Larzen_91 Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Selveste Hawkins mener at skapelsen av avanserte roboter og nanoroboter kan true menneskeheten fordi de overgår vår intelligens, altså at vi skaper noe som setter oss ned på rangstigen i evolusjonen.... Den rangstigen du prater om eksisterer ikke. Det finnes ikke noe "mer" eller "mindre" eller "bedre" eller "dårligere" når det kommer til organismer i evolusjonær teori. 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Nei, men de vil alle endre mening når guds makt kommer tilbake til verden. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Nei, men de vil alle endre mening når guds makt kommer tilbake til verden. Gammelt nytt nå. Kommet ut av tellinga av hvor mange ganger du har sagt dette. Du innrømmer jo selv at din erfaring ikke kan overbevise vi som ikke har hatt erfaringen. Hva er vitsen med å kverne om det hele tiden? Du tror på gud, check. Du gjør det på grunn av en/flere erfaring(er) du har hatt, check. Jeg og andre som utenforstående har ikke noe rasjonelt grunnlag for å tro deg, check. Da er det på tide å gå videre, med mindre du faktisk kan komme med noe argument eller bevis med mer tyngde. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 Og som han nevnte tidligere, han kan ikke overbevise oss. Men slapp av. Gud kommer til å overbevise oss en eller annen gang. Snart. Bare vent. Litt til. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 Nei, men de vil alle endre mening når guds makt kommer tilbake til verden.Du vet jo like godt som meg at ingen vil endre mening når din svake gud kommer tilbake. Det er en veldig ynkelig svak liten gud som jeg ikke klarer å tilbe. Lenke til kommentar
MigeMaur Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 "For så høyt har Gud elsket verden, at han lener seg komfortabelt tilbake, og bivåner skaperverket sitt, som er på god vei til å ødelegge seg selv, uten at han tar vare på det han har skapt. Og så høyt har Gud elsket verden, at selv om han er ufattelig mektig, og har alle tenkelige muligheter til å ordne opp, og skape fred på jord, lar han oss heller gå under, fordi en nysgjerrig dame en gang lot en snakkende slange overtale henne til å spise et eple som hang på et tre, som stod midt i hagen der dama og mannen hennes bodde, og som de av en eller annen grunn ikke fikk lov til å røre. Så høyt har Gud elsket verden, at han faktisk lot menneskene skape seg mangfoldige nye guder å tilbe, til tross for at det første bud tydelig sier at 'Du skal ikke ha andre guder enn meg'. Så høyt har Gud elsket verden, at han kan gjøre hva han vil av grusomme ting mot menneskene han har skapt, og vite at ingen kan si noe annet enn at 'Guds veier er uransakelige'. Så høyt har rett og slett Gud elsket denne stakkars verden, at jeg mistenker at han gikk lei for en lang, lang stund siden." (Mysulf, 1:1-5) 5 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 Det står skrevet et sted at endetiden skal forkortes for å milde menneskenes plager, dvs som jesus sa at mödre ikke skal kunne amme sine barn(atomkrig) og at vinteren blir giftig og redselsfull. Men Gud sier altså at han kommer til å gripe inn for å stoppe for stor lidelse. Hvem sin skyld er det at verden er som den er? Et svar, mennesket. Gud bare lot oss leve, men var i tvil. Kjärligheten til mennesket gjorde mest. Derfor lever vi og ble ikke slettet helt ut. Vent å se bare, vent å se. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 Gud skapte mennesket ufeilbarlig, uten sykdom alderdom og sult og lidelse. Men Adam og Eva sviktet oss, i en hage full av mat og spennende ting måtte de velge feil frukt. Dermed ble de klar over forskjellen mellom godt og ondt, men klarte /Kain ikke å velge det gode. Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 Gud skapte mennesket ufeilbarlig, uten sykdom alderdom og sult og lidelse. Men Adam og Eva sviktet oss, i en hage full av mat og spennende ting måtte de velge feil frukt. Dermed ble de klar over forskjellen mellom godt og ondt, men klarte /Kain ikke å velge det gode. Si meg... gjorde Adam og Eva en feil når de sviktet oss? Hvis svaret på det er ja, så var det åpenbart at de ikke ble skapt ufeilbarlige. Hvis svaret er nei, hvorfor fulgte alle disse negative konsekvensene av deres handling som ikke var en feil? 3 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Religiøs fanatisme 101. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Gud skapte mennesket ufeilbarlig, uten sykdom alderdom og sult og lidelse. Men Adam og Eva sviktet oss, i en hage full av mat og spennende ting måtte de velge feil frukt. Dermed ble de klar over forskjellen mellom godt og ondt, men klarte /Kain ikke å velge det gode. Si meg... gjorde Adam og Eva en feil når de sviktet oss? Hvis svaret på det er ja, så var det åpenbart at de ikke ble skapt ufeilbarlige. Hvis svaret er nei, hvorfor fulgte alle disse negative konsekvensene av deres handling som ikke var en feil? Nøyaktig mine egne tanker. De var ufeilbarlige, men de gjorde fortsatt noe som skal dømme menneskeheten til evig tid? En feil med så, for det første umoralske, men også enormt fatal konsekvens må da betegnes som en grov feil. Ekstra ille blir det, når han selv sier at de ikke ble klar over godt og vondt før etter "syndefallet". De hadde rett og slett ikke forutsetning til å engang vite hva konsekvens betød. Mytene om syndefallet og dommedag er for meg bare komiske fiksjonshistorier om en voldelig og barbarisk og inkompetent guds desperate forsøk på å klandre og straffe sine "barn" for egne feil. 2 Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Hva er sjansen for at Gouldfan kommer med et fornuftig svar på den problemstillingen? Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Hva er sjansen for at Gouldfan kommer med et fornuftig svar på den problemstillingen? "Ja, men dere skjønner ikke sammenhengen slik Gud gjør. Bare vent. Han kommer til å vise seg. Da skjønner dere" Blir vel noe i den duren tenker jeg, erfaringsmessig sett. 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 (endret) Si meg... gjorde Adam og Eva en feil når de sviktet oss? Hvis svaret på det er ja, så var det åpenbart at de ikke ble skapt ufeilbarlige. Hvis svaret er nei, hvorfor fulgte alle disse negative konsekvensene av deres handling som ikke var en feil? De var skapt ufeilbarlige, men sviktet Gud og også hele menneskeslekten som arvet deres feilgrep. Dersom de ikke hadde sviktet Guds symbol så hadde alle mennesker i dag levd i en perfekt verden. Du kan kalle det et eksperiment. Vi mennesker feilet, men etterkommerne fikk Guds nåde. Verden vi lever i nå med sult og nød kan synes vanskelig, men er bare tidsbegrenset lidelse i forhold til det evige livet som venter de som handler godt. Vi blir vurdert enkeltvis. Det måtte et nytt ufeilbarlig menneske til, hybriden Jesus, halvt menneske og halvt gudeskapt. Dersom Jesus også hadde syndet, så hadde nok pottemakeren skrinlagt hele prosjektet jorden. Nøyaktig mine egne tanker. De var ufeilbarlige, men de gjorde fortsatt noe som skal dømme menneskeheten til evig tid? En feil med så, for det første umoralske, men også enormt fatal konsekvens må da betegnes som en grov feil. Ekstra ille blir det, når han selv sier at de ikke ble klar over godt og vondt før etter "syndefallet". De hadde rett og slett ikke forutsetning til å engang vite hva konsekvens betød. Mytene om syndefallet og dommedag er for meg bare komiske fiksjonshistorier om en voldelig og barbarisk og inkompetent guds desperate forsøk på å klandre og straffe sine "barn" for egne feil. Gud hadde troen på at det skulle gå bra i en hage full av overflod og spennende ting trodde han ikke at de skulle trampe på symbolet for Guds makt. "Ja, men dere skjønner ikke sammenhengen slik Gud gjør. Bare vent. Han kommer til å vise seg. Da skjønner dere" Blir vel noe i den duren tenker jeg, erfaringsmessig sett. Dere kjenner ikke sannheten er det rette svaret, men sannheten vil vise seg. Endret 11. januar 2015 av LiamH Fire poster på rad flettet. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 Dere kjenner ikke sannheten er det rette svaret, men sannheten vil vise seg.Vil det skje i din levetid? Lenke til kommentar
Novalamper Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 Vanskelig gi et godt svar på. Men enkelt forklart uten begrunnelse og historietime om meg selv, fordi jeg (etter mange år med filosofering) fikk et såkalt "aha" øyeblikk. Litt klisjè å si, men samme følelse av å vite at julenissen ikke finnes. Like sikker når det gjelder begge Noen som synes at det å vite at en venn er troende er noenlunde trist ? At denne vennen kommer til å gå rundt å basere sine valg og tanker på fantasi ? At du vil si noe, men sier ingenting fordi "alle må få lov til å tro det de vill" ? Og mange kristne sier at så lenge de får være i fred uten å bli plaget for deres tro så skal ikke de plage de som er ikke-troende. Men de har kirker som fremmer deres syn. Hva hadde skjedd om vi som ikke tror hadde hatt møter i templer og radiostasjon for å si at å ikke tro er den rette veien ? Kan hende det finnes, har bare ikke sett eller hørt noe om det.. Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 Si meg... gjorde Adam og Eva en feil når de sviktet oss? Hvis svaret på det er ja, så var det åpenbart at de ikke ble skapt ufeilbarlige. Hvis svaret er nei, hvorfor fulgte alle disse negative konsekvensene av deres handling som ikke var en feil? De var skapt ufeilbarlige, men sviktet Gud og også hele menneskeslekten som arvet deres feilgrep. Dersom de ikke hadde sviktet Guds symbol så hadde alle mennesker i dag levd i en perfekt verden. Du kan kalle det et eksperiment. Vi mennesker feilet, men etterkommerne fikk Guds nåde. Verden vi lever i nå med sult og nød kan synes vanskelig, men er bare tidsbegrenset lidelse i forhold til det evige livet som venter de som handler godt. Vi blir vurdert enkeltvis. Det måtte et nytt ufeilbarlig menneske til, hybriden Jesus, halvt menneske og halvt gudeskapt. Dersom Jesus også hadde syndet, så hadde nok pottemakeren skrinlagt hele prosjektet jorden. Dette svarer ikke på spørsmålet. La meg forsøke igjen: Adam og Eva er ufeilbare. De kan ikke gjøre feil. Adam og Eva gjør en feil når de svikter gud. Altså var ikke Adam og Eva ufeilbare, eller så var det ingen feil å svikte gud. Hvilken av de to konklusjonene mener du at stemmer? Det må være en av dem. 1 Lenke til kommentar
MigeMaur Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 De var skapt ufeilbarlige, men sviktet Gud og også hele menneskeslekten som arvet deres feilgrep. Her motsier du deg selv allerede i første setning. Noe som gjør resten av innleget ditt temmelig intetsigende. 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 Dere kjenner ikke sannheten er det rette svaret, men sannheten vil vise seg.Vil det skje i din levetid? Det jeg har nevnt med Russland og Kina, og problemene i verden vil skje i min levetid, men jeg kommer til å dö för verden er slutt. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 Du ønsker kanskje oppmerksomhet, men du har ingen troverdighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå