Gouldfan Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Fakta er at det er mer trolig at mennesket kommer til å utslette seg selv og jorden, enn at vi skal overleve. Det er en hard sannhet, fordi ressursene og naturen brukes opp helt meningsløst. Dersom det ikke finnes en gud som kan hjelpe oss, så er vi fortapte. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Jorden blir utslettet uansett om en del år, med eller uten menneskers hjelp. Og ja, mennesket som art er bare en fase. 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 (endret) Jorden blir utslettet uansett om en del år, med eller uten menneskers hjelp. Og ja, mennesket som art er bare en fase. Dersom mennesker hadde vært fornuftig så hadde det vært fullt mulig å terraforme Mars, og også å fly til andre Stjerner/solsystem.... Problemet er jo at de store ting vi får til ofte er motivert av ting som krig. Feks atomkappløpet som førte til romferd og månelanding, fordi man konkurrerte i å ha raketter som kunne gå lengst... Eller den Kinesiske mur, etc... Tnt er et genialt produkt som kan være nyttig, istedenfor ble det brukt mest til krig... Endret 13. mars 2017 av Gouldfan Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Mars holder ikke så mye lenger enn Jorda når Sola først tar kvelden. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Mars holder ikke så mye lenger enn Jorda når Sola først tar kvelden. Det finnes flere stjerner enn Sola, det å tro at man ikke en dag klarer å tenke ut en annen måte enn forbrenningsraketter til å reise i rom er bare neandertalsk... Det finnes potensiale både i energi og metode... Rakettoppskytning til månelanding fikk vi av en naziforsker som fant opp V-Rakettene, krig alt sammen... Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Kanskje du skal lese hva jeg skrev igjen.... Du har jo åpenbart ikke skjønt det..... Gud er ikke ond, Gud er god.Det var jo nettop det jeg gjorde og derfor jeg konkluderte slik jeg gjorde. Du sier "Selvfølgelig visste Gud hvordan menneskene ville "agere", Gud er allmektig og allvitende." Altså viste han eksakt hva han hadde satt i gang og hva som kom til å skje. 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Kanskje du skal lese hva jeg skrev igjen.... Du har jo åpenbart ikke skjønt det..... Gud er ikke ond, Gud er god.Det var jo nettop det jeg gjorde og derfor jeg konkluderte slik jeg gjorde.Du sier "Selvfølgelig visste Gud hvordan menneskene ville "agere", Gud er allmektig og allvitende." Altså viste han eksakt hva han hadde satt i gang og hva som kom til å skje. Vel jeg tror at Gud viste forskjellige scenarier... Gud er ikke ond, menneskene gjorde og gjør det onde. Gud velger å ikke utslette menneskene fordi det finnes gode folk. Folk klager på at verden er fæl så det kan ikke finnes noen gud. Samtidig så klager de over syndefloden, de stoler vist ikke på gud og profetene når de sa at folk var Wicked. Det må nok ha stått dårlig til... Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 "You either have a God who sends child rapists to rape children or you have a God who simply watches it and says, ‘When you’re done, I’m going to punish you.’If I could stop a person from raping a child, I would. That’s the difference between me and your God." - Tracie Harris 3 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Dersom det ikke finnes en gud som kan hjelpe oss, så er vi fortapte.Det er helt feil. 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 (endret) Vel jeg tror at Gud viste forskjellige scenarier... Gud er ikke ond, menneskene gjorde og gjør det onde.Gud har gjort mer ondskap enn hele menneskeheten til sammen. Gud er innkarnasjon av ondskap. Folk klager på at verden er fæl så det kan ikke finnes noen gud. Samtidig så klager de over syndefloden, de stoler vist ikke på gud og profetene når de sa at folk var Wicked. Det må nok ha stått dårlig til... Hvis man klager over folkemord, massemord, drukningsmord, vold og drap, så skal man klage eller ikke klage dersom noen drukner en hel planet? Følger ikke helt resonnementet ditt her. Hvis man klager på ondskap, så er det feil å klage på ekstrem ondskap? Endret 13. mars 2017 av Abigor 2 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Enkelt forklart. Om gud er allvitende måtte han vite hva som kom til å skje med skaperverket sitt, det er en del av det å være allvitende, man vet alt. Viste han det ikke er han ikke allvitende. Forskjellen er at om han er allvitende og viste hva som kom til å skje, ja da er gud i sannhet ond. Viste han ikke hva som kom til å skje er han ikke allvitende men kan heller ikke beskyldes for å være ond ved å skape menneskene slik han gorde. Det er dåg en hel del annen ondskap fra guds side i det gamle testamentet men det er en annen historie. 1 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Se på alt det som ble gitt til de første menneskene, et perfekt evig liv uten sykdom, fred, lykke, all mat man kan tenke seg, rent vann, en perfekt natur. Jeg ser det innimellom bli påstått at Adam og Eva egentlig skulle levd evig i paradis. Hvor kommer denne ideen fra? I 1.mos. 3:22 står det: And the Lord God said, “The man has now become like one of us, knowing good and evil. He must not be allowed to reach out his hand and take also from the tree of life and eat, and live forever.” Dette var etter at Adam og Eva spiste av treet, livets tre var noe annet som gav evig liv. Vi vet ellers at de første menneskene hadde veldig lange liv, i ganske mange generasjoner. Adam ble vel nesten 1000 år og det samme Noah etc... Sånt ler ofte ateister av og sier "as if".... Adam og Eva var ment til å befolke jorden OG leve evig.. Kunnskapens tre er det mulig de hadde fått smake når de var klar for det. Men Gud hadde klart sagt til de at om de spiste av treet uten lov så skulle de dø. Men nå gjentar du jo bare det som jeg sa. Jeg spurte hvor ideen kommer fra, at Adam og Eva hadde evig liv før "syndefallet"? Som du sier så levde oldtidens mennesker veldig lange liv i henhold til Bibelen. Kan det ikke være at guds plan var at menneskene skulle leve i paradis tett oppunder 1000 år? Hvor i bibelen står det at Adam og Eva skulle ha evig liv i paradis om det ikke var for "syndefallet"? Lenke til kommentar
zero dawn Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Hvordan skal man kunne få en ærlig og fornuftig diskusjon når de "såkalte kristne" tolker bibelen forskjellig fra minutt til minutt alt etter hva som passer. I et innlegg er gud allmektig i neste så er han ikke. Ikke en plass i dette forumet finner man så mye falskhet og uredelighet som i desse religionstrådene. 2 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Vel jeg tror at Gud viste forskjellige scenarier... Gud er ikke ond, menneskene gjorde og gjør det onde.Gud har gjort mer ondskap enn hele menneskeheten til sammen. Gud er innkarnasjon av ondskap. Folk klager på at verden er fæl så det kan ikke finnes noen gud. Samtidig så klager de over syndefloden, de stoler vist ikke på gud og profetene når de sa at folk var Wicked. Det må nok ha stått dårlig til... Hvis man klager over folkemord, massemord, drukningsmord, vold og drap, så skal man klage eller ikke klage dersom noen drukner en hel planet? Følger ikke helt resonnementet ditt her. Hvis man klager på ondskap, så er det feil å klage på ekstrem ondskap? Det sank ikke inn nei? Dersom du klager på at det er en fæl verden, så kan det ikke være en gud eller en god gud. Da mener du vel samtidig enten go as it is, eller at jorden burde vært slettet eller? Det gud gjorde var å fjerne de onde menneskene, og så valgte han ut noen få som var gode. Du må ikke sammenligne Nehilimske blandinger av demoner og mennesker med vanlige mennesker idag. Du resonnerer utifra ting du ikke vet noenting om... Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Ja, han har kommet med noen radikale løsninger på problemene han har laget, uten å faktisk løse problemene. Om man er med på historiene. 2 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Ja, han har kommet med noen radikale løsninger på problemene han har laget, uten å faktisk løse problemene. Om man er med på historiene. Igjen vil jeg nevne pragmatiske løsninger... Du som er MOD skjønner sikkert hva det betyr. Dersom vi skal se i bibelen, så var Adam og Evas to sønner en god, og en ond som drepte sin bror. Av disse avkommene igjen så tok demoner menneskekvinner og lagde barn med dem, og så ruller ballen videre.... Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Det mest pragmatiske, så lenge man har kapasitet til det (noe en allvitende og allmektig gud ville vært) måtte vel være en permanent løsning. Min frivillige stilling på forumet har ingen innvirkning på mitt ordforråd. 2 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Det mest pragmatiske, så lenge man har kapasitet til det (noe en allvitende og allmektig gud ville vært) måtte vel være en permanent løsning. Min frivillige stilling på forumet har ingen innvirkning på mitt ordforråd. For en allmektig og allvitende gud er det vel viktigere at menneskene lever og blir fler, og at tiden går sin gang... Gud har nok av tid, og vår lille menneskelige tidshistorie er ingenting, all lidelse og nød er også relativt da den er begrenset med tid. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Om man tror på helvete så er det plenty med uendelig lidelse. Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 (endret) Bibelens Gud er enten udugelig, ond eller dum. (Eller en løgn) Endret 13. mars 2017 av Noxhaven 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå