perpyro Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Bibelen hevder at de første menneskene levde så lang tid. Og at dette var fordi de første menneskene ble konstruert av Gud for å leve evig...Denne styrken levde videre gjennom slekten i lang tid..Bibelen hevder at de første menneskene levde veldig lenge på tross av at gud fortale Adam at den dagen han spiste av treet skulle han dø.En bitteliten selvmotsigelse der altså samtidig som gud kunne løst alle verdens problemer som er i dag ved å holde sitt løfte overfor Adam. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 (endret) Det finnes ingen bevis for biosyntese heller... Det er bare en av flere teorier. Biosyntese er såvidt jeg husker teorien for hvordan liv oppstår av ingenting,, Biosyntese er en mulighet. At mennesker har levd i flere hundre år en umulighet. Bibelen hevder at de første menneskene levde så lang tid. Og at dette var fordi de første menneskene ble konstruert av Gud for å leve evig... Denne styrken levde videre gjennom slekten i lang tid.. Bibelen ble skrevet av idioter i jernalderen. De visste ingenting om verden rundt seg, og svært mye av det de skrev er feil. Inkludert at mennesker kunne bli flere hundre år gamle. Endret 8. mai 2017 av Abigor 1 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Bibelen hevder at de første menneskene levde så lang tid. Og at dette var fordi de første menneskene ble konstruert av Gud for å leve evig...Denne styrken levde videre gjennom slekten i lang tid..Bibelen hevder at de første menneskene levde veldig lenge på tross av at gud fortale Adam at den dagen han spiste av treet skulle han dø.En bitteliten selvmotsigelse der altså samtidig som gud kunne løst alle verdens problemer som er i dag ved å holde sitt løfte overfor Adam. Lever Adam og Eva i dag, siden du påstår dette er en selvmotsigelse? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Bibelen hevder at de første menneskene levde så lang tid. Og at dette var fordi de første menneskene ble konstruert av Gud for å leve evig...Denne styrken levde videre gjennom slekten i lang tid..Bibelen hevder at de første menneskene levde veldig lenge på tross av at gud fortale Adam at den dagen han spiste av treet skulle han dø.En bitteliten selvmotsigelse der altså samtidig som gud kunne løst alle verdens problemer som er i dag ved å holde sitt løfte overfor Adam. Nei. Morsomt at du nevner dette... Gud mente at de skulle dø... Altså ikke leve evig. Og Adam og Eva er dømt til døden og fortapelse.... Da har det ikke så mye å si at de levde ca 400 år... De døde... Abel derimot er det håp for. Fordi han fulgte Gud... Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Lever Adam og Eva i dag, siden du påstår dette er en selvmotsigelse?Det er en selvmotsigelse at gud sier til Adam at han skal dø den dagen han spiser av treet men lar han leve over 900 år etterpå. Hadde han latt Adam dø den dagen hadde det ikke eksistert noe arvesynd, ingen grunn til at jesus skulle lide døden på et torturredskap og sist men ikke minst, ingen ufullkomne mennesker på jorden som kunne stelle til trøbbel. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Nei. Morsomt at du nevner dette... Gud mente at de skulle dø... Altså ikke leve evig. Og Adam og Eva er dømt til døden og fortapelse.... Da har det ikke så mye å si at de levde ca 400 år... De døde... Abel derimot er det håp for. Fordi han fulgte Gud... 1. mosebok 2, 15-17. Så tok Herren Gud mennesket og satte det i Edens hage til å dyrke og passe den. 16 Og Herren Gud ga mennesket dette budet: «Du må gjerne spise av alle trærne i hagen. 17 Men av treet til kunnskap om godt og ondt må du ikke spise. For den dagen du spiser av det, skal du dø.»I dette tilfellet er det en vesensforskjell på å dø den dagen eller å leve 900 år etterpå. 1 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 (endret) Lever Adam og Eva i dag, siden du påstår dette er en selvmotsigelse?Det er en selvmotsigelse at gud sier til Adam at han skal dø den dagen han spiser av treet men lar han leve over 900 år etterpå.Hadde han latt Adam dø den dagen hadde det ikke eksistert noe arvesynd, ingen grunn til at jesus skulle lide døden på et torturredskap og sist men ikke minst, ingen ufullkomne mennesker på jorden som kunne stelle til trøbbel. Du har ikke skjønt et kvekk av det lille du har lest. Det står i skapelsesberetningen at Gud blåste liv inn i nesen på Adam. Når Adam spiste av kunnskapens tre, mistet han den forbindelsen til Gud som gir evig liv, og levde bare i en dødlig kropp adskilt fra Gud, som i teorien kanskje kunne levd evig om forbannelsen ikke kom over denne verden her som følge av de første menneskenes valg. Før Jesus korsfestes, så blåser han på disiplene og sier: Ta imot den Hellige Ånd. Det er den Hellige Ånd som gir evig liv, ikke den fysiske kroppen. Dette BURDE du visst, du som hiver deg på så mange kristne tråder her for å rakke ned på kristen tro.... Endret 8. mai 2017 av marius77 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Adam og Eva med navlene sine ja, tenk å tillate seg selv å gå på den søte lille historien der. Den er jo så søkt at den framstår som en barnefortelling hvorav det er innlysende for alle at forfatter har prøvd å formidle sitt moralske syn ved å her forenkle verden ned til det banale. Og dette er altså den dag i dag forsøkt brukt på voksne ved fortalt som en "sannhet".... man kan jo begynne å lure på akkurat hvor bredmasket filteret til dere religiøse er. Jeg vedder på at det hadde tatt under en måned å få hjernevasket dere til w/e, at det var akkurat denne livsløgnen her det ble kommer av tilfeldigheter og/eller lokal misjonering/mørkemenn. 1 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Det er en selvmotsigelse at gud sier til Adam at han skal dø den dagen han spiser av treet men lar han leve over 900 år etterpå. Hadde han latt Adam dø den dagen hadde det ikke eksistert noe arvesynd, ingen grunn til at jesus skulle lide døden på et torturredskap og sist men ikke minst, ingen ufullkomne mennesker på jorden som kunne stelle til trøbbel. Du har ikke skjønt et kvekk av det lille du har lest. Det står i skapelsesberetningen at Gud blåste liv inn i nesen på Adam. Når Adam spiste av kunnskapens tre, mistet han den ånden som gir evig liv, og levde bare i kjødet/kroppen. Før Jesus korsfestes, så blåser han på disiplene og sier: Ta imot den Hellige Ånd. Det er den Hellige Ånd som gir evig liv, ikke den fysiske kroppen. Dette BURDE du visst, du som hiver deg på så mange kristne tråder her for å rakke ned på kristen tro.... Ser ut som jeg har forstått mere en deg i hvertfall for guds lovnad om Adams død den dagen han spiste av treet gjaldt tydeligvis ikke. Kanskje jeg skal prøve å lese bibelen i fylla for å se om jeg ser litt annerledes på den da men i nykter tilstand ser jeg ikke annet en selvmotsigelser og røverhistorier. Og når det gjelder å rakke ned på så er du en harding på å får skrevet om evolusjonsteorien og omdefinere moral for å få fengslet aper for å ha stjålet bananer så ta deg en bolle. 3 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Det er en selvmotsigelse at gud sier til Adam at han skal dø den dagen han spiser av treet men lar han leve over 900 år etterpå. Hadde han latt Adam dø den dagen hadde det ikke eksistert noe arvesynd, ingen grunn til at jesus skulle lide døden på et torturredskap og sist men ikke minst, ingen ufullkomne mennesker på jorden som kunne stelle til trøbbel. Du har ikke skjønt et kvekk av det lille du har lest. Det står i skapelsesberetningen at Gud blåste liv inn i nesen på Adam. Når Adam spiste av kunnskapens tre, mistet han den ånden som gir evig liv, og levde bare i kjødet/kroppen. Før Jesus korsfestes, så blåser han på disiplene og sier: Ta imot den Hellige Ånd. Det er den Hellige Ånd som gir evig liv, ikke den fysiske kroppen. Dette BURDE du visst, du som hiver deg på så mange kristne tråder her for å rakke ned på kristen tro.... Ser ut som jeg har forstått mere en deg i hvertfall for guds lovnad om Adams død den dagen han spiste av treet gjaldt tydeligvis ikke.Kanskje jeg skal prøve å lese bibelen i fylla for å se om jeg ser litt annerledes på den da men i nykter tilstand ser jeg ikke annet en selvmotsigelser og røverhistorier. Og når det gjelder å rakke ned på så er du en harding på å får skrevet om evolusjonsteorien og omdefinere moral for å få fengslet aper for å ha stjålet bananer så ta deg en bolle. ...og for alle som er interessert i apefengsler, så burde de gå bakover her, da man tillegger aper moral som i min bok betyr visshet om rett og galt/godt og ondt, og dermed ansvar for handlingene sine. Ellers er det jo den vanlige klagingen og spotten ifra deg, thoto79 og abigor, nå mangler vi imlekk, RWS og muligens et par til jeg har glemt kallenavnet på for å gjøre også denne tråden til et gjørmebad, som er akkuratt det som det virker som agendaen deres er, for noe oppriktige spørsmål ser jeg dere ikke komme med, bare det vanlige tullpratet i et forsøk på å "sette fast" kristne og triumferende sitater av bibelvers om å elske sin fiende etc hvis dere klarer å få kristne sinte. Mod .... Synes du ikke det er på tide å vurdere tiltak mot denne gjengen her? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Ellers er det jo den vanlige klagingen og spotten ifra deg, thoto79 og abigor, nå mangler vi imlekk, RWS og muligens et par til jeg har glemt kallenavnet på for å gjøre også denne tråden til et gjørmebad, som er akkuratt det som det virker som agendaen deres er, for noe oppriktige spørsmål ser jeg dere ikke komme med, bare det vanlige tullpratet i et forsøk på å "sette fast" kristne og triumferende sitater av bibelvers om å elske sin fiende etc hvis dere klarer å få kristne sinte. Mod .... Synes du ikke det er på tide å vurdere tiltak mot denne gjengen her? Nå synes jeg du begynner å virke vel hårsår for en oppførsel du selv utviser i evolusjonstråden. Kanskje mod skulle ta en titt på inleggene dine der, det er ikke mye oppriktighet å spore der heller så igjen, ta deg en rolig bolle. 3 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 (endret) Det er en selvmotsigelse at gud sier til Adam at han skal dø den dagen han spiser av treet men lar han leve over 900 år etterpå. Hadde han latt Adam dø den dagen hadde det ikke eksistert noe arvesynd, ingen grunn til at jesus skulle lide døden på et torturredskap og sist men ikke minst, ingen ufullkomne mennesker på jorden som kunne stelle til trøbbel. Du har ikke skjønt et kvekk av det lille du har lest. Det står i skapelsesberetningen at Gud blåste liv inn i nesen på Adam. Når Adam spiste av kunnskapens tre, mistet han den ånden som gir evig liv, og levde bare i kjødet/kroppen. Før Jesus korsfestes, så blåser han på disiplene og sier: Ta imot den Hellige Ånd. Det er den Hellige Ånd som gir evig liv, ikke den fysiske kroppen. Dette BURDE du visst, du som hiver deg på så mange kristne tråder her for å rakke ned på kristen tro.... Ser ut som jeg har forstått mere en deg i hvertfall for guds lovnad om Adams død den dagen han spiste av treet gjaldt tydeligvis ikke.Kanskje jeg skal prøve å lese bibelen i fylla for å se om jeg ser litt annerledes på den da men i nykter tilstand ser jeg ikke annet en selvmotsigelser og røverhistorier. Og når det gjelder å rakke ned på så er du en harding på å får skrevet om evolusjonsteorien og omdefinere moral for å få fengslet aper for å ha stjålet bananer så ta deg en bolle. Vel Satan slangen sa jo---- Du skal slett ikke dø! Løgneren blander her sannhet i løgnen. For ja de døde ikke momentant, men jo Gud tok fra de det evige livet og fordømte de til døden. Gud sa de skulle dø, og i sannhet de døde.. Satan Sa de ikke skulle dø, og det var en løgn.... Endret 8. mai 2017 av Gouldfan Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Vel, for å gjøre forvirringen komplett: Avhengig av hvilken bibeloversettelse man benytter så har denne historien enda et par nyanser. Kikker man for eksempel på NEW KING JAMES VERSION: "Commissioned in 1975 by Thomas Nelson Publishers, 130 respected Bible scholars, church leaders, and lay Christians worked for seven years to create a completely new, modern translation of Scripture, yet one that would retain the purity and stylistic beauty of the original King James. With unyielding faithfulness to the original Greek, Hebrew, and Aramaic texts, the translation applies the most recent research in archaeology, linguistics, and textual studies." Så står det i 1mos 3:22-24: "Then the Lord God said, “Behold, the man has become like one of Us, to know good and evil. And now, lest he put out his hand and take also of the tree of life, and eat, and live forever”— 23 therefore the Lord God sent him out of the garden of Eden to till the ground from which he was taken. 24 So He drove out the man; and He placed cherubim at the east of the garden of Eden, and a flaming sword which turned every way, to guard the way to the tree of life." Her står det altså at mennesket "therefore" blir kastet ut av hagen slik at det ikke skal få tilgang til frukten på "Livets tre" som altså ville gitt evig liv. I en annen oversettelse står det noe slikt som; "Slik at mennesket ikke blir som oss, og har evig liv." Men legg gjerne merke til ordlyden i 1mos 3:4 også: "Then the serpent said to the woman, “You will not surely die.". (min accentering) "The Serpent" har her sitt ord i behold, da han umulig kunne vite hvordan gud ville straffe menneskene for å spise feil frukt. Det var ikke å spise av frukten som ville gjøre at de døde, men guds straff. Jeg har faktisk til gode å se en versjon der det er "The serpent" som lyver i denne historien. I de aller fleste oversettelsene skal mennesket dø den dagen de spiser av frukten. Fun fact: I en av oversettelsene har de valgt å oversette "The serpent" enda mer bokstavelig. Nemlig til "The shining one", som på originalspråket som regel refererte til en slange. Formodentlig på grunn av skjellenes reflekterende egenskaper. Men i originalteksten er det altså ikke en gang direkte sagt at det var en slange i paradis. Men "Den lysende".. 2 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Vel, for å gjøre forvirringen komplett: Avhengig av hvilken bibeloversettelse man benytter så har denne historien enda et par nyanser. Kikker man for eksempel på NEW KING JAMES VERSION: "Commissioned in 1975 by Thomas Nelson Publishers, 130 respected Bible scholars, church leaders, and lay Christians worked for seven years to create a completely new, modern translation of Scripture, yet one that would retain the purity and stylistic beauty of the original King James. With unyielding faithfulness to the original Greek, Hebrew, and Aramaic texts, the translation applies the most recent research in archaeology, linguistics, and textual studies." Så står det i 1mos 3:22-24: "Then the Lord God said, “Behold, the man has become like one of Us, to know good and evil. And now, lest he put out his hand and take also of the tree of life, and eat, and live forever”— 23 therefore the Lord God sent him out of the garden of Eden to till the ground from which he was taken. 24 So He drove out the man; and He placed cherubim at the east of the garden of Eden, and a flaming sword which turned every way, to guard the way to the tree of life." Her står det altså at mennesket "therefore" blir kastet ut av hagen slik at det ikke skal få tilgang til frukten på "Livets tre" som altså ville gitt evig liv. I en annen oversettelse står det noe slikt som; "Slik at mennesket ikke blir som oss, og har evig liv." Men legg gjerne merke til ordlyden i 1mos 3:4 også: "Then the serpent said to the woman, “You will not surely die.". (min accentering) "The Serpent" har her sitt ord i behold, da han umulig kunne vite hvordan gud ville straffe menneskene for å spise feil frukt. Det var ikke å spise av frukten som ville gjøre at de døde, men guds straff. Jeg har faktisk til gode å se en versjon der det er "The serpent" som lyver i denne historien. I de aller fleste oversettelsene skal mennesket dø den dagen de spiser av frukten. Fun fact: I en av oversettelsene har de valgt å oversette "The serpent" enda mer bokstavelig. Nemlig til "The shining one", som på originalspråket som regel refererte til en slange. Formodentlig på grunn av skjellenes reflekterende egenskaper. Men i originalteksten er det altså ikke en gang direkte sagt at det var en slange i paradis. Men "Den lysende".. Gud sa de skulle dø, slangen sa de surelig ikke skulle dø... Adam og Eva døde og ble fordømt til døden.. For at syndens død skulle løses ut så måtte en ny Adam til, og allerede der begynner profetiene om Jesus løsemannen. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Jaha? I følge hvilken oversettelse? Og hvorfor er det den "riktige"? Det vi vet (uavhengig av oversettelse) er at gud sa de vil dø dersom de spiste frukten. Og vi ser at edens hage også innehar "Livets tre", som gud så nekter dem adgang til etter at de spiste av feil frukt. Om gud hadde latt dem være igjen i hagen med tilgang til livets tre ville de altså ikke dødd. Det er guds handling som fører til at de dør. "The shining one" kunne selvfølgelig ikke vite nøyaktig hvordan gud ville reagere. Men han snakket åpenbart sant, når han sa et de ikke ville dø av å spise frukten. Og han løy heller ikke når han fortalte hva frukten faktisk ville føre til. Det vet vi fordi gud etterpå bekrefter at frukten hadde denne virkningen. Dette er historien om psykopaten gud, og den ærlige "lysbringeren" som mener at mennesket har rett på sannheten. Folk som tror at gud er "the good guy" i denne historien skjønner rett og slett ikke hva det er de leser.. 2 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Jaha? I følge hvilken oversettelse? Og hvorfor er det den "riktige"? Det vi vet (uavhengig av oversettelse) er at gud sa de vil dø dersom de spiste frukten. Og vi ser at edens hage også innehar "Livets tre", som gud så nekter dem adgang til etter at de spiste av feil frukt. Om gud hadde latt dem være igjen i hagen med tilgang til livets tre ville de altså ikke dødd. Det er guds handling som fører til at de dør. "The shining one" kunne selvfølgelig ikke vite nøyaktig hvordan gud ville reagere. Men han snakket åpenbart sant, når han sa et de ikke ville dø av å spise frukten. Og han løy heller ikke når han fortalte hva frukten faktisk ville føre til. Det vet vi fordi gud etterpå bekrefter at frukten hadde denne virkningen. Dette er historien om psykopaten gud, og den ærlige "lysbringeren" som mener at mennesket har rett på sannheten. Folk som tror at gud er "the good guy" i denne historien skjønner rett og slett ikke hva det er de leser.. Vel la oss se da litt nermere på dette.. Hvem er det som er ond... Vi kan dele det opp i tre her.... Gud, Mennesket, Slangen... Vi begynner med hva Gud gjorde... Gud sa: «La oss lage mennesker i vårt bilde, så de ligner oss! De skal råde over fiskene i havet og fuglene under himmelen, over feet og alle ville dyr og alt krypet som det kryr av på jorden.» 27 Og Gud skapte mennesket i sitt bilde, i Guds bilde skapte han det, som mann og kvinne skapte han dem. 28 Gud velsignet dem og sa til dem: «Vær fruktbare og bli mange, fyll jorden og legg den under dere! Dere skal råde over fiskene i havet og over fuglene under himmelen og over alle dyr som det kryr av på jorden.» 29 Og Gud sa: «Se, jeg gir dere alle planter som setter frø, alle som finnes på hele jorden, og alle trær som bærer frukt med frø i. Det skal dere ha å spise. 30 Og til alle dyr på jorden og til alle fugler under himmelen og til alt som kryper på jorden, alt som har livsånde i seg, gir jeg alle grønne planter å spise.» Og det ble slik. 31 Gud så på alt det han hadde gjort, og se, det var svært godt! Og det ble kveld, og det ble morgen, sjette dag. a formet Herren Gud mennesket av støv fra jorden. Han blåste livspust i nesen på det, og mennesket ble en levende skapning. 8 Herren Gud plantet i gammel tid en hage i Eden. Der satte han mennesket han hadde formet. 9 Og Herren Gud lot alle slags trær vokse opp av jorden, forlokkende å se på og gode å spise av, og midt i hagen livets tre og treet til kunnskap om godt og ondt. Og Jehova Gud tok så mennesket og satte ham i Edens hage+ til å dyrke den og ta hånd om den.+ 16 Og Jehova Gud gav også mennesket dette påbud: «Av hvert tre i hagen kan du spise deg mett.+ 17 Men treet til kunnskap om godt og ondt, det må du ikke spise av, for på den dag du spiser av det, skal du visselig dø. AVSNITT SLUTT Her har altså Gud skapt alt for mennesket. Alt på Jorden er menneskets, og han får beskjed om at han skal leve evig.... Det var bare en ting som Adam skulle gjøre, og det var å unngå å spise av det ene treet... Vi kan se på dette treet og frukten som symbolet på Guds makt, som en slags test.. Men la oss se hvor slem denne Guden egentlig er videre...... Da sa Herren Gud: «Det er ikke godt for mennesket å være alene. Jeg vil lage en hjelper av samme slag.» 19 Herren Gud formet alle dyr på marken og alle fugler under himmelen av jord. Han førte dem til mennesket for å se hva det ville kalle dem. Det som mennesket kalte hver levende skapning, det fikk den til navn. 20 Mennesket ga navn til alt feet og til himmelens fugler og til alle villmarkens dyr. Men til seg selv fant mennesket ingen hjelper av samme slag. 21 Da lot Herren Gud en dyp søvn komme over mannen. Mens han sov, tok han et ribbein og fylte igjen med kjøtt. 22 Av ribbeinet Herren Gud hadde tatt fra mannen, bygde han en kvinne, og han førte henne til mannen. 23 Da sa mannen: «Nå er det bein av mine bein og kjøtt av mitt kjøtt. Hun skal kalles kvinne, for av mannen er hun tatt Virkelig en ond Gud dette som gir mennesket en venn..... Kvinnen sa til slangen: «Vi kan spise av frukten på trærne i hagen. 3 Men om frukten på treet som står midt i hagen, har Gud sagt: Dere må ikke spise av den og ikke røre ved den; for da skal dere dø.» 4 Da sa slangen til kvinnen: «Dere skal slett ikke dø! 5 Men Gud vet at den dagen dere spiser av den, vil øynene deres bli åpnet, og dere vil bli som Gud og kjenne godt og ondt.» 6 Nå fikk kvinnen se at treet var godt å spise av og en lyst for øyet – et forlokkende tre, siden det kunne gi innsikt. Så tok hun av frukten og spiste. Hun ga også til mannen sin, som var sammen med henne, og han spiste. Ja de spiste av treet, men de viste at det var imot Guds Vilje og lov... Så la oss si Adam viste klart at Gud hadde skapt ham, han viste hva Gud hadde sagt om treet. Hvem er det logisk å følge? Gud som har skapt deg eller en tilfeldig Slange? Anyway.. La oss se hva Adam svarte når han ble spurt... Skikkelig omtenksom fyr han Adam som anklager Gud for å ha gitt ham Eva... en Herren Gud ropte på mannen og sa: «Hvor er du?» 10 Han svarte: «Jeg hørte lyden av deg i hagen og ble redd fordi jeg er naken, og jeg gjemte meg.» 11 Da sa han: «Hvem har fortalt deg at du er naken? Har du spist av det treet jeg forbød deg å spise av?» 12 Mannen svarte: «Kvinnen som du ga meg å være sammen med, hun ga meg av treet, og jeg spiste.» 13 Herren Gud spurte kvinnen: «Hva er det du har gjort?» Kvinnen svarte: «Slangen narret meg, og jeg spiste.» Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Det finnes ingen bevis for biosyntese heller... Det er bare en av flere teorier. Biosyntese er såvidt jeg husker teorien for hvordan liv oppstår av ingenting,, Biosyntese er en mulighet. At mennesker har levd i flere hundre år en umulighet. Bibelen hevder at de første menneskene levde så lang tid. Og at dette var fordi de første menneskene ble konstruert av Gud for å leve evig... Denne styrken levde videre gjennom slekten i lang tid.. Bibelen ble skrevet av idioter i jernalderen. De visste ingenting om verden rundt seg, og svært mye av det de skrev er feil. Inkludert at mennesker kunne bli flere hundre år gamle. Biosyntese ja... Men at mennesker i oldtiden ikke ble gamle er ikke mulig? De viste da klart om forfedrene sine... Fra Adam så vet vi slekstledd helt ned til Noa, og fra Abraham har vi slektsledd helt til David, og fra David har vi slektsledd helt frem til Jesus.... Dersom du lurer på om David har levd, så tror jeg at det er enkelt å finne, det er rester av noe som heter en TEMPEL mur i Jerusalem..... Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Lever Adam og Eva i dag, siden du påstår dette er en selvmotsigelse?Det er en selvmotsigelse at gud sier til Adam at han skal dø den dagen han spiser av treet men lar han leve over 900 år etterpå.Hadde han latt Adam dø den dagen hadde det ikke eksistert noe arvesynd, ingen grunn til at jesus skulle lide døden på et torturredskap og sist men ikke minst, ingen ufullkomne mennesker på jorden som kunne stelle til trøbbel. Og sist men ikke minst ingen perpyro, eller andre mennesker for den del..... Du har rett mye styr med Jesus bare pga deg... Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Vel la oss se da litt nermere på dette.. Hvem er det som er ond... Vi kan dele det opp i tre her.... Gud, Mennesket, Slangen... Vi begynner med hva Gud gjorde... Gud sa: «La oss lage mennesker i vårt bilde, så de ligner oss! De skal råde over fiskene i havet og fuglene under himmelen, over feet og alle ville dyr og alt krypet som det kryr av på jorden.» 27 Og Gud skapte mennesket i sitt bilde, i Guds bilde skapte han det, som mann og kvinne skapte han dem. 28 Gud velsignet dem og sa til dem: «Vær fruktbare og bli mange, fyll jorden og legg den under dere! Dere skal råde over fiskene i havet og over fuglene under himmelen og over alle dyr som det kryr av på jorden.» 29 Og Gud sa: «Se, jeg gir dere alle planter som setter frø, alle som finnes på hele jorden, og alle trær som bærer frukt med frø i. Det skal dere ha å spise. 30 Og til alle dyr på jorden og til alle fugler under himmelen og til alt som kryper på jorden, alt som har livsånde i seg, gir jeg alle grønne planter å spise.» Og det ble slik. 31 Gud så på alt det han hadde gjort, og se, det var svært godt! Og det ble kveld, og det ble morgen, sjette dag. La meg skyte inn med en artig liten detalj her. I henhold til dette skriftstedet skal tilsynelatende ikke mennesker spise annet enn frukt i utgangspunktet. Og det er jo ikke vanskelig å forestille seg hvorfor disse oldtids menneskene som fant opp paradis mente at dette ville være fantastisk. Tenk å kunne bare lalle rundt i en frukthage hele dagen! Det de åpenbart ikke visste, er at et slikt kosthold ville tatt livet av mennesker. Vi trenger nemlig et vitamin i dag kjent som B12. Som kun finnes i jorden, og som altså krever det kostholdet som gud ga menneskene som straff for å ikke blindt adlyde som en viljeløs hund.. Men i dag vasker vi grønnsakene våre så godt, at vår eneste kilde til B12 er animalske produkter. Eller kunstig fremstilt tilskudd. a formet Herren Gud mennesket av støv fra jorden. Han blåste livspust i nesen på det, og mennesket ble en levende skapning. 8 Herren Gud plantet i gammel tid en hage i Eden. Der satte han mennesket han hadde formet. 9 Og Herren Gud lot alle slags trær vokse opp av jorden, forlokkende å se på og gode å spise av, og midt i hagen livets tre og treet til kunnskap om godt og ondt. Og Jehova Gud tok så mennesket og satte ham i Edens hage+ til å dyrke den og ta hånd om den.+ 16 Og Jehova Gud gav også mennesket dette påbud: «Av hvert tre i hagen kan du spise deg mett.+ 17 Men treet til kunnskap om godt og ondt, det må du ikke spise av, for på den dag du spiser av det, skal du visselig dø. AVSNITT SLUTT Her har altså Gud skapt alt for mennesket. Alt på Jorden er menneskets, og han får beskjed om at han skal leve evig.... Det var bare en ting som Adam skulle gjøre, og det var å unngå å spise av det ene treet... Vi kan se på dette treet og frukten som symbolet på Guds makt, som en slags test.. Først og fremst; du har her valgt en oversettelse (visste ikke du var JW'er) som er veldig tydelig på at gud sa at mennesket skal dø samme dag som det spiser av frukten. Og hvor her står det at mennesket skal leve evig? Er det en tolkning basert på at livets tre er i hagen, og at de ikke fikk forbud mot å spise av dets frukter? Men la oss se hvor slem denne Guden egentlig er videre...... Da sa Herren Gud: «Det er ikke godt for mennesket å være alene. Jeg vil lage en hjelper av samme slag.» 19 Herren Gud formet alle dyr på marken og alle fugler under himmelen av jord. Han førte dem til mennesket for å se hva det ville kalle dem. Det som mennesket kalte hver levende skapning, det fikk den til navn. 20 Mennesket ga navn til alt feet og til himmelens fugler og til alle villmarkens dyr. Men til seg selv fant mennesket ingen hjelper av samme slag. 21 Da lot Herren Gud en dyp søvn komme over mannen. Mens han sov, tok han et ribbein og fylte igjen med kjøtt. 22 Av ribbeinet Herren Gud hadde tatt fra mannen, bygde han en kvinne, og han førte henne til mannen. 23 Da sa mannen: «Nå er det bein av mine bein og kjøtt av mitt kjøtt. Hun skal kalles kvinne, for av mannen er hun tatt Virkelig en ond Gud dette som gir mennesket en venn..... Ja, en venn som ledet ham inn i fristelse. Kanskje det er det som Jesus mener med "Led oss ikke inn i fristelse"? Vi sier egentlig: "Vær så snill, ikke send flere kvinner!" Uansett skjønner folk som ikke er hjernevasket at dette ikke er annet enn den mytologiske forklaringen på hvorfor kvinner har flere ribbein enn menn. Som forøvrig ikke er videre logisk heller. Hvorfor måtte gud lage kvinnen med det naturlige antall ribbein pluss Adams? Kunne han ikke telle? Kvinnen sa til slangen: «Vi kan spise av frukten på trærne i hagen. 3 Men om frukten på treet som står midt i hagen, har Gud sagt: Dere må ikke spise av den og ikke røre ved den; for da skal dere dø.» 4 Da sa slangen til kvinnen: «Dere skal slett ikke dø! 5 Men Gud vet at den dagen dere spiser av den, vil øynene deres bli åpnet, og dere vil bli som Gud og kjenne godt og ondt.» 6 Nå fikk kvinnen se at treet var godt å spise av og en lyst for øyet – et forlokkende tre, siden det kunne gi innsikt. Så tok hun av frukten og spiste. Hun ga også til mannen sin, som var sammen med henne, og han spiste. Ja de spiste av treet, men de viste at det var imot Guds Vilje og lov... Så la oss si Adam viste klart at Gud hadde skapt ham, han viste hva Gud hadde sagt om treet. Hvem er det logisk å følge? Gud som har skapt deg eller en tilfeldig Slange? Ja, akkurat her går det visst i surr for alle dere kristne. Rett på siden av treet som menneskene må spise av for å holde seg i livet, plasserer gud et tre som de IKKE må spise av. (Litt som butikker som plasserer smågodt ved kassene. ) Så sier gud at dere som ikke har peiling på hva godt og ondt er, må ikke få rede på det. Ved å spise av denne frukten.. Altså; dere som er blinde, ikke vær borti denne dingsen som jeg legger en plass som dere ikke forstår hvor er.. Deretter blir den allvitende gud fly forbannet fordi menneskene gjorde slik han har programmert dem til å oppføre seg.. Seriøst. Hva er prosessen dere benytter for å ikke se at dette er en sinnssyk og ond gud? Anyway.. La oss se hva Adam svarte når han ble spurt... Skikkelig omtenksom fyr han Adam som anklager Gud for å ha gitt ham Eva... en Herren Gud ropte på mannen og sa: «Hvor er du?» 10 Han svarte: «Jeg hørte lyden av deg i hagen og ble redd fordi jeg er naken, og jeg gjemte meg.» 11 Da sa han: «Hvem har fortalt deg at du er naken? Har du spist av det treet jeg forbød deg å spise av?» 12 Mannen svarte: «Kvinnen som du ga meg å være sammen med, hun ga meg av treet, og jeg spiste.» 13 Herren Gud spurte kvinnen: «Hva er det du har gjort?» Kvinnen svarte: «Slangen narret meg, og jeg spiste.» Allvitende allestedsværende gud:"Aadam, hvoor eer duu?" 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå