RWS Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 Ehhh et av prinsippene til JV er at de ikke skal gå i kirken?? Du skjønner hva jeg mener... Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 Ehhh et av prinsippene til JV er at de ikke skal gå i kirken?? Du skjønner hva jeg mener... Det henger ikke på greip nei, det er veldig tydelig at det er mange som har meninger om JV uten å vite noe om de. Det skinner gjennom her... Lenke til kommentar
RWS Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 Det henger ikke på greip nei, det er veldig tydelig at det er mange som har meninger om JV uten å vite noe om de. Det skinner gjennom her... Jepp... Og i årene som går, når blikket rettes mot de lukkede sektene og kultene i vårt ganske land og tvinge dem til å åpne opp slik at vi ikke har parallel samfunn, vil vi nok ikke bare finne gull heller tenker jeg... Har en lei tendens til å dukke opp en del skjeletter i religiøse skap bortover vet jeg.. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 Det henger ikke på greip nei, det er veldig tydelig at det er mange som har meninger om JV uten å vite noe om de. Det skinner gjennom her... Jepp... Og i årene som går, når blikket rettes mot de lukkede sektene og kultene i vårt ganske land og tvinge dem til å åpne opp slik at vi ikke har parallel samfunn, vil vi nok ikke bare finne gull heller tenker jeg... Har en lei tendens til å dukke opp en del skjeletter i religiøse skap bortover vet jeg.. JV krever ikke inn kollekt, JV dømmer ikke andre, ikke homoseksuelle heller, JV tolker bibelen så godt det lar seg gjøre, altså stjele er IKKE ok i det hele tatt, JV eksluderer de som bryter mot loven uten å angre eller be om unnskyldning, JV ekskluderer ikke barn, JV feirer ikke Jul eller fødelsesdagen, JV går ikke i kirken og absolutt ikke i en julegudstjeneste. Dette er noen enkle fakts. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 JV tolker bibelen så godt det lar seg gjøre Du innrømmer at bibelen må tolkes altså 1 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 JV krever ikke inn kollekt, JV dømmer ikke andre, ikke homoseksuelle heller, JV tolker bibelen så godt det lar seg gjøre, altså stjele er IKKE ok i det hele tatt, JV eksluderer de som bryter mot loven uten å angre eller be om unnskyldning, JV ekskluderer ikke barn, JV feirer ikke Jul eller fødelsesdagen, JV går ikke i kirken og absolutt ikke i en julegudstjeneste. Dette er noen enkle fakts. Anngående JV og dømming av homosexuelle så må jeg nok arrestere deg litt der. http://jwfacts.com/watchtower/homosexuality-gay-jehovahs-witnesses.php Watchtower describes homosexuality as: abhorrent, sexually degrading, unnatural, sordid - Watchtower 2012 Mar 15 p.31 an unnatural sexual perversion - Awake! 1997 Dec 8 pp.14-15 sick and perverted - Awake! 1995 Feb 8 p.16 gruesome, violent, and downright sadistic." Awake! 1995 Feb 22 p.14 disgraceful sexual appetites, obscene - True Peace p.150 worthy of the death penalty - Awake! 1982 Jun 22 p.10 perverted desires - Awake! 1989 Jul 8 p.27 detestable to Jehovah, vile, repulsive - Watchtower 1979 Mar 15 pp.10,11 2 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 Jehovas vitner er dømmende ja. De har vel også funnet opp sin egen bibel? Sekten oppsto i USA for under 200 år siden? De er også gode på å fryse ut avhoppere, splitte familier osv. 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 JV krever ikke inn kollekt, JV dømmer ikke andre, ikke homoseksuelle heller, JV tolker bibelen så godt det lar seg gjøre, altså stjele er IKKE ok i det hele tatt, JV eksluderer de som bryter mot loven uten å angre eller be om unnskyldning, JV ekskluderer ikke barn, JV feirer ikke Jul eller fødelsesdagen, JV går ikke i kirken og absolutt ikke i en julegudstjeneste. Dette er noen enkle fakts. Anngående JV og dømming av homosexuelle så må jeg nok arrestere deg litt der. http://jwfacts.com/watchtower/homosexuality-gay-jehovahs-witnesses.php Watchtower describes homosexuality as: abhorrent, sexually degrading, unnatural, sordid - Watchtower 2012 Mar 15 p.31 an unnatural sexual perversion - Awake! 1997 Dec 8 pp.14-15 sick and perverted - Awake! 1995 Feb 8 p.16 gruesome, violent, and downright sadistic." Awake! 1995 Feb 22 p.14 disgraceful sexual appetites, obscene - True Peace p.150 worthy of the death penalty - Awake! 1982 Jun 22 p.10 perverted desires - Awake! 1989 Jul 8 p.27 detestable to Jehovah, vile, repulsive - Watchtower 1979 Mar 15 pp.10,11 Jehovas Vitner dømmer ikke andre mennesker, de tar avstand fra det å bedrive homoseksuelle handlinger, men har ikke noe mot homofile. De dømmer ikke de som ikke er JV, alle er frie til å ta sine egne valg. Du vil feks ikke se JV med skiltdemoer mot homofile, sånn som endel andre kristne driver med. Det står spesifikt at man ikke skal dømme andre i bibelen, dersom det er galt at noen driver homoseksuelle handlinger, så er ikke det noe forskjellig fra andre mennesker som også synder, og har sitt. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 Kall det hva du vil, men å konspirere mot homofile gjør de i allefall. I min bok er dette helt klart fordømmende virksomhet i tillegg til all den negative beskrivelsen vakttårnet har bedrevet av homofile i løpet av historien. 1 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 15. oktober 2016 Del Skrevet 15. oktober 2016 de tar avstand fra det å bedrive homoseksuelle handlinger, men har ikke noe mot homofile. Nei, selvsagt ikke... Å nekte dem å elske hverandre er jo SELVSAGT ikke det samme som å ha noe i mot homofile... Er du så avstumpet i alt og mot alle eller er det bare religionen din som får frem det verste i deg? 1 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 15. oktober 2016 Del Skrevet 15. oktober 2016 (endret) Kall det hva du vil, men å konspirere mot homofile gjør de i allefall. I min bok er dette helt klart fordømmende virksomhet i tillegg til all den negative beskrivelsen vakttårnet har bedrevet av homofile i løpet av historien. Jeg ble faktisk bokstavelig talt uvel av å se den videoen. Det er forbudt å rette reklame mot barn for å selge leker i Norge. Men dette her skal altså være lovlig med religions frihet i hånden? Jeg blir så forbanna når folk går aktivt inn for å gjøre samfunnet værre for resten av oss.. Endret 15. oktober 2016 av Gabri3L 2 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 15. oktober 2016 Del Skrevet 15. oktober 2016 Jeg ble faktisk bokstavelig talt uvel av å se den videoen. Det er forbudt å rette reklame mot barn for å selge leker i Norge. Men dette her skal altså være lovlig med religions frihet i hånden? Jeg blir så forbanna når folk går aktivt inn for å gjøre samfunnet værre for resten av oss.. I en del stater i USA er det allerede LOV å trakassere homofile og andre som ikke faller innenfor kristendommens snevre kjærlighets syn på bakgrunn av nettopp religiøs tro.... Med andre ord, man kan være jævelig mot medmennesker MED loven i hånd og det er ingenting de som lider under dette kan gjøre... Tenk å være så til de grader jævelig at du bestemmer slike lover??? Hva fanden er det som går igjennom hodet til mennesker som tror de kan oppføre seg som rasshøll mot medmennesker fordi det står i en bok?? Er ikke noe for forbud og slikt, men akkurat her er det faktisk fristende å forby disse sinnsvake ørken idelogiene alle rettigheter, da det ikke finnes noe unntak der man kan behandle andre mennesker på slike måter... Det er nesten så det skulle vært omvendt, at hvis man besverget seg slik overtro så var det en plikt å behandle religiøse som annen rangs mennesker og nekte dem noe som helst... Peke på dem og le av dem fordi de tror mer på to tusen år gamle myter enn faktisk kunnskap og viten... Men det ville ikke gjort oss bedre enn disse menneskene, som tror at de kan behandle andre mennesker dårlig fordi det står i en bok... Men du verden hvor fristende det ville vært.... Det som forundrer meg er de religiøses totalt fraværende evne til å stille spørsmål ved slik oppførsel selv... Si meg, tenker de aldri over at denne guden de har frekkhet nok til å kalle kjærlighet måtte være eksepsjonelt stupid når han først skaper noe for så å forby det etterpå? Og på toppen av det krever at sine skapelser skal straffe det han i utgangspunktet kunne latt være å skapt, eller med letthet endret slik at "problemet" var løst? Jeg kjenner mange homofile, både privat og på jobb og vet du hva det mest merkelige er ved å finne ut at en arbeids kollega eller venn er homofil? At ingenting endrer seg!!!! De er fremdeles det samme mennesket jeg likte og respekterte FØR jeg fikk høre om deres legning!!! Deres kjærlighets liv har jeg ingenting med, så jeg blir ikke sjalu eller såret om det skulle vise seg at jeg ikke har en sjanse til å ligge med dem, det er helt greit. Faktisk så tenker jeg aldri over at en venn eller kollega ligger med en annen mann, eller en kvinnelig venn eller kollega ligger med en annen kvinne. Hvorfor? Fordi jeg aldri tenker over hvem alle mine andre heterofile venner eller kolleger ligger med heller, både fordi det ikke er relevant for hvordan de er som mennesker OG fordi jeg pokker ikke har noe med det. Tenk om religiøse hadde klart å rive nesene sine vekk fra kjønnet til dette mennesket de har så mye i mot og heller fokusert på MENNESKET. Det hadde endret mye og verden ville faktisk blitt et bedre sted... Men så dyne og truse løftene disse religionene er, der de ikke engang skjønner hva kjærlighet faktisk er (Nei, det er ikke bare sex, men det er heller ikke bare å stirre dypt i øynene og holde lanke...), så er det vel for mye å forlange at de skal rive nesene vekk fra kjønns organer og fantasere hvor de er hen når de ikke har noe med det.... Tenk å lære ungene sine at man skal oppføre seg som et R-hull mot andre mennesker på dette grunnlaget... Hva slags "standard" er det liksom? 1 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 For de kristne som lurer på og vil sette seg litt inn i hvordan ateister ser på bibelen så ligger det en youtube serie her. Traileren går sånn. 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 (endret) Nå som jeg vet at Jesus egentlig bare er Maggie Simpson, så skal jeg vurdere å bli troende selv Restaurert statue av jesusbarnet skaper oppstandelse Endret 21. oktober 2016 av Thoto79 1 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 Lurer på hvordan den så ut før den ble restroret. Men anyway, jeg joiner deg ass. La oss spise Maggie's legeme og drikke blodet hennes! Helt normalt.. Måtte glise litt av det bildet litt lenger ned i artikkelen som ei gammal dame hadde prøvd å fikse. 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 Lurer på hvordan den så ut før den ble restroret. Men anyway, jeg joiner deg ass. La oss spise Maggie's legeme og drikke blodet hennes! Helt normalt.. Måtte glise litt av det bildet litt lenger ned i artikkelen som ei gammal dame hadde prøvd å fikse. Hehehe ja illustrerer fint den naturlige utviklingen kristendommen har hatt her 1 Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 Gidder ikke lese gjennom over 200 sider med pjatt, antar bare at ingen har fortalt den egentlige grunnen til at de ikke tror på Gud: Dere mangler kognitive evner til å danne mentale forestillinger og utenomverdslige forhold. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 Med andre ord, vi er skap-autister? Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 Som en followup: som jeg har sagt før så er det fullt mulig å forstå et konsept eller lignende men fortsatt ikke akseptere det som faktisk sannhet. Man kan sette seg inn i og forstå reglene i Rumpeldunk uten at man nødvendigvis må akseptere at det er et faktisk spill som spilles av trollmenn på Galtvort. En mulig tilbakevisning av dette kan jo være at dersom man "virkelig" forstår konseptet så tror man på det aom faktisk virkelighet. Men da har man jo bare definert seg selv som seierherre, og er urimelig og uinteressant å diskutere med. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå