Kikert Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Dessuten skal vi se at de første menneskene levde meget lang tid.. ofte 300-500 år, dette var fordi rester av fullkommenheten var i deres kropper..Ingen mennesker har noen gang blitt 300-500 år gamle. Hvordan vet du det? 1 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Og sist men ikke minst ingen perpyro, eller andre mennesker for den del..... Høres ut som en riktig så fredelig løsning.Kanskje best sånn for mennesket skapt i guds bilde var jo noen lettlurte fjols. Unskyldningen fikk være at de ikke kjente forskjell på godt og ondt på tidspunktet forbrytelsen fant sted. 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Vel la oss se da litt nermere på dette.. Hvem er det som er ond... Vi kan dele det opp i tre her.... Gud, Mennesket, Slangen... Vi begynner med hva Gud gjorde... Gud sa: «La oss lage mennesker i vårt bilde, så de ligner oss! De skal råde over fiskene i havet og fuglene under himmelen, over feet og alle ville dyr og alt krypet som det kryr av på jorden.» 27 Og Gud skapte mennesket i sitt bilde, i Guds bilde skapte han det, som mann og kvinne skapte han dem. 28 Gud velsignet dem og sa til dem: «Vær fruktbare og bli mange, fyll jorden og legg den under dere! Dere skal råde over fiskene i havet og over fuglene under himmelen og over alle dyr som det kryr av på jorden.» 29 Og Gud sa: «Se, jeg gir dere alle planter som setter frø, alle som finnes på hele jorden, og alle trær som bærer frukt med frø i. Det skal dere ha å spise. 30 Og til alle dyr på jorden og til alle fugler under himmelen og til alt som kryper på jorden, alt som har livsånde i seg, gir jeg alle grønne planter å spise.» Og det ble slik. 31 Gud så på alt det han hadde gjort, og se, det var svært godt! Og det ble kveld, og det ble morgen, sjette dag. La meg skyte inn med en artig liten detalj her. I henhold til dette skriftstedet skal tilsynelatende ikke mennesker spise annet enn frukt i utgangspunktet. Og det er jo ikke vanskelig å forestille seg hvorfor disse oldtids menneskene som fant opp paradis mente at dette ville være fantastisk. Tenk å kunne bare lalle rundt i en frukthage hele dagen! Det de åpenbart ikke visste, er at et slikt kosthold ville tatt livet av mennesker. Vi trenger nemlig et vitamin i dag kjent som B12. Som kun finnes i jorden, og som altså krever det kostholdet som gud ga menneskene som straff for å ikke blindt adlyde som en viljeløs hund.. Men i dag vasker vi grønnsakene våre så godt, at vår eneste kilde til B12 er animalske produkter. Eller kunstig fremstilt tilskudd. a formet Herren Gud mennesket av støv fra jorden. Han blåste livspust i nesen på det, og mennesket ble en levende skapning. 8 Herren Gud plantet i gammel tid en hage i Eden. Der satte han mennesket han hadde formet. 9 Og Herren Gud lot alle slags trær vokse opp av jorden, forlokkende å se på og gode å spise av, og midt i hagen livets tre og treet til kunnskap om godt og ondt. Og Jehova Gud tok så mennesket og satte ham i Edens hage+ til å dyrke den og ta hånd om den.+ 16 Og Jehova Gud gav også mennesket dette påbud: «Av hvert tre i hagen kan du spise deg mett.+ 17 Men treet til kunnskap om godt og ondt, det må du ikke spise av, for på den dag du spiser av det, skal du visselig dø. AVSNITT SLUTT Her har altså Gud skapt alt for mennesket. Alt på Jorden er menneskets, og han får beskjed om at han skal leve evig.... Det var bare en ting som Adam skulle gjøre, og det var å unngå å spise av det ene treet... Vi kan se på dette treet og frukten som symbolet på Guds makt, som en slags test.. Først og fremst; du har her valgt en oversettelse (visste ikke du var JW'er) som er veldig tydelig på at gud sa at mennesket skal dø samme dag som det spiser av frukten. Og hvor her står det at mennesket skal leve evig? Er det en tolkning basert på at livets tre er i hagen, og at de ikke fikk forbud mot å spise av dets frukter? Men la oss se hvor slem denne Guden egentlig er videre...... Da sa Herren Gud: «Det er ikke godt for mennesket å være alene. Jeg vil lage en hjelper av samme slag.» 19 Herren Gud formet alle dyr på marken og alle fugler under himmelen av jord. Han førte dem til mennesket for å se hva det ville kalle dem. Det som mennesket kalte hver levende skapning, det fikk den til navn. 20 Mennesket ga navn til alt feet og til himmelens fugler og til alle villmarkens dyr. Men til seg selv fant mennesket ingen hjelper av samme slag. 21 Da lot Herren Gud en dyp søvn komme over mannen. Mens han sov, tok han et ribbein og fylte igjen med kjøtt. 22 Av ribbeinet Herren Gud hadde tatt fra mannen, bygde han en kvinne, og han førte henne til mannen. 23 Da sa mannen: «Nå er det bein av mine bein og kjøtt av mitt kjøtt. Hun skal kalles kvinne, for av mannen er hun tatt Virkelig en ond Gud dette som gir mennesket en venn..... Ja, en venn som ledet ham inn i fristelse. Kanskje det er det som Jesus mener med "Led oss ikke inn i fristelse"? Vi sier egentlig: "Vær så snill, ikke send flere kvinner!" Uansett skjønner folk som ikke er hjernevasket at dette ikke er annet enn den mytologiske forklaringen på hvorfor kvinner har flere ribbein enn menn. Som forøvrig ikke er videre logisk heller. Hvorfor måtte gud lage kvinnen med det naturlige antall ribbein pluss Adams? Kunne han ikke telle? Kvinnen sa til slangen: «Vi kan spise av frukten på trærne i hagen. 3 Men om frukten på treet som står midt i hagen, har Gud sagt: Dere må ikke spise av den og ikke røre ved den; for da skal dere dø.» 4 Da sa slangen til kvinnen: «Dere skal slett ikke dø! 5 Men Gud vet at den dagen dere spiser av den, vil øynene deres bli åpnet, og dere vil bli som Gud og kjenne godt og ondt.» 6 Nå fikk kvinnen se at treet var godt å spise av og en lyst for øyet – et forlokkende tre, siden det kunne gi innsikt. Så tok hun av frukten og spiste. Hun ga også til mannen sin, som var sammen med henne, og han spiste. Ja de spiste av treet, men de viste at det var imot Guds Vilje og lov... Så la oss si Adam viste klart at Gud hadde skapt ham, han viste hva Gud hadde sagt om treet. Hvem er det logisk å følge? Gud som har skapt deg eller en tilfeldig Slange? Ja, akkurat her går det visst i surr for alle dere kristne. Rett på siden av treet som menneskene må spise av for å holde seg i livet, plasserer gud et tre som de IKKE må spise av. (Litt som butikker som plasserer smågodt ved kassene. ) Så sier gud at dere som ikke har peiling på hva godt og ondt er, må ikke få rede på det. Ved å spise av denne frukten.. Altså; dere som er blinde, ikke vær borti denne dingsen som jeg legger en plass som dere ikke forstår hvor er.. Deretter blir den allvitende gud fly forbannet fordi menneskene gjorde slik han har programmert dem til å oppføre seg.. Seriøst. Hva er prosessen dere benytter for å ikke se at dette er en sinnssyk og ond gud? Anyway.. La oss se hva Adam svarte når han ble spurt... Skikkelig omtenksom fyr han Adam som anklager Gud for å ha gitt ham Eva... en Herren Gud ropte på mannen og sa: «Hvor er du?» 10 Han svarte: «Jeg hørte lyden av deg i hagen og ble redd fordi jeg er naken, og jeg gjemte meg.» 11 Da sa han: «Hvem har fortalt deg at du er naken? Har du spist av det treet jeg forbød deg å spise av?» 12 Mannen svarte: «Kvinnen som du ga meg å være sammen med, hun ga meg av treet, og jeg spiste.» 13 Herren Gud spurte kvinnen: «Hva er det du har gjort?» Kvinnen svarte: «Slangen narret meg, og jeg spiste.» Allvitende allestedsværende gud:"Aadam, hvoor eer duu?" Vittaminner? B12? De var skapt fullkomne, og ikke engang løvene spiste kjøtt. De ble holdt i livet friske og uten sykdommer av Guds makt. De hadde alt de kunne spise, alt de kunne gjøre, de var ikke ensomme... takket være Gud.. Å når det gjelder led oss ikke inn i fristelse, så har det selvfølgelig ikke bare med kjød å gjøre... Det har med alt mulig rart å gjøre... Frels oss fra det onde... Siden Gud har makt over Satan, så er det ikke så dumt om å be om ikke å bli fristet.... Samtidig er mennesket ikke perfekt, og vi møtes av utfordringer og fristelser... Jeg tror ikke Gud var fly forbannet, han var skuffet.. Dersom Gud var så sint, så hadde prosjektet mennesket bli lagt på is.. og du og jeg hadde ikke vært til. Resten gidder jeg ikke kommentere. Det er folk som tror pga profetier slektstavler og et personlig forhåld til Gud som feks meg selv. Det er også folk som Tvileren Tomas, som ikke trodde før han fikk ta på sårene til Jesus.. Jeg antar at flere av dere er som Tomas, opphengt i biosyntese og ikke tenker på at jorden finnes i et vakum av livsløse avstander. Jorden er faktisk det eneste beboelige stedet på lysårs avstand... Men Tomas var heldig fordi han fikk bevis... Dette beviset har ikke dere, dere støtter dere derimot til såkalte Vitenskapelige teorier. Teorier som ennå ikke er bevist i det hele tatt. Dessuten er det komisk hvor lite menneskene vet, om universet, om mørk materie og mørk energi.. om big bang eller sammentrekkende univers.. 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Og sist men ikke minst ingen perpyro, eller andre mennesker for den del.....Høres ut som en riktig så fredelig løsning.Kanskje best sånn for mennesket skapt i guds bilde var jo noen lettlurte fjols. Unskyldningen fikk være at de ikke kjente forskjell på godt og ondt på tidspunktet forbrytelsen fant sted. De viste klart forskjellen på riktig og galt, ellers ville de ikke gjømt seg og skammet seg... 1 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Og når var det de skammet seg i forhold til når de spiste av treet? Før eller etter...... Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Og når var det de skammet seg i forhold til når de spiste av treet? Før eller etter...... Vel de viste at Gud sa de ikke skulle spise av det, og når de så gjorde det. Så skammet de seg og forsøkte å gjemme seg.... 1 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Altså etter å ha spist av treet kjente de til forskjellen på rett og galt og følte skam fordi de var nakne. Ja de var fortalt at den dagen de spiste av treet skulle de dø men blei lurt av slangen som sa de ikke skulle dø men få kjenskap til godt og ondt. Lenke til kommentar
zero dawn Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Og når var det de skammet seg i forhold til når de spiste av treet? Før eller etter...... Vel de viste at Gud sa de ikke skulle spise av det, og når de så gjorde det. Så skammet de seg og forsøkte å gjemme seg.... Hvem var det de skammet seg å vise seg naken for? Var det ikke bare det to. Går utifra at de hadde sett hveandre nakne før de spiste eple. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Vittaminner? B12? De var skapt fullkomne, og ikke engang løvene spiste kjøtt. De ble holdt i livet friske og uten sykdommer av Guds makt. De hadde alt de kunne spise, alt de kunne gjøre, de var ikke ensomme... takket være Gud.. Å når det gjelder led oss ikke inn i fristelse, så har det selvfølgelig ikke bare med kjød å gjøre... Det har med alt mulig rart å gjøre... Frels oss fra det onde... Siden Gud har makt over Satan, så er det ikke så dumt om å be om ikke å bli fristet.... Samtidig er mennesket ikke perfekt, og vi møtes av utfordringer og fristelser... Jeg tror ikke Gud var fly forbannet, han var skuffet.. Dersom Gud var så sint, så hadde prosjektet mennesket bli lagt på is.. og du og jeg hadde ikke vært til. Resten gidder jeg ikke kommentere. Det er folk som tror pga profetier slektstavler og et personlig forhåld til Gud som feks meg selv. Det er også folk som Tvileren Tomas, som ikke trodde før han fikk ta på sårene til Jesus.. Jeg antar at flere av dere er som Tomas, opphengt i biosyntese og ikke tenker på at jorden finnes i et vakum av livsløse avstander. Jorden er faktisk det eneste beboelige stedet på lysårs avstand... Men Tomas var heldig fordi han fikk bevis... Dette beviset har ikke dere, dere støtter dere derimot til såkalte Vitenskapelige teorier. Teorier som ennå ikke er bevist i det hele tatt. Dessuten er det komisk hvor lite menneskene vet, om universet, om mørk materie og mørk energi.. om big bang eller sammentrekkende univers.. Utover mitt sidespor med B12, som gud altså da tilsynelatende gjorde det slik at vi måtte ha, som straff etter "syndefallet". Så har jeg da kun referert til bibelen, og hva som står i den. Jeg skjønner at kristne som deg og Marius, som faktisk opplever guds tilstedeværelse ikke kan "omvendes" med det første. Det er som å prøve å overbevise en paranoid schizofren om at det ikke er noen slange selv om han ser den rett foran seg. Eller at det ikke brenner, når han til og med kan føle varmen mot huden. Men jeg referer altså til hva som står i bibelen. Og vi snakker da alle norsk her? Så hvordan kan det ha seg at dere kristne ikke klarer å innrømme hva det faktisk står i bibelen? 3 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Og når var det de skammet seg i forhold til når de spiste av treet? Før eller etter...... Vel de viste at Gud sa de ikke skulle spise av det, og når de så gjorde det. Så skammet de seg og forsøkte å gjemme seg.... Men de var fremdeles "fullkommene"? Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 Det er litt merkelig at man kan kalle de første menneskene fullkomne da de tydeligvis hadde tidenes software glitch. Om man skal tro historien. Da må man i så fall løsne litt på begreper som "fullkommen" og "perfekt". Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 Altså etter å ha spist av treet kjente de til forskjellen på rett og galt og følte skam fordi de var nakne. Ja de var fortalt at den dagen de spiste av treet skulle de dø men blei lurt av slangen som sa de ikke skulle dø men få kjenskap til godt og ondt. Vel døde gjorde de, og ting ble ikke rettet opp før jesus kom... De lærte om kunnskap ja, kunnskap de klart ikke var klar for. Det er mulig i TEORIEN at Gud en dag ville la de spise av treet, men når mennesket var klar for det. Vi er ikke klar for det enn i dag, når vi ser på krig, terror, mord og sult og uro... Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 Og når var det de skammet seg i forhold til når de spiste av treet? Før eller etter...... Vel de viste at Gud sa de ikke skulle spise av det, og når de så gjorde det. Så skammet de seg og forsøkte å gjemme seg.... Men de var fremdeles "fullkommene"? Deres kropper var mer fullkomne enn våre, sykdom og alderdom kom sent.. De var ikke fullkomne som de var i EDEN, men deres kropper var kapable til å leve lenge. Det var når syndefloden kom at Gud sa at menneskene ikke skulle leve lenge, altså før syndefloden da mye ondskap spredde seg med NEFILIM de som kalles de navngjetne.. Og i Teorien så er kanskje disse navngjetne opphavet til Kronos, Zeus og Odin.. og også muligens GOLIAT, kjempen som sloss mot gutten David. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 (endret) Det er litt merkelig at man kan kalle de første menneskene fullkomne da de tydeligvis hadde tidenes software glitch. Om man skal tro historien. Da må man i så fall løsne litt på begreper som "fullkommen" og "perfekt". Men de var allikevel fullkomne, derfor kaller bibelen Jesus for den andre ADAM.... Jesus hadde også fri vilje... Adam ble fristet en gang av det eneste han kunne bli fristet av i Edens hage. Til sammenling så ble Jesus fristet av Satan 3 ganger i Ørkenen. mens han fastet, og Jesus kunne feks levd som konge i lang tid, vært verdens rikeste og fått familie..... https://no.wikipedia.org/wiki/Jesu_fristelse Istedenfor valgte han lidelse og død, for Gud og menneskets skyld... Adam og Eva var fullkomne, men var ikke roboter, de hadde noe som kalles fri vilje.... Gud ville vi skulle ha fri vilje, men følge det gode. Dette vil fortsatt Gud den dag i dag, og er nok eneste grunn til at vi får leve. Fordi Gud ser det gode i mennesket og de som er gode. Disse er mye værdt for Gud. Dersom han avsluttet mennesket i Eden, eller ved Noah, så hadde det vært det samme som en bonde som brenner hele kornåkeren fordi 30 prosent er ugress.... Endret 10. mai 2017 av Gouldfan Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 (endret) Poenget er at da var de jo ikke helt fullkomne. Om man er fullkommen i ordets rette forstand gjør man ikke feil. Og det å dømme hele menneskeheten for evig tid må jo anses å være pent sagt en blemme. Unntaket blir jo om du sier at det ikke var en feil å gjøre det som ble gjort, og at det bare var en handling av fri vilje og ikke mer. Men om de ikke gjorde feil så ble de jo utsatt for tidenes justismord. Endret 10. mai 2017 av Larzen_91 4 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 Og når var det de skammet seg i forhold til når de spiste av treet? Før eller etter...... Vel de viste at Gud sa de ikke skulle spise av det, og når de så gjorde det. Så skammet de seg og forsøkte å gjemme seg.... Men de var fremdeles "fullkommene"? Deres kropper var mer fullkomne enn våre, sykdom og alderdom kom sent.. De var ikke fullkomne som de var i EDEN, men deres kropper var kapable til å leve lenge. Det var når syndefloden kom at Gud sa at menneskene ikke skulle leve lenge, altså før syndefloden da mye ondskap spredde seg med NEFILIM de som kalles de navngjetne.. Og i Teorien så er kanskje disse navngjetne opphavet til Kronos, Zeus og Odin.. og også muligens GOLIAT, kjempen som sloss mot gutten David. Men hvis de var så "fullkomne" i Eden, hvorfor spiste de eplet som gud ba de om å ikke gjøre? Hvor trosse sin skaper omtrent i det de var skapt, bare fordi en snakkende slange ba de om det? Ser du ikke den logiske bristen og hullet i historien? Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 Poenget er at da var de jo ikke helt fullkomne. Om man er fullkommen i ordets rette forstand gjør man ikke feil. Og det å dømme hele menneskeheten for evig tid må jo anses å være pent sagt en blemme. Unntaket blir jo om du sier at det ikke var en feil å gjøre det som ble gjort, og at det bare var en handling av fri vilje og ikke mer. Men om de ikke gjorde feil så ble de jo utsatt for tidenes justismord. Det var jo derfor gamle testamentet snakker om hvordan man skilte de stripete fra de flekkete offerlammene for å få et plettfritt lam den gang man ofret lam for å dekke over (midlertidig) for synd, og det var et forvarsel på Jesus, Guds offerlam, som døde i vårt sted, og var verdig nok til å bli reist opp fra de døde av Gud og bli verdens messias, så vi via tro kan få hans rettferdighet. Resten av oss er både stripete og flekkete i varierende grad. Det var Guds forsoning med menneskeheten. Og her kommer du inn på noe essensielt. Står du over Gud eller står Gud over deg? Det er deg døden har makt over, ikke Gud, det er han som bestemmer lovene dette universet opererer under, og over liv og død. Det er ikke du som gjør det. Gud har gitt deg fri vilje til å ta imot sin nåde eller avvise den, men om du med din begrensede påvirkningskraft tror du er istand til å dømme Gud, så snur du oppned på hvordan ting fungerer i dette universet. Vi er ikke perfekte, vi er skapt i Guds bilde men vi ER IKKE GUD. 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 (endret) Men hvis de var så "fullkomne" i Eden, hvorfor spiste de eplet som gud ba de om å ikke gjøre? Hvor trosse sin skaper omtrent i det de var skapt, bare fordi en snakkende slange ba de om det? Ser du ikke den logiske bristen og hullet i historien? De hadde fri vilje... Men du har helt rett, det var en forferdelig dum feil, og derfor er Adam og Eva dømt til fortapelsen, men Jesus den andre Adam gjorde det mulig for andre mennesker å få en sjangse... Endret 11. mai 2017 av Larzen_91 Fjernet overflødig sitering. Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 Men hvis de var så "fullkomne" i Eden, hvorfor spiste de eplet som gud ba de om å ikke gjøre? Hvor trosse sin skaper omtrent i det de var skapt, bare fordi en snakkende slange ba de om det? Ser du ikke den logiske bristen og hullet i historien? Jeg tror du missforstår omgivelsene og tilstanden de levde i, som var det han mente, med hvordan de var som mennesker. De hadde fri vilje, til og med engler gikk jo imot Gud, og derfor var slangen der sammen med menneskene fordi han var forvist dit.. Historien om slangen / satan / lucifer og hans "gjeng", er jo en historie for seg selv. Og bibelen sier jo Jesus elsker syndere... Det å ha empati med og løfte opp de nedtrådte og uperfekte går jo igjen i bibelen. Det står horer og tollere (en slags oldtidens skatteinnkrevere for rom som brukte veldig lugubre metoder og som var okkupasjonsmakt i Israel) kommer inn i himmelen før fariseerne, som var det skriftlærde presteskapet til jødene etter den gamle pakten. 1 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 Poenget er at da var de jo ikke helt fullkomne. Om man er fullkommen i ordets rette forstand gjør man ikke feil. Og det å dømme hele menneskeheten for evig tid må jo anses å være pent sagt en blemme. Unntaket blir jo om du sier at det ikke var en feil å gjøre det som ble gjort, og at det bare var en handling av fri vilje og ikke mer. Men om de ikke gjorde feil så ble de jo utsatt for tidenes justismord. Det var jo derfor gamle testamentet snakker om hvordan man skilte de stripete fra de flekkete offerlammene for å få et plettfritt lam den gang man ofret lam for å dekke over (midlertidig) for synd, og det var et forvarsel på Jesus, Guds offerlam, som døde i vårt sted, og var verdig nok til å bli reist opp fra de døde av Gud og bli verdens messias, så vi via tro kan få hans rettferdighet. Resten av oss er både stripete og flekkete i varierende grad. Det var Guds forsoning med menneskeheten. Og her kommer du inn på noe essensielt. Står du over Gud eller står Gud over deg? Det er deg døden har makt over, ikke Gud, det er han som bestemmer lovene dette universet opererer under, og over liv og død. Det er ikke du som gjør det. Gud har gitt deg fri vilje til å ta imot sin nåde eller avvise den, men om du med din begrensede påvirkningskraft tror du er istand til å dømme Gud, så snur du oppned på hvordan ting fungerer i dette universet. Vi er ikke perfekte, vi er skapt i Guds bilde men vi ER IKKE GUD. Jeg har aldri påstått å være perfekt, men det er et begrep som ofte (mis)brukes av religiøse for å beskrive skaperverket. I lys av din egen teologi ser jeg ikke heller at man kan si at din gud er perfekt. Blooper etter blooper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå