HiAceRobin Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 Haha igjen, alt detta forsvaret dykk har til Gud har jo ingenting med Gud å gjør! Dåke snakka rundt dåke sjølv.. For å nemna kongen og statsminister, eg har sett dei i det virkelige liv, dei eksistere. Ut ifrå at det finnes så mykje løye i regjeringa vår; enda eit bevis på at Gud ikkje fins Lenke til kommentar
Nordmann3 Skrevet 28. desember 2014 Del Skrevet 28. desember 2014 Synes religion er bare noe tull. Alle de som tilbeder og ber hver dag, virker ikke i det hele tatt. Hadde en gud finnes, hadde ikke det vært så mye fattigdom som det er. Religion er skikkelig gammeldags. Synes også det er helt unødvendig at elever skal være obligatorisk å gå i julegudstjeneste. Mange kriger starter nettop på grunn av religion. Lenke til kommentar
Anatman Skrevet 28. desember 2014 Del Skrevet 28. desember 2014 Har merket at det er mange ukristne gudsfornerkere her inne.Men hva er grunnen til at dere ikke tror?Hvis gud ikke finnes hvorfor har INGEN greid å bevise det? Dere sier gjerne, "men er det bevis for kristendommen"? JA, og ikke spør hva, les heller bibelen, der finner du mye dokumentasjon som bekrefter at gud eksiterer.Men hvorfor tror du ikke?Kom gjerne med ET bevis på at Gud ikke finnes, ... Jeg venter med å begynne å tro på Gud til noen har bevist at han ikke finnes Lenke til kommentar
HiAceRobin Skrevet 28. desember 2014 Del Skrevet 28. desember 2014 Det ga meg ein logisk grunn for å tru. Tru på Gud, for det er ingen som kan bevise kva oppspinn det er. Å henvise til verdens mest solgte eventyrbok for å ha bevis på at Gud, Jesus og dei 12 disiplane har eksistert er skremmande å lesa. Gløym for all del ikkje Noas ark, finnes ikkje andre bevis enn bibelen, det må jo vera sant! Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 (endret) Det ga meg ein logisk grunn for å tru. Tru på Gud, for det er ingen som kan bevise kva oppspinn det er. Å henvise til verdens mest solgte eventyrbok for å ha bevis på at Gud, Jesus og dei 12 disiplane har eksistert er skremmande å lesa. Gløym for all del ikkje Noas ark, finnes ikkje andre bevis enn bibelen, det må jo vera sant! Det er da ingen som tvinger deg til å tro på Gud . Endret 4. januar 2015 av Andeith Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Det er da ingen som tvinger deg til å tro på Gud . Sant. Men det er mange andre som blir tvunget til å tro på en eller flere guder når de vokser opp. Såkalt indoktrinering. Det er problematisk, for å si det mildt. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Det er da ingen som tvinger deg til å tro på Gud . Tja, det er veldig mange som presses til å bekjenne tro. Ble det selv, i barndommen. I USA er det klin umulig som politiker å bli valgt uten å si man er kristen, og flere muslimske land er det dødsstraff for apostasi. Lenke til kommentar
HiAceRobin Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Det ga meg ein logisk grunn for å tru. Tru på Gud, for det er ingen som kan bevise kva oppspinn det er. Å henvise til verdens mest solgte eventyrbok for å ha bevis på at Gud, Jesus og dei 12 disiplane har eksistert er skremmande å lesa. Gløym for all del ikkje Noas ark, finnes ikkje andre bevis enn bibelen, det må jo vera sant! Det er da ingen som tvinger deg til å tro på Gud . Riktig unge mann. Eg tykkjer bare det er synd/sund at så mange blir dradd inn i uvissheten ifrå barnehagestadie. Men dette blir for mykje off-topic. Amen. Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Haha igjen, alt detta forsvaret dykk har til Gud har jo ingenting med Gud å gjør! Dåke snakka rundt dåke sjølv.. For å nemna kongen og statsminister, eg har sett dei i det virkelige liv, dei eksistere. Ut ifrå at det finnes så mykje løye i regjeringa vår; enda eit bevis på at Gud ikkje fins Fikk bare lyst til å kommentere noe... Du skriver order gud med stor forbokstav, vanligvis er det bare troende som pleier å gjøre det. Lenke til kommentar
Dr. Pierce Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 (endret) Fordi jeg tror ikke på eventyr. "What's "God"?" "Well, you know, when you want something really bad and you close your eyes and you wish for it? God's the guy that ignores you." Endret 4. januar 2015 av Dr. Pierce Lenke til kommentar
HiAceRobin Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Haha igjen, alt detta forsvaret dykk har til Gud har jo ingenting med Gud å gjør! Dåke snakka rundt dåke sjølv.. For å nemna kongen og statsminister, eg har sett dei i det virkelige liv, dei eksistere. Ut ifrå at det finnes så mykje løye i regjeringa vår; enda eit bevis på at Gud ikkje fins Fikk bare lyst til å kommentere noe... Du skriver order gud med stor forbokstav, vanligvis er det bare troende som pleier å gjøre det. Eg skriver januar med stor bokstav når eg skriv engelsk, for det lærte eg på skulen. Av ein eller anna grunn eg ikkje kan forstå så blei eg og opplært på skulen til å skriva Gud med stor bokstav. Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Eg skriver januar med stor bokstav når eg skriv engelsk, for det lærte eg på skulen. Av ein eller anna grunn eg ikkje kan forstå så blei eg og opplært på skulen til å skriva Gud med stor bokstav. Tja, her har man faktisk et valg. Eneste grunnen til å skrive det med stor forbokstav, er om det er snakk om et egennavn. Et egennavn refererer til enkeltstående konkrete gjenstander, individer eller begreper, og som ikke-troende finner jeg at ikke noen av disse kategoriene passer. Lenke til kommentar
HiAceRobin Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Eg skriver januar med stor bokstav når eg skriv engelsk, for det lærte eg på skulen. Av ein eller anna grunn eg ikkje kan forstå så blei eg og opplært på skulen til å skriva Gud med stor bokstav. Tja, her har man faktisk et valg. Eneste grunnen til å skrive det med stor forbokstav, er om det er snakk om et egennavn. Et egennavn refererer til enkeltstående konkrete gjenstander, individer eller begreper, og som ikke-troende finner jeg at ikke noen av disse kategoriene passer. Eg forstår deg og er enige. Utfordringa mi er bare at i mine auge vert gud med liten bokstav sjåande feil ut. Truande eller ei. :-) Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Eg forstår deg og er enige. Utfordringa mi er bare at i mine auge vert gud med liten bokstav sjåande feil ut. Truande eller ei. :-) Eller er det bare et utslag av "man kan jo aldri være helt sikker", og at du safer, sånn at du slipper evige pinsler i skjærsilden, om det viser seg at du tok feil? Lenke til kommentar
HiAceRobin Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Eg forstår deg og er enige. Utfordringa mi er bare at i mine auge vert gud med liten bokstav sjåande feil ut. Truande eller ei. :-) Eller er det bare et utslag av "man kan jo aldri være helt sikker", og at du safer, sånn at du slipper evige pinsler i skjærsilden, om det viser seg at du tok feil? Eg er ikkje redd for å ta feil, det er akkurat det eg trenger for å bli truande. Men eg kjem nok til å fortsetta med ein stor G anyways Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Eg skriver januar med stor bokstav når eg skriv engelsk, for det lærte eg på skulen. Av ein eller anna grunn eg ikkje kan forstå så blei eg og opplært på skulen til å skriva Gud med stor bokstav. Tja, her har man faktisk et valg. Eneste grunnen til å skrive det med stor forbokstav, er om det er snakk om et egennavn. Et egennavn refererer til enkeltstående konkrete gjenstander, individer eller begreper, og som ikke-troende finner jeg at ikke noen av disse kategoriene passer. Egennavn på fiktive karakterer skal ikke skrives med stor forbokstav? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 (endret) Hvorfor drev oldtidens folk å skrev ned historier og RISIKERTE LIVET som martyrer på trestokker og colloseumbanen om de ikke trodde på og bekjente sannheten? Altså folk har dödd for dette i gamle tider,, ble forfulgt og henrettet, men de hadde krefter, de helbredet syke og tilogmed vekte opp döde. Altså det kan väre at alle far med lögn og var villige til å bli henrettet for en lögn. Ellers har du et annen forklaring, som noen luringer kaller massepsykoser og vi ser at Nat Geo forklarer rödehavsdelingen som et naturlig fenomen fra jordskjelv eller vulkanutbrudd.... Ellers så kan det väre at de folkene på den tiden faktisk bevitnet hva de så,, at de gjenfortalte det og at noen skrev ned det i skrifter som senere ble kalt bibelen. Skriften og vitnet var det eneste de kunne dokumentere dette med. Når Guds makt snart kommer tilbake til verden med sine undre og svevende festninger, så kan vi idag dokumentere det med video, et stort fremskritt, og youtube. Da blir det vanskeligere for ateistene å bortforklare dette, det blir like komisk som ateistene i Ut I Vår Hage.... Endret 4. januar 2015 av Gouldfan Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Hvorfor drev oldtidens folk å skrev ned historier og RISIKERTE LIVET som martyrer på trestokker og colloseumbanen om de ikke trodde på og bekjente sannheten? Altså folk har dödd for dette i gamle tider,, ble forfulgt og henrettet, men de hadde krefter, de helbredet syke og tilogmed vekte opp döde. Altså det kan väre at alle far med lögn og var villige til å bli henrettet for en lögn. Ellers har du et annen forklaring, som noen luringer kaller massepsykoser og vi ser at Nat Geo forklarer rödehavsdelingen som et naturlig fenomen fra jordskjelv eller vulkanutbrudd.... Ellers så kan det väre at de folkene på den tiden faktisk bevitnet hva de så,, at de gjenfortalte det og at noen skrev ned det i skrifter som senere ble kalt bibelen. Skriften og vitnet var det eneste de kunne dokumentere dette med. Når Guds makt snart kommer tilbake til verden med sine undre og svevende festninger, så kan vi idag dokumentere det med video, et stort fremskritt, og youtube. Da blir det vanskeligere for ateistene å bortforklare dette, det blir like komisk som ateistene i Ut I Vår Hage.... Dette kalles falsk dikotomi. Det er ikke enten slik at disse mirakelberetningene er løgn, eller så er de sanne og korrekte. Enten så er de korrekte, eller så er de ukorrekte. Det er ikke de religiøse sin oppriktighet som er spørsmålet. Det som er interresant er om deres uttalelser stemmer overens med den virkelige verden. Når det kommer til Bibelen så er det en del problemer, da dette er en bok man ikke har originaler av, forfatterne er ofte ukjente eller diskutable, tekstene er skrevet god tid etter hendelsene, av de som allerede var følgere, og sist men ikke minst har den vært sterkt redigert av kirken opp gjennom åra. Men joda, kan jo stemme det du sier. Er ikke nødvendigvis sikkert at bibelhistorier er sanne, men en mulighet er der. Men nå har det seg jo slik at såkalte mirakler har stagnert virkelig etter at vi kom inn i vitenskapens alder og spesielt etter kameraets 'fødsel'. Og til og med det som kalles mirakler i dag faller på trynet så fort man undersøker nærmere. Anbefaler deg å kontakte James Randi dersom du faktisk kommer over et ordentlig mirakel som kunne bestått vitenskapelig etterprøving. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 (endret) Hvorfor drev oldtidens folk å skrev ned historier og RISIKERTE LIVET som martyrer på trestokker og colloseumbanen om de ikke trodde på og bekjente sannheten? Altså folk har dödd for dette i gamle tider,, ble forfulgt og henrettet, men de hadde krefter, de helbredet syke og tilogmed vekte opp döde. Altså det kan väre at alle far med lögn og var villige til å bli henrettet for en lögn. Ellers har du et annen forklaring, som noen luringer kaller massepsykoser og vi ser at Nat Geo forklarer rödehavsdelingen som et naturlig fenomen fra jordskjelv eller vulkanutbrudd.... Ellers så kan det väre at de folkene på den tiden faktisk bevitnet hva de så,, at de gjenfortalte det og at noen skrev ned det i skrifter som senere ble kalt bibelen. Skriften og vitnet var det eneste de kunne dokumentere dette med. Når Guds makt snart kommer tilbake til verden med sine undre og svevende festninger, så kan vi idag dokumentere det med video, et stort fremskritt, og youtube. Da blir det vanskeligere for ateistene å bortforklare dette, det blir like komisk som ateistene i Ut I Vår Hage.... Dette kalles falsk dikotomi. Det er ikke enten slik at disse mirakelberetningene er løgn, eller så er de sanne og korrekte. Enten så er de korrekte, eller så er de ukorrekte. Det er ikke de religiøse sin oppriktighet som er spørsmålet. Det som er interresant er om deres uttalelser stemmer overens med den virkelige verden. Når det kommer til Bibelen så er det en del problemer, da dette er en bok man ikke har originaler av, forfatterne er ofte ukjente eller diskutable, tekstene er skrevet god tid etter hendelsene, av de som allerede var følgere, og sist men ikke minst har den vært sterkt redigert av kirken opp gjennom åra. Men joda, kan jo stemme det du sier. Er ikke nødvendigvis sikkert at bibelhistorier er sanne, men en mulighet er der. Men nå har det seg jo slik at såkalte mirakler har stagnert virkelig etter at vi kom inn i vitenskapens alder og spesielt etter kameraets 'fødsel'. Og til og med det som kalles mirakler i dag faller på trynet så fort man undersøker nærmere. Anbefaler deg å kontakte James Randi dersom du faktisk kommer over et ordentlig mirakel som kunne bestått vitenskapelig etterprøving. Guds makt er ikke til stede i verden fysisk idag, jeg tror om jeg ikke husker helt feil, at den forsvant fra menneskene en stund etter Apostlene. Det at Guds Makt ikke er til syne i verden idag fysisk betyr ikke at den ikke finnes, eller kommer igjen. Men legg til at jeg er troende, og at jeg ikke tror på mirakler, jeg tror på teknologi. Teknologi som kan vekke opp döde, teknologi som kan helbrede, og teknologi som kan skape flyvende himmelborger/Guds bolig, og teknologi som forklarer Ezekiels opplevelser.... Jeg tror ikke på en menneskelignende Zevsgud med skjegg og engler med harper, Jeg tror på en overintelligent allvitende Gud, og dets makt og at den Guden er skaperen av Mennesket og livet på jorden, muligens også jorden. Dersom vi ser på usannsyneligheten til liv i universet bortsett fra på akkurat vårt sted jorden, så blir det mer synlig. Genene.... et maskineri, våre liv, vi er perfekte maskiner.. Vist alt er ikke perfekt, men våre menneskelige liv og kropper er perfekte. Endret 4. januar 2015 av Gouldfan Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Hvorfor drev oldtidens folk å skrev ned historier og RISIKERTE LIVET som martyrer på trestokker og colloseumbanen om de ikke trodde på og bekjente sannheten? Altså folk har dödd for dette i gamle tider,, ble forfulgt og henrettet, men de hadde krefter, de helbredet syke og tilogmed vekte opp döde. Altså det kan väre at alle far med lögn og var villige til å bli henrettet for en lögn. Ellers har du et annen forklaring, som noen luringer kaller massepsykoser og vi ser at Nat Geo forklarer rödehavsdelingen som et naturlig fenomen fra jordskjelv eller vulkanutbrudd.... Ellers så kan det väre at de folkene på den tiden faktisk bevitnet hva de så,, at de gjenfortalte det og at noen skrev ned det i skrifter som senere ble kalt bibelen. Skriften og vitnet var det eneste de kunne dokumentere dette med. Når Guds makt snart kommer tilbake til verden med sine undre og svevende festninger, så kan vi idag dokumentere det med video, et stort fremskritt, og youtube. Da blir det vanskeligere for ateistene å bortforklare dette, det blir like komisk som ateistene i Ut I Vår Hage.... Dette kalles falsk dikotomi. Det er ikke enten slik at disse mirakelberetningene er løgn, eller så er de sanne og korrekte. Enten så er de korrekte, eller så er de ukorrekte. Det er ikke de religiøse sin oppriktighet som er spørsmålet. Det som er interresant er om deres uttalelser stemmer overens med den virkelige verden. Når det kommer til Bibelen så er det en del problemer, da dette er en bok man ikke har originaler av, forfatterne er ofte ukjente eller diskutable, tekstene er skrevet god tid etter hendelsene, av de som allerede var følgere, og sist men ikke minst har den vært sterkt redigert av kirken opp gjennom åra. Men joda, kan jo stemme det du sier. Er ikke nødvendigvis sikkert at bibelhistorier er sanne, men en mulighet er der. Men nå har det seg jo slik at såkalte mirakler har stagnert virkelig etter at vi kom inn i vitenskapens alder og spesielt etter kameraets 'fødsel'. Og til og med det som kalles mirakler i dag faller på trynet så fort man undersøker nærmere. Anbefaler deg å kontakte James Randi dersom du faktisk kommer over et ordentlig mirakel som kunne bestått vitenskapelig etterprøving. Guds makt er ikke til stede i verden fysisk idag, jeg tror om jeg ikke husker helt feil, at den forsvant fra menneskene en stund etter Apostlene. Det at Guds Makt ikke er til syne i verden idag fysisk betyr ikke at den ikke finnes, eller kommer igjen. Men legg til at jeg er troende, og at jeg ikke tror på mirakler, jeg tror på teknologi. Teknologi som kan vekke opp döde, teknologi som kan helbrede, og teknologi som kan skape flyvende himmelborger/Guds bolig, og teknologi som forklarer Ezekiels opplevelser.... Jeg tror ikke på en menneskelignende Zevsgud med skjegg og engler med harper, Jeg tror på en overintelligent allvitende Gud, og dets makt og at den Guden er skaperen av Mennesket og livet på jorden, muligens også jorden. Dersom vi ser på usannsyneligheten til liv i universet bortsett fra på akkurat vårt sted jorden, så blir det mer synlig. Genene.... et maskineri, våre liv, vi er perfekte maskiner.. Vist alt er ikke perfekt, men våre menneskelige liv og kropper er perfekte. Det at noe er usannsynlig betyr ikke at det ikke er mulig. Se for deg at du plukker ut 13 kort fra en kortstokk. La oss si at du plukker ut alle hjerter-kortene, i stigende rekkefølge fra ess til konge. Dette vil du anse som tilnærmet umulig, sant? Men det er ikke noe mindre mulig enn en hvilken som helst annen kombinasjon av 13 tilfeldige kort i tilfeldig rekkefølge. Den eneste grunnen til at det blir sett på som så ufattelig er fordi vi tilegner de bestemte kortene en verdi. Slik som du og jeg tilegner våre liv verdi. Skjønner ikke helt grunnlaget du har for å påstå at vi er perfekte maskiner. Selvfølgelig hvis man kan se bort i fra uperfekthetene så stemmer vel det. For å nevne et par eksempler så genetiske sykdommer og kreft noe som taler i mot. Rent fysisk så har man jo blindsonen til øyet og utenpåliggende testikler som to veldig upraktiske ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå