Gouldfan Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Jeg kan bare vise til de hendelsene som er dokumentert i Bibelen.Ingenting er dokumentert. At noen har skrevet en bok, betyr ikke at det er dokumentert. Tror du på det som er dokumentert i Asbjørnsen & Moe's eventyrbok også? Hvis nei...hvorfor ikke? Begge bøkene har noen skrevet, men ingen har dokumentert det. Du vil tro når Guds makt kommer tilbake, det er ikke lenge til.......Gudene vet hvor lenge de kristne har sagt...."Han skal snart komme igjen".... Når i svarte er "snart"? Er det imorgen? Om 5 år? 10 år? 100 år? 1000 år? Snart er et vidt begrep som ikke holder. Kom med en konkret dato. Det er forklart med bevitninger i Bibelen. Jeg synes det er feil å sammenligne Bibelen med Asbjörnsen og Moe. Det er ting som må skje först, når USA går under ökonomisk og maktmessig og vi har en konge som heter Haakon så kan du gjöre deg klar til å sette kursen til Sverige. Tror du på romvesen-kidnappinger? Det er hele grupper rundt om kring i verden som sier de har vært bortført. Historiene er ofte forholdsvis lignende, kanskje noen detaljforskjeller her og der. Dersom du ikke tror disse historiene: hva om vi skriver ned beretningene og lar de ligge et par tusen år. Og oversetter de et dusin ganger. Og redigerer innholdet litt. Er beretningene mer troverdige nå? Ja jeg tror på Aliens. Gud er en höyerestående skapning, hjerne og hans makt er aliens og deres teknologi. Altså ingen mirakler, bare Guds teknologi som vi er for dumme til å forstå enda. Gjenoppvåkning av döde, Vekke döde til liv etc, svevende festninger i skyene som lager lyd av fossefall når de flytter på seg. Jesus gikk opp en stige i luften og ble hentet av en himmelvogn helt til slutt. Ezekiel så en ufo i örknene som sa de var Guds budbringere. Dette fartöyet brakte de ham rundt over store områder der han snakket til menneskene... Etc Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Ezekiel spiste en liten sak som han forklarte som en spisende skriftrull fordi den fylte ham med ord og tanker. Helt klart teknologi, vet dere at vi mennesker er på grensen til å skape nytt biologisk og teknologisk liv, som nanoboter, og at vi allerede er der vi ved teknologi kan läre opp hjernen ved å koble til data som om det skulle väre en USB stick til Hjernen. Vi kommer også til å få innebygd smartphones i kroppen etc... Vi vet snart også hvordan vi skal stoppe aldringsprosessen og leve evig i genene. Vi vet også snart mye mer om Genene, Genene våre kan inneholde mye info om forfedre og oldeforeldre. Akkurat som en "Livets Bok". Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Selveste Hawkins mener at skapelsen av avanserte roboter og nanoroboter kan true menneskeheten fordi de overgår vår intelligens, altså at vi skaper noe som setter oss ned på rangstigen i evolusjonen.... Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Man kan sef si at jeg som 9 år hadde psykose, Så kan man også videresi at min framtid således ble påvirket av det jeg trodde var min framtid. Men det forklarer ikke det spesifike budet jeg fikk, og som jeg holdt. og som viste seg. Det forklarer heller ikke det spesielle budet jeg fikk om å ikke bryte på noe jeg ikke skulle ta imot, men to dager etter fikk jeg et stort fristende tilbud om å motta et lass som ikke er lovlig å ha i Norge eller andre land. Det tilbudet var det farlig for meg å si nei til, jeg kunne i värste fall blitt drept fordi jeg viste for mye. Det siste kan sef väre en tilfeldighet, men det andre spesifike budet som var så viktig som jeg fikk som 9 åring, og som forandret alt kan jeg ikke forklare hvorfor skjedde nöyaktig slik det ble fortalt som 19 åring, nöyaktig 10 år senere. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Ezekiel og särlig Enochs bok/Noahs oldefar er veldig gamle.... Men Ezekiel kom seg over lange avstander i et fartöy, hvor langt vet vi ikke. Men det gjöres klart at han ikke gikk til disse stedene med sine egne fötter. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 (endret) Befolkningssvingninger og maktkamper har vi hatt i hele menneskets historie. Nå legger du deg på like trygg linje som å si at troende til en ny religion vil bli forfultgt. Det neste er vel å spå at solen står opp i øst imorgen. Jeg lurte på hva som får deg til å tro at du har rett i dine religiøse dommedagsfantasier. Ikke at du har sett en film på nrk som forteller om kommende maktkamper og befolkningssvingninger. På nrk sin nettside står det: "The Limits to Growth, som pekte på muligheten for økologisk og økonomisk sammenbrudd" Altså muligheten, ikke at dette er noe du vet kommer til å skje. Du later veldig ofte som du vet ting, kunnskap du umulig kan inneha. Det er ikke noe støtte for guden din i dette. Det er ikke noe støtter for at russland skal innvadere Norge i dette. Du finner en bok som sier at ekponensiell vekst ikke er mulig på en planet med begrensede ressurser. Og tar dette som støtte for guden din og andre ville fantasier? Nei, men jeg så dette og har sett det lenge. Limits to growth folkene mener at vi er langt over den grensen vi hadde, og at krisetider og nedgang står for tid, samt kamp om levedyktige områder. Dvs der det ikke er for varmt, for lite vann, for mye storm eller er over vann. Vi vet jo feks sånn ca at Danmark, Nederland og Venezia vil gå dukken.. Kyoto avtalen var altfor sent ute, men ikke engang der klarte vi å enes om det som er nödvendig for å ha en levedyktig planet. Vi er nå på det steder der vi dör som menneskehet, eller blir reddet av en Gud. Det går ikke an å utvikle seg opp fra det rotet som vår ökonomi og samfunn er bygget på. Endret 6. januar 2015 av Gouldfan Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Jeg kan bare vise til de hendelsene som er dokumentert i Bibelen. Ingenting er dokumentert. At noen har skrevet en bok, betyr ikke at det er dokumentert. Tror du på det som er dokumentert i Asbjørnsen & Moe's eventyrbok også? Hvis nei...hvorfor ikke? Begge bøkene har noen skrevet, men ingen har dokumentert det. Du vil tro når Guds makt kommer tilbake, det er ikke lenge til....... Gudene vet hvor lenge de kristne har sagt...."Han skal snart komme igjen".... Når i svarte er "snart"? Er det imorgen? Om 5 år? 10 år? 100 år? 1000 år? Snart er et vidt begrep som ikke holder. Kom med en konkret dato. Dokumentert? Alle slektsledd fra Adam og Eva er dokumentert. Jeg vet at verden fantes för den tid. Men det er dokumentert slekstledd og hendelser, kriger og Faraoer er også dokumentert. Dette var slekter og konger som faktisk levde. Bibelen er en kilde til historie fra den tiden. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Jeg kan bare vise til de hendelsene som er dokumentert i Bibelen.Ingenting er dokumentert. At noen har skrevet en bok, betyr ikke at det er dokumentert. Tror du på det som er dokumentert i Asbjørnsen & Moe's eventyrbok også? Hvis nei...hvorfor ikke? Begge bøkene har noen skrevet, men ingen har dokumentert det. Du vil tro når Guds makt kommer tilbake, det er ikke lenge til.......Gudene vet hvor lenge de kristne har sagt...."Han skal snart komme igjen".... Når i svarte er "snart"? Er det imorgen? Om 5 år? 10 år? 100 år? 1000 år? Snart er et vidt begrep som ikke holder. Kom med en konkret dato. Det er forklart med bevitninger i Bibelen. Jeg synes det er feil å sammenligne Bibelen med Asbjörnsen og Moe. Det er ting som må skje först, når USA går under ökonomisk og maktmessig og vi har en konge som heter Haakon så kan du gjöre deg klar til å sette kursen til Sverige. Tror du på romvesen-kidnappinger? Det er hele grupper rundt om kring i verden som sier de har vært bortført. Historiene er ofte forholdsvis lignende, kanskje noen detaljforskjeller her og der. Dersom du ikke tror disse historiene: hva om vi skriver ned beretningene og lar de ligge et par tusen år. Og oversetter de et dusin ganger. Og redigerer innholdet litt. Er beretningene mer troverdige nå? Ja jeg tror på Aliens. Gud er en höyerestående skapning, hjerne og hans makt er aliens og deres teknologi. Altså ingen mirakler, bare Guds teknologi som vi er for dumme til å forstå enda. Gjenoppvåkning av döde, Vekke döde til liv etc, svevende festninger i skyene som lager lyd av fossefall når de flytter på seg. Jesus gikk opp en stige i luften og ble hentet av en himmelvogn helt til slutt. Ezekiel så en ufo i örknene som sa de var Guds budbringere. Dette fartöyet brakte de ham rundt over store områder der han snakket til menneskene... Etc Wow.. underholdende faktisk. Dette er jo diskutabelt mer absurd enn Ray Comfort sine uttalelser. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 ja, og nå fikk jeg også tårer i øya.. Det begynte så bra, for så å trille ut i det helt absurde popcorn, neste! Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Ja dere får jo tro hva dere vil. Men ikke bli sjokkert dersom Guds makt kommer tilbake igjen mot slutten da. Alle ser at verden er slutt,, its no way out. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Ja dere får jo tro hva dere vil. Men ikke bli sjokkert dersom Guds makt kommer tilbake igjen mot slutten da. Alle ser at verden er slutt,, its no way out. Jeg fikk med meg hva du sa første gangen. Og igjen velger jeg å overse den passive "trusselen". Dette blir faktisk så absurd at jeg tviler sterkt på din oppriktighet når det kommer til det du sier. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Ja dere får jo tro hva dere vil. Men ikke bli sjokkert dersom Guds makt kommer tilbake igjen mot slutten da. Alle ser at verden er slutt,, its no way out. Man kan si at alt er slutt når det er født, så på den måten er alt på en måte ferdig før det tar til, men det betyr vel ikke at man behøver å deppe, eller vende seg mot en "organisert Gud" - bare kjenn etter hos deg selv, og si ikke bort til noen hva du erfarte Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 (endret) Ja dere får jo tro hva dere vil. Men ikke bli sjokkert dersom Guds makt kommer tilbake igjen mot slutten da. Alle ser at verden er slutt,, its no way out. Jeg fikk med meg hva du sa første gangen. Og igjen velger jeg å overse den passive "trusselen". Dette blir faktisk så absurd at jeg tviler sterkt på din oppriktighet når det kommer til det du sier. Det er ikke noen trussel. Hva mener du med trussel? Alle mennesker dör når de dör og råtner. Akkurat som ateistene tror. Men Gud har muligheten til å vekke opp de han vil. Noen mennesker får en straff, men da av Gud. Dette er ikke en evig straff men avgrenset straff. Deretter er det en evig tilintetgjörelse. Mennesker befinner seg i tre kategorier. I Gud/de gode så har du Mellomleddet, og så har du de menneskene som lever i djevelen. Det er bare de som lever i Gud/de gode som får evig liv. De som er i mellomleddet er gjennomsnittlige mennesker, de er ikke spesielt gode, men ikke spesielt onde heller. Veldig rike og egosentriske mennesker havner ofte i denne kategorien. Disse får ikke noen särlig straff men vekkes bare ikke opp. De som lever i djevelen får en avgrenset straff för de tilintetgjöres for evig tid. Det finnes altså ikke noe Helvete, eller noen straffende djevel. Dette er overtro overfört fra gamle guder som Hades og Hel. Det er Gud som dömmer oss og straffer oss, djevelen er å regne som en motstander og aktor/anklager. Mennesket må gjennom denne prosessen i livet for å finne ut hvem som er levedyktige... Som i lignelsen om såkornene. Men vit dette, det er absolutt ikke nödvendig å väre troende for å väre et godt menneske. Det finnes gode humanister også, og gode ateister. Det er derimot enklere for en rett-troende å väre god, men det sagt så finnes det mange falske kristne, du kan sammenligne de med de skriftlärde. Når vi spurte spörsmålet om muslimer, så fikk jeg som svar at det var mange muslimer i evigheten, og at det også var mange kristne i fortapelsen. Dersom man er rik, så er man nesten dömt til å bli i mellomleddet, men det finnes unntak der også, enkelte stiftelser og veldedighet kan hjelpe på, men det må väre skikkelig dedikert og monne så det holder. Jeg vil svare på hva som er en rett-troende person også. En rett-troende person er en person som handler godt og er et godt menneske. Det kan väre en Katolikk, en protestant, en pinsevenn, et vitne, det kan väre en muslim, det kan väre en jöde, det kan väre en hinduist, en buddist.. Det kan väre en ateist, en humanist. Det er ikke HVA du er, men HVORDAN du gjör det. Endret 6. januar 2015 av Gouldfan Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Ja dere får jo tro hva dere vil. Men ikke bli sjokkert dersom Guds makt kommer tilbake igjen mot slutten da. Alle ser at verden er slutt,, its no way out. Jeg fikk med meg hva du sa første gangen. Og igjen velger jeg å overse den passive "trusselen". Dette blir faktisk så absurd at jeg tviler sterkt på din oppriktighet når det kommer til det du sier. Det er ikke noen trussel. Hva mener du med trussel? Alle mennesker dör når de dör og råtner. Akkurat som ateistene tror. Men Gud har muligheten til å vekke opp de han vil. Noen mennesker får en straff, men da av Gud. Dette er ikke en evig straff men avgrenset straff. Deretter er det en evig tilintetgjörelse. Mennesker befinner seg i tre kategorier. I Gud/de gode så har du Mellomleddet, og så har du de menneskene som lever i djevelen. Det er bare de som lever i Gud/de gode som får evig liv. De som er i mellomleddet er gjennomsnittlige mennesker, de er ikke spesielt gode, men ikke spesielt onde heller. Veldig rike og egosentriske mennesker havner ofte i denne kategorien. Disse får ikke noen särlig straff men vekkes bare ikke opp. De som lever i djevelen får en avgrenset straff för de tilintetgjöres for evig tid. Det finnes altså ikke noe Helvete, eller noen straffende djevel. Dette er overtro overfört fra gamle guder som Hades og Hel. Det er Gud som dömmer oss og straffer oss, djevelen er å regne som en motstander og aktor/anklager. Mennesket må gjennom denne prosessen i livet for å finne ut hvem som er levedyktige... Som i lignelsen om såkornene. Men vit dette, det er absolutt ikke nödvendig å väre troende for å väre et godt menneske. Det finnes gode humanister også, og gode ateister. Det er derimot enklere for en rett-troende å väre god, men det sagt så finnes det mange falske kristne, du kan sammenligne de med de skriftlärde. Når vi spurte spörsmålet om muslimer, så fikk jeg som svar at det var mange muslimer i evigheten, og at det også var mange kristne i fortapelsen. Dersom man er rik, så er man nesten dömt til å bli i mellomleddet, men det finnes unntak der også, enkelte stiftelser og veldedighet kan hjelpe på, men det må väre skikkelig dedikert og monne så det holder. Og du har din særegne versjon av Gud og religion. En av mange tusen. Når det kommer til stykket tror jeg enhver troendes 'Gud' kun er en refleksjon av vedkommendes egne tanker og ønsketanker. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Ja dere får jo tro hva dere vil. Men ikke bli sjokkert dersom Guds makt kommer tilbake igjen mot slutten da. Alle ser at verden er slutt,, its no way out. Jeg fikk med meg hva du sa første gangen. Og igjen velger jeg å overse den passive "trusselen". Dette blir faktisk så absurd at jeg tviler sterkt på din oppriktighet når det kommer til det du sier. Det er ikke noen trussel. Hva mener du med trussel? Alle mennesker dör når de dör og råtner. Akkurat som ateistene tror. Men Gud har muligheten til å vekke opp de han vil. Noen mennesker får en straff, men da av Gud. Dette er ikke en evig straff men avgrenset straff. Deretter er det en evig tilintetgjörelse. Mennesker befinner seg i tre kategorier. I Gud/de gode så har du Mellomleddet, og så har du de menneskene som lever i djevelen. Det er bare de som lever i Gud/de gode som får evig liv. De som er i mellomleddet er gjennomsnittlige mennesker, de er ikke spesielt gode, men ikke spesielt onde heller. Veldig rike og egosentriske mennesker havner ofte i denne kategorien. Disse får ikke noen särlig straff men vekkes bare ikke opp. De som lever i djevelen får en avgrenset straff för de tilintetgjöres for evig tid. Det finnes altså ikke noe Helvete, eller noen straffende djevel. Dette er overtro overfört fra gamle guder som Hades og Hel. Det er Gud som dömmer oss og straffer oss, djevelen er å regne som en motstander og aktor/anklager. Mennesket må gjennom denne prosessen i livet for å finne ut hvem som er levedyktige... Som i lignelsen om såkornene. Men vit dette, det er absolutt ikke nödvendig å väre troende for å väre et godt menneske. Det finnes gode humanister også, og gode ateister. Det er derimot enklere for en rett-troende å väre god, men det sagt så finnes det mange falske kristne, du kan sammenligne de med de skriftlärde. Når vi spurte spörsmålet om muslimer, så fikk jeg som svar at det var mange muslimer i evigheten, og at det også var mange kristne i fortapelsen. Dersom man er rik, så er man nesten dömt til å bli i mellomleddet, men det finnes unntak der også, enkelte stiftelser og veldedighet kan hjelpe på, men det må väre skikkelig dedikert og monne så det holder. Og du har din særegne versjon av Gud og religion. En av mange tusen. Når det kommer til stykket tror jeg enhver troendes 'Gud' kun er en refleksjon av vedkommendes egne tanker og ønsketanker. Det står deg fritt til å tro det, og jeg bryr meg heller ikke om at du tror på at engelen reddet meg når jeg var 9 år og fortalte om framtiden. Ja jeg har min säregne versjon av Gud og sannheten. Dvs jeg har lest evangeliene, og litt av bibelen. Men alt det jeg har fortalt om er det Gud selv som har fortalt meg. Jeg spurte også om Kardemommeloven var en god lov. Gud svarte da at det var en veldig god lov, for den var loven og alle profetene og så enkel at selv et barn kunne forstå den. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 (endret) Alt du har å komme med er bare fantasifulle påstander uten noen form for bevis. Budskapet ditt presenterer du som om det skulle være riktig. Jeg kan ikke velge å tro på det du sier, fordi da må terskelen for hva jeg kan godta senkes så lavt at jeg samtidig må godta hva alle andre sier. Det inkluderer big foot, NWO, illuminati, enhjørninger, russels tekanne med mer. Men hvis du vil kan jo tro på det du sier mot betaling. Siden konkurransen er så høy i segmentet "tro på mine religiøse fantasier" så er prisen også høy, 100kr dagen. Nå skal jeg presentere budskapet mitt som om det var riktig: det er en god pris. Endret 7. januar 2015 av Abigor 1 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Enig med Abigor her. I tilfeller som dette så er det eneste rasjonelle å ikke tro deg. Dersom vi senker terskelen til å akseptere det du sier, og vi er konsistente og intellektuelt ærlige, så må vi senke terskelen for lignende utsagn. Da havner man fort i en posisjon der man aksepterer forskjellige ting som utelukker hverandre, en kognitiv dissonans. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Dere har rett, det er ingen grunn til å tro meg. Dere har ikke fått noe bevis, dere er ikke meg. Men det skal komme en tid der selv de mest berömte vitenskapsmenn kommer til å akseptere at gud finnes. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 (endret) Hvis du vil kan du betale meg så skal jeg tro deg. Hvis ikke anser jeg det du sier som fantasifult sludder. Og spesielt uoriginalt. Det finnes tusener av stappfulle sinnsykehus med mennesker som sier akkurat det samme som deg om sine guder og gudinner. Og de har gnålt det samme våset i tusener av år. Er det bare et rop om oppmerksomhet? Endret 7. januar 2015 av Abigor Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Ezekiel spiste en liten sak som han forklarte som en spisende skriftrull fordi den fylte ham med ord og tanker. Helt klart teknologi, vet dere at vi mennesker er på grensen til å skape nytt biologisk og teknologisk liv, som nanoboter, og at vi allerede er der vi ved teknologi kan läre opp hjernen ved å koble til data som om det skulle väre en USB stick til Hjernen. Vi kommer også til å få innebygd smartphones i kroppen etc... Vi vet snart også hvordan vi skal stoppe aldringsprosessen og leve evig i genene. Vi vet også snart mye mer om Genene, Genene våre kan inneholde mye info om forfedre og oldeforeldre. Akkurat som en "Livets Bok". Eller Assassins Creed... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå