Gå til innhold

Hvorfor tror du ikke på gud?

Anbefalte innlegg

de begynte på vitenskapen? hva med de 300 årene som de satte en fullstending stopp på vitenskap og utvikling, de er direkte skyld i at vi ikke er mer utviklet idag enn vi er, for å dra det litt lengere så kan mangelen på disse 300 årene bli menneskehetens utryddelse.

takk idioti.

Kirken er grunnen til at vi har vitenskap.

Det er den, og det er heller ingen som har påstått noe anent men dette ville ha kommet uansett. Det du deretter ser ut til å påstå er at kirken dermed også godtok alt det vitenskap fant ut, for det er IKKE tilfelle. Vi ser jo motviljen i våre dager. Vitenskapen har lenge påvist at homofili er naturlig og at det er disse såkalte hellige skriftene som tar feil, men fakta har alltid vært et problem for religiøse å godta og der har du motviljen som fremskritt og ordentlig viten har møtt fra kirken og religiøse hver gang den har funnet noe nytt... Før i tiden var det selvsagt mye verre å være mot kirken, for den gangen de hadde makt over liv og død var det en ganske så kortlivet prosess å gå i mot idiotiske dogmer som kirken påstå var sanne, dogmer og doktriner og påstander vi i dag VET er ren løgn av de som skrev bibelen. Og bare det faktumet, at bibelen har feil i omtrent alt den påstår, burde være nok til at ærlige mennesker skydde boka som pesten, men religiøse er ikke ærlige mennesker når det kommer til sin tro, så de fortsetter å tro mens de unnskylder, bortforklarer og juger for å opprettholde troen sin på ting vi VET er løgn... Hva annet enn uærlig kan slikt kalles?

Minner om at paven først for få år siden gikk ut og godtok evolusjon, veldig vagt riktignok, alt annet ville jo slått bena under løgnhistorien han selv fremmer og katolikker er og blir den største kristne gruppen...De aller fleste kristne her i landet, av de som kaller seg kristne da, har ingen problemer med å godta evolusjon. De er smarte nok til å forstå at overveldende bevis er mer enn nok grunn til å feste lit til teorien og jeg vet ikke hvordan de klarer det, men de er jo nødt til å vri skapelses røret inn i evolusjon på en eller annen måte, for å beholde troen på synden som kristne er så opptatt av å ha. For uten synden gir ikke jesusen noen mening og ingen frelse er å få, men til tross for at vi VET at skapelses historien er ren oppdiktning så nekte selv opplyste kristne å innse at troen deres er bygget på en løgn... Var dette med ærlighet igjen da...

Bibelen sier tvert imot at vi ikke skal dømme andre for vi skal i sannhet og rettferdighet selv bli dømt....

Hadde denne historien vært sann så ville vi hatt å gjøre med en særs ond og dum gud... For ALT den guden din skal ha er blind, uærlig tro. Om du har vært verdens mest ærlige, hjelpsomme og snilleste mennesket så hjelper det deg ingenting ovenfor denne guden, kun blind uærlig tro kan redde deg fra helvete liksom... Så om dette hadde vært sant ville jeg med glede ha gått rett til helvete, for jeg ville ha gjort det med viten om at jeg var moralsk overlegen guden din, som dømmer en ærlig mann som har gjort et redelig forsøk på å finne beviser for løse påstander uten at han har gått på akkord med den ærligheten ved å velge seg ut en gud uten beviser i et hav av guder uten beviser...

Noe som gjør religiøse, aller religiøse, til uærlige mennesker i mine øyne når det kommer til deres tro... Da det å tro på en gud ikke er noen ærlig øvelse..

Jeg tror ikke på helvete... Helvete er fra norrøn gudetro... Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bibelen og troende har for lenge siden godtatt at jorden var rund, det de var uenige om var at jorden var universets/solsystemets midtpunkt, du er ganske uvitende for å si det pent, for selv om vitenskap og kirke både idag og før er vært uenige så var det kirken som BEGYNTE med VITENSKAPEN....

Og det viser ikke deg at bibelen tar feil, som påstår at jorden er midtpunktet i universet? Det var ikke kirken som "fant" ut dette, men menn som kirken gjorde hva de kunne for å kneble slik at løgnene i bibelen ikke kom ut... I dag vet vi at jorden er veldig langt unna å være midtpunktet for noe som helst i universet... Jorden er totalt ubetydelig i dette solsystemet til og med, for ikke å snakke om hvor ubetydelig det er ovenfor andre... Vitenskapen drepte løgnene bibelen kom med... Skapelsen vet vi er løgn, samme går for de aller fleste av bibelens løgn historier, historier som kristne i århundre har prakket på folk med makt fordi det er den eneste måten man kan spre denne dritten som ikke henger på grep..

Begynte med vitenskapen, er det så rart? Tror du noen andre hadde midler til slikt etter at kirken hadde plyndret og ranet folk i århundrer? Problemet med skoler og universiteter var at kunnskapen bakfyrte midt i trynet på kirken, som etter at de åpnet det først universitetet har kjempet mot ENHVER fremgang omtrent samme hva det gjaldt og etter det har blitt slept inn i fremtiden skrikende og sparkende og benektende for ethvert fremskritt vitenskapen har gjort... Så du burde faktisk skamme deg for å komme med slike påstander om at kirken på noen måte har ønsket skikkelig kunnskap og viten, for er det noe kirken og religioner har fryktet helt siden de ble funnet opp så er det nettopp viten og kunnskap om hvordan verden faktisk henger sammen, nettopp fordi de nullifiserer fantasiene og gjettningene bibelen fremmer... En bok der det som stemmer best er side nummereringen... Resten er gibberish...

Jeg vet ikke hvilke fordreininger av fakta du mener å tro på... Fakta er at Ateister er i betydelig mindretall av jordens befolkning... Det at et samfunn har sekulært styre og lover betyr ikke at flertallet av innbyggerne er ateister.... Bare som et eksempel, så skjer det ikke at en utpreget ateistisk fyr blir president i USA....

Det var da fælt så enig du plutselig var med muslimer, hinduer, buddister et nå da? Ateisme er tredje størst etter kristendom og islam, så veldig mindretall er de ikke..

Du skjønner hva et sekulært samfunn er ikke sant? Eller løper du rundt og rabler her også? Kan virke slikt... Vet du hvorfor folk heller ville ha et sekulært samfunn, der man kunne tro hva pokker man ville? Nettopp fordi kristendommen var så fæl mot ALLE som ikke hadde samme tro som majoriteten, du vet de selvgode "rettroende" du selv sikkert tror du tilhører... Derfor ble sekulære stater grunnlagt etter at de flådde makten fra kirken og de geistliges griske hender... Det er grunnen til at sekulære verdier er å foretrekke fremfor kristne "rettroende" teokratier

Nei det er absolutt ikke derfor vi har sekulære samfunn. Derimot har vi det fordi vi er et demokrati med mange forskjellige religioner....

Det er slettes ikke sånn at vi skilte stat og kirke fordi kirken er så fæl.. Det er vel kirken som hadde mest lyst til å skilles fra stat..

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke på helvete... Helvete er fra norrøn gudetro...

Uten Satan ingen Gud. Uten helvete ingen himmel. Tankespillet er konstruert sånn, good cop, bad cop, gulerot og pisk om hverandre.

Klassiske hersketeknikker på løpende bånd her altså, men uansett hvor søkt og gjennomskuelig det hele er så gapes det opp og svelges unna av underdanige tomsinger den dag i dag. Det skal jo egentlig ikke være mulig å være så lettlurt for ett tilsynelatende tenkende menneske... dere om det, bare se å hold oss uskyldige unna dette løgnaktige svineriet.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det er slettes ikke sånn at vi skilte stat og kirke fordi kirken er så fæl.. Det er vel kirken som hadde mest lyst til å skilles fra stat.. 

Ha ha, ja det må du gjerne tro... Uten pengene til staten er det sluttkjørt for kristendom her i landet som noe brede idrett, bare vent å se... Nå har også mørkemennene i kritendommen kommet på banen ser jeg og de har en moral og en etikk som folk flest avskyr, så nei, kirken skilte seg ikke fra staten fordi den ville nei, men fordi folk er lei av å brødfø på prester og bygg ingen bryr seg om lenger... Her i bygde har kirken et belegg på 0.6% av befolkningen, 10% av det står skole gudstjenestene for... 

Så forval kristendom, skal bli godt å bli kvitt deg!! :)

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke på helvete... Helvete er fra norrøn gudetro... 

Så når jesus i bibelen truer folk med helvette så kødder han bare? 

Du må forstå at Hell i bibelen sikter på hva Jesus egentlig sa, og det var ordet Gehenna, som betyr søppelplass og evige død.

Hell og helvete, eller også helsike er stjålet fra norrøn gudetro, HELs rike som også er ordet i den engelske King James.. HELL..

For å forstå litt av tanken bak dette, så brukte katolske kirken elementer fra annen tro for å "skremme" folk....

Lenke til kommentar

Ha ha, ja det må du gjerne tro... Uten pengene til staten er det sluttkjørt for kristendom her i landet som noe brede idrett, bare vent å se... Nå har også mørkemennene i kritendommen kommet på banen ser jeg og de har en moral og en etikk som folk flest avskyr, så nei, kirken skilte seg ikke fra staten fordi den ville nei, men fordi folk er lei av å brødfø på prester og bygg ingen bryr seg om lenger... Her i bygde har kirken et belegg på 0.6% av befolkningen, 10% av det står skole gudstjenestene for... 

Så forval kristendom, skal bli godt å bli kvitt deg!! :)

Alle religioner i Norge støttes av medlemmene gjennom skatteseddelen, så du kan glemme farveltalen til religion, jeg tror faktisk humanetikerne også får penger selvom det ikke er noen tro.

Lenke til kommentar

De støttes ikke av medlemmene gjennom skatteseddelen, de støttes av alle gjennom skatteseddelen.

Derfor synes jeg alt av økonomisk støtte skulle forsvinne, også til HEF, så kan medlemmene selv stå for inntekten.

De støttes av det trosamfunnet DU tilhører, dersom du feks konverterer fra statskirken til humanetikerne så får humanetikerne pengene dine. Jeg tror HE er innebefattet med trosamfunn, akkurat som kirken og andre trosamfunn.

Derimot er det mange, sikkert ateister også som ikke gidder å melde seg ut og over av kirken, dermed får kirken skattepengene deres.... Dette har ikke med begravelse å gjøre, for begravelsen er en egen skatt.....

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Kirken fikk i hvert fall støtte uavhengig av medlemmer (vet ikke hvordan systemet er nå). Andre trossamfunn fikk penger basert på medlemstallet utregnet fra dette. Jeg har ingen kontroll over hvor mine skattepenger går, i hvert fall ikke direkte. Vi betaler alle skatt til samme potten, og regjeringen fordeler dette videre. Så uansett, om man ser slik på det, så vil man alltid økonomisk støtte livssyn man ikke er enig i. Så lenge livssynssamfunn dår statlige penger.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kirken fikk i hvert fall støtte uavhengig av medlemmer (vet ikke hvordan systemet er nå). Andre trossamfunn fikk penger basert på medlemstallet utregnet fra dette. Jeg har ingen kontroll over hvor mine skattepenger går, i hvert fall ikke direkte. Vi betaler alle skatt til samme potten, og regjeringen fordeler dette videre. Så uansett, om man ser slik på det, så vil man alltid økonomisk støtte livssyn man ikke er enig i. Så lenge livssynssamfunn dår statlige penger.

Jeg vet hvordan det er i Norge nå, du betaler over skatteseddelen til trosamfunn DU tilhører, og jeg er ganske sikker på at Human Etikerne er å regne som et trosamfunn.

Du betaler skatt, og den kirken eller samfunnet du tilhører får skatten din.

Det at kirken får så mye er bare fordi det er mange skapateister som synes det er greit å døpe, konfe, gifte seg og dø i kirken....

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Ja vel, om det er tilfellet så er det helt greit synes jeg. Bare en tungvinn medlemskontigent.

Var inne å så nå, Kirken får statstøtte uansett, men hver skatteyter har en egen skatt som gis direkte til trosamfunn, altså om du melder over til et annet samfunn så får de penger eller mister av skatteseddelen din.

Dersom man er Ateist, så mener jeg man skal stå for det og bruke feks Humanetikerne.. Det er veldig enkelt å melde seg ut av statskirken, gjøres via bankid her....  https://www.utmelding.no/

Min bror er ateist og medlem av Human etikerne, så når han fikk barn så ble vi bedt til "navnefest" istedenfor dåp.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Jeg er ikke medlem av noe trossamfunn. Og tydeligvis går fortsatt mine skattepenger til DNK, om det du sier stemmer.

Dersom du ikke er medlem dvs har meldt deg ut, så skal du etter det jeg har lært få mindre i skatt. Det er skattetid nå, så sjekk nøye postene....

Men noe av skatten går videre via stat til DNK, men det er en post som jeg vet du kan velge hvor går...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Ser ikke slik ut. Sist gang var jeg fortsatt registrert og gikk i null omtrent. I år fikk jeg en betydelig baksmell. Men lønn har gått noe opp, muligens derfor.

På siden av tema uansett, beklager. :)

Her...

http://www.side3.no/vet-du-hva-som-skjer-nar-du-melder-deg-ut-av-kirken/3423252353.html

Jeg regner med at Human Etikerne her er blandt andre "Livsynsamfunn", dersom du melder deg ut og feks inn i HE så skal i prinsippet HE få den delen som medlemmet tilsier..

Jeg vet det funker sånn for andre trosamfunn som feks pinsevenner, frikirker og vitner, og regner med at det samme gjelder Human Etikere, Buddhister og Islam...

Men det er altså viktig da å aktivt melde seg inn i en annen gruppe, jeg er sikker på at det er nesten like lett som å melde seg ut av statskirken som å melde seg inn i Human Etikerne, de vil gjerne ha deg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...