Gå til innhold

Hvorfor tror du ikke på gud?

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke det finnes noe god gud av følgende, enkle årsak: Hadde det eksistert en god gud ville ikke denne guden ha skapt verden slik den er i dag med kriger og konflikter, sult, mangel å rent vann, mangel på medisiner, sykdommer, naturkatastrofer og elendighet. Om det finnes noe høytstående vesen må det være Djevlen slik som verden fungerer.

Vel Bibelen sier jo faktisk at Djevelen styrer jorden i vår tid...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I en diskusjon ang "hvorfor tror du ikke på gud" så vil jeg si det er veldig off-topic med bibelsitater egentlig, dere har jo prekestolen her inne hvor dere kan poste så mye bibelvers dere bare ønsker  :hrm:

Faktisk tror jeg at Atteisttene har lagt ut mest sitater, fra både syndefloden og ditten og datten, men jeg har ikke oversikt..

En tråd om Gud uten bibelsitat? Da vil jeg heller si at trådstarter og alle som har meldt er off topic, og du burde absolutt aldri søke jobben som MOD....

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Kan godt være. Har aldri lest den drittbken og kommer aldri til å gjøre det heller. Tror hverken på noen gud eller djevel. Heller mest mot teorien om The Big Bang.

Ja da kan du jo like Pentagram fordi det er en Geometrisk figur, og ikke fordi det er et Sattanistt-tegn..

Jeg tror veldig mye på big bang, dvs jeg tror mer på big crunch og mulitiunivers....

Samtidig kan jeg fint støtte meg til ting som står i Bibelen..

Lenke til kommentar

I en diskusjon ang "hvorfor tror du ikke på gud" så vil jeg si det er veldig off-topic med bibelsitater egentlig, dere har jo prekestolen her inne hvor dere kan poste så mye bibelvers dere bare ønsker  :hrm:

Faktisk tror jeg at Atteisttene har lagt ut mest sitater, fra både syndefloden og ditten og datten, men jeg har ikke oversikt..

En tråd om Gud uten bibelsitat? Da vil jeg heller si at trådstarter og alle som har meldt er off topic, og du burde absolutt aldri søke jobben som MOD....

Av direkte bibelvers som er skrevet så tror jeg nok dere kristne leder den konkurransen. Og igjen, debatten er hvorfor tror du IKKE på gud, så hvorfor er bibelvers relevante syns du? Dette er en debatt om "ikke gud", og ikke "gud"

Ang. kommentaren din om jeg skal søke mod eller ikke er et håpløst forsøk fra din side syns jeg, du får ikke "ekstra rett" ved å benytte deg av slike taktikker ;)

Lenke til kommentar

Pentagramet har ingen ting med satanisme å gjøre. Satanistene har "stjålet" symbolet ved å vri på det så to spisser står rett opp og skal symbolisere Djevlen med to horn. Akkurat som nazistene har "stjålet" bla. hakekorset, solkorset og torshammeren.

Hvilke ting tror du på som står i biblen? Alt knytter seg jo opp til at det skal finnes minst en høyere makt.

Lenke til kommentar

Det er ikke logisk at det var ingenting før big bang, eller at universet fortsetter ut i evighet til det dør.. Det må være noe mer som skjer...

Dersom den bigbang teorien som Nasa støtter seg til idag, med det vi vet altså vitenskapelig mtp universets akselasjon, så er det mer trolig at vi bare er et dataprogram.... I mine øyne.

Lenke til kommentar

Pentagramet har ingen ting med satanisme å gjøre. Satanistene har "stjålet" symbolet ved å vri på det så to spisser står rett opp og skal symbolisere Djevlen med to horn. Akkurat som nazistene har "stjålet" bla. hakekorset, solkorset og torshammeren.

Hvilke ting tror du på som står i biblen? Alt knytter seg jo opp til at det skal finnes minst en høyere makt.

Jeg tror på det meste i bibelen, men at enkelte ting er forstått utifra mennesker som har vært i kontakt med gud...

Mennesker er som vi vet ikke uten feil, det står klart i bibelen også.

Vil ikke komme mer inn på dette. Både Hakekors og Pentagram har negative fortegn, jeg er absolutt for at folk skal bruke både pentagram og hakekors, men at det er negativt ladede symboler... Jeg tenker da på menneskeofringer og Varg Vikernes....

Lenke til kommentar

Du kan bruke akkurat samme retorikk og si at det ikke er logisk at det finnes en eller annen høyere makt som er i stand til å skape planeter og alt liv på dem, vekke folk fra de døde ol.

Det nærmeste man kommer slike mirakler i dag er legevitenskapen.

Vel det logiske svaret er da fra meg at legevitenskapen er i stand til sånne mirakler selv snart. Dvs vekke folk opp fra de døde, terraforme mars etc....

Har jeg sagt at Gud ikke er vitenskaplig? Han er sikker mye bedre på legevitenskap enn oss...

Lenke til kommentar

Både Hakekors og Pentagram har negative fortegn, jeg er absolutt for at folk skal bruke både pentagram og hakekors, men at det er negativt ladede symboler..

Det er da udiskutabelt korset også.

Det er jo et torturredskap av den mest avskyelige typen. Noen har jo til og med en halvdød kar som henger å dingler fra dette korset.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror på det meste i bibelen [..]

Virkelig? Ordrett eller som fortolkninger alla moralske fabler og historier?

Jeg tror at det er en grunn for at vi har bibelen, og at ættetavler og alt stemmer.... Går vi tilbake til Edens hage så er det veldig lang tid, og mye gikk fra generasjon til generasjon fram til man fant opp stentavler og skinnruller....

Når vi snakker om Jesus lignelser så er jo ikke dette virkelige hendelser, men jeg velger å tro at Jesus valgte lignelser som faktisk har funnet sted... Selvom bibelen handler om mye som er rett og galt, så støtter jeg meg veldig mye til det man finner i Jesus lignelser og det Jesus sa og gjorde, fordi disse handlingene virker som meg som perfekt rettferdighet...

Lenke til kommentar

Jeg tror på det meste i bibelen, men at enkelte ting er forstått utifra mennesker som har vært i kontakt med gud...

Vil ikke komme mer inn på dette. Både Hakekors og Pentagram har negative fortegn, jeg er absolutt for at folk skal bruke både pentagram og hakekors, men at det er negativt ladede symboler... Jeg tenker da på menneskeofringer og Varg Vikernes....

Så du tror at det er mulig å gå på vannet og mette tusenvis av folk med noen fisk og brød?

Lenke til kommentar

Både Hakekors og Pentagram har negative fortegn, jeg er absolutt for at folk skal bruke både pentagram og hakekors, men at det er negativt ladede symboler..

Det er da udiskutabelt korset også.

Det er jo et torturredskap av den mest avskyelige typen. Noen har jo til og med en halvdød kar som henger å dingler fra dette korset.

Vel jeg går ikke med noe kors, det er mot min religion. Korset er i bibelen forklart som en forbannelse... Vi skal vel ikke minnes en forbannelse og gå med kors(alle får gå med kors for min del, kona har et)

På samme måte for alle som vil gå med hakekors eller Pentagram i øreflippene...

Lenke til kommentar

Kan godt være. Har aldri lest den drittbken og kommer aldri til å gjøre det heller. Tror hverken på noen gud eller djevel. Heller mest mot teorien om The Big Bang.

Vil anbefale deg å lese den.

Er mye snadder der og spesielt i det gamel testamentet.

Åpenbaringsboken er også interresant for den viser hva isolasjon gjør med en stakkar uten kontakt med omverdenen.

Lenke til kommentar

Så du tror at det er mulig å gå på vannet og mette tusenvis av folk med noen fisk og brød?

Med riktig naturvitenskapelig utstyr så er det fult mulig å gå på vannet eller å skape Mat/energi av det vanlige folk av idag ser på som "ingenting".....

Det er ikke umulig med riktig kunnskap som vi ikke har idag, vi vet at jesus var spesiell, en hybrid mellom menneske og gud.. Så det er trolig at han hadde krefter som kunne gjøre såpass....

Lenke til kommentar

Vil anbefale deg å lese den.

Er mye snadder der og spesielt i det gamel testamentet.

Åpenbaringsboken er også interresant for den viser hva isolasjon gjør med en stakkar uten kontakt med omverdenen.

Jeg har hørt en eller annen arabisk ordtak som sier- I ørkenen møter du Gud...

Det stemmer nok bra det, i isolasjon fra andre mennesker så kommer du mye nærmere Gud...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...