Gå til innhold

Hvorfor tror du ikke på gud?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Jeg tror på sannheten og serverer den, det er noe helt annet.

Du burde kanskje slutte å lyge om helt trivielle ting da, kanskje?

 

 

Hva tenker du på? Jeg har aldri nevnt trivielle ting....

 

Ting som har skjedd kan ha värt tilfeldigheter, på samme måte som man kan bli truffet av lynet flere ganger på rad, eller vinne i lotto flere ganger på rad.

 

Dvs alle detaljene og fremtiden jeg fikk for meg kan ha värt tilfeldig at har skjedd flere ganger på rad, og nå bor jeg i Sverige, det var tilfeldigheter jeg ikke viste om som fikk meg hit akkurat som jeg ble fortalt.

 

Er det slike trivielle ting du pönsker på?

 

Isåfall, jeg lyger ikke, mulig det jeg har fått vite er feil, men jeg tror på det fordi det har vist seg at det stemmer.

 

Det er det jeg tror på, siden jeg tror det er sant og forteller det, så er det uansett om man er ateist eller hobbysatanist ikke lögn.

 

 

Hvordan er det å vente å se å gi opp? Tiden vil jo vise hvem som har rett eller feil, så jeg lar tiden bevise mine ord her på forumet...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Forstår ikke helt hvordan du tenker her. Ikke vondt ment :) Men her er hvorfor:

Hvordan er det å vente å se å gi opp? Tiden vil jo vise hvem som har rett eller feil, så jeg lar tiden bevise mine ord her på forumet...


Du sier at tiden vil vise hvem som har rett eller feil, så sier du at tiden vil bevise dine ord, da har du jo allerede gjort deg opp en bastant mening om hva tiden vil vise?

Jeg tror på sannheten og serverer den, det er noe helt annet.


Her sier du at du tror på sannheten og serverer sannheten, du kan ikke vite om du serverer sannheten.

Isåfall, jeg lyger ikke, mulig det jeg har fått vite er feil, men jeg tror på det fordi det har vist seg at det stemmer.


Også her sier du at det er mulig at du tar feil, du vet med andre ord ikke om du serverer sannheten.

Hvordan er det å vente å se å gi opp? Tiden vil jo vise hvem som har rett eller feil, så jeg lar tiden bevise mine ord her på forumet...

 

Igjen. Du sier at tiden vil bevise dine ord, du har allerede sagt det er mulig du tar feil, som betyr at du ikke kan vite om du serverer sannheten, så du vet ikke om tiden vil bevise om du har rett eller om de andre har rett.

 

Altså, er det ikke bare å innse at du ikke kan vite for sikkert?

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Poenget mitt er det jeg tror og har opplevd. Dersom jeg selv tror på dette og vitner om det, hvordan er det da løgn?

 

Dersom jeg var ateist eller hobbysatanist og snakket om Guds makt og påsto ting så ville det vært løgn.

 

Men jeg er troende, mulig lynet har slått ned på meg tre ganger, men løgn er det ikke...

Lenke til kommentar

Poenget mitt er det jeg tror og har opplevd. Dersom jeg selv tror på dette og vitner om det, hvordan er det da løgn?

 

Dersom jeg var ateist eller hobbysatanist og snakket om Guds makt og påsto ting så ville det vært løgn.

 

Men jeg er troende, mulig lynet har slått ned på meg tre ganger, men løgn er det ikke...

 

Og hvordan vet vi at det ikke er tilfellet? :p

Lenke til kommentar

Folk er religiøse av tre grunner; hjernevasking fra barnsben av, selvopplevde "uforklarlige" møter med åndeverdenen (som selvfølgelig er en mental feil oppe i den enkeltes hode) eller en frykt for at døden er siste stasjon.

 

Jo raskere man forstår at guder, ånder og alt tilhørende er noe som skapes i den enkeltes hode har vi kommet godt på vei. Det er rein og skjær innbilning, intet mer.

 

Spørsmål til dere religiøse; hvorfor tror dere ikke på julenissen eller tannfeen? Kan man tro på en Gud, er det logisk å måtte tro på alle andre fantasifigurer også? (både nissens og tannfeens samlede verker blir antagelig mer omfattende enn bibelen). Men logikk ligger dere kanskje ikke nært? ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan er det å vente å se å gi opp? Tiden vil jo vise hvem som har rett eller feil, så jeg lar tiden bevise mine ord her på forumet...

Du sier jo her at du har gitt opp. Du har ikke evne, kreativitet og vilje til å ta saken i egne hender og gjøre det klart for alle at du unektelig har rett.

 

Det er ikke slik at fysikere ga opp og sa at tiden ville vise at Higgs partikkelen eksisterte. De tok saken i egne hender og gjorde det klart at de hadde rett.

 

Du derimot klarer ikke å gjøre noen ting, du gir opp og lar tiden gjøre jobben for deg. Tenk om Einstein hadde gjort det samme med relativitetsteorien? Det er jo definisjonen på å gi opp, det er latskap, det viser så tydelig at du ikke tror på det du sier selv engang.

Lenke til kommentar

Poenget mitt er det jeg tror og har opplevd. Dersom jeg selv tror på dette og vitner om det, hvordan er det da løgn?

 

Dersom jeg var ateist eller hobbysatanist og snakket om Guds makt og påsto ting så ville det vært løgn.

 

Men jeg er troende, mulig lynet har slått ned på meg tre ganger, men løgn er det ikke...

Du lyver ikke, men det du sier er ikke sant!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Poenget mitt er det jeg tror og har opplevd. Dersom jeg selv tror på dette og vitner om det, hvordan er det da løgn?

 

Dersom jeg var ateist eller hobbysatanist og snakket om Guds makt og påsto ting så ville det vært løgn.

 

Men jeg er troende, mulig lynet har slått ned på meg tre ganger, men løgn er det ikke...

 

Kjenner du til din egen bevissthet såpass, at du klarer oppfatte at det er 2 aktører som fungerer til enhver tid der - "knower" og "doer"? Hvis du ikke kjenner til dette, så vil jeg nesten kategorisk si at du innbiller deg ting og fenomener. Bevissthet. slik jeg erfarer den, og i min søken etter sannheten, er at den har en vanvittig kapasitet for "tryllerier", og selv om man gjør sitt beste for å "holde kontroll" på den, så kommer den opp med stadige nye tricks ... Slike fenomener som du tar som beviser, er morsomme nok, bare husk på at det mest sannsynlig er det vanlige spillet du utsettes for, av deg selv ..

 

Kort sagt: du og jeg og alle andre, er noen fantastiske skapere, hver og en av oss

Lenke til kommentar

 

Hva tenker du på? Jeg har aldri nevnt trivielle ting....

Du hevdet tidligere at Einstein trodde på Spinozas gud og dermed ikke var ateist. Jeg vil kalle dette en blank løgn, spesielt siden vi har tatt det opp så mange ganger allerede og du helt klart vet bedre.

Jeg har lest på wiki at Einstein trodde på Gud i en eller annen form, derfor tror jeg ikke at Einstein var totalt ateist som feks Hawkins er.

 

Jeg blir usikker siden Einstein sa og skrev mye forskjellig om Gud og religion således trodde jeg på dette fra wiki samt uttalelser fra Einstein..

 

Det er uansett ikke løgn da det er tvetydig info, ingen har rett og ingen har feil og ingen av oss lyger.

 

Jeg tror det er riktig å kalle Einstein Agnostiker som likevel trodde på en gudskraft som holdt verden sammen med system, jeg selv deler ikke Einsteins tro, men å kalle ham ren ateist som Hawkins blir feil.

Lenke til kommentar

 

 

Poenget mitt er det jeg tror og har opplevd. Dersom jeg selv tror på dette og vitner om det, hvordan er det da løgn?

 

Dersom jeg var ateist eller hobbysatanist og snakket om Guds makt og påsto ting så ville det vært løgn.

 

Men jeg er troende, mulig lynet har slått ned på meg tre ganger, men løgn er det ikke...

Kjenner du til din egen bevissthet såpass, at du klarer oppfatte at det er 2 aktører som fungerer til enhver tid der - "knower" og "doer"? Hvis du ikke kjenner til dette, så vil jeg nesten kategorisk si at du innbiller deg ting og fenomener. Bevissthet. slik jeg erfarer den, og i min søken etter sannheten, er at den har en vanvittig kapasitet for "tryllerier", og selv om man gjør sitt beste for å "holde kontroll" på den, så kommer den opp med stadige nye tricks ... Slike fenomener som du tar som beviser, er morsomme nok, bare husk på at det mest sannsynlig er det vanlige spillet du utsettes for, av deg selv ..

 

Kort sagt: du og jeg og alle andre, er noen fantastiske skapere, hver og en av oss

Ja jeg skapte således min framtid, mulig det, men detaljer som er skremmende korrekte har skjedd.

 

Det er som sagt ikke umulig at lynet slo ned på på meg 3 ganger, og om Ateister og hobbysatanister føler seg beroliget av det, så er det ok for meg...

Lenke til kommentar

Sannelig artig ja :)

 

Dersom det trekkes en parallell mellom ateisme og satanisme skjønner jeg egentlig ikke hvorfor det gjøres. Dog det er ikke nødvendig å ikke tro på satan for å være ateist, men jeg vil påstå at alle de jeg vet om av ateister er av den oppfatning. Sånn sett så er en kristen som tror på Satans eksistens uendelig mye mer satanist enn både meg selv og Abigor, da de i hvert fall aksepterer Satans eksistens.

 

Dersom satanisme menes som "mot Gud" så er det nærmere sannheten. Jeg er ikke imot Gud i seg selv, da jeg ikke tror på en Guds eksistens. Men jeg er tildels imot Gud som et konsept, og da spesielt de ulike religioner og ideologier basert på dette, som i dag har meget god oppslutning. I hvert fall hvis man tar de "offisielle" tallene som korrekte, noe jeg ikke nødvendigvis gjør. Som f.eks. her i Norge der det finnes mange ateister og andre ikke-kristne (meg selv inkludert, enn så lenge) som fortsatt er registrert som kristne.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

uansett hvor mange forskjellige ateister og kristne som barker sammen i diverse tråder her på forumet, klarer jeg ikke å se særlig forskjell på dere, og synes dere passer veldig godt sammen, nesten som at dere trenger hverandre litt .. men vil ikke innrømme det

 

jeg vet at Gud finnes, mens jeg vet at Gud ikke finnes ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...