After Dark Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 Kan godt være. Har aldri lest den drittbken og kommer aldri til å gjøre det heller. Tror hverken på noen gud eller djevel. Heller mest mot teorien om The Big Bang. Vil anbefale deg å lese den. Er mye snadder der og spesielt i det gamel testamentet. Åpenbaringsboken er også interresant for den viser hva isolasjon gjør med en stakkar uten kontakt med omverdenen. Hvis det er store slagscener, henrettelser og den slags så har jeg nok av andre bøker som handler om det. Den hellige ånd, engler og det andre bullshittet klarer jeg meg fint uten. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 En ateist har vel aldri fått seg til "å be til Gud"... For å få kontakt så er det vel viktig å starte med en bønn, men de som er opptatt av dagens "kunnskap" de avfeier jo sef det totalt. Da kan man ikke vente å få noe svar heller. Johannes fikk svar.... Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 Jeg tror på det meste i bibelen [..] Virkelig? Ordrett eller som fortolkninger alla moralske fabler og historier? Jeg tror at det er en grunn for at vi har bibelen, og at ættetavler og alt stemmer.... Går vi tilbake til Edens hage så er det veldig lang tid, og mye gikk fra generasjon til generasjon fram til man fant opp stentavler og skinnruller.... Når vi snakker om Jesus lignelser så er jo ikke dette virkelige hendelser, men jeg velger å tro at Jesus valgte lignelser som faktisk har funnet sted... Selvom bibelen handler om mye som er rett og galt, så støtter jeg meg veldig mye til det man finner i Jesus lignelser og det Jesus sa og gjorde, fordi disse handlingene virker som meg som perfekt rettferdighet... Jeg hadde nok ikke reagert om du sa det meste i NT i stede for bibelen som i hele kanonen. Det meste i GT er tragisk og umoralsk til de grader, og the book revelation er som en fantasy novelle skrevet under en langvarig LSD tripp.. etter min mening iallefall. 1 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 Både Hakekors og Pentagram har negative fortegn, jeg er absolutt for at folk skal bruke både pentagram og hakekors, men at det er negativt ladede symboler.. Det er da udiskutabelt korset også. Det er jo et torturredskap av den mest avskyelige typen. Noen har jo til og med en halvdød kar som henger å dingler fra dette korset. Vel jeg går ikke med noe kors, det er mot min religion. Korset er i bibelen forklart som en forbannelse... Vi skal vel ikke minnes en forbannelse og gå med kors(alle får gå med kors for min del, kona har et) På samme måte for alle som vil gå med hakekors eller Pentagram i øreflippene... Jeg er enig med deg i at alle bør få gå hvilke symboler de måtte ønske. Hva heter din religion? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 Pentagramet har ingen ting med satanisme å gjøre. Satanistene har "stjålet" symbolet ved å vri på det så to spisser står rett opp og skal symbolisere Djevlen med to horn. Akkurat som nazistene har "stjålet" bla. hakekorset, solkorset og torshammeren. Hvilke ting tror du på som står i biblen? Alt knytter seg jo opp til at det skal finnes minst en høyere makt. Jeg tror på det meste i bibelen, men at enkelte ting er forstått utifra mennesker som har vært i kontakt med gud... Mennesker er som vi vet ikke uten feil, det står klart i bibelen også. Vil ikke komme mer inn på dette. Både Hakekors og Pentagram har negative fortegn, jeg er absolutt for at folk skal bruke både pentagram og hakekors, men at det er negativt ladede symboler... Jeg tenker da på menneskeofringer og Varg Vikernes.... Så du tror at det er mulig å gå på vannet og mette tusenvis av folk med noen fisk og brød? Med riktig naturvitenskapelig utstyr så er det fult mulig å gå på vannet eller å skape Mat/energi av det vanlige folk av idag ser på som "ingenting"..... Det er ikke umulig med riktig kunnskap som vi ikke har idag, vi vet at jesus var spesiell, en hybrid mellom menneske og gud.. Så det er trolig at han hadde krefter som kunne gjøre såpass.... Vel og merke så var Jesus spesiell hvis OG BARE HVIS det som står i bibelen er sant og det finnes ikke et eneste fnugg av bevis for det! Da kan du like gjerne bruke blader ala Donald Duck og Snurre Sprett som vitenskapelige leksikon. 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 Kan godt være. Har aldri lest den drittbken og kommer aldri til å gjøre det heller. Tror hverken på noen gud eller djevel. Heller mest mot teorien om The Big Bang. Vil anbefale deg å lese den. Er mye snadder der og spesielt i det gamel testamentet. Åpenbaringsboken er også interresant for den viser hva isolasjon gjør med en stakkar uten kontakt med omverdenen. Hvis det er store slagscener, henrettelser og den slags så har jeg nok av andre bøker som handler om det. Den hellige ånd, engler og det andre bullshittet klarer jeg meg fint uten. Jeg tror på det meste i bibelen [..] Virkelig? Ordrett eller som fortolkninger alla moralske fabler og historier? Jeg tror at det er en grunn for at vi har bibelen, og at ættetavler og alt stemmer.... Går vi tilbake til Edens hage så er det veldig lang tid, og mye gikk fra generasjon til generasjon fram til man fant opp stentavler og skinnruller.... Når vi snakker om Jesus lignelser så er jo ikke dette virkelige hendelser, men jeg velger å tro at Jesus valgte lignelser som faktisk har funnet sted... Selvom bibelen handler om mye som er rett og galt, så støtter jeg meg veldig mye til det man finner i Jesus lignelser og det Jesus sa og gjorde, fordi disse handlingene virker som meg som perfekt rettferdighet... Jeg hadde nok ikke reagert om du sa det meste i NT i stede for bibelen som i hele kanonen. Det meste i GT er tragisk og umoralsk til de grader, og the book revelation er som en fantasy novelle skrevet under en langvarig LSD tripp.. etter min mening iallefall. Du skal ikke snakke så negativt om LSD, det kan være en skikkelig eye opener brukt riktig, Psykiatrien har tatt det i bruk igjen, og amerikanske miliære brukte det i "stygge forsøk" pga at LSD aktiverer hele hjernen som vi bruker bare 20 prosent av eller noe. Det er mye i GT som er umoralsk, feks Lot osv, men i forståelsen av dette så må vi vel tenke på hva menneskene var påvirket av som omgangskrets etc... Å Steine noen synes vi idag er avskyelig, selv steine Breivik... Men vi må huske at i ørkenen så fantes ikke noe fengsel, skulle du da drasse på en morder, eller en voldtektsmann i flokken din? Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 Jeg tror at det er en grunn for at vi har bibelen, og at ættetavler og alt stemmer.... Går vi tilbake til Edens hage så er det veldig lang tid, og mye gikk fra generasjon til generasjon fram til man fant opp stentavler og skinnruller.... Dette klarer jeg bare ikke å begripe hvordan du kan tro på. Jeg tror også at man kan finne spor av hva som opprinnelig ble sagt men som alle andre historier som går fra munn til øre så blir de veldig raskt forandret litt fra gang til gang de blir gjenfortalt, noe blir glemt, noe blir lagt til og noen legger til sitt personlige preg eller overdriver. Når dette er gjort over flere generasjoner og resultatet er som tatt ut av starwars så går det imot all min fornuft å tro på det. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 All handling i bibelen foregår ikke i ørken. Mye foregår i byer. Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 Du skal ikke snakke så negativt om LSD, det kan være en skikkelig eye opener brukt riktig, Psykiatrien har tatt det i bruk igjen, og amerikanske miliære brukte det i "stygge forsøk" pga at LSD aktiverer hele hjernen som vi bruker bare 20 prosent av eller noe. Jeg har ikke noe imot LSD, MDMA, psilocybin eller andre psykadeliske midler. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 Pentagramet har ingen ting med satanisme å gjøre. Satanistene har "stjålet" symbolet ved å vri på det så to spisser står rett opp og skal symbolisere Djevlen med to horn. Akkurat som nazistene har "stjålet" bla. hakekorset, solkorset og torshammeren. Hvilke ting tror du på som står i biblen? Alt knytter seg jo opp til at det skal finnes minst en høyere makt. Jeg tror på det meste i bibelen, men at enkelte ting er forstått utifra mennesker som har vært i kontakt med gud... Mennesker er som vi vet ikke uten feil, det står klart i bibelen også. Vil ikke komme mer inn på dette. Både Hakekors og Pentagram har negative fortegn, jeg er absolutt for at folk skal bruke både pentagram og hakekors, men at det er negativt ladede symboler... Jeg tenker da på menneskeofringer og Varg Vikernes.... Så du tror at det er mulig å gå på vannet og mette tusenvis av folk med noen fisk og brød? Med riktig naturvitenskapelig utstyr så er det fult mulig å gå på vannet eller å skape Mat/energi av det vanlige folk av idag ser på som "ingenting"..... Det er ikke umulig med riktig kunnskap som vi ikke har idag, vi vet at jesus var spesiell, en hybrid mellom menneske og gud.. Så det er trolig at han hadde krefter som kunne gjøre såpass.... Vel og merke så var Jesus spesiell hvis OG BARE HVIS det som står i bibelen er sant og det finnes ikke et eneste fnugg av bevis for det! Da kan du like gjerne bruke blader ala Donald Duck og Snurre Sprett som vitenskapelige leksikon. Forskjellen på dette er vel at Donald Duck og Snurre Sprett er vedtatt oppdiktet underholdning.. Det samme kan man si om LOTR og StarWars.. Dersom du skal sammenligne med noe så må det vel bli Blairwitch heksa som var den første av sånne håndholdter der de sa at "detta har skjedd". Bibelen er skrevet av mange forskjellige mennesker som var overbevist om at de skrev om sannheten. Jesus har hele 4 evangelier, samt flere som ikke er med i bibelen.... Dette er vitneberettelser som har ulike vinkler inn mot Jesus. Du må gjerne finne 4 forskjellige vitner om Julius Cæsars liv, jeg tror ikke det finnes..... Mener du det er tvilsomt at Cæsar fantes? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 Så bibelen er ikke oppdiktet underholdning? Mer latterlig bok skal du lete lenge etter! Jeg har fortsatt til gode å se noe godt svar på hvordan det skulle eksistere en god gud når verden er slik den er i dag. Og er du nødt til å quote så masse innlegg? 1 Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 (...) Bibelen er skrevet av mange forskjellige mennesker som var overbevist om at de skrev om sannheten. Jesus har hele 4 evangelier, samt flere som ikke er med i bibelen.... Dette er vitneberettelser som har ulike vinkler inn mot Jesus. Dersom man forholder seg til ekspertene på området så var sannsynligvis ingen av de som skrev om Jesus øyevitner. I tillegg så var de ikke uavhengige, da evangeliene (spesielt de synoptiske) stjeler skamløst fra hverandre. Du må gjerne finne 4 forskjellige vitner om Julius Cæsars liv, jeg tror ikke det finnes..... Mener du det er tvilsomt at Cæsar fantes? For det første så har vi skrifter skrevet av Julius Caesar selv. I tillegg så har vi Cicero Sallust, Pompey, Augustus (Julius Caesar sin adopterte sønn), Livy, Virgil, Ovid, og Catullus. Samtids- og/eller øyevitner hele gjengen. (Kilde.) Men vi hopper nå over et par andre punkter. Nå ser vi kun på skrifter. Men hva med inskripsjoner, mynter, og lignende? I tillegg så er selvfølgelig ikke alle kilder like pålitelige. Evangeliene er særs lite pålitelige. Hvis man ønsker en sammenligning av evangeliene opp mot faktisk historisk verk fra den tiden så anbefaler jeg denne artikkelen. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 (endret) Så bibelen er ikke oppdiktet underholdning? Mer latterlig bok skal du lete lenge etter! Jeg har fortsatt til gode å se noe godt svar på hvordan det skulle eksistere en god gud når verden er slik den er i dag. Og er du nødt til å quote så masse innlegg? Mobil, slette sitat=ork Endret 16. mars 2017 av Gouldfan Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 Jeg ser det ene svaret ditt lagt inni quoten, men hva med hovedspørsmålet? Er ikke bibelen oppdiktet?! Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 (endret) (...) Bibelen er skrevet av mange forskjellige mennesker som var overbevist om at de skrev om sannheten. Jesus har hele 4 evangelier, samt flere som ikke er med i bibelen.... Dette er vitneberettelser som har ulike vinkler inn mot Jesus. Dersom man forholder seg til ekspertene på området så var sannsynligvis ingen av de som skrev om Jesus øyevitner. I tillegg så var de ikke uavhengige, da evangeliene (spesielt de synoptiske) stjeler skamløst fra hverandre. Du må gjerne finne 4 forskjellige vitner om Julius Cæsars liv, jeg tror ikke det finnes..... Mener du det er tvilsomt at Cæsar fantes? For det første så har vi skrifter skrevet av Julius Caesar selv. I tillegg så har vi Cicero Sallust, Pompey, Augustus (Julius Caesar sin adopterte sønn), Livy, Virgil, Ovid, og Catullus. Samtids- og/eller øyevitner hele gjengen. (Kilde.) Men vi hopper nå over et par andre punkter. Nå ser vi kun på skrifter. Men hva med inskripsjoner, mynter, og lignende? I tillegg så er selvfølgelig ikke alle kilder like pålitelige. Evangeliene er særs lite pålitelige. Hvis man ønsker en sammenligning av evangeliene opp mot faktisk historisk verk fra den tiden så anbefaler jeg denne artikkelen. Du googla fælt nå her er den andre linkenhttps://www.thegospelcoalition.org/article/sources-for-caesar-and-jesus-compared Vi vet ganske mye mer om hvem Jesus var. Nettopp pga Evangeliene enn hva vi vet om personen Cæsar.. Endret 16. mars 2017 av Gouldfan Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 Det man "vet" om Jesus utifra evangeliene kommer helt og holdent an på om man tror på idiotiet eller ikke! I Europa har oppslutningen rundt kristendommen vært fallende i årevis med unntak av Vatikanstaten og det har begynt i USA også selvom det går langsommere der. Kanskje fordi folk har begynt å lære av moderne tider istedenfor av en eldgammel bok som ikke kan bevise en eneste av påstandene sine på noen som helst måte... Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 Vi har bedre kunnskap om Harry Potter enn vi har om Julius Cæsar. Er jo et utall bøker, og bunkevis med fan-materiale. 3 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 Så sant. Men den samme manglen som med det som står i bibelen: Bevis på at noe av det er sant... Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 (...) Bibelen er skrevet av mange forskjellige mennesker som var overbevist om at de skrev om sannheten. Jesus har hele 4 evangelier, samt flere som ikke er med i bibelen.... Dette er vitneberettelser som har ulike vinkler inn mot Jesus. Dersom man forholder seg til ekspertene på området så var sannsynligvis ingen av de som skrev om Jesus øyevitner. I tillegg så var de ikke uavhengige, da evangeliene (spesielt de synoptiske) stjeler skamløst fra hverandre. Du må gjerne finne 4 forskjellige vitner om Julius Cæsars liv, jeg tror ikke det finnes..... Mener du det er tvilsomt at Cæsar fantes? For det første så har vi skrifter skrevet av Julius Caesar selv. I tillegg så har vi Cicero Sallust, Pompey, Augustus (Julius Caesar sin adopterte sønn), Livy, Virgil, Ovid, og Catullus. Samtids- og/eller øyevitner hele gjengen. (Kilde.) Men vi hopper nå over et par andre punkter. Nå ser vi kun på skrifter. Men hva med inskripsjoner, mynter, og lignende? I tillegg så er selvfølgelig ikke alle kilder like pålitelige. Evangeliene er særs lite pålitelige. Hvis man ønsker en sammenligning av evangeliene opp mot faktisk historisk verk fra den tiden så anbefaler jeg denne artikkelen. Du googla fælt nå her er den andre linkenhttps://www.thegospelcoalition.org/article/sources-for-caesar-and-jesus-compared Vi vet ganske mye mer om hvem Jesus var. Nettopp pga Evangeliene enn hva vi vet om personen Cæsar.. ...Wow. Du er ignorant, ute av stand til å forholde deg til det andre skriver, og jeg gidder ikke kaste bort tid på å prøve å trykke kunnskap inn i hodet ditt. Hvis du for eksempel hadde medgått at jo, kanskje det finnes fire kilder til Cæsar allikevel, da hadde jeg akseptert at det er håp for deg. Nå? Nei. Si ifra hvis du noensinne er interessert i å ha en reell dialog. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå