LiamH Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 (endret) Nja, jeg tror jeg vet omtrentlig hvor du står hen i livet basert på det jeg leser. Hver gang jeg leser slike innlegg så forbauser det meg ikke at ord som "hjernevasket" og "kritisk sans" dukker opp. Dette er så vanlig, så uopplysende og banalt at jeg ønsker å le av det hver gang, men klarer ikke lengre. Hjernevaskingen kommer opp hver gang. he-he, hver gang jeg møter en ateist som jeg ikke helt seriøst kan se på som en særlig nyttig ateist, så kommer det opp "hjernevasket", "tenk kritisk". Neste ateist jeg møter, "hjernevasket", "tenk kritisk". Neste like trøttende og tåpelig som om noen kom med personangrep i annenhver post, samtidig som de opptrer mest mulig arrogant forhold til andre brukere og svært selektivt i forhold til hvilke poster de besvarer. For ikke å glemme det å være hyklerisk og generaliserende. Dette er så vanlig, så uopplysende og banalt at jeg ønsker å le av det hver gang, men klarer ikke lengre... Endret 12. september 2012 av LiamH 2 Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 (endret) Du vil nok ikke høre på hva jeg har å si til deg, men du må forsøke å lære deg å komme med mindre spydige innlegg, og så må du lære deg å stille de rette spørsmålene. IKKE still hundre spørsmål om dagen, gå hjem, tenk over spørsmålet du skal stille, sannsynligheten for at spørsmålet du stiller har jeg allerede stilt meg selv. Jeg har tenkt mye mer på de samme spørsmålene enn de fleste andre her inne. Du vil sikkert bare lukke ørene, men om du ønsker min respekt, så må du tenke nøyere gjennom spørsmålene, når du kommer med fjasete spørsmål hver dag, så kommer jeg til syvende og sist å gulpe det rett opp igjen, og da kommet spyet i ansiktet ditt naturligvis. Ta det til deg, og ikke dikt opp en motsetning å si tilbake på dette innlegget, ta det til deg, vær stille og tenk over det. Om du ikke tenker over det jeg sier nå, så har du ingen evner til å gå inn i deg selv, og tar ingen selvkritikk. Om du svarer på dette innlegget med samme mynt, så er ikke du istand til å ta imot selv kritikk, men føler behov for å slå tilbake igjen. Min anbefaling til deg er at du tar denne selvkritikken, tenk over spørsmålene dine nøyere. Og så lønner det seg også å ikke avslutte alle spørsmål med frekkheter. Man stiller ikke et spørsmål øverst i innlegget og så avslutter med å spy vedkommede i ansiktet i slutten av innlegget. Jeg kunne forstå det om noen få ateister sa "hjernevasket" og "tenk kritisk", men dette er blitt til en merkevare, noe som signaliserer alt annet en at ateisten er tenkende. Det høres mer ut som et verk av Dr Goebbels. Men mest viktig, lær deg å stille de riktige spørsmål. Endret 13. september 2012 av LonelyMan Lenke til kommentar
RWS Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Nei hvem kunne tenke seg å kritisere presten i menigheten? Jeg foreksempel... Du aner ikke hvor nære jeg har vært til å reise meg og slenge løgnene tilbake på himmel losen som står der å juger så det renner av ham i jesus reklamen sin... Har vært i begravelser der himmellosen har driti tynt i den dødes liv og levenet (De fikk vel kanskje 20 sekunder med oppmerksomhet...) før de har trykket på med 45 samfulle minutter med verdiløs jesus reklame til en tilhørerskare som satt der med tordenskyer over hodet over frekkheten til denne idiot presten og lurte på om de skulle reise seg å gå. LITT jesus reklame kan jeg være med på, men tre kvarter var way over due for enhver anledning, selv i en kirke. Der og da bestemte jeg meg for at jeg ALDRI skal begraves av en prest eller i en kirke, for så vondt vil jeg ikke mine nærmeste og venner at de skal sitte der i ørkesløse minutter og bli regelrett løyet til av en prest som enten er for ignorant til å forstå at det ikke er noen sannhet han/hun kommer med, eller rett og slett driter i det og messer likevel. En begravelse trenger ikke å være en nitrist stund og det er vel prester eksperter på å lage det. Kommer i mine øyne helt an på hvem som er død, er det et lite barn så bør sorgen være stor, er det ei nitti åtte år gammel dame som har levd et rikt liv trenger man ikke å svartmale døden så inn i hampen som enkelte prester faktisk gjør, en ting jeg faktisk finner meget merkelig, for det er jo da livet til de som er døde virkelig begynner i himmelen, i følge den kristne dødskulten, så hvorfor er de så sorgtunge og triste da? Vi tar alltid med en nintendo til minsten de gangene han er med i kirken, da vi er redd han faktisk reiser seg og konfronterer presten med de menglende bevisene i den kristne tro. Hadde vært morsomt å hørt prestens løgner i forsvar, men flaut ja... Og ikke minst reskeptløst ovenfor de som har valgt et brylupp eller en dåp i kirken.. Begravelser blir han spart for... Enn så lenge. Dessverre tror mange at de ikke har alternativer til kirkelig begravelse, og derfor må ha en løgner av en stats betalt himmel los til å fremme sin jesus reklame, men det er ikke riktig, Man kan få alternativer i hele landet i dag, ikke noe problem, men man må dessverre gjøre en aktiv innsats for å få det da du default dyttes over på kirken får å få deg i jorden.... Men jeg har hatt lyst ja, det er HELT sikkert... 3 Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Vel du finner jo en merkelig form for symmetri i krystaller og iskrystaller. Snarere tvert om, de er alle forskjellige. Videre så er jo planeter og solformer runde.. Men formsymmetri i levende vesener er jo ganske spesielt fordi vi er programert til å bli skapt slik av genkodene våre.. Nei, soler, planeter, dverplaneter og liknende er elliptiske, ikke runde. Ordet programmert gir en følelse av at du forsøker deg på klokkemakeranalogien her, hvilket er kanskje ett av de mest idiotiske kreasjonistiske argument som neon gang er formulert. Argumentet er refutert og tilbakevist som idioti. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Vi tar alltid med en nintendo til minsten de gangene han er med i kirken, da vi er redd han faktisk reiser seg og konfronterer presten med de menglende bevisene i den kristne tro. Men jeg har hatt lyst ja, det er HELT sikkert... Hvor gammel er småen? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Vi tar alltid med en nintendo til minsten de gangene han er med i kirken, da vi er redd han faktisk reiser seg og konfronterer presten med de menglende bevisene i den kristne tro. Men jeg har hatt lyst ja, det er HELT sikkert... Hvor gammel er småen? 7 år, snart åtte... Han har allerede stilt RLE læreren til veggs fikk jeg høre på foreldre møtet i går, for han spør ALLTID om hvorfor det er slik eller slik og godtar rett og slett ikke svar uten å skjekke det opp først, noe som læreinnen hans syntes er kjempe bra! Ikke at han på noen måte har MER rett enn andre av den grunn, men han er på vei til å bli en ekte skeptikker som ikke godtar ting bare fordi noen sier at det er slik, han vil vite mer og han vil vite hvorfor og han vil vite bevisene for det som fremsettes, hvis ikke så er han skeptisk... OG legger det på is, utrolig nok, til han får bedre forklaringer. Han kommer ofte hjem fra skolen og stiller oss spørsmål rundt det han har hørt og lært på skolen, så jeg har ikke noen lett oppgave med å finne svar, TRO MEG!!! Det gjenstår fremdeles en del jobb for min kone og meg for å få ham til å tenke riktig, altså ikke med HVA han skal tenke og tro, men hvorfor han skal tenke å tro slik eller slik, men han er på god vei ja... 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Vi tar alltid med en nintendo til minsten de gangene han er med i kirken, da vi er redd han faktisk reiser seg og konfronterer presten med de menglende bevisene i den kristne tro. Men jeg har hatt lyst ja, det er HELT sikkert... Hvor gammel er småen? 7 år, snart åtte... Han har allerede stilt RLE læreren til veggs fikk jeg høre på foreldre møtet i går, for han spør ALLTID om hvorfor det er slik eller slik og godtar rett og slett ikke svar uten å skjekke det opp først, noe som læreinnen hans syntes er kjempe bra! Ikke at han på noen måte har MER rett enn andre av den grunn, men han er på vei til å bli en ekte skeptikker som ikke godtar ting bare fordi noen sier at det er slik, han vil vite mer og han vil vite hvorfor og han vil vite bevisene for det som fremsettes, hvis ikke så er han skeptisk... OG legger det på is, utrolig nok, til han får bedre forklaringer. Han kommer ofte hjem fra skolen og stiller oss spørsmål rundt det han har hørt og lært på skolen, så jeg har ikke noen lett oppgave med å finne svar, TRO MEG!!! Det gjenstår fremdeles en del jobb for min kone og meg for å få ham til å tenke riktig, altså ikke med HVA han skal tenke og tro, men hvorfor han skal tenke å tro slik eller slik, men han er på god vei ja... Det er godt å høre, kjære debbatant og frende - men si meg en ting; kan han uttale og skrive helt perfekt "koignitiv dissonans og confirmation bias"? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 men si meg en ting; kan han uttale og skrive helt perfekt "koignitiv dissonans og confirmation bias"? Ja, ikke skrive da, har aldri prøvd å få ham til å skrive det heller .. Han vet sånn løselig hva det er og hvordan det virker ja... (Ja, jeg har forklart ham hva og hvorfor vi benytter oss av nettopp kognitiv dissonans da dette veldig ofte henger i hop med det å juge litt mer enn tilsiktet... Samme med confirmation bias, som jeg også har forklart ham hva er og hvorfor vi mennesker ofte bruker det Han er en kløpper til å benytte seg av ord og utrykk som fælt få syv åringer er i stand til å fatte OG han forstår hva det innebærer. Han bruker så og si dagelig ord som ignorere/ignorant, intens/intenst, definitivt, objektivt og en del andre nesten fremmedord som han plukker opp fra andre, , Han er som sagt en fryktelig vitebegjærlig liten gutt og som sistemann i en søskenflokk på seks (der de to eldste er 19 og 22 år) er det helt utrolig hva han evner å plukke opp fra dem og fra min kone og meg. Som sagt var jeg på foreldre konferanse på skolen i går og fikk høre en lettere sjokkert lærinne fortelle oss at han språklig, og skriftelig, ligger lysår foran de andre i klassen sin, både i forståelse og i bruken av ord OG at han sånn nogenlunde kunne forklare hva de betydde om de spurte ham om hva de betydde. Så jeg er en meget stolt far i dag kan du si... Mulig vi er mer ihuga med å følge ham opp i hans skolegang enn den gjengse far eller mor, jeg vet ikke, men vi gjør så godt vi kan med å fore en vitebegjærlig guttunge med så mye info han spør om. IKKE lett, jeg forsikrer, men jeg er heller ikke redd for å si at jeg ikke vet noe heller, eller at vi i det store og hele ikke har nok informasjon om visse ting. Og da legger han det på "is" så lenge... Til opplysning så vet alle mine eldre gutter godt hva kognitiv dissonans og confirmation bias er, det har vi diskutert både titt og ofte hjemme rundt bordet hos oss. Som jeg sier til dem, de trenger ikke å si ALT, men det de sier SKAL være sant! Og under der lurker kognitiv dissonans skjønner du, og confirmation bias... 3 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 (endret) men si meg en ting; kan han uttale og skrive helt perfekt "koignitiv dissonans og confirmation bias"? Ja, ikke skrive da, har aldri prøvd å få ham til å skrive det heller .. Han vet sånn løselig hva det er og hvordan det virker ja... (Ja, jeg har forklart ham hva og hvorfor vi benytter oss av nettopp kognitiv dissonans da dette veldig ofte henger i hop med det å juge litt mer enn tilsiktet... Samme med confirmation bias, som jeg også har forklart ham hva er og hvorfor vi mennesker ofte bruker det Han er en kløpper til å benytte seg av ord og utrykk som fælt få syv åringer er i stand til å fatte OG han forstår hva det innebærer. Han bruker så og si dagelig ord som ignorere/ignorant, intens/intenst, definitivt, objektivt og en del andre nesten fremmedord som han plukker opp fra andre, , Han er som sagt en fryktelig vitebegjærlig liten gutt og som sistemann i en søskenflokk på seks (der de to eldste er 19 og 22 år) er det helt utrolig hva han evner å plukke opp fra dem og fra min kone og meg. Som sagt var jeg på foreldre konferanse på skolen i går og fikk høre en lettere sjokkert lærinne fortelle oss at han språklig, og skriftelig, ligger lysår foran de andre i klassen sin, både i forståelse og i bruken av ord OG at han sånn nogenlunde kunne forklare hva de betydde om de spurte ham om hva de betydde. Så jeg er en meget stolt far i dag kan du si... Mulig vi er mer ihuga med å følge ham opp i hans skolegang enn den gjengse far eller mor, jeg vet ikke, men vi gjør så godt vi kan med å fore en vitebegjærlig guttunge med så mye info han spør om. IKKE lett, jeg forsikrer, men jeg er heller ikke redd for å si at jeg ikke vet noe heller, eller at vi i det store og hele ikke har nok informasjon om visse ting. Og da legger han det på "is" så lenge... Til opplysning så vet alle mine eldre gutter godt hva kognitiv dissonans og confirmation bias er, det har vi diskutert både titt og ofte hjemme rundt bordet hos oss. Som jeg sier til dem, de trenger ikke å si ALT, men det de sier SKAL være sant! Og under der lurker kognitiv dissonans skjønner du, og confirmation bias... Er det ikke fryktelig å bli som lammet leid til hoggestabben hvor bare en vennskaplig øks er det skinnende blanke der fremme? Var kanskje litt stygg med deg nå, fordi jeg minnes en tidligere diskusjon angående muligheten for å bli utsatt for foreldrenes hjernevask - hjernevasken var jo da så klart bare på de religiøses side .... Now. aint I a stinker Endret 13. september 2012 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Er det ikke fryktelig å bli som lammet leid til hoggestabben hvor bare en vennskaplig øks er det skinnende blanke der fremme? Var kanskje litt stygg med deg nå, fordi jeg minnes en tidligere diskusjon angående muligheten for å bli utsatt for foreldrenes hjernevask - hjernevasken var jo da så klart bare på de religiøses side .... Now. aint I a stinker Så du sidestiller det å lære ordentlig lærdom med hjernevask? Vel, deg om det... I det miste foteller jeg ham ikke HVA han skal tenke, jeg gjør så godt jeg kan med å fortelle ham HVORDAN han skal tenke slik at han har de riktige verktøyene til å gjøre seg opp meninger selv. Så serlig stygg var du ikke og noen hoggestabbe med vennlige økser er ikke å se... Kommer vel helt an på hva du sidestiller i så fall... 4 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Er det ikke fryktelig å bli som lammet leid til hoggestabben hvor bare en vennskaplig øks er det skinnende blanke der fremme? Var kanskje litt stygg med deg nå, fordi jeg minnes en tidligere diskusjon angående muligheten for å bli utsatt for foreldrenes hjernevask - hjernevasken var jo da så klart bare på de religiøses side .... Now. aint I a stinker Så du sidestiller det å lære ordentlig lærdom med hjernevask? Vel, deg om det... I det miste foteller jeg ham ikke HVA han skal tenke, jeg gjør så godt jeg kan med å fortelle ham HVORDAN han skal tenke slik at han har de riktige verktøyene til å gjøre seg opp meninger selv. Så serlig stygg var du ikke og noen hoggestabbe med vennlige økser er ikke å se... Kommer vel helt an på hva du sidestiller i så fall... Det finnes ikke noe bedre og ærligere enn en venneligsinnet øks Sist jeg hjernevska min egen sønn, endte det med at 5 åringen mestret flytende engelsk i løpet av ett halvt år, og det verste var at jeg fikk det ikke med meg før poden bare plutselig begynte å snakke. Helst hadde jeg sett at det var grunnet gudommelig inngripen, og det var det forsåvidt siden læreren hans var massive doser tegnefilm på cartoon network (sammen med en barnslig pappa:)) Lenke til kommentar
RWS Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Vet ikke om det kan klassifisere til "hjernevask" da han ikke lærte noe galt, eller usant, som sannhet.... Engelsk er jo noe alle her i landet i høyeste grad trenger i fremtiden, så jeg ville vel heller sagt at du var en glimrende læremester jeg, som evnet å gjøre det med en fem åring Så å kalle det hjernevask er way out of what brainwash is in my book he he Selv har jeg ikke gått inn på engelsk annet enn det guttungen spør om hva betyr såklart... Og ikke ser han mye på TV heller (Ingen av oss ser på TV her hjemme annet enn en eller annen film og fra tid til annen gullrekka på NRK... That's it...Er så jeg lurer på hvorfor vi har kanaler i det hele tatt...) Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Vet ikke om det kan klassifisere til "hjernevask" da han ikke lærte noe galt, eller usant, som sannhet.... Engelsk er jo noe alle her i landet i høyeste grad trenger i fremtiden, så jeg ville vel heller sagt at du var en glimrende læremester jeg, som evnet å gjøre det med en fem åring Så å kalle det hjernevask er way out of what brainwash is in my book he he Selv har jeg ikke gått inn på engelsk annet enn det guttungen spør om hva betyr såklart... Og ikke ser han mye på TV heller (Ingen av oss ser på TV her hjemme annet enn en eller annen film og fra tid til annen gullrekka på NRK... That's it...Er så jeg lurer på hvorfor vi har kanaler i det hele tatt...) Læreren min brukte å si at det eneste jeg var stiv i på skolen, var nakken ... Makan til fjomp Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Det er forskjell på hjernevask og å gi barna gode verktøy for å skille mellom løgn og fanteri, og fakta. Ser ut som at du har valgt en fornuftig vei RWS, ved å gi ungen gode verktøy for å avgjøre om det folk forteller ham er sant eller ikke, uten at du forteller ham HVA han skal tenke eller tro på. Det er nøyaktig slik jeg ville oppdratt mine unger, om jeg hadde noen(jeg skal ikke ha noen). Å fortelle ungene HVA de skal tenke er galt, uansett hva det er - å lære ungene gode metoder for å skille mellom fakta og fiksjon er det beste man kan gjøre for å sette dem i stand til å tenke selv. I fare for å bruke en floskel RWS, keep up the good work. 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 (endret) Vel du finner jo en merkelig form for symmetri i krystaller og iskrystaller. Snarere tvert om, de er alle forskjellige. Videre så er jo planeter og solformer runde.. Men formsymmetri i levende vesener er jo ganske spesielt fordi vi er programert til å bli skapt slik av genkodene våre.. Nei, soler, planeter, dverplaneter og liknende er elliptiske, ikke runde. Ordet programmert gir en følelse av at du forsøker deg på klokkemakeranalogien her, hvilket er kanskje ett av de mest idiotiske kreasjonistiske argument som neon gang er formulert. Argumentet er refutert og tilbakevist som idioti. Rolig nå, du behøver ikke kalle utsagnene mine idioti, DNA er programmer. Ser du ikke det? Sef vet jeg at noen av planetene er elliptiske. Men jeg viste faktisk ikke at Solen og andre stjerner er det også... Jeg mener sef omtrentelig symmetri. Samme med krystallene. Et snøkrystall SER iallefall symmetrisk ut, men skal du drive pirkeprøve så javel, de er ikke perfekt symmetriske. Tilbake til DNA, DNA er et program på hvordan ting skal se ut. Jeg sier ikke dette utifra et alien kreasjonistisk synspunkt. Selvom du tror på biosyntese så er fortsatt DNA programmer for liv. Håper du også skjønner det selvom du selv kaller andres utsagn for idioti.. (Edit: At noe er elliptisk betyr ikke at det ikke er symmetrisk. Du misforstår perfekt sirkel med symmetri. Du er på villspor her også.) Endret 13. september 2012 av Dropkmurphy Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Nei, soler, planeter, dverplaneter og liknende er elliptiske, ikke runde. En ellipse er rund, men ikke sirkulær. 3 Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 (endret) Jeg regner med din post er til meg siden du svarer rett under min post uten "qoutes". Du vil nok ikke høre på hva jeg har å si til deg, men du må forsøke å lære deg å komme med mindre spydige innlegg, og så må du lære deg å stille de rette spørsmålene. IKKE still hundre spørsmål om dagen, gå hjem, tenk over spørsmålet du skal stille, sannsynligheten for at spørsmålet du stiller har jeg allerede stilt meg selv. Jeg har tenkt mye mer på de samme spørsmålene enn de fleste andre her inne. Nei, jeg er mindre og mindre interessert i å høre hva du har å si. I forhold til spydige innlegg, så har du kun fått svar på tiltale. Jeg stiller ikke hundre spørsmål om dagen. Hvor du har dette fra vet jeg ikke, men det begynner å bli en gjenganger at de du diskuterer ikke skjønner hvor du henter ting fra. Hva min intensjon er i forhold til de spørsmål jeg stiller, vet du ingenting om. Din dømming av mine spørsmål er derfor bygd på din lille verden av "hva som er riktig". Når du ikke vet hva jeg er ute etter å finne ut, så vet du ingenting om validiteten av spørsmålet. At du tror bedre om deg selv enn andre på en del områder, betviler jeg ikke. At det stemmer, er jeg mer i tvil om Hvis du har tenkt så mye over spørsmålene, så bør du vel ha bedre svar å komme med. Du vil sikkert bare lukke ørene, men om du ønsker min respekt, så må du tenke nøyere gjennom spørsmålene, når du kommer med fjasete spørsmål hver dag, så kommer jeg til syvende og sist å gulpe det rett opp igjen, og da kommet spyet i ansiktet ditt naturligvis. Jeg ønsker ikke din respekt. Du vil heller ikke få noe respekt når du ordlegger deg som en fjortenåring med spy, gulping og barnslige overdrivelser. I forhold til fjasete spørsmål, så vet jeg ikke hva hvilke spørsmål du tenker på. Jeg må vel bare "ta ditt ord for at det er slik" sånn som man alltid må, samtidig som man må skumme seg igjennom det ene forsøket på provokasjoner og hersketeknikker etter det andre. Ta det til deg, og ikke dikt opp en motsetning å si tilbake på dette innlegget, ta det til deg, vær stille og tenk over det. Om du ikke tenker over det jeg sier nå, så har du ingen evner til å gå inn i deg selv, og tar ingen selvkritikk. Om du svarer på dette innlegget med samme mynt, så er ikke du istand til å ta imot selv kritikk, men føler behov for å slå tilbake igjen. Min anbefaling til deg er at du tar denne selvkritikken, tenk over spørsmålene dine nøyere. Og så lønner det seg også å ikke avslutte alle spørsmål med frekkheter. Man stiller ikke et spørsmål øverst i innlegget og så avslutter med å spy vedkommede i ansiktet i slutten av innlegget. Denne sosiopatiske måten å prøve å gå din motstander i forveien ved å legge både reglene og forutsetningene for hans neste utspill, kan du bare droppe. Du stinker som hobby-psykolog og du bør heller ikke komme med anbefalinger du selv aldri følger. Da er du, som nevnt, bare en hykler. Jeg vet fortsatt ikke hvilke spørsmål du sikter til. Jeg kunne forstå det om noen få ateister sa "hjernevasket" og "tenk kritisk", men dette er blitt til en merkevare, noe som signaliserer alt annet en at ateisten er tenkende. Det høres mer ut som et verk av Dr Goebbels. Men mest viktig, lær deg å stille de riktige spørsmål. Jeg orker ikke gjenta meg. Det er likevel meningsløst å stille spørsmål når svarene er ubrukelige. Jeg ville uansett ikke gått i lære hos deg når det kommer til spørsmål. Tro meg, du fremstår ikke så reflektert som du selv tror. Ikke på langt nær. Hvis du er ute etter å "sette meg på plass" eller "gi meg noen visdomsord", så bli bedre på det. Her har du ikke klart det, selv med dine elendige hersketeknikker og ubrukelige forsøk på å provosere. P.s: Tenk over hvorfor du intuitivt antok at det var deg jeg siktet til i min forrige post. Kjente du deg igjen? Endret 13. september 2012 av LiamH 2 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Grunnen til at himmelobjekter er runde er gravitet. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Grunnen til at himmelobjekter er runde er gravitet. Ehh, du mener kansje gravitasjon...? Eller? Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 (endret) Tilbake til DNA, DNA er et program på hvordan ting skal se ut. Jeg sier ikke dette utifra et alien kreasjonistisk synspunkt. Selvom du tror på biosyntese så er fortsatt DNA programmer for liv. Dette er feilinformasjon. DNA er en kjemisk sammensetting, ikke "programmer". Den kjemiske sammensettingen i et DNA er velkjent og godt forstått, og det ene faktum at en spesiel forekomst fører til en spesiell kjemisk sammensetting etter at ribosomet har vært innblandet er av kjemisk og fysisk nødvendighet, ikke programmering. Du ville ikke kalt det programmering dersom en katalysator førte til oksidasjon av et mineral i en vannskål, selv om det i essensen er det samme som skjer; en elektrisk ladning mellom to stoffer, er en ladning mellom to stoffer (eller partikler, molekyler etc.). Å kalle DNAet for en programmeringskode er å gjøre en sammenligning, og det er helt opplagt at DNA ikke er en programmeringskode på samme måten. Det er elementet hvor det er en nødvendig sammenheng mellom en hendelse og en annen, som er det essensielle. Din kommentar virker å fullstendig ignorere det mekaniske som faktisk hender, og det virker idiotisk og tåpelig. Endret 13. september 2012 av cuadro 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå