marius77 Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 (endret) Poenget er at da var de jo ikke helt fullkomne. Om man er fullkommen i ordets rette forstand gjør man ikke feil. Og det å dømme hele menneskeheten for evig tid må jo anses å være pent sagt en blemme. Unntaket blir jo om du sier at det ikke var en feil å gjøre det som ble gjort, og at det bare var en handling av fri vilje og ikke mer. Men om de ikke gjorde feil så ble de jo utsatt for tidenes justismord. Det var jo derfor gamle testamentet snakker om hvordan man skilte de stripete fra de flekkete offerlammene for å få et plettfritt lam den gang man ofret lam for å dekke over (midlertidig) for synd, og det var et forvarsel på Jesus, Guds offerlam, som døde i vårt sted, og var verdig nok til å bli reist opp fra de døde av Gud og bli verdens messias, så vi via tro kan få hans rettferdighet. Resten av oss er både stripete og flekkete i varierende grad. Det var Guds forsoning med menneskeheten. Og her kommer du inn på noe essensielt. Står du over Gud eller står Gud over deg? Det er deg døden har makt over, ikke Gud, det er han som bestemmer lovene dette universet opererer under, og over liv og død. Det er ikke du som gjør det. Gud har gitt deg fri vilje til å ta imot sin nåde eller avvise den, men om du med din begrensede påvirkningskraft tror du er istand til å dømme Gud, så snur du oppned på hvordan ting fungerer i dette universet. Vi er ikke perfekte, vi er skapt i Guds bilde men vi ER IKKE GUD. Jeg har aldri påstått å være perfekt, men det er et begrep som ofte (mis)brukes av religiøse for å beskrive skaperverket. I lys av din egen teologi ser jeg ikke heller at man kan si at din gud er perfekt. Blooper etter blooper. Det står: Gud sa det var godt. Ikke perfekt. Perfeksjon er ikke det Gud er ute etter heller, de Jesus ville nå ut til var jo først og fremst de uperfekte, svake og nedtrykte. Det står i bibelen at Gud er kjærlighet. Derfor viser du med dette her at du har missforstått Gud helt. Men Jesus var perfekt i Guds øyne for oss, tilgivende der vi fordømmer, snill der vi er onde, trofast der vi driver hor etc. Endret 10. mai 2017 av marius77 1 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 Jeg diskuterer ikke med guder, men med folk som argumenterer for guder. Og din gud, eller snarere teksten som er inspirert av han, er tydeligvis lett å misforstå (ref. alle versjonene av kristendom). 2 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 Jeg diskuterer ikke med guder, men med folk som argumenterer for guder. Og din gud, eller snarere teksten som er inspirert av han, er tydeligvis lett å misforstå (ref. alle versjonene av kristendom). Det er mye man kan lese ut av bibelen, men det som er viktig å skjønne står da i klartekst. Jeg gjør ikke noe annet enn å forholde meg til det som faktisk står. Står det ikke at jorda er flat, da er det heller ikke noe man skal gå ut og si også peke på bibelen som kilde for det. 2 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 (endret) Jeg diskuterer ikke med guder, men med folk som argumenterer for guder. Og din gud, eller snarere teksten som er inspirert av han, er tydeligvis lett å misforstå (ref. alle versjonene av kristendom). Det er mye man kan lese ut av bibelen, men det som er viktig å skjønne står da i klartekst. Jeg gjør ikke noe annet enn å forholde meg til det som faktisk står. Står det ikke at jorda er flat, da er det heller ikke noe man skal gå ut og si også peke på bibelen som kilde for det. Sier jeg det? Det står også at homofile* bør drepes i klartekst. Edit: homoseksuelle menn. Endret 10. mai 2017 av Larzen_91 1 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 Jeg diskuterer ikke med guder, men med folk som argumenterer for guder. Og din gud, eller snarere teksten som er inspirert av han, er tydeligvis lett å misforstå (ref. alle versjonene av kristendom). Det er mye man kan lese ut av bibelen, men det som er viktig å skjønne står da i klartekst. Jeg gjør ikke noe annet enn å forholde meg til det som faktisk står. Står det ikke at jorda er flat, da er det heller ikke noe man skal gå ut og si også peke på bibelen som kilde for det. Sier jeg det? Det står også at homofile bør drepes i klartekst. Sier du hva? Ja, det står homofili er en synd, når det står i gamletestamentet står at homofile bør drepes, så er det fordi det er en dødssynd som vil nekte deg inngang i etterlivet, dvs du er død for Gud etter den gamle pakten, hele gamle testamentet med alle lovene og syndene er ting som slår ihjel, dvs vårt forhold til Gud... Og det spilte ingen rolle hvor mye du holdt loven, det var ingen måter å holde alle lovene og forsone seg med Gud på den måten. I nye testamentet, etter Jesu korsfestelse, åpnes det derimot for tilgivelse for absolutt alt. De som var frelst i det gamle testamentet var ikke de flinkeste til å følge alle lover og regler, men de som ventet på den kommende messias. De som er frelst i nye testamentet, er som i gamle testamentet, de som tror på Jesus, som var den messias de snakker om i det gamle testamentet. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 Det gikk som det måtte.. Blasphemy Charges Dropped Against Stephen Fry; Irish Police Admit Lack of “Outraged People” 3 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 (endret) Gudetro er tillært, så...Med mindre man blir LÆRT å tro, eller av en annen grunn bruker ubeviselige entiteter til å besvare spørsmål, så er man ateist fra fødsel til død. Selv var jeg ateist lenge før jeg visste hva det var;Selv med religiøse foreldre og religionsundervisning i skolen ga ikke religioner noen *mening*.Jeg innså at bibelen ikke gir noen SVAR.Guder er ikke svar.Det er bare nye spørsmål....så spørsmålet er egentlig helt på hodet: Det gir ingen mening å spørre hvorfor man ikke tror på guder.Svaret er da i de fleste tilfeller..: 1) Guder gir ingen svar, de fører bare til flere spørsmål2) Vi har ingen rasjonell grunn til å tro på dem,3) og bryr oss ikke om emosjonelle argumenter i spørsmål som ikke er emosjonelle...Kort fortalt:Det er ingen grunn til å tro på dem. Endret 10. mai 2017 av Red Frostraven 2 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 (endret) Gudetro er tillært, så... Med mindre man blir LÆRT å tro, eller av en annen grunn bruker ubeviselige entiteter til å besvare spørsmål, så er man ateist fra fødsel til død. Selv var jeg ateist lenge før jeg visste hva det var; Selv med religiøse foreldre og religionsundervisning i skolen ga ikke religioner noen *mening*. Jeg innså at bibelen ikke gir noen SVAR. Guder er ikke svar. Det er bare nye spørsmål. ...så spørsmålet er egentlig helt på hodet: Det gir ingen mening å spørre hvorfor man ikke tror på guder. Svaret er da i de fleste tilfeller..: 1) Guder gir ingen svar, de fører bare til flere spørsmål 2) Vi har ingen rasjonell grunn til å tro på dem, 3) og bryr oss ikke om emosjonelle argumenter i spørsmål som ikke er emosjonelle ... Kort fortalt: Det er ingen grunn til å tro på dem. Feil ... jeg var oppvokst som ateist, men har blitt kristen. Grunnen er ganske enkelt overnaturlige opplevelser av en sånn karakter at uansett hvor mye du tigger og ber, så vil du ALDRI klare å inbille meg at det kommer av galskap, og du vil ALDRI klare å inbille meg at det var iscenesatt av noen mennesker. Andre opplevde det også, og overnaturlige opplevelser har jeg til dags dato. edit: og det gikk spesifikt på ting i bibelen Endret 11. mai 2017 av marius77 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 Gudetro er tillært, så... Med mindre man blir LÆRT å tro, eller av en annen grunn bruker ubeviselige entiteter til å besvare spørsmål, så er man ateist fra fødsel til død. Selv var jeg ateist lenge før jeg visste hva det var; Selv med religiøse foreldre og religionsundervisning i skolen ga ikke religioner noen *mening*. Jeg innså at bibelen ikke gir noen SVAR. Guder er ikke svar. Det er bare nye spørsmål. ...så spørsmålet er egentlig helt på hodet: Det gir ingen mening å spørre hvorfor man ikke tror på guder. Svaret er da i de fleste tilfeller..: 1) Guder gir ingen svar, de fører bare til flere spørsmål 2) Vi har ingen rasjonell grunn til å tro på dem, 3) og bryr oss ikke om emosjonelle argumenter i spørsmål som ikke er emosjonelle ... Kort fortalt: Det er ingen grunn til å tro på dem. Feil ... jeg var oppvokst som ateist, men har blitt kristen. Grunnen er ganske enkelt overnaturlige opplevelser av en sånn karakter at uansett hvor mye du tigger og ber, så vil du ALDRI klare å inbille meg at det kommer av galskap, og du vil ALDRI klare å inbille meg at det var iscenesatt av noen mennesker. Andre opplevde det også, og overnaturlige opplevelser har jeg til dags dato. edit: og det gikk spesifikt på ting i bibelen Majoriteten av ateister vil aldri oppleve noe sånt. Og hva BEVISER opplevelsene dine, egentlig? ...i Hinduistiske land vil personer ha opplevelser som de forbinder med Hinduisme. i muslimske land vil de forbinde opplevelsene med Allah. i land med stammetro vil de forbinde opplevelsen med stammens guder. Alle trossamfunn rapporterer om mirakler og personlige opplevelser. Så, andre mennesker sine personlige opplevelser betyr ingenting for sannhetsgestalten til religioner -- fordi personlige opplevelser ikke er unike for noen religioner, for oss som står utenfor, og beskrivelsene er stort sett de samme. Personlige opplevelser gir ingen svar; De er bare overbevisende på et emosjonelt plan. 4 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 Feil ... jeg var oppvokst som ateist, men har blitt kristen. Grunnen er ganske enkelt overnaturlige opplevelser av en sånn karakter at uansett hvor mye du tigger og ber, så vil du ALDRI klare å inbille meg at det kommer av galskap, og du vil ALDRI klare å inbille meg at det var iscenesatt av noen mennesker. Andre opplevde det også, og overnaturlige opplevelser har jeg til dags dato. edit: og det gikk spesifikt på ting i bibelen Jeg vil aldri la overnaturlige opplevelser overbevise meg. Hvis jeg skal godta noe slikt, må det være andre vitner og helst reproduserbart. Hvis ikke har jeg ingen garanti for at det ikke kommer fra innsiden av mitt hode. 3 Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 (endret) Marius77, prøv å lese dine innlegg og svar, med øynene til en som ikke tror at Gud finnes og at bibelen bare er eventyr. Les så bibelen, men ikke versene som man lærer om på søndagsskolen, hører fra i preken under gudstjenesten eller som dine likesinnede henviser til. Les de som strider mot fornuft, er direkte ondskapsfulle, løgnaktige og oppdiktede. Les om universets største massemorder, dusten som ikke har noen som helst kunnskap om universet han hevder han skapte. Be om et tegn at han hører deg og vil støtte deg.. Les så dine egne innlegg en gang til. Gresset er virkelig sannere på andre siden av gjerdet! .Ikke lat som om du ikke ser porten, men sleng den opp på vidt gap og bli fri. Endret 11. mai 2017 av CiaroScuro Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 Moderatormelding Da er en del innlegg fjernet grunnet off topic og persondiskusjon, samt kommentering på hvordan man mener ting modereres eller ikke. Om man har innspill på det skal det sendes til moderator på PM eller i en tilbakemelding til forumet i riktig kategori. Vi holder oss til trådens tema og lar eventuelle personlige vendettaer utebli. Minner også om at en saklig og høflig tone skal holdes til enhver tid, dette belyses i det aller første punktet i retningslinjene. Kommentarer til dette skal som sagt tas på PM eller i korrekt tilbakemeldingskategori. 1 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 (endret) Marius77, prøv å lese dine innlegg og svar, med øynene til en som ikke tror at Gud finnes og at bibelen bare er eventyr. Les så bibelen, men ikke versene som man lærer om på søndagsskolen, hører fra i preken under gudstjenesten eller som dine likesinnede henviser til. Les de som strider mot fornuft, er direkte ondskapsfulle, løgnaktige og oppdiktede. Les om universets største massemorder, dusten som ikke har noen som helst kunnskap om universet han hevder han skapte. Be om et tegn at han hører deg og vil støtte deg.. Les så dine egne innlegg en gang til. Gresset er virkelig sannere på andre siden av gjerdet! .Ikke lat som om du ikke ser porten, men sleng den opp på vidt gap og bli fri. jeg oppfatter ikke at Gud er ond i det heletatt... Det er heller en du kan takke for at det ikke er vikingenes guder og moralske verdier du lever under. Eller for den saks skyld sosialdarwinister som Adolf Hitler, eller hardline ateister som Lenin/Stalin, som alle står for ideologier de fleste kristne vil tilskrive antikrist eller satan. Enten du vil eller ikke, har kristen tro lagt grunnlaget for det moralske fundamentet hele den vestlige siviliasjonen står på, og når land verden over nå prøver å kopiere det den vestlige sivilisasjonen fikk til med varierende hell, så er det verdier som kristen tro la grunnlaget for som individuell frihet og omsorg for fattige, selv om de ikke nødvendigvis er kristne kulturer (f.eks Japan og Sør-korea). Det som kjennetegner resten av verden som har levd under hedensk tro, er en sterk, allmektig og nådeløs adel som hersker over massene av fattige, akkuratt dette Jesus kritiserte. Den amerikanske grunnloven, magna carta og alt dette her kom FORDI bibelsk moral la grunnlaget for et samfunn som ikke skilte mellom rike og fattige, hvor adlige i bibelsk tro i Guds øyne ikke var noe mer verdt enn en slave, konseptet om fri vilje etc, dette er alt sammen bibelsk. Når du leser om slavehold i bibelen, er det ikke fordømt, dvs en slaveeier havner ikke automatisk i helvete, men han skal behandle slaven godt, og ovenfor Gud er han ikke noe bedre enn en slave og vil stå ansvarlig for hvordan han behandler slaven. Hvis du sørger over syndeflommen, så må du jo faktisk tro på bibelen, og da må du jo og ønske folk det beste, og det beste for folk da er jo å vise til Jesus som forsonte oss med universets skaper, ikke å fordømme han som forsonte menneskene med Gud som har all makt over liv og død, for isåfall er du jo en morder med overlegg. Tror du på syndeflommen eller ikke? Hvis nei, så har du heller ikke noe grunn for å klage over det. Hvis du tror på den, så anerkjenner du Guds makt og suverenitet over liv og død, som verken du eller jeg kan påvirke i noen grad, og da må du også forstå hvorfor det skjedde. Gjør du det? Kjenner du f.eks historien om de falne englene som fikk barn med mennesker? På history channel går det en serie som heter "hunting giants" som går på dette. Mye av bibelen begivenheter beskriver da heller ikke en ond Gud, men onde mennesker, og konsekvensene av det når Guds vrede rammer dem. Det viser en Gud som straffer ondskap. Men på tross av vår iboende ondskap er vi forsonet med Gud nå, igjennom Jesus. Så Jesus kom ikke for å være noe social justice warrior, derfor er det lite sånt i nye testamentet. Han kom ganske enkelt for å gi evig liv, og forsone Gud og menneske. Endret 11. mai 2017 av marius77 1 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 (endret) Til han over her, DU OPPLEVER GUD (OG DJEVELEN) I DET DAGLIGE! Det er mao. INGEN TVIL, I DET HELETATT, OM AT DU ER "PÅ VEIEN" SOM KRISTEN! Om du kaller på hans navn nå, og mener det, men blir skuffet fordi ingenting skjedde og glemmer det, vil de "hanke" deg inn igjen på et punkt senere, for også dette er nok noe av grunnen til at jeg har hatt disse opplevelsene, og det står også i bibelen. Kombinert med all den okkulte dritten jeg leste da jeg rotet rundt i alt mulig annet rart i forvirring over hva jeg så/følte har nok resultert i denne apocalyptiske opplevelsen av overnaturlige ting som kom over meg og har skjedd rundt meg de siste årene, når jeg endelig åpnet bibelen etter 20 år med rot og feiltak, så kjente jeg meg igjen i utrolig mye, Jesus hadde mao. alt forandret meg på innsia uten at jeg visste det, men jeg hadde strittet imot hva den Hellige ånd hadde gjort og trodd det var noe galt med meg! Endret 12. mai 2017 av marius77 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 12. mai 2017 Del Skrevet 12. mai 2017 Petition: FACEBOOK: PREVENT RELIGIOUS EXTREMISTS FROM CENSORING ATHEISTS AND SECULARISTS "Religious extremists are able to abuse flaws in Facebook’s reporting system to mass report and flag groups which are critical of Islam easily and effectively - and they are organized. Hundreds (perhaps thousands) of Groups exist on Facebook with the sole aim of shutting down others which they deem disrespectful of their religion." #LetExMuslimsSpeak Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 12. mai 2017 Del Skrevet 12. mai 2017 (endret) Nå sier Gud at menneskene i verden var meget onde før syndefloden, og Nefilim/Demoner var et stort problem... Det var mye ondskap og dårlige tilstander... Når vi ser ting senere som ikke kvalifiserte til syndeflod men som var ondt i Guds øyne så var dette barneofring, dvs å ofre babyer de førstefødte sønnene levende på bålet til Baal.... Dette likte absolutt ikke Gud, men han startet ikke noen syndeflod. Når Gud snakker om ting som er ondt i Guds øyne, så handler dette ofte om voldtekter, lystmassemord, tortur, ofre egne barn levende på bålet osv.. Dette er greit å vite, altså hva som er ondt i guds øyne feks under syndeflod og Sodoma. Endret 12. mai 2017 av Gouldfan 2 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 12. mai 2017 Del Skrevet 12. mai 2017 Ja, ingen barn må drepes i andre guders navn enn Jehova!! 2 Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling Skrevet 12. mai 2017 Del Skrevet 12. mai 2017 Nå sier Gud at menneskene i verden var meget onde før syndefloden Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 12. mai 2017 Del Skrevet 12. mai 2017 God is immoral because he created evil and doesn't stop it. And also for trying to "solve" it without actually solving it. 2 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 12. mai 2017 Del Skrevet 12. mai 2017 God is immoral because he created evil and doesn't stop it. And also for trying to "solve" it without actually solving it. Hvis han ikke hadde latt mennesket velge, hadde vi da hatt fri vilje? Mennesket valgte det onde, men det hadde konsekvenser. Det er det vi leser i GT. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå