Gå til innhold

Hvorfor tror du ikke på gud?

Anbefalte innlegg

En sak man lærer når man følger vitenskaplig utvikling gjennom tidene er at anerkjent vitenskaplig teori og såkalte vitenskaplige bevis er noen år eller tiår senere alltid blitt motbevist basert på ny vitenskaplig kunnskap.

Hadde vi enda bare kunne sagt det samme om religiøse skrifter.... :roll: Du ser jo ikke ut til å forstå at dette er styrken, ikke svakheten med vitenskap engang, men fremdeles tror at vitenskap opererer med absolutte sannheter som religiøse skrifter bedriver...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ezekiels Spaceship...

Fin film. Ja nærmere bevis enn dette kommer man ikke. Konkrete beskrivelser som NASA eksperter kan rekonstruere.

Så det viser at Aliens var her og spilte med dengang ja, ja det gjør nok det skjønner du.

Der er flere steder man finner lignende beskrivelser. Bla annet i Jeremias (da han satt i hulen og hørte tekniske flyvedurer suse forbi)

Også beskrivelsen av røyksøylen som kom foran Egypterne, osv.

Lenke til kommentar

Kom med bevis så snakker vi. Ikke gamle gjettninger (Folk den gangen hadde fantasi de også vettu...). Intil det foreligger bevis forbeholder jeg med retten til å anskue slike ting med en sunn porsjon skepsis... Men kom gjerne med bevis på disse aliens...

Tenk om noen leser Athur C clarke om tusen år... Jøye meg hvor mange aliens og slike ting vi ikke opplevde i deres øyne, vi måtte jo være omringet av dem... Har du faktiske bevis eller støtter du deg på gamle fantasier? Har vi noen håndfaste bevis mener jeg, og ikke bare gamle gjettninger?

Lenke til kommentar

Det forundrer meg egentlig litt hvordan diskusjoner rundt guders eksistens nesten alltid ramler innom evolusjon. For det første aksepterer nesten alle religiøse mennesker evolusjonsteorien like mye som de aksepterer geologi og gravitasjon. For det andre, dersom man fant et eller annet som snudde opp-ned på hele teorien ("prekambriske kaniner", er det ikke det det går i?), hadde man fortsatt vært på stedet hvil med tanke på overnaturlige greier. Det er ikke slik at "evolusjonsteori upresis, ergo Gud".

Lenke til kommentar

Missing link: Jeg tror ikke at du stammer fra din tippoldefar. Vennligst produser din oldefar, bestefar og far slik at vi har bevisene.

Og nei, hypotese er ikke mer presist enn teori. Det er omvendt. En hypotese er en utestet teori. Nøkkelen er å bruke uttrykket slik det er ment: Vitenskapelig Teori. https://no.wikipedia.org/wiki/Hypotese

Vitenskapelig Teori != Min teori om hva hunden gjør mens jeg ikke er hjemme.

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Hadde vi enda bare kunne sagt det samme om religiøse skrifter.... :roll:

Ja, hadde de religiøse vært like interesserte i senere oppdagete historiske skrifter som forteller de samme hsitoriske hendelsene som de religiøse skriftene beskriver så hadde verden gått raskere fremover og flere mennesker hadde forlatt religionen fordi de oppdaget at religion baserer seg på manipulasjon av de faktiske forhold.

Du ser jo ikke ut til å forstå at dette er styrken, ikke svakheten med vitenskap engang, men fremdeles tror at vitenskap opererer med absolutte sannheter som religiøse skrifter bedriver...

Du har tatt argumentet mitt ut av sammenhengen og snudd det opp ned.

Jeg har på ingen måte argumenter som kan forståes at jeg ikke ser styrken i at vitenskaplige fakta blir motbevist av nye oppdagelser, snarere tvert imot.

Lenke til kommentar

Det er mye fra HC Ancient Aliens jeg ikke tar seriøst. Men endel av oldtidens beskrivelser av disse flyvende maskinene synes jeg er interessant på samme måte som Ezekiels romskip.

Altså det er flere sivilisasjoner fra oldtiden som beretter om lignende flygende maskiner.

Ifølge Einstein så går vi tilbake til steinalderen etter neste verdenskrig. Kanskje om fremtidens hulemenn leser om fortidens flyvende maskiner og helikopter også tror alt bare var tull?

Jaggu hadde den gamle sivilisasjonen god fantasi. Flyvende maskiner? Hahaha for noe tøv.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ezekiels Spaceship...

Gospel of Nicodemus

On the day of the Preparation, about the tenth hour, you shut me in, and I remained there the whole Sabbath in full. And when midnight came, as I was standing and praying, the house where you shut me in was hung up by the four corners, and there was a flashing of light in mine eyes. And I fell to the ground trembling. Then some one lifted me up from the place where I had fallen, and poured over me an abundance of water from the head even to the feet, and put round my nostrils the odour of a wonderful ointment, and rubbed my face with the water itself, as if washing me, and kissed me, and said to me, Joseph, fear not; but open thine eyes, and see who it is that speaks to thee. And looking, I saw Jesus; and being terrified, I thought it was a phantom. And with prayer and the commandments I spoke to him, and he spoke with me. And I said to him: Art thou Rabbi Elias? And he said to me: I am not Elias. And I said: Who art thou, my Lord? And he said to me: I am Jesus, whose body thou didst beg from Pilate, and wrap in clean linen; and thou didst lay a napkin on my face, and didst lay me in thy new tomb, and roll a stone to the door of the tomb. Then I said to him that was speaking to me: Show me, Lord, where I laid thee. And he led me, and showed me the place where I laid him, and the linen which I had put on him, and the napkin which I had wrapped upon his face; and I knew that it was Jesus. And he took hold of me with his hand, and put me in the midst of my house though the gates were shut, and put me in my bed, and said to me: Peace to thee! And he kissed me, and said to me: For forty days go not out of thy house; for, lo, I go to my brethren into Galilee.
Gospel of Nicodemus
. Translated by Alexander Walker

Gud er hersker over himmel og jord, hvorfor skulle ikke Han ha en eller flere UFO'r. Vi finner også opplysninger om lignende hos Enok. Også " The Kolbrin Bible" beskriver lignende.

Det mye ikke vi vet for sikkert, men vi har disse vitnene som har beskrevet dette, så hvorfor ikke.

Endret av Celtic viking
Lenke til kommentar

Hvorfor Ser vi da ikke slike flygende maskiner i vår tid da? Eller rettere sagt, hvorfor er det ingen som filmer slikt i mobilkameraets alder?

Oj. Da har du ikke følgt så mye med. De blir filmet støtt og stadig. Bevis? Filmingene av ufoer over Russland, I mexico ( bare sjekk YouTube).

Dessuten er det frigitt masse matriale fra myndigheter. Hvorfor ble det opprettet Project Blue book, Majestic 12 osv hvis det bare var noe tullball?

Anei. må nok belage oss på at de svirrer rundt her, men de viser seg ikke til hvem som helst. Tydeligvis.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896

Oj. Da har du ikke følgt så mye med. De blir filmet støtt og stadig. Bevis? Filmingene av ufoer over Russland, I mexico ( bare sjekk YouTube).

Dessuten er det frigitt masse matriale fra myndigheter. Hvorfor ble det opprettet Project Blue book, Majestic 12 osv hvis det bare var noe tullball?

Anei. må nok belage oss på at de svirrer rundt her, men de viser seg ikke til hvem som helst. Tydeligvis.

Ikke bare blir de filmet, men også noen ganger registrert på radar.

De mest fascinerende, for meg, er de tilfellene hvor UFOer blir observert over atomvåpenbaser, og våpensystemene på mystisk vis, uten at noen kan forklare hvordan eller hvorfor, blir deaktivert.

Til og med Michio Kaku, en veldig streit og "ordentlig" "vitenskaps-kjendis", har sagt, når han ble intervjuet på tv, at de UFO tilfellene som ikke kan bli forklart gir han gåsehud.

Så, avfeie dette som "ikke-eksisterende" eller "tull" eller "uinteressant", er virkelig helt bak mål.

Lenke til kommentar

Hvorfor ble det opprettet Project Blue book, Majestic 12 osv hvis det bare var noe tullball?

Fordi det var en fordel for US Air Force at folk trodde de så 'alien UFOs' når det de i virkeligheten så var topphemmelige flyprototyper ...

Folk hadde rapportert om trekantformede UFO'er i mange år før USAF plutselig en dag publiserte bilder av F-117. (Etter det har det ikke vært sett så mange trekantformede UFO'er, merkelig nok ...)

• Liker 1
Lenke til kommentar

UFO-er finnes, det kan alle være enige om. Det er tross alt bare uidentifiserte flyvende objekter. Selv de flyvende lysene i Hessdalen går under definisjonen "UFO", altså ting vi ikke kan forklare.

Iføle Michel Kaku, består 95% av UFO-observasjonene av feil. Det er ting vi vet hva er. Venus, værballonger, og lignende. Det er de siste 5% som er interessant å undersøke. Og Kaku sier at det er flere uavhengige observatører som har sett de og ikke klart å forklare de. Kanskje det, men det betyr ikke at jeg står her med et "Welcome to Earth"-skilt.

For å si det på en annen måte: "I don't know what this flying object is, so it must be aliens from outer space". Det henger ikke på greip.

Så om 95% av observasjonene er "feil", forklarbare og ikke "aliens", kunne ikke "Ezekiels" romskip, og lignende, falle under den definisjonen? Kunne det faktisk ikke vært at de som skrev/tegnet inn "UFO-er", faktisk tok feil?

--

Right. Ancient Aliens. Av en eller annen merkelig grunn, så har History Channel bestemt seg for å vise "alternativ historie", eller "we wish"-historie.

Ancient Aliens er en programserie stappfull av faktafeil, løgner og misvisninger. De lyver om datoer, de lyver om kunnskapsnivåene til de som bodde på åstedene, de lyver om hva slags type steiner og verktøy som er der. Rett og slett, det er like lærerikt som Paradise Hotel.

Det enkleste er å slenge inn Ancient Aliens Debunked. Den er tre timer lang, og går gjennom følgende emner:

Megalithic sites: Intro, Puma Punku, The Pyramids, Baalbek, Incan sites, Easter Island.

Ancient artifacts: Pacals rocket, The Nazca Lines, Tolima fighter jets, Egyptian light bulb, Ufos in ancient art, The crystal skulls

Ancient text issues: Ezekiels Wheel, Ancient nuclear warfare, Vimanas, Anunnaki, Nephilim, Misc. and conclusion

Vil høyst anbefale dere som ser på Ancient Aliens, til å ta en titt på denne filmen. Om dere ønsker å se en spesifikk del av det, finner dere lenkene direkte på siden der.

--

Project Blue Book

Project Blue Book had two goals:

1. to determine if UFOs were a threat to national security, and

2. to scientifically analyze UFO-related data.

Thousands of UFO reports were collected, analyzed and filed. As the result of the Condon Report (1968), which concluded there was nothing anomalous about UFOs ...

Majestic 12

Majestic 12 (or MJ-12) is the supposed code name of an alleged secret committee of scientists, military leaders, and government officials, formed in 1947 by an executive order by U.S. President Harry S. Truman. The purpose of the committee would be to investigate the recovery of a UFO north of Roswell, New Mexico during July 1947.

En "hemmelig organisasjon" uten særlige bevis, ikke ulikt Illuminati.

--

Ellers vil jeg gjerne ha litt referanser til "våpensystemer som skrus av" og lignende grunnet UFO-aktiviteter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bob Lazar..

Bob Lazar

Robert "Bob" Lazar (born January 26, 1959) is a controversial individual who claims to have worked as a scientist and engineer, reverse engineering extraterrestrial technology at a site called S4 near the Area 51 test facility.

" ... Mr. Lazar on many occasions demonstrates an obvious lack of understanding of current physical theories."

Virker jo veldig troverdig.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Han har myndighetene etter seg siden han gikk ut med det. Hvorfor skulle de det hvis det bare var tull?

Mener du følgende?

In 2006 Lazar and his wife Joy White were charged with violating the Federal Hazardous Substances Act for shipping restricted chemicals across state lines following a federal investigation that began in 2003.

Eller er det noe annet du refererer til? Ta gjerne med en lenke til hvor du har lest det, slik jeg slipper å gjette meg frem.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...