Gå til innhold

Hvorfor tror du ikke på gud?

Anbefalte innlegg

Kilder

om hva? Ezekiel, Herrens herlighet og himmelborg eller Enochs bok eller India? Eller sydamerikanske indianere?? Det er så mange vitneberetninger å velge mellom. Har heller ikke nevnt Buzz Aldrin.

En om gangen, så jeg kan debunke de. Begynn med de beste kortene dine, du.

Ezekiel først da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tilbake betaler altså vi skatt til staten. I Norge så betaler vi mye skatt, men så står vi bra i det også da. Vi kan jo bare titte ut på Europa og se hvordan det går der de ikke har betalt mye skatt... De skandinaviske landene som betaler mye skatt og avgifter har klart seg forbausende bra iforhold til de som ikke har tilsvarende system.

Kardemommeloven nevner ikke skatt med ett ord.

Jeg vil være snill og grei slik som kardemommeloven sier, ikke betale skatt slik norske lover sier.

Vent litt, norske lover er tilpasset virkeligheten, kardemommeloven er tilpasset et eventyr.

Lenke til kommentar

Tilbake betaler altså vi skatt til staten. I Norge så betaler vi mye skatt, men så står vi bra i det også da. Vi kan jo bare titte ut på Europa og se hvordan det går der de ikke har betalt mye skatt... De skandinaviske landene som betaler mye skatt og avgifter har klart seg forbausende bra iforhold til de som ikke har tilsvarende system.

Kardemommeloven nevner ikke skatt med ett ord.

Jeg vil være snill og grei slik som kardemommeloven sier, ikke betale skatt slik norske lover sier.

Vent litt, norske lover er tilpasset virkeligheten, kardemommeloven er tilpasset et eventyr.

Et eventyr som beskrev et utopisk samfunn ja.

Lenke til kommentar

Der har du skeptikerne ja, som ikke tar forfedrenes vitnemål seriøst. Dersom man hadde hatt alt på film, ville skeptikerne vært like skeptiske til forfedres vitnemål.

Jeg kan redigere inn en UFO på ferievideoer om jeg vil, men det betyr ikke at videokameraet filmet en UFO.

Det er uansett sunt å være skeptisk. Man stiller spørsmål imotsetning til å akseptere ting blindt. Som den ene kollegaen min som hevder at han slanker seg ved å bruke badstue. Skal jeg bare godta det han sier for god fisk, når han sverger på at det er sant? Eller skal jeg heller finne frem fakta og si at "sorry men, det er fysisk umulig"?

Målet er veien...

Målet er perfeksjon ja, men det betyr ikke at vi noen sinne vill oppleve det.

Lenke til kommentar

Der har du skeptikerne ja, som ikke tar forfedrenes vitnemål seriøst. Dersom man hadde hatt alt på film, ville skeptikerne vært like skeptiske til forfedres vitnemål.

Jeg kan redigere inn en UFO på ferievideoer om jeg vil, men det betyr ikke at videokameraet filmet en UFO.

Det er uansett sunt å være skeptisk. Man stiller spørsmål imotsetning til å akseptere ting blindt. Som den ene kollegaen min som hevder at han slanker seg ved å bruke badstue. Skal jeg bare godta det han sier for god fisk, når han sverger på at det er sant? Eller skal jeg heller finne frem fakta og si at "sorry men, det er fysisk umulig"?

Målet er veien...

Målet er perfeksjon ja, men det betyr ikke at vi noen sinne vill oppleve det.

Så lite tro det var på deg da. Vi må jo tro at et bra samfunn er mulig, ellers er det jo liten vits å leve.

Lenke til kommentar

Et bra samfunn er svært mulig. Faktisk er har Norge et svært bra samfunn. Men perfekt? Nei, lykke til. Mennesker er ute av stand til perfeksjon, da hele kroppen vår består av utallige enkelt-enheter som lever sitt eget liv i symbiose med andre enkelt-enheter som lever sitt eget liv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Norge er et resultat av demokrati og politiske partier, ikke Thorbjørn Egners barneeventyr. Ja kardemommeby er en fin tanke og om folk følger kardemommeloven går det ofte greit. Men det er langt ifra nok! Vi trenger mye mer enn noe så enkelt. Hvordan et samfunn på flere millioner innbyggere skal organiseres kan ikke oppsumeres på tre-fire linjer. Rettssaker hver eneste dag vitner om at kardemommeloven kommer til kort i den virkelige verden. Å være snill og grei holder ikke, det funker ikke for virkelige mennesker. Har nevnt nok av eksempler allerede.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Norge er et resultat av demokrati og politiske partier, ikke Thorbjørn Egners barneeventyr. Ja kardemommeby er en fin tanke og om folk følger kardemommeloven går det ofte greit. Men det er langt ifra nok! Vi trenger mye mer enn noe så enkelt. Hvordan et samfunn på flere millioner innbyggere skal organiseres kan ikke oppsumeres på tre-fire linjer. Rettssaker hver eneste dag vitner om at kardemommeloven kommer til kort i den virkelige verden. Å være snill og grei holder ikke, det funker ikke for virkelige mennesker. Har nevnt nok av eksempler allerede.

Du skjønner altså ikke at jeg snakker om en personlig lov og ikke en statpålagt. Dersom vi ikke plager andre og er snille og greie så er vi i prinsippet frie.
Lenke til kommentar

Forskjellen på bra og perfekt er ikke åpenbar for deg?

Bra er på veien til perfekt. Norge er kanskje et av verdens beste land å bo i. Vi har problemer med rusomsorg, ventetid på behandling på sykehus, kanskje litt eldreomsorg enkelte steder. Men jeg synes det er mye mer positivt å vise til med det norske systemet..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...