Gabri3L Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 (endret) Altså venta Paulus i rundt 20 år før han begynte å skrive. Hvorfor skulle han vente med å skrive om dette? Må jo ha vært kjempeviktig å beskrive guds sønns liv og lære her på jorda. Paulus møtte da aldri Jesus? Endret 17. mars 2017 av Gabri3L 1 Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Altså venta Paulus i rundt 20 år før han begynte å skrive. Hvorfor skulle han vente med å skrive om dette? Må jo ha vært kjempeviktig å beskrive guds sønns liv og lære her på jorda. Fordi Paulus ikke var et øyenvitne. Han ble konvertert til kristendommen i ettertid, og ingen påstår at han møtte Jesus. (Vel, annet enn gjennom hallusinasjoner.) 1 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Takk for korreksjon og oppfriskning av bibelkunskaper. Burde selvsagt vist dette for Paulus forfulgte jo de første kristne før han vendte om. Men spørsmålet står fortsatt. Hvorfor tok ingen seg bryet med å skrive ned livet og handlingene til en så viktig person før årtier senere. 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Mulig at det var fordi han ikke ble oppfattet som så viktig når han levde, men ble veldig viktig når fraværet ble en realitet. Man vet vel ikke bestandig hvor viktig noe er før man har mistet det Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Guds sønn som vandrer rundt på jorden, taler og utfører mirakler som å vekke til live et råtnende lik.(Lasarus) Burde være en drittviktig person allerede da. 1 Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Takk for korreksjon og oppfriskning av bibelkunskaper. Burde selvsagt vist dette for Paulus forfulgte jo de første kristne før han vendte om. Men spørsmålet står fortsatt. Hvorfor tok ingen seg bryet med å skrive ned livet og handlingene til en så viktig person før årtier senere. Hvis vi skal være ærlige så vet vi ikke at ingen skrev ned noe tidligere. Det kan ha skjedd. Men det har i så fall ikke blitt bevart. Men jeg har ikke noe godt svar på spørsmålet ditt. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Vi har bedre kunnskap om Harry Potter enn vi har om Julius Cæsar. Er jo et utall bøker, og bunkevis med fan-materiale. Det var bare en forfatter av Harry Potter, og hun viste at hun skrev fiction... Evangeliene ble skrevet av folk så nøyaktig som mulig i grunnstø tro på at de trodde det de opplevde... Hvordan vet du det? Har du noen sinne møtt noen av dem som skrev evangeliene kanskje? De som kunne lese og skrive brukte det for å tolke bibelen slik de selv ville for å få makt. Akkurat som de som liksom kunne forstå hva oraklet i Delfi sa. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Guds sønn som vandrer rundt på jorden, taler og utfører mirakler som å vekke til live et råtnende lik.(Lasarus) Burde være en drittviktig person allerede da. Hvor mange "drittviktige" personer av i dag får ikke sin verdsettelse før sin bortgang? Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Av samme kaliber som verdens frelser, sønn av universets og livets skaper, messiah'n som vekket folk fra det døde, som selv ble vekt fra det døde, som ble født av en jomfru, som kunne gjøre om vann til vin og kunne gå på vannet? Jeg vil si null personer. 1 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Hvor mange "drittviktige" personer av i dag får ikke sin verdsettelse før sin bortgang?Jeg kan love deg at en hver person som kunne vekke til live et 3 dager gammelt lik ville blitt verdensberømt ganske så umiddelbart. 1 Lenke til kommentar
Den åttende profet Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Takk for korreksjon og oppfriskning av bibelkunskaper. Burde selvsagt vist dette for Paulus forfulgte jo de første kristne før han vendte om. Men spørsmålet står fortsatt. Hvorfor tok ingen seg bryet med å skrive ned livet og handlingene til en så viktig person før årtier senere. Hvis vi skal være ærlige så vet vi ikke at ingen skrev ned noe tidligere. Det kan ha skjedd. Men det har i så fall ikke blitt bevart. Men jeg har ikke noe godt svar på spørsmålet ditt. Jeg har et godt og innlysende svar på spørsmålet. De viktige tingene i livet hans (gudestatus, mirakler osv.) er RENT OPPSPINN. Løgn og bedrageri fra ende til annen. Diktet opp for å lure lettlurte tullinger, og de lettlurte tullingene lar seg fortsatt lure. Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Hvis vi skal være ærlige så vet vi ikke at ingen skrev ned noe tidligere. Det kan ha skjedd. Men det har i så fall ikke blitt bevart. Men jeg har ikke noe godt svar på spørsmålet ditt. Jeg har et godt og innlysende svar på spørsmålet. De viktige tingene i livet hans (gudestatus, mirakler osv.) er RENT OPPSPINN. Løgn og bedrageri fra ende til annen. Diktet opp for å lure lettlurte tullinger, og de lettlurte tullingene lar seg fortsatt lure. La meg presisere. Jeg har ikke et svar som jeg kan gi med stor grad av sikkerhet. Selvfølgelig kan jeg synse og spekulere litt, men det blir ikke mer enn som så - synsing og spekulasjon. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Takk for korreksjon og oppfriskning av bibelkunskaper. Burde selvsagt vist dette for Paulus forfulgte jo de første kristne før han vendte om. Men spørsmålet står fortsatt. Hvorfor tok ingen seg bryet med å skrive ned livet og handlingene til en så viktig person før årtier senere. Hvis vi skal være ærlige så vet vi ikke at ingen skrev ned noe tidligere. Det kan ha skjedd. Men det har i så fall ikke blitt bevart. Men jeg har ikke noe godt svar på spørsmålet ditt. Jeg har et godt og innlysende svar på spørsmålet. De viktige tingene i livet hans (gudestatus, mirakler osv.) er RENT OPPSPINN. Løgn og bedrageri fra ende til annen. Diktet opp for å lure lettlurte tullinger, og de lettlurte tullingene lar seg fortsatt lure. Jeg tar meg selv innimellom i å tenke på boken "Good Omens". En helt fantastisk bok der historien fra "The Omen" blir snudd på hodet. På grunn av enda en forbytting på fødestuen ender Antichrist opp med å vokse opp i trygge og gode rammer. Og blir med det en flott fyr, med voldsomme krefter. Mens gutten som feilaktig blir oppdratt i den tro at han er Antichrist. Laller rundt i sin egen fantasi verden som hans forstandere (djevelens hjelpere) har bygget rundt ham. De skjønner ikke mye når kreftene ikke manifesteres i guttungen. Jeg ser for meg Jesus lalle rundt i denne liknende fantasiverden for rundt 2000 år siden. Som moren har bygget opp rundt ham siden hun ikke kunne innrømme sin utenomekteskapelige affære uten å bli steinet. Så der blir Jesus fôret fra barnsben av, en ide om at han i virkeligheten er guds sønn. Hva ville ikke noe slikt gjort med et barnesinn selv i dag? Det er ingen tvil om at vi blir foret en løgn selv nå ~2000 år senere. Men formålet med løgnen originalt, selv om man nok kanskje da også må kalle både de "eldste" og Josef for "lettlurte tullinger". Så tror jeg ikke løgnen var ment å vare i 2000 år! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Hvor mange "drittviktige" personer av i dag får ikke sin verdsettelse før sin bortgang?Jeg kan love deg at en hver person som kunne vekke til live et 3 dager gammelt lik ville blitt verdensberømt ganske så umiddelbart. Det er vel mest interessant for de som eventuelt var tilstede og da mente å se noe utenom det vanlige, og det gjelder vel de færreste vil jeg tippe.. og i dag vil intet bli trodd selv om vi hadde aldri så mye instrumenter påkoblet ett hvert fenomen, fordi muligheter for juks ville aldri fullt ut kunne motbevises. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 (endret) Takk for korreksjon og oppfriskning av bibelkunskaper. Burde selvsagt vist dette for Paulus forfulgte jo de første kristne før han vendte om. Men spørsmålet står fortsatt. Hvorfor tok ingen seg bryet med å skrive ned livet og handlingene til en så viktig person før årtier senere. Det du heller burde spurt deg om når du "fant ut dette".. Hva i all verden var det som fikk Paulus en nær nazistforfølger av kristne til å bli blind og omvendt? ---Jeg vil jeg vil drepa alle kristne!!.. Oiii nå vil jeg plutselig ikke drepe eller forfølge noen lenger, nei jeg slår meg isammen med de kristne isteden..... Endret 17. mars 2017 av Gouldfan Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Takk for korreksjon og oppfriskning av bibelkunskaper. Burde selvsagt vist dette for Paulus forfulgte jo de første kristne før han vendte om. Men spørsmålet står fortsatt. Hvorfor tok ingen seg bryet med å skrive ned livet og handlingene til en så viktig person før årtier senere. Hvis vi skal være ærlige så vet vi ikke at ingen skrev ned noe tidligere. Det kan ha skjedd. Men det har i så fall ikke blitt bevart. Men jeg har ikke noe godt svar på spørsmålet ditt. Jeg har et godt og innlysende svar på spørsmålet. De viktige tingene i livet hans (gudestatus, mirakler osv.) er RENT OPPSPINN. Løgn og bedrageri fra ende til annen. Diktet opp for å lure lettlurte tullinger, og de lettlurte tullingene lar seg fortsatt lure. Hvis mennesket er så lettlurt at de kan innbille seg selv eller via andre at noe uvanlig har skjedd, er de vel like kapabe til å bli lurt til å tro og mene at intet er skjedd? Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Ateister er eks-kristne som tidligere har bedt til Gud men ikke har fått bønnesvar. Og lest i bibelen og funnet ut ting som ikke stemmer i boken. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Av samme kaliber som verdens frelser, sønn av universets og livets skaper, messiah'n som vekket folk fra det døde, som selv ble vekt fra det døde, som ble født av en jomfru, som kunne gjøre om vann til vin og kunne gå på vannet? Jeg vil si null personer. Jesus var vel ikke en kristen eller fulgte kristendommen, så hva han og den aktuelle læren egentlig betød i den tiden den ble til, blir intet annet enn your guess is as good as mine - ingen av oss var der .. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Ateister er eks-kristne som tidligere har bedt til Gud men ikke har fått bønnesvar. (...) Bortsett fra de som ikke er det da, så klart. 2 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Av samme kaliber som verdens frelser, sønn av universets og livets skaper, messiah'n som vekket folk fra det døde, som selv ble vekt fra det døde, som ble født av en jomfru, som kunne gjøre om vann til vin og kunne gå på vannet? Jeg vil si null personer. Jesus var vel ikke en kristen eller fulgte kristendommen, så hva han og den aktuelle læren egentlig betød i den tiden den ble til, blir intet annet enn your guess is as good as mine - ingen av oss var der .. Enig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå