zero dawn Skrevet 12. mars 2017 Del Skrevet 12. mars 2017 Den hellige ånd er normalt, og forklarbart, den er også virkelig, like virkelig som vann, ild, vind og jorda du står på... Den hellige ånd er rett og slett Guds redskap for å hjelpe oss mennesker..... Jeg tolket hele det innlegget sarkastisk. Vet ikke om du var sarkastisk eller ei. Men jeg har hoppet inn i tråden nøyaktig her, så for å svare på spørsmålet til TS: Grunnen til at jeg ikke tror er fordi det er altfor mye elendighet her i verden til at det kan eksistere en Gud. Voldtekter, blind vold og drap, pedofili, folkemord, barn med kreft. Om det finnes en Gud, så skal jeg saktens spørre hva i helvete det er han/hun driver med når jeg møter min skaper. Gud skapte ikke en grusom verden, han skapte en perfekt verden. Har du ikke hørt om "syndefallet"? Du mener historien om at gud måtte drukne alle mennesker på jorden (bortsett fra 8 mennesker) fordi Adam spiste en bit av et eple. Fin historie det. En god gud Det kommer an på hvordan de nefilim-menneskene egentlig var. For alt du vet så kan det hende gud reddet jorden fra krig og grusomheter, værre enn de vi har idag. Dersom du bryr deg om menneskene, så lar du de ikke gå til grunne pga udyr som også er supermennesker... Så du mener det var bare 8 mennesker igjen på jordkloden som var gode nok mennesker til å få leve videre. Resten var så dårlige mennesker at de måtte druknes. Hmmmm 1 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 12. mars 2017 Del Skrevet 12. mars 2017 Min teori er ikke at epletreet skulle stå der i evighet, men at det var en test. En test utføres ikke i evighet gjør den vel? Uansett var det null grunn til å spise av det forbudte treet, gud hadde sagt de skulle dø hvis de spiste av det eplet. Hvorfor måtte en allmektig og allvitende gud ha behov for å teste sitt skaperverk.Virker helt unødvendig da han allerede ville vite utfallet av testen allerede før den blei utført. Men når skaperen alikavel stolte så lite på sitt skaperverk og måtte teste det samtidig som han skapte menneskene så måtte han også skjønne at mennesker er vitebegjærlige og utforskende og på et eller annet tidspunkt ville noen undersøke treet. Det var jo tross alt kunskapens tre. Nei noe skurrer her. 2 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 (endret) Den hellige ånd er normalt, og forklarbart, den er også virkelig, like virkelig som vann, ild, vind og jorda du står på... Den hellige ånd er rett og slett Guds redskap for å hjelpe oss mennesker..... Jeg tolket hele det innlegget sarkastisk. Vet ikke om du var sarkastisk eller ei. Men jeg har hoppet inn i tråden nøyaktig her, så for å svare på spørsmålet til TS: Grunnen til at jeg ikke tror er fordi det er altfor mye elendighet her i verden til at det kan eksistere en Gud. Voldtekter, blind vold og drap, pedofili, folkemord, barn med kreft. Om det finnes en Gud, så skal jeg saktens spørre hva i helvete det er han/hun driver med når jeg møter min skaper. Gud skapte ikke en grusom verden, han skapte en perfekt verden. Har du ikke hørt om "syndefallet"? Du mener historien om at gud måtte drukne alle mennesker på jorden (bortsett fra 8 mennesker) fordi Adam spiste en bit av et eple. Fin historie det. En god gud Det kommer an på hvordan de nefilim-menneskene egentlig var. For alt du vet så kan det hende gud reddet jorden fra krig og grusomheter, værre enn de vi har idag. Dersom du bryr deg om menneskene, så lar du de ikke gå til grunne pga udyr som også er supermennesker... Så du mener det var bare 8 mennesker igjen på jordkloden som var gode nok mennesker til å få leve videre. Resten var så dårlige mennesker at de måtte druknes. Hmmmm Ja, faktisk var det dette Gud og Noah viste, derfor bygget han båten som ble profetert av Gud. Jeg kan forsikre deg at det var alvorlige handlinger i folkene som skapte dette, blodige masseslagsmål og kriger, voldtekts-sporter, menneskeofringer brent levende på bålet for gøy, utbredt incest og salg av egne barn.... Sånne ting.. Og takket være dette så døde de gamle gudemenneskene/demonene og vi har mye mindre krig, voldtekt og gjenger enn det vi har idag.... Vi hadde kanskje allerede vært døde.. Samtidig gav gud menneskene et løfte om at han aldri skulle gjøre en sånn drastisk handling inngripen igjen.. Så for hoppyateistene som spør hvordan det kan være en gud når verden er så fæl? A den kunne vært værre B Han kunne bestemt at han ikke ville ha noen mennesker eller jord i det hele tatt fordi den er så fæl. Da hadde du ikke kunnet klage på hvor ille det er ... Endret 13. mars 2017 av Gouldfan Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Min teori er ikke at epletreet skulle stå der i evighet, men at det var en test. En test utføres ikke i evighet gjør den vel? Uansett var det null grunn til å spise av det forbudte treet, gud hadde sagt de skulle dø hvis de spiste av det eplet. Hvorfor måtte en allmektig og allvitende gud ha behov for å teste sitt skaperverk.Virker helt unødvendig da han allerede ville vite utfallet av testen allerede før den blei utført. Men når skaperen alikavel stolte så lite på sitt skaperverk og måtte teste det samtidig som han skapte menneskene så måtte han også skjønne at mennesker er vitebegjærlige og utforskende og på et eller annet tidspunkt ville noen undersøke treet. Det var jo tross alt kunskapens tre. Nei noe skurrer her. Poenget var at selvom vi helt ned til genkoder er laget som maskiner, så ønsket han at vi skulle ha fri tenkende evne. Det var dette som måtte testes, altså om mennesket vil følge gud og det gode. Lenke til kommentar
Ogalaton Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 (endret) Gud skapte ikke en grusom verden, han skapte en perfekt verden. Har du ikke hørt om "syndefallet"? Så... det du sier er at a) guden din, som visstnok er allvitende, visste ikke hvordan mennesker ville agere i en viss situasjon, og b) guden din skapte en verden som veldig fort og enkelt gikk ad undas. Dette høres ikke ut som en perfekt verden. Det høres ut som en verden skapt av noen på et litt vel fuktig nachspiel. Selvfølgelig visste Gud hvordan menneskene ville "agere", Gud er allmektig og allvitende. Vi er bare mennesker, så vår forstand er ingenting i forhold til Gud`s forstand, dette kan jo også djevelen utnytte ved å legge slike giftige tanker ned i folk. Jeg har tenkt litt på det samme selv, og det er ikke lett å forstå, men der igjen forstår jeg at min forstand er absolutt ingenting i forhold til Gud sin forstand. Gud`s forstand er uendelig. men har du noen gang tenkt at kanskje Gud lot det bli slik fordi han ville la menneskene få fri vilje til å velge ham? Om det ikke var et syndefall, ville vel alle valgt Gud, fordi de var med ham, og fordi alt var perfekt. Men nå, siden det ikke er så tydelig for alle at Gud eksisterer, feks. fordi verden har problemer, kan du velge å sjekke hvor faktaen ligger, hva som stemmer, om Gud finnes, og du står fritt til å velge om du vil tro på Gud eller ikke. Jeg vet ikke om det er grunnen altså, men som sagt har jeg tenkt en del på det der selv. Djevelen ønsker å lyve og ødelegge, djevelen prøver altså alt han kan å gjøre slik at folk ikke tror på Jesus Kristus, Gud og Frelser-verket. Endret 13. mars 2017 av Ogalaton Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Som å lese manuskriptet til Visjon Norge dette her Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Selvfølgelig visste Gud hvordan menneskene ville "agere", Gud er allmektig og allvitende. Vi er bare mennesker, så vår forstand er ingenting i forhold til Gud`s forstand, dette kan jo også djevelen utnytte ved å legge slike giftige tanker ned i folk. Jeg har tenkt litt på det samme selv, og det er ikke lett å forstå, men der igjen forstår jeg at min forstand er absolutt ingenting i forhold til Gud sin forstand. Gud`s forstand er uendelig.Og dette fra den mest ultrakristne av dem alle.Om gud viste hvordan menneskene ville agere viste han allerede før han skapte mennesker og plasserte livets tre i edens hage at menneskene ville feile, han viste også hvilken lidelser og død det ville føre med seg og derfor er din gud ond. Og som du sier til slutt "Guds`s forstand er uendelig" som bare understreker poenget. Gud er ondskap som skapte en verden som han viste ville feile og hvilken lidelser dette ville føre med seg. 1 Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Gud skapte ikke en grusom verden, han skapte en perfekt verden. Har du ikke hørt om "syndefallet"?Så... det du sier er at a) guden din, som visstnok er allvitende, visste ikke hvordan mennesker ville agere i en viss situasjon, og b) guden din skapte en verden som veldig fort og enkelt gikk ad undas. Dette høres ikke ut som en perfekt verden. Det høres ut som en verden skapt av noen på et litt vel fuktig nachspiel. Selvfølgelig visste Gud hvordan menneskene ville "agere", Gud er allmektig og allvitende. Vi er bare mennesker, så vår forstand er ingenting i forhold til Gud`s forstand, dette kan jo også djevelen utnytte ved å legge slike giftige tanker ned i folk. Jeg har tenkt litt på det samme selv, og det er ikke lett å forstå, men der igjen forstår jeg at min forstand er absolutt ingenting i forhold til Gud sin forstand. Gud`s forstand er uendelig. men har du noen gang tenkt at kanskje Gud lot det bli slik fordi han ville la menneskene få fri vilje til å velge ham? Om det ikke var et syndefall, ville vel alle valgt Gud, fordi de var med ham, og fordi alt var perfekt. Men nå, siden det ikke er så tydelig for alle at Gud eksisterer, feks. fordi verden har problemer, kan du velge å sjekke hvor faktaen ligger, hva som stemmer, om Gud finnes, og du står fritt til å velge om du vil tro på Gud eller ikke. Jeg vet ikke om det er grunnen altså, men som sagt har jeg tenkt en del på det der selv. Djevelen ønsker å lyve og ødelegge, djevelen prøver altså alt han kan å gjøre slik at folk ikke tror på Jesus Kristus, Gud og Frelser-verket. Så med andre ord så mener du at denne verdenen er perfekt allikevel, for det formålet som du mener at guden din har i tankene. Du mener at guden din visste at menneskene ville synde. Ja, det er da i det minste ærlig av deg. 1 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Se på alt det som ble gitt til de første menneskene, et perfekt evig liv uten sykdom, fred, lykke, all mat man kan tenke seg, rent vann, en perfekt natur. Jeg ser det innimellom bli påstått at Adam og Eva egentlig skulle levd evig i paradis. Hvor kommer denne ideen fra? I 1.mos. 3:22 står det: And the Lord God said, “The man has now become like one of us, knowing good and evil. He must not be allowed to reach out his hand and take also from the tree of life and eat, and live forever.” Lenke til kommentar
Ogalaton Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Selvfølgelig visste Gud hvordan menneskene ville "agere", Gud er allmektig og allvitende. Vi er bare mennesker, så vår forstand er ingenting i forhold til Gud`s forstand, dette kan jo også djevelen utnytte ved å legge slike giftige tanker ned i folk. Jeg har tenkt litt på det samme selv, og det er ikke lett å forstå, men der igjen forstår jeg at min forstand er absolutt ingenting i forhold til Gud sin forstand. Gud`s forstand er uendelig.Og dette fra den mest ultrakristne av dem alle.Om gud viste hvordan menneskene ville agere viste han allerede før han skapte mennesker og plasserte livets tre i edens hage at menneskene ville feile, han viste også hvilken lidelser og død det ville føre med seg og derfor er din gud ond. Og som du sier til slutt "Guds`s forstand er uendelig" som bare understreker poenget. Gud er ondskap som skapte en verden som han viste ville feile og hvilken lidelser dette ville føre med seg. Kanskje du skal lese hva jeg skrev igjen.... Du har jo åpenbart ikke skjønt det..... Gud er ikke ond, Gud er god. Lenke til kommentar
Ogalaton Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 (endret) Gud skapte ikke en grusom verden, han skapte en perfekt verden. Har du ikke hørt om "syndefallet"?Så... det du sier er at a) guden din, som visstnok er allvitende, visste ikke hvordan mennesker ville agere i en viss situasjon, og b) guden din skapte en verden som veldig fort og enkelt gikk ad undas. Dette høres ikke ut som en perfekt verden. Det høres ut som en verden skapt av noen på et litt vel fuktig nachspiel. Selvfølgelig visste Gud hvordan menneskene ville "agere", Gud er allmektig og allvitende. Vi er bare mennesker, så vår forstand er ingenting i forhold til Gud`s forstand, dette kan jo også djevelen utnytte ved å legge slike giftige tanker ned i folk. Jeg har tenkt litt på det samme selv, og det er ikke lett å forstå, men der igjen forstår jeg at min forstand er absolutt ingenting i forhold til Gud sin forstand. Gud`s forstand er uendelig. men har du noen gang tenkt at kanskje Gud lot det bli slik fordi han ville la menneskene få fri vilje til å velge ham? Om det ikke var et syndefall, ville vel alle valgt Gud, fordi de var med ham, og fordi alt var perfekt. Men nå, siden det ikke er så tydelig for alle at Gud eksisterer, feks. fordi verden har problemer, kan du velge å sjekke hvor faktaen ligger, hva som stemmer, om Gud finnes, og du står fritt til å velge om du vil tro på Gud eller ikke. Jeg vet ikke om det er grunnen altså, men som sagt har jeg tenkt en del på det der selv. Djevelen ønsker å lyve og ødelegge, djevelen prøver altså alt han kan å gjøre slik at folk ikke tror på Jesus Kristus, Gud og Frelser-verket. Så med andre ord så mener du at denne verdenen er perfekt allikevel, for det formålet som du mener at guden din har i tankene. Du mener at guden din visste at menneskene ville synde. Ja, det er da i det minste ærlig av deg. Jeg understrek at jeg ikke vet, det var mer en dyp tanke.... pluss du legger ord i munnen på meg.... verden er slett ikke perfekt. Jeg forventer vel ikke annet enn heksejakt fra evolusjonistene her på diskusjon.no, jeg har jo tross alt både direkte og indirekte trampet ned darwin-religionen deres. Endret 13. mars 2017 av Ogalaton Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Jeg understrek at jeg ikke vet, det var mer en dyp tanke.... pluss du legger ord i munnen på meg.... verden er slett ikke perfekt. Jeg forventer vel ikke annet enn heksejakt fra evolusjonistene her på diskusjon.no, jeg har jo tross alt både direkte og indirekte trampet ned darwin-religionen deres. Okay, så la meg ta det som et spørsmål. Ville en allmektig og allvitende gud skape en verden som ikke var perfekt for det formålet han hadde i tankene? 2 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Se på alt det som ble gitt til de første menneskene, et perfekt evig liv uten sykdom, fred, lykke, all mat man kan tenke seg, rent vann, en perfekt natur. Jeg ser det innimellom bli påstått at Adam og Eva egentlig skulle levd evig i paradis. Hvor kommer denne ideen fra? I 1.mos. 3:22 står det: And the Lord God said, “The man has now become like one of us, knowing good and evil. He must not be allowed to reach out his hand and take also from the tree of life and eat, and live forever.” Dette var etter at Adam og Eva spiste av treet, livets tre var noe annet som gav evig liv. Vi vet ellers at de første menneskene hadde veldig lange liv, i ganske mange generasjoner. Adam ble vel nesten 1000 år og det samme Noah etc... Sånt ler ofte ateister av og sier "as if".... Adam og Eva var ment til å befolke jorden OG leve evig.. Kunnskapens tre er det mulig de hadde fått smake når de var klar for det. Men Gud hadde klart sagt til de at om de spiste av treet uten lov så skulle de dø. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 (endret) Gud skapte ikke en grusom verden, han skapte en perfekt verden. Har du ikke hørt om "syndefallet"?Så... det du sier er at a) guden din, som visstnok er allvitende, visste ikke hvordan mennesker ville agere i en viss situasjon, og b) guden din skapte en verden som veldig fort og enkelt gikk ad undas. Dette høres ikke ut som en perfekt verden. Det høres ut som en verden skapt av noen på et litt vel fuktig nachspiel. Selvfølgelig visste Gud hvordan menneskene ville "agere", Gud er allmektig og allvitende. Vi er bare mennesker, så vår forstand er ingenting i forhold til Gud`s forstand, dette kan jo også djevelen utnytte ved å legge slike giftige tanker ned i folk. Jeg har tenkt litt på det samme selv, og det er ikke lett å forstå, men der igjen forstår jeg at min forstand er absolutt ingenting i forhold til Gud sin forstand. Gud`s forstand er uendelig. men har du noen gang tenkt at kanskje Gud lot det bli slik fordi han ville la menneskene få fri vilje til å velge ham? Om det ikke var et syndefall, ville vel alle valgt Gud, fordi de var med ham, og fordi alt var perfekt. Men nå, siden det ikke er så tydelig for alle at Gud eksisterer, feks. fordi verden har problemer, kan du velge å sjekke hvor faktaen ligger, hva som stemmer, om Gud finnes, og du står fritt til å velge om du vil tro på Gud eller ikke. Jeg vet ikke om det er grunnen altså, men som sagt har jeg tenkt en del på det der selv. Djevelen ønsker å lyve og ødelegge, djevelen prøver altså alt han kan å gjøre slik at folk ikke tror på Jesus Kristus, Gud og Frelser-verket. Så med andre ord så mener du at denne verdenen er perfekt allikevel, for det formålet som du mener at guden din har i tankene. Du mener at guden din visste at menneskene ville synde. Ja, det er da i det minste ærlig av deg. Gud viste ikke at menneskene ville synde, begge deler var mulig, fordi menneskene hadde fri vilje. Samtidig hadde han sagt til menneskene at de kom til å dø om de spiste av treet. At gud er allvitende betyr ikke at han vet utfallet av framtid, en Allvitende intelligens kan vite at framtiden har forskjellige mulige utfall. Vite om alle variantene og fortsatt være allvitende. Dette er også vanskelig å forstå for jordlige vanlige mennesker. Gud gjorde jo et forsøk på å påvirke mennesket på rett vei, han sa at de kom til å dø om de spiste av treet... En robot er sikkert veldig grei å ha, en slags slave. Det er derimot mer verdi å ha et fritt menneske som er lojale av fri vilje. Jeg har vanskelig for å forklare dette jordlig, men det har på en måte mere verdi. En Robot kan ikke lage kunst feks. Den kan ikke skrive en bok.. Endret 13. mars 2017 av Gouldfan Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Jeg tror ikke på kristendommen fordi den hadde ikke eksistert i den grad den gjør nå uten at Konstantin den store (?)hadde innført den i Romerriket da han så at kristendommens "en gud politikk" sto i stil med sitt eget ønske om å gjerne førerdiktatur som på den tiden var vanlig. Dette ble videreført av herskerne etter han og bada-bing-bada-bom kristendommen ble innført og alle andre relgioner ble forbudt. Sånn rent historisk sett da. Samme gjelder jo muslimene. Brukt som maktmiddel i krig, fungerte ypperlig. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Jeg tror ikke på kristendommen fordi den hadde ikke eksistert i den grad den gjør nå uten at Konstantin den store (?)hadde innført den i Romerriket da han så at kristendommens "en gud politikk" sto i stil med sitt eget ønske om å gjerne førerdiktatur som på den tiden var vanlig. Dette ble videreført av herskerne etter han og bada-bing-bada-bom kristendommen ble innført og alle andre relgioner ble forbudt. Sånn rent historisk sett da. Samme gjelder jo muslimene. Brukt som maktmiddel i krig, fungerte ypperlig. Gud bruker ofte konger og ledere som redskap ja, av forskjellige årsaker. Det betyr ikke at Gud, støtter det som ikke er riktig, du kan kalle det en pragmatisk løsning. Alt er ikke heldig, men lover blir spredd rundt og folk slutter å ofre 10 slaver til Odin hver gang de dør... Det uheldige er jo at en heks eller Jeanne Darc kan bli brent på bålet av og til... Pragmatisk. Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Gud viste ikke at menneskene ville synde, begge deler var mulig, fordi menneskene hadde fri vilje. Samtidig hadde han sagt til menneskene at de kom til å dø om de spiste av treet. At gud er allvitende betyr ikke at han vet utfallet av framtid, en Allvitende intelligens kan vite at framtiden har forskjellige mulige utfall. Vite om alle variantene og fortsatt være allvitende. Dette er også vanskelig å forstå for jordlige vanlige mennesker. Gud gjorde jo et forsøk på å påvirke mennesket på rett vei, han sa at de kom til å dø om de spiste av treet... En robot er sikkert veldig grei å ha, en slags slave. Det er derimot mer verdi å ha et fritt menneske som er lojale av fri vilje. Jeg har vanskelig for å forklare dette jordlig, men det har på en måte mere verdi. En Robot kan ikke lage kunst feks. Den kan ikke skrive en bok.. Forstår jeg deg rett i at du mener at gud selv valgte å begrense sin allvitenhet ved å gi mennesker muligheten til å ta valg som han ikke kan forutsi? Du er neppe helt oppdatert på hva som skjer på fronten av IT for tiden. Det er i prinsippet uproblematisk for maskiner å produsere kunst og bøker. Kvaliteten på dette kan nok diskuteres, men det er en annen sak. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 (endret) Gud viste ikke at menneskene ville synde, begge deler var mulig, fordi menneskene hadde fri vilje. Samtidig hadde han sagt til menneskene at de kom til å dø om de spiste av treet. At gud er allvitende betyr ikke at han vet utfallet av framtid, en Allvitende intelligens kan vite at framtiden har forskjellige mulige utfall. Vite om alle variantene og fortsatt være allvitende. Dette er også vanskelig å forstå for jordlige vanlige mennesker. Gud gjorde jo et forsøk på å påvirke mennesket på rett vei, han sa at de kom til å dø om de spiste av treet... En robot er sikkert veldig grei å ha, en slags slave. Det er derimot mer verdi å ha et fritt menneske som er lojale av fri vilje. Jeg har vanskelig for å forklare dette jordlig, men det har på en måte mere verdi. En Robot kan ikke lage kunst feks. Den kan ikke skrive en bok.. Forstår jeg deg rett i at du mener at gud selv valgte å begrense sin allvitenhet ved å gi mennesker muligheten til å ta valg som han ikke kan forutsi? Du er neppe helt oppdatert på hva som skjer på fronten av IT for tiden. Det er i prinsippet uproblematisk for maskiner å produsere kunst og bøker. Kvaliteten på dette kan nok diskuteres, men det er en annen sak. Det var det neste poenget mitt... Det er mulig snart for mennesker å lage mekaniske tenkende vesener. Men vi er ikke der ennå, kunst er ikke bare å tegne en blomst, det er å legge noe i det også. Dikt er ikke bare å si- Det er en fin dag, man må legge noe mer i det også. Men vi kommer dit........... Så hvorfor kan ikke gud og hans samfunn ha gjort det samme med oss og genene??? Og JA Gud viste ikke hvilket alternativ mennesket ville vente, men det var klart kontrollert med tanke på konsekvensene. Og at Gud lar oss leve liv, selvom vi ikke er perfekte er en særs kjærlighetsfull handling. Når ateister spør hvordan det kan finnes en Gud når verden er ond.... Vel takk gud for at han ikke utrydder hele verden nå, og grunnen til at han ikke gjør det er de gode menneskene, og de barn som skal komme i framtid... Noen narkomane er slemme og stjeler, det betyr ikke at alle er det. Noen tiggere og romfolk er plagsomme, det betyr ikke at alle er det. Noen utlendinger lager kvalm, det betyr ikke at alle gjør det... Noen mennesker er råttne egg, men det betyr ikke at alle mennesker er det. Selvom det er en ond verden med nød, krig og urettferdighet, så skjer det masse gode handlinger og gode ting også.. Endret 13. mars 2017 av Gouldfan Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Selve fundamentet i kristendommen er jo at absolutt alle mennesker er født som "ikke gode nok". 2 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Selve fundamentet i kristendommen er jo at absolutt alle mennesker er født som "ikke gode nok". Vel det er vel ikke bare kristendommen som mener dette. Alle mennesker har feil, gjør feil, og det er ikke bra. Målet som de kristne tror på er jo at alt skal bli bra, og perfekt. Mens ateistene bare aksepterer at menneskene er sånn, og innbiller seg enten at vi skal trylle og overleve med å utvikle oss bort fra krig, eller sprenge oss i lufta med atombomber, og det er helt ok fordi etter livet er vi intet.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå