Shruggie Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Det var mye bullshit, og INGEN argumenter for at det finnes noen evig moral Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 (endret) Det var mye bullshit, og INGEN argumenter for at det finnes noen evig moral Kardemommeloven gjelder den... Det som er med godheten og det rette er at det finnes der selvom ikke mennesket finnes. Universell godhet finnes der i ideene. Sannhet og rettferdighet er noe som er universellt og det finnes der akkurat som naturlovene. Endret 16. oktober 2012 av Dropkmurphy Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 (endret) And yet, æresdrap I bibelen. Som eksempler på GLIMRENDE moral. The Good Book™ Endret 16. oktober 2012 av Shruggie Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 (endret) And yet, æresdrap I bibelen. Som eksempler på GLIMRENDE moral. Æresdrap i bibelen? Hva står det isåfall ordrett? Tror ikke de kristne er så opptatt av æresdrap, de er tilogmed ekstremt opptatt av abortspørsmålet som drap. Da skal det vel ikke så mye til for å forstå et drap uansett grunn som uaktuelt. Dersom du sikter til muslimer så er dette også feil, det er stammetradisjoner som har å gjøre med dette hissige æresdrap begrepet å gjøre. Samme med inderne, Indisk religion er jo som buddismen ganske fredelig av seg.. Men æresdrap finnes der som tradisjon i folkerøttene... Enkelte religioner der stammedrap skjer har jo ikke engang omtrent lov til å drepe insekter eller se stygt på en ku. Men familien sin kan de kverke om de ikke har kontroll på dem. En selvmotsigelse til religionen deres. Har alt med tradisjon og så å si null med religion å gjøre. (Det er vel heller grunn til å tro at religion både kristendom og islam har ført til at færre mennesker drepes der den har basis, feks menneskeofring etc, og æresdrap som er en gammel tradisjon står i kontrast til religionen. ) Endret 16. oktober 2012 av Dropkmurphy Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Her er tre enkle eksempler fra første resultat på google søket "honor killings in the bible": Lev 21:9 And the daughter of any priest, if she profane herself by playing the whore, she profaneth her father: she shall be burnt with fire. "And he that curseth his father, or his mother, shall surely be put to death. (Exodus 21:17)" "For every one that curseth his father or his mother shall be surely put to death: he hath cursed his father or his mother; his blood shall be upon him. (Leviticus 20:9)" Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Her er tre enkle eksempler fra første resultat på google søket "honor killings in the bible": Lev 21:9 And the daughter of any priest, if she profane herself by playing the whore, she profaneth her father: she shall be burnt with fire. "And he that curseth his father, or his mother, shall surely be put to death. (Exodus 21:17)" "For every one that curseth his father or his mother shall be surely put to death: he hath cursed his father or his mother; his blood shall be upon him. (Leviticus 20:9)" Typisk at du tar det fra en Islamsk side som viser hvordan de skal svare fundamentalistisk kristne. Det står altså to steder i bibelen. Fritt til å tolkes også, altså prestedatter som opptrer som hore og avkom som forbanner foreldre. Man bør også legge til at vi ser på whore og curse som noe helt annet enn de gjorde, og det er helt andre begreper. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 De siterer fra bibelen Det er det som er så kult med å debattere dere bokfolk, alt vi trenger å gjøre for å vinne enhver diskusjon er å lese boka. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 De siterer fra bibelen Det er det som er så kult med å debattere dere bokfolk, alt vi trenger å gjøre for å vinne enhver diskusjon er å lese boka. Det står to steder, men det står jo egentlig ikke hva det gjelder. Det å kaste en forbannelse over foreldrene betydde noe helt annet da enn nå. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 (endret) Med andre ord så var forfatterne uklare og ute av stand til å se for seg sosiale og kulturelle forandringer i fremtiden... Høres ikke ut som noe en sann profet ville gjort For ikke å snakke om at sitatene er klare nok. Du vil aldri være i stand til å finne en situasjon hvor reaksjonen passer overtredelsene. Endret 16. oktober 2012 av Shruggie Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Hvordan kan man mistolke følgende utsagn? shall surely be put to death. 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 (endret) Med andre ord så var forfatterne uklare og ute av stand til å se for seg sosiale og kulturelle forandringer i fremtiden... Høres ikke ut som noe en sann profet ville gjort For ikke å snakke om at sitatene er klare nok. Du vil aldri være i stand til å finne en situasjon hvor reaksjonen passer overtredelsene. Vel, nå er jo den regelen noe som spesielt omhandler Levi prestene, en eldgammel presteskap som hadde direkte kontakt med guds herlighet, ildvogner og paktkisten, og som hadde spesielle regler for hva de kunne være i kontakt med, også gjeldende deres egen slekt. Forbanne sin familie er dessuten mye værre enn bare det å slenge en ed mot sin far eller mor. Forbannet du noen så forårsaket du død og elendighet. Endret 16. oktober 2012 av Dropkmurphy Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 (endret) I don't care. Det er æresdrap, og gudefiguren din forherliger det i en bok han har gitt ut, eller forårsaket å gi ut. Din moralske basis er verdiløs, og din religion er voldsforherligende. Endret 16. oktober 2012 av Shruggie 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Hvordan kan man mistolke følgende utsagn? shall surely be put to death. Jeg snakker om det å mistolke handlingene de gjorde, ikke hvordan de ble dømt. Lenke til kommentar
Våken Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 http://www.youtube.com/watch?v=WQhd05ZVYWg Se hele, uansett om du tror eller ikke tror. Det som satte i gang Big Bang var uperfeksjonisme, fordi ingenting er likt og kan ikke være prefekt. Har sett hele to ganger, og sett mange andre espioder/serier av Stephen Hawking, han er en genial mann. Og som han forklarer i videoen, man tror mer sansynelig ikke på noen guder om man vet årsaken bak en handling, som illustrasjionen med vikingene og solformørkelsen i videoen. Men det behøver selvfølgelig ikke bety at ancient aliens ikke finnes. Dersom vi skal ta vitneberetninger fra bibelen og andre "hellige" skrifter, så finnes aliens. Godt mulig at de kommer tilbake endag også, for å dømme eller redde oss. Typisk av nåtidens mennesker å ikke ta oldtidens vitneberettelser alvorlig. Tenker du på Annunaki, Nibiru ? Mye interessant lesestoff der ja Lenke til kommentar
Våken Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Det man ikke kan bevise kan man ikke vite. Men for min del er ikke Gud noe jeg forbinder med Religion lengre siden min mening er at alle religioner tar feil når det kommer til Gud. Dette har mye med å si en drøm jeg hadde en gang. Drømmen min gikk ut på at alt ble beksvart og at jeg fikk en følelse av at jeg ikke eksisterte lengre. Veldig vanskelig å beskrive drømmen skikkelig, men følelsen da jeg våknet var ubeskrivelig ekkel. Dette har gjort at jeg har brukt mye tid på å finne ut hva den drømmen betydde for meg. Siden jeg har gjort mye galt i mitt liv så fikk dette meg å tenke på det mennesker mener med Gud. For meg er bare Gud en energi som fordeler god energi og dårlig energi. Alt vi vet om er jo basert på energi uten om svart energi som sluker alt liv og eksistens. Er dette hva Religion baserer himmel og helvete? Man har hørt folk sier når dem har hatt en nær døden opplevels eller virkelig har dødd og blitt bringet tilbake, så sier veldig mange at livet passerer på nytt. Dette er min mening at Sjelen (personlige energien ) blir veid opp på godt og vond. Man finner denne (Vekten) i mye andre myter,religioner osv. Har man gjort mer galt, vondt enn rett, godt så fornyer ikke energien(sjelen) seg videre og din eksistens blir borte. Og for dem som som bikker over vekten på godt er ikke fortapt i mørket, men kommer i lyset. Veldig mange sier også at dem ser et hvitt lys når dem har hatt en døden-opplevelse. Derfor har jeg kommet fram til at Gud eksisterer med ikke som det religionene skal ha det til, men vekten som bestemmer om du skal eksistere videre eller ikke eksistere i det hele tatt. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 "Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, og for øvrig kan man gjøre hva man vil." Dette åpner opp for all slags kriminalitet. Kardemomme by var tegnet etter afrikansk modell, altså ikke noe skatt og korrupsjon som bare faen. Heldigvis har ikke Norge så dårlig politikk at vi tyr til kardemommeloven. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 (endret) http://www.youtube.com/watch?v=WQhd05ZVYWg Se hele, uansett om du tror eller ikke tror. Det som satte i gang Big Bang var uperfeksjonisme, fordi ingenting er likt og kan ikke være prefekt. Har sett hele to ganger, og sett mange andre espioder/serier av Stephen Hawking, han er en genial mann. Og som han forklarer i videoen, man tror mer sansynelig ikke på noen guder om man vet årsaken bak en handling, som illustrasjionen med vikingene og solformørkelsen i videoen. Men det behøver selvfølgelig ikke bety at ancient aliens ikke finnes. Dersom vi skal ta vitneberetninger fra bibelen og andre "hellige" skrifter, så finnes aliens. Godt mulig at de kommer tilbake endag også, for å dømme eller redde oss. Typisk av nåtidens mennesker å ikke ta oldtidens vitneberettelser alvorlig. Tenker du på Annunaki, Nibiru ? Mye interessant lesestoff der ja Og her er en total debunking: http://ancientaliens...ripts/anunnaki/ Hele greia er kokt sammen av en dårlig sci-fi forfatter. Endret 16. oktober 2012 av Shruggie Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 (endret) "Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, og for øvrig kan man gjøre hva man vil." Dette åpner opp for all slags kriminalitet. Kardemomme by var tegnet etter afrikansk modell, altså ikke noe skatt og korrupsjon som bare faen. Heldigvis har ikke Norge så dårlig politikk at vi tyr til kardemommeloven. Hvorfor åpner det for all slags kriminalitet? Kardemomme var Egners utopia, har blitt anerkjent av filosofer tilogmed. Slett ikke noe afrikansk modell. Dette var drømmesamfunnet til Egner, mye av det sikkert fra Norge også... Altså samfunnet hvor tilogmed røvere får en ny sjangse. Endret 16. oktober 2012 av Dropkmurphy Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 (endret) http://www.youtube.com/watch?v=WQhd05ZVYWg Se hele, uansett om du tror eller ikke tror. Det som satte i gang Big Bang var uperfeksjonisme, fordi ingenting er likt og kan ikke være prefekt. Har sett hele to ganger, og sett mange andre espioder/serier av Stephen Hawking, han er en genial mann. Og som han forklarer i videoen, man tror mer sansynelig ikke på noen guder om man vet årsaken bak en handling, som illustrasjionen med vikingene og solformørkelsen i videoen. Men det behøver selvfølgelig ikke bety at ancient aliens ikke finnes. Dersom vi skal ta vitneberetninger fra bibelen og andre "hellige" skrifter, så finnes aliens. Godt mulig at de kommer tilbake endag også, for å dømme eller redde oss. Typisk av nåtidens mennesker å ikke ta oldtidens vitneberettelser alvorlig. Tenker du på Annunaki, Nibiru ? Mye interessant lesestoff der ja Og her er en total debunking: http://ancientaliens...ripts/anunnaki/ Hele greia er kokt sammen av en dårlig sci-fi forfatter. Det er rett og slett forskjellige måter å tolke gammel tekst på. Ser du i bibelen og særlig Enochs bok så kan du flere steder lese om gud i flertall. Altså guder og gudene, Du har både flertall og entall. Noen steder står det å lese som "de fra himmelen". Men mange får ikke med seg disse tingene. Ord og betydninger kan bety flere ting. Feks om Jesus himmelfart etter engelsk bibel, -He rise up on a ladder to the sky and fly away in the heaven chariot.. Massesuggesjon eller nærkontakt som med ETs avskjed? Sky chariot/himmelvogn. Altså hvordan ville forfedrene våre gjenfortalt nærkontakt med aliens? De vet ikke noe om flyvende maskiner, så de gjenforteller det som himmelvogner som skinner i metall og lyder som torden... Ellers så var det massesuggesjon, hallusinasjoner og annet. Men da var det i såfall uhyre detaljerte massesuggesjoner og hallusinasjoner. Jamført Ezekiels opplevelse, Jesu himmelfart, og herrens herlighet i ørkenen. Endret 16. oktober 2012 av Dropkmurphy Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Så du så ikke videoen, nei. Tenkte meg det Det hele blir bokstavelig talt avvist. Av type "Nei, det er en ren løgn." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå