Einstein selv har skrevet om dette. Han er en ateist, per def. en som ikke tror på en gud. Einsteins 'gud' er symbolsk, og forøvrig så kommer også det klart nok frem til og med på wikipedia. Det er riktig å kalle ham både agnostisk, og ateist. Dette er ikke et enten eller. Det stemmer at Einstein ikke likte merkelappen 'ateist', fordi han ikke kjente seg igjen i 'ånden' som en 'ateist' - dog, dette har absolutt ingenting med hvorvidt man per def. er ateist eller ikke. Jeg kan til og med være enig med Einstein at spørsmålet ikke er et så enkelt et som "ja" eller "nei", men fremdeles så er det slik man klassifiserer dette. Ferdig med det.

Endret av cuadro
  • Liker 1
Lenke til kommentar

....

Du er kanskje ikke så kjent med det Einstein selv har skrevet om dette. Han er en ateist, per def. en som ikke tror på en gud. Einsteins 'gud' er symbolsk, og forøvrig så kommer også det klart nok frem til og med på wikipedia. Det er riktig å kalle ham både agnostisk, og ateist. Dette er ikke et enten eller. Det stemmer at Einstein ikke likte merkelappen 'ateist', fordi han ikke kjente seg igjen i 'ånden' som en 'ateist' - dog, dette har absolutt ingenting med hvorvidt man per def. er ateist eller ikke. Jeg kan til og med være enig med Einstein at spørsmålet ikke er et så enkelt et som "ja" eller "nei", men fremdeles så er det slik man klassifiserer dette. Ferdig med det.

"God does not play dice" sa Einstein. Dette har enkelte tatt til inntekt for at Einstein trodde på en gud.

Lenke til kommentar

Ja den forskjellen vil vi se i framtiden. Selvom dere ikke tror på Gud, så tror Gud på dere.

Gud hater mennesker, men kanskje mest sånne som deg.

Så du tror altså på Gud så lenge han hater mennesker. Rørende innrømmelse.

Dere ateister tror på Gud når dere har noe å skylde på, men tenk så god Gud er som tillater at vi lever fram til dommens dag.

Lenke til kommentar

Hva med alle de Guden din har vendt ryggen? Er det noen god forklaring på hvorfor jorden er et hælvette for mange å leve på?

Gud ville ikke drepe alle mennesker selvom det finnes noen råtne epler i kurven....

Og fordi vi har denne nådige Gud så lever vi enda, vi er håpløst fortapt uten en Gud som leder oss, vi kan jo bare se på hvor håpløs verden er i dag under Satans styre...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Dere ateister tror på Gud når dere har noe å skylde på, men tenk så god Gud er som tillater at vi lever fram til dommens dag.

Ehm. Nei, nope, no. Hele poenget er at det er en mangel på tro. Mangel på tro på Gud. Mangel på tro på helvete. Mangel på tro på dommens dag.

Men ut ifra "skriftene" skal det ikke så mye tolkning til for å trekke den konklusjonen at Gud, om det eksisterer, ikke liker bastante påstander og fordømmelse uten nestekjærlighet og ydmykhet.

Gud ville ikke drepe alle mennesker selvom det finnes noen råtne epler i kurven....

Og fordi vi har denne nådige Gud så lever vi enda, vi er håpløst fortapt uten en Gud som leder oss, vi kan jo bare se på hvor håpløs verden er i dag under Satans styre...

Du må gjerne se bort fra alle gangene Gud har lagt hele byer øde. Og syndefloden var jo kanskje litt overdrevent kanskje? For ikke snakke om alle de forskjellige landene og gruppene han driver mot hverandre, som en slags pervers dungeon master.

Nei, spør du meg så hører Satan ut som en mye hyggeligere fyr enn Gud. Satan har ingen krav eller bestemmelser. Han krever såvidt jeg vet ikke noe av noen, i motsetning til visse andre. I det minste har han hvertfall ikke forsvømmet hele verden :p

Lenke til kommentar

"Herregud" har jeg sagt flere ganger, men av en eller annen grunn så tar ingen det til inntekt for at jeg tror på en gud.

Jeg bruker ofte det uttrykket, i tillegg til "svarte faen", selv om jeg ikke tror på hverken den ene eller den andre.

Nettopp. Jeg kan godt si at Gud er et rasshøl. Gjør det meg til en teist? På samme måte som at jeg kan si at Spiderman er kul. Betyr det at jeg mener at Spiderman faktisk eksisterer?

Lenke til kommentar

Ja den forskjellen vil vi se i framtiden. Selvom dere ikke tror på Gud, så tror Gud på dere.

Gud hater mennesker, men kanskje mest sånne som deg.

Så du tror altså på Gud så lenge han hater mennesker. Rørende innrømmelse.

Hvem er ateist her? Pleier du vanligvis å annta at du vet noe om de du diskuterer med?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...