Gouldfan Skrevet 15. august 2015 Del Skrevet 15. august 2015 Jeg ser det komiske i at ateistene er skråsikre om at alt i bibelen er skrøner og fantasi. Dersom bibelen bygger på sannhet så er ateismen Finito. Dersom feks David hadde stort behov for å juge, så er det merkelig at han fortalte alt om Batseba.. Hvorfor det? Hvorfor skulle Yahwe straffe ateister for å ikke tro blindt på ham og for å stille legitime spørsmål rundt hvorvidt han eksisterer. Bevisene er jo fulstendig fraværende, om det finnes noe er det neimen ikke mye Hypotetisk sett, kunne ikke man bare be om tilgivelse på dørkarmen hans? Sånn jeg har forstått det vil rettferdige som fölger Gud og de urettferdige få en oppstandelse. Så ja du har rett, du KAN be om tilgivelse på dörkarmen hans väre ateist og si du ikke forstod at Gud fantes. Men rent ut onde mennesker får ikke en annen oppstandelse. Dette vil da si psykopater etc.. Disse står ikke i livets bok. Psykopater? Psykisk syke mennesker? Disse er ikke tilregnelige overfor rettsystemet, hvorfor er de da tilregnelige overfor Gud? Siden når ble psykopater utilregnelige? Påstanden din er helt feil. Jeg beklager min ignoranse. Jeg har alltid trodd at "psykopat" var et begrep som ble brukt om virkelig forstyrrede mennesker. Der tok jeg feil. Uansett. Hvorfor er ikke "psykopater" kvalifisert til en plass i himmelriket? De har jo ikke akkurat valgt å være slik selv? En psykopat er i alvorlig konflikt med Gud, og siden Psykopater ikke föler anger, så er det ikke mye hjelp å be om tilgivelse heller. Var det ikke gud som skapte psykopatene? Det står mye om onde mennesker i bibelen, og hva som er opphavet. The Watchers fra Gud som var omvandlet til menneskelignende vesener falt vist ifra Gud, og fikk barn med menneskene. Altså i overfört betydning var det snakk om englelignende vesener som vendte seg mot Gud og var mektige vesener på jorden. Bibelen taler om menneskene som står i livets bok. Det er også noen som ikke står der altså.... Men iallefall både urettferdige og rettferdige skal få en annen gjenopstandelse. Men rene psykopater er uten anger og nyter å gjöre andre mennesker ondt.... Tror noen misforstod psykopat med psykose, noe som er helt forskjellige ting.... En psykopat vet at han gjör andre ondt, men bryr seg ikke, nyter det,. Lenke til kommentar
Anders78 Skrevet 15. august 2015 Del Skrevet 15. august 2015 Jeg ser det komiske i at ateistene er skråsikre om at alt i bibelen er skrøner og fantasi. Dersom bibelen bygger på sannhet så er ateismen Finito. Dersom feks David hadde stort behov for å juge, så er det merkelig at han fortalte alt om Batseba.. Hvorfor det? Hvorfor skulle Yahwe straffe ateister for å ikke tro blindt på ham og for å stille legitime spørsmål rundt hvorvidt han eksisterer. Bevisene er jo fulstendig fraværende, om det finnes noe er det neimen ikke mye Hypotetisk sett, kunne ikke man bare be om tilgivelse på dørkarmen hans? Sånn jeg har forstått det vil rettferdige som fölger Gud og de urettferdige få en oppstandelse. Så ja du har rett, du KAN be om tilgivelse på dörkarmen hans väre ateist og si du ikke forstod at Gud fantes. Men rent ut onde mennesker får ikke en annen oppstandelse. Dette vil da si psykopater etc.. Disse står ikke i livets bok. Psykopater? Psykisk syke mennesker? Disse er ikke tilregnelige overfor rettsystemet, hvorfor er de da tilregnelige overfor Gud? Siden når ble psykopater utilregnelige? Påstanden din er helt feil. Jeg beklager min ignoranse. Jeg har alltid trodd at "psykopat" var et begrep som ble brukt om virkelig forstyrrede mennesker. Der tok jeg feil. Uansett. Hvorfor er ikke "psykopater" kvalifisert til en plass i himmelriket? De har jo ikke akkurat valgt å være slik selv? En psykopat er i alvorlig konflikt med Gud, og siden Psykopater ikke föler anger, så er det ikke mye hjelp å be om tilgivelse heller. Var det ikke gud som skapte psykopatene? Det står mye om onde mennesker i bibelen, og hva som er opphavet. The Watchers fra Gud som var omvandlet til menneskelignende vesener falt vist ifra Gud, og fikk barn med menneskene. Altså i overfört betydning var det snakk om englelignende vesener som vendte seg mot Gud og var mektige vesener på jorden. Bibelen taler om menneskene som står i livets bok. Det er også noen som ikke står der altså.... Men iallefall både urettferdige og rettferdige skal få en annen gjenopstandelse. Men rene psykopater er uten anger og nyter å gjöre andre mennesker ondt.... Tror noen misforstod psykopat med psykose, noe som er helt forskjellige ting.... En psykopat vet at han gjör andre ondt, men bryr seg ikke, nyter det,. Misforstår jeg deg eller? Etter det jeg har hørt kristne si så kan tillogmed seriemordere komme til himmelen om de tar imot Gud, men ikke psykopater? Lenke til kommentar
Du veit ikkje ka du snakka om Skrevet 15. august 2015 Del Skrevet 15. august 2015 Jeg ser det komiske i at ateistene er skråsikre om at alt i bibelen er skrøner og fantasi. Dersom bibelen bygger på sannhet så er ateismen Finito. Dersom feks David hadde stort behov for å juge, så er det merkelig at han fortalte alt om Batseba.. Hvorfor det? Hvorfor skulle Yahwe straffe ateister for å ikke tro blindt på ham og for å stille legitime spørsmål rundt hvorvidt han eksisterer. Bevisene er jo fulstendig fraværende, om det finnes noe er det neimen ikke mye Hypotetisk sett, kunne ikke man bare be om tilgivelse på dørkarmen hans? Sånn jeg har forstått det vil rettferdige som fölger Gud og de urettferdige få en oppstandelse. Så ja du har rett, du KAN be om tilgivelse på dörkarmen hans väre ateist og si du ikke forstod at Gud fantes. Men rent ut onde mennesker får ikke en annen oppstandelse. Dette vil da si psykopater etc.. Disse står ikke i livets bok. Psykopater? Psykisk syke mennesker? Disse er ikke tilregnelige overfor rettsystemet, hvorfor er de da tilregnelige overfor Gud? Jeg er igrunn bare litt nysgjerrig på hvor den "kategoriseringen" kom ifra? Jeg lever i samme verden som du gjør. Jeg har sikkert en høyere stilling enn deg, selv om det ikke betyr noe som helst. (Det var igrunn bare å komme deg i forkjøpet på denne "bevis" debatten). Ja, jeg vet hvordan den moderne verden opererer og hvordan den moderne vitenskapen er veldig opptatt av empiri og falsifisering. Sånn helt subjektivt og personlig, så kan jeg si det er synd, hvis du ikke har sett en "alternativ" virkelighet på dine år her på jorden. Påvirket av ytre substanser, eller ikke. Var det svaret myntet på meg? lol Jeg vet like lite om deg, som du gjør om meg, så nei, det var ikke myntet på deg! Det var myntet på generalisering du gjør av "ting" du ikke har vært borti, eller forstått. Du er like mye en del av det store og hele du også, hvis jeg skal følge min egen "overbevisning". Sitter jeg eller du på sannheten? Jeg har den ikke, og jeg kan ikke svare for deg, men jeg tviler. Skal du heve deg over "meg" ved hjelp av "vitenskap", så er vi like langt. Vi ser det samme, men vi føler ikke det samme. Egoet vårt er ganske stort. Vi utvikler det i en (subjektiv) måte utifra våre sanser og opplevelser. + og - hadde ikke vært mulig, uten ulikheter. Ingenting hadde utvlklet seg. Jeg går fortsatt på skolen, så det at du har en høyere stilling (?) er vel kanskje i bunn og grunn ikke så relevant i denne sammenheng? Jeg prøver også hverken å heve meg over noen eller å hevde at min mening er sannheten, og at din er feil. Alt jeg spurte om er hvorfor psykisk syke mennesker (som ikke kan noe for at de har en diagnose) skal nektes adang til "himmelriket". For meg høres da ut som om guden er en real drittsekk. Det virker, ironisk nok, psykopatisk å skape mennesker for å så straffe dem for at de er slik han valgte å skape dem. Jeg skal ærlig talt innrømme at jeg ikke forsto kommentaren din. Jeg er interessert i å delta i en saklig og konstruktiv diskusjon, men det er ikke så mye jeg får gjort når jeg bare forstår bruddstykker av poenget ditt, og svarene jeg mottar. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 15. august 2015 Del Skrevet 15. august 2015 En psykopat er i alvorlig konflikt med Gud, og siden Psykopater ikke föler anger, så er det ikke mye hjelp å be om tilgivelse heller. Var det ikke gud som skapte psykopatene? Det står mye om onde mennesker i bibelen, og hva som er opphavet. The Watchers fra Gud som var omvandlet til menneskelignende vesener falt vist ifra Gud, og fikk barn med menneskene. Altså i overfört betydning var det snakk om englelignende vesener som vendte seg mot Gud og var mektige vesener på jorden. Bibelen taler om menneskene som står i livets bok. Det er også noen som ikke står der altså.... Men iallefall både urettferdige og rettferdige skal få en annen gjenopstandelse. Men rene psykopater er uten anger og nyter å gjöre andre mennesker ondt.... Tror noen misforstod psykopat med psykose, noe som er helt forskjellige ting.... En psykopat vet at han gjör andre ondt, men bryr seg ikke, nyter det,. En psykopat kan være så mangt, er vel mer en sadist du beskriver her. Uansett definisjon, ser du ikke ironien i at en allmektig gud skaper onde mennesker for så å straffe dem siden? Med det så viser det seg jo at guden er sadisten her, alle andre er uskyldige og bare er en ufrivillig brikke i ett spill som jo nødvendigvis må være orkestrert av den allmektige. Hvorfor slike logikkbrister oppstår i manuset der er fordi det har blitt skrevet av enkle Jernalderjøder som naturligvis ikke hadde de samme forutsetningene til å illustrere troverdige hendelsesforløp som du og jeg skal ha idag. Lenke til kommentar
Horus^ Skrevet 16. august 2015 Del Skrevet 16. august 2015 Jeg ser det komiske i at ateistene er skråsikre om at alt i bibelen er skrøner og fantasi. Dersom bibelen bygger på sannhet så er ateismen Finito. Dersom feks David hadde stort behov for å juge, så er det merkelig at han fortalte alt om Batseba.. Hvorfor det? Hvorfor skulle Yahwe straffe ateister for å ikke tro blindt på ham og for å stille legitime spørsmål rundt hvorvidt han eksisterer. Bevisene er jo fulstendig fraværende, om det finnes noe er det neimen ikke mye Hypotetisk sett, kunne ikke man bare be om tilgivelse på dørkarmen hans? Sånn jeg har forstått det vil rettferdige som fölger Gud og de urettferdige få en oppstandelse. Så ja du har rett, du KAN be om tilgivelse på dörkarmen hans väre ateist og si du ikke forstod at Gud fantes. Men rent ut onde mennesker får ikke en annen oppstandelse. Dette vil da si psykopater etc.. Disse står ikke i livets bok. Psykopater? Psykisk syke mennesker? Disse er ikke tilregnelige overfor rettsystemet, hvorfor er de da tilregnelige overfor Gud? Jeg er igrunn bare litt nysgjerrig på hvor den "kategoriseringen" kom ifra? Jeg lever i samme verden som du gjør. Jeg har sikkert en høyere stilling enn deg, selv om det ikke betyr noe som helst. (Det var igrunn bare å komme deg i forkjøpet på denne "bevis" debatten). Ja, jeg vet hvordan den moderne verden opererer og hvordan den moderne vitenskapen er veldig opptatt av empiri og falsifisering. Sånn helt subjektivt og personlig, så kan jeg si det er synd, hvis du ikke har sett en "alternativ" virkelighet på dine år her på jorden. Påvirket av ytre substanser, eller ikke. Var det svaret myntet på meg? lol Jeg vet like lite om deg, som du gjør om meg, så nei, det var ikke myntet på deg! Det var myntet på generalisering du gjør av "ting" du ikke har vært borti, eller forstått. Du er like mye en del av det store og hele du også, hvis jeg skal følge min egen "overbevisning". Sitter jeg eller du på sannheten? Jeg har den ikke, og jeg kan ikke svare for deg, men jeg tviler. Skal du heve deg over "meg" ved hjelp av "vitenskap", så er vi like langt. Vi ser det samme, men vi føler ikke det samme. Egoet vårt er ganske stort. Vi utvikler det i en (subjektiv) måte utifra våre sanser og opplevelser. + og - hadde ikke vært mulig, uten ulikheter. Ingenting hadde utvlklet seg. Jeg går fortsatt på skolen, så det at du har en høyere stilling (?) er vel kanskje i bunn og grunn ikke så relevant i denne sammenheng? Jeg prøver også hverken å heve meg over noen eller å hevde at min mening er sannheten, og at din er feil. Alt jeg spurte om er hvorfor psykisk syke mennesker (som ikke kan noe for at de har en diagnose) skal nektes adang til "himmelriket". For meg høres da ut som om guden er en real drittsekk. Det virker, ironisk nok, psykopatisk å skape mennesker for å så straffe dem for at de er slik han valgte å skape dem. Jeg skal ærlig talt innrømme at jeg ikke forsto kommentaren din. Jeg er interessert i å delta i en saklig og konstruktiv diskusjon, men det er ikke så mye jeg får gjort når jeg bare forstår bruddstykker av poenget ditt, og svarene jeg mottar. Greit, jeg var vel kanskje litt raskt på hugget, ettersom du bare stilte en del spørsmålstegn, angående psykiske syke personer i forhold til dette. Er det noen som har sagt at en psykotiske, eller psykisk syke personer ikke kommer til "himmelen" da? Hva er "himmelen"? Jeg personlig ser det som en tilstand. Hvor din "ånd"(bevissthet) lever i en tilstand av tilfredstillelse, uten bekymringer. Du kan godt si at: "jammen, det går ikke an!" eller at det ville bli kjedelig i lengden osv. Men dette er subjektive sanser vi kobler til den tanken, så det å "være", er noe helt annet. Kjøtt og blod er ikke noe annet enn akkurat kjøtt og blod. Tanker og minner er noe vi har ifra "dette livet", men ifra ett "holistisk" perspektiv av universet, så er det ingenting (selv om det er alt for oss her og nå). Universet ble skapt i "ett øyeblikk", tiden ble til, hvor vi kan utforske øyeblikket. Hver person gjør det han/hun selv vil, for å kunne utvikle sine egne sanser og forståelse for hva som har skjedd. Er vel en grunn til at vi har en genetisk modell i oss som tilsier at vi streber etter å finne ut hvor vi kommer ifra og hvorfor. Innenfor medisinen, så vet man at sine egne sanser kan man ikke stole på, derfor går vi til psykologer, psykiatere for å være innenfor "formatet". For alt man vet, så ble alt skapt, når du selv ble født? det høres sykt ut, og jeg skal ikke si at det er slik, men i forhold til "The matrix" og multivers, så er jo det en like sannsynlig tanke. Det er vel nettop det alt dreier seg om? Lenke til kommentar
afterall Skrevet 16. august 2015 Del Skrevet 16. august 2015 Med dette så viser du vel at 'himmelen' er et så vagt begrep at hver enkelt har sin egen forestilling av dette. Med dette følger det at sannsynligheten for at nettopp DIN (eller hvem som helst sin) forestilling er den korrekte statistisk sett er ganske mikroskopisk, gjør det ikke? Lenke til kommentar
afterall Skrevet 16. august 2015 Del Skrevet 16. august 2015 Har du forresten kilder på påstanden din om økende vitenskapelig konsensus rundt matrix-teorien din? Lenke til kommentar
Du veit ikkje ka du snakka om Skrevet 16. august 2015 Del Skrevet 16. august 2015 Leser du lenger opp ser du at Gouldfan hevdet at psykopatiske mennesker ikke er kvalifisert til en plass i himmelriket. Men rent ut onde mennesker får ikke en annen oppstandelse. Dette vil da si psykopater etc.. Disse står ikke i livets bok. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 16. august 2015 Del Skrevet 16. august 2015 (endret) Jeg ser det komiske i at ateistene er skråsikre om at alt i bibelen er skrøner og fantasi. Dersom bibelen bygger på sannhet så er ateismen Finito. Dersom feks David hadde stort behov for å juge, så er det merkelig at han fortalte alt om Batseba.. Hvorfor det? Hvorfor skulle Yahwe straffe ateister for å ikke tro blindt på ham og for å stille legitime spørsmål rundt hvorvidt han eksisterer. Bevisene er jo fulstendig fraværende, om det finnes noe er det neimen ikke mye Hypotetisk sett, kunne ikke man bare be om tilgivelse på dørkarmen hans? Sånn jeg har forstått det vil rettferdige som fölger Gud og de urettferdige få en oppstandelse. Så ja du har rett, du KAN be om tilgivelse på dörkarmen hans väre ateist og si du ikke forstod at Gud fantes. Men rent ut onde mennesker får ikke en annen oppstandelse. Dette vil da si psykopater etc.. Disse står ikke i livets bok. Psykopater? Psykisk syke mennesker? Disse er ikke tilregnelige overfor rettsystemet, hvorfor er de da tilregnelige overfor Gud? Siden når ble psykopater utilregnelige? Påstanden din er helt feil. Jeg beklager min ignoranse. Jeg har alltid trodd at "psykopat" var et begrep som ble brukt om virkelig forstyrrede mennesker. Der tok jeg feil. Uansett. Hvorfor er ikke "psykopater" kvalifisert til en plass i himmelriket? De har jo ikke akkurat valgt å være slik selv? En psykopat er i alvorlig konflikt med Gud, og siden Psykopater ikke föler anger, så er det ikke mye hjelp å be om tilgivelse heller. Var det ikke gud som skapte psykopatene? Det står mye om onde mennesker i bibelen, og hva som er opphavet. The Watchers fra Gud som var omvandlet til menneskelignende vesener falt vist ifra Gud, og fikk barn med menneskene. Altså i overfört betydning var det snakk om englelignende vesener som vendte seg mot Gud og var mektige vesener på jorden. Bibelen taler om menneskene som står i livets bok. Det er også noen som ikke står der altså.... Men iallefall både urettferdige og rettferdige skal få en annen gjenopstandelse. Men rene psykopater er uten anger og nyter å gjöre andre mennesker ondt.... Tror noen misforstod psykopat med psykose, noe som er helt forskjellige ting.... En psykopat vet at han gjör andre ondt, men bryr seg ikke, nyter det,. Misforstår jeg deg eller? Etter det jeg har hørt kristne si så kan tillogmed seriemordere komme til himmelen om de tar imot Gud, men ikke psykopater? En seriemorder som ikke er psykopat/rent ut ond og er villig til å föle anger har sjangse til å få et nytt liv. Men nå er nå du skal ikke drepe et av budene også da. Det må oppriktig anger og endret nytt liv til. Jeg sier jo at psykopater ikke föler anger, de kan juge og si de angrer men det er bare et spill. Et tegn på psykopater fra barn av er at de begynner forsiktig med å plage dyr og kjäledyr. Tortur etc... Endret 16. august 2015 av Gouldfan Lenke til kommentar
13:18 Skrevet 16. august 2015 Del Skrevet 16. august 2015 (endret) . Endret 1. desember 2015 av 13:18 2 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 16. august 2015 Del Skrevet 16. august 2015 Har du forresten kilder på påstanden din om økende vitenskapelig konsensus rundt matrix-teorien din? Matrix teorien er en filosofisk teori som stemmer med vitenskapen, dvs det går i hop. Dersom alt i universet er bundet sammen av matematikk både unieverset, og de små ting som livet, så betyr det at en meget kraftig datamaskin ved bruk av programmer kan väre årsaken til alt. Det at Ateister mener dette er far fetched, sier litt om Ateistenes syn på ting. Dvs de tror bare på det de kan se og forstå. Bare et kjapt google sök... https://www.google.se/search?q=The+Matrix+theory&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=KIHQVeGpDabpywPI862ADw Vi kan se at tidlige filosofer som Platon og Descartes var av samme opfating. Med fysikken så blir dette etterprövd og siden alt er matematikk, så kan vi i praksis väre del av et stort program. Dersom man ser på storspill som menneskene kan lage idag som feks Gta etc med store verdener og AI, så er det vel ikke så far fetched like vel.... Problemet med Ateister er at de tror bare det de ser eller kan forstå, dersom realiteten går utenfor dette de kan se og forstå så sliter de... En Ateist er svärt negativ til at en kanin kan komme ur av hatten for å si det sånn, istedenfor at kaninen ut av hatten kan ha en logisk forklaring/feks väre en forklart tryllekunst, eller teknologi. 1 Lenke til kommentar
afterall Skrevet 16. august 2015 Del Skrevet 16. august 2015 Så vidt jeg husker fremmet Descartes det som en mulighet, og ikke noe mer. Hvordan du drar Platon inn i dette er jeg usikker på. Tusenvis og hundrevis av år gammel filosofi er nødvendigvis ikke spesielt relevant i moderne vitenskap heller. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 16. august 2015 Del Skrevet 16. august 2015 Jeg ser det komiske i at ateistene er skråsikre om at alt i bibelen er skrøner og fantasi. Dersom bibelen bygger på sannhet så er ateismen Finito. Dersom feks David hadde stort behov for å juge, så er det merkelig at han fortalte alt om Batseba.. Hvorfor det? Hvorfor skulle Yahwe straffe ateister for å ikke tro blindt på ham og for å stille legitime spørsmål rundt hvorvidt han eksisterer. Bevisene er jo fulstendig fraværende, om det finnes noe er det neimen ikke mye Hypotetisk sett, kunne ikke man bare be om tilgivelse på dørkarmen hans? Sånn jeg har forstått det vil rettferdige som fölger Gud og de urettferdige få en oppstandelse. Så ja du har rett, du KAN be om tilgivelse på dörkarmen hans väre ateist og si du ikke forstod at Gud fantes. Men rent ut onde mennesker får ikke en annen oppstandelse. Dette vil da si psykopater etc.. Disse står ikke i livets bok. Psykopater? Psykisk syke mennesker? Disse er ikke tilregnelige overfor rettsystemet, hvorfor er de da tilregnelige overfor Gud? Siden når ble psykopater utilregnelige? Påstanden din er helt feil. Jeg beklager min ignoranse. Jeg har alltid trodd at "psykopat" var et begrep som ble brukt om virkelig forstyrrede mennesker. Der tok jeg feil. Uansett. Hvorfor er ikke "psykopater" kvalifisert til en plass i himmelriket? De har jo ikke akkurat valgt å være slik selv? En psykopat er i alvorlig konflikt med Gud, og siden Psykopater ikke föler anger, så er det ikke mye hjelp å be om tilgivelse heller. Var det ikke gud som skapte psykopatene? Det står mye om onde mennesker i bibelen, og hva som er opphavet. The Watchers fra Gud som var omvandlet til menneskelignende vesener falt vist ifra Gud, og fikk barn med menneskene. Altså i overfört betydning var det snakk om englelignende vesener som vendte seg mot Gud og var mektige vesener på jorden. Bibelen taler om menneskene som står i livets bok. Det er også noen som ikke står der altså.... Men iallefall både urettferdige og rettferdige skal få en annen gjenopstandelse. Men rene psykopater er uten anger og nyter å gjöre andre mennesker ondt.... Tror noen misforstod psykopat med psykose, noe som er helt forskjellige ting.... En psykopat vet at han gjör andre ondt, men bryr seg ikke, nyter det,. Misforstår jeg deg eller? Etter det jeg har hørt kristne si så kan tillogmed seriemordere komme til himmelen om de tar imot Gud, men ikke psykopater? En seriemorder som ikke er psykopat/rent ut ond og er villig til å föle anger har sjangse til å få et nytt liv. Men nå er nå du skal ikke drepe et av budene også da. Det må oppriktig anger og endret nytt liv til. Jeg sier jo at psykopater ikke föler anger, de kan juge og si de angrer men det er bare et spill. Et tegn på psykopater fra barn av er at de begynner forsiktig med å plage dyr og kjäledyr. Tortur etc... Men er psykopater født med en personlighetsforstyrrelse eller er det selvforskyldt? Dersom dette er en medfødt sykdom så blir det ganske sprøtt at de ikke kan komme til himmelen din. Står psykopater definert i bibelen som uønsket i himmelen. Det er en ganske sökt tanke at det er synd på en psykopat fordi hjernen hans er opphengt i å plage andre lyve og ikke före anger. Det viktige her blir at en psykopat vet forskjellen på rett og galt, er fullstendig tilregnelig og ofte svärt intelligent, men bruker disse egenskapene på totalt fatabel feil måte. Dersom en psykopat ikke viste forskjellen på rett og galt ville jeg värt enig. Men siden en psykopat er rettslig tilregnelig så er han sef det også ovenfor Gud. Så må man også trekke fra oppvekst etc, men viktig her er at de fleste troende ikke tror på et brennende helvete. For veldig onde mennesker så er det en tilregnet straff og tilintetgjörelse/död. Straffen må väre begrenset til handlingene de har gjort, evig straff er tro fra de gamle gudene.... Grunnen til at psykopater ikke får evig liv, men döden på Gehenna er selvfölgelig fordi en ny velfungerende verden ikke fungerer med psykopater. Der skal folk få leve i fred for det onde.. Lenke til kommentar
afterall Skrevet 16. august 2015 Del Skrevet 16. august 2015 Forresten imponert over at du klarer å kombinere en gigantisk datasimulering med den kristne guden. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 16. august 2015 Del Skrevet 16. august 2015 Så vidt jeg husker fremmet Descartes det som en mulighet, og ikke noe mer. Hvordan du drar Platon inn i dette er jeg usikker på. Tusenvis og hundrevis av år gammel filosofi er nødvendigvis ikke spesielt relevant i moderne vitenskap heller. Platon sa noe lignende om at vi mennesker bare var skygger, dvs ingenting var virkelig. Poenget mitt var bare at dette ikke var noe nytt, og at tenkere har vist om denne muligheten lenge. Descartes kom med sitatet vi kanskje kjenner- Jeg tenker derfor er jeg. Men vi vet idag at selv dette kan väre kunstig. Matrix filmen fikk moderne vitenskap og tenkere til å fundere på nytt, og nye teorier har kommet, som fölge av at tyngdekraft og alt har matematiske formler, så kan vi feks väre del av et avansert program. Teorien heter Matrix theory. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 16. august 2015 Del Skrevet 16. august 2015 (endret) Forresten imponert over at du klarer å kombinere en gigantisk datasimulering med den kristne guden. Poenget mitt var ikke her nödvendigvis at Matrix theory stötter en kristen Gud. Poenget mitt var at Ateistene er skråsikker på at det ikke dras en Grönn kanin ut av en hatt. Endret 16. august 2015 av Gouldfan Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 16. august 2015 Del Skrevet 16. august 2015 På hvilken måte? Vis oss Ateister (med stor forbokstav, seff) når kaninen ble dratt opp og hvordan. Det at folk ikke aksepterer dine absurde påstander betyr ikke at de er skråsikker på at du tar 100% feil. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 16. august 2015 Del Skrevet 16. august 2015 (endret) På hvilken måte? Vis oss Ateister (med stor forbokstav, seff) når kaninen ble dratt opp og hvordan. Det at folk ikke aksepterer dine absurde påstander betyr ikke at de er skråsikker på at du tar 100% feil. Vel, Bibelen ble skrevet av folk. Dersom vi skal ta bibelen seriöst så må vi iallefall gå ut ifra at benevnede person var medforfatter av handlingene. Siden ble selvsagt bibelen kopiert og kopiert og kopier, med skrift, fordi de hadde ikke oppfunnet kopimaskinen enda. Når vitenskapsfolk med skråsikker tro på vitenskapen skal begynne å söke om hvem som skrev egentlig bibelen, og om Jödene virkelig var slaver i Egypt. Så blir dette en veldig skjev framstilling av noen som er helt negative til at dette skjedde...... Feks dette med at Jödene skröt på seg at de var slaver i Egypt og virret rundt i örkenen et halvt menneskeliv.... Hvorfor? Fordi Egyptisk arkeologi ikke skildrer Jödene som var fanger i Egypt. Allikevel så har Jödene dette nedskrivet i sin bok..... Bibelen har 4 forskjellige bevitninger evangelier om Jesus, men Ateistene mener at alt er jug og påskryt. Hvorfor? Fordi sef Jesus gjorde ganske mange under. Til sammenligning så er det bare en svak bevitning om Julius Cäsars död via mange blandt andre hans sönn Brutus. Men det er ingen som tviler på at Julius Cäsar ble drept er det vel? Endret 16. august 2015 av Gouldfan Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 16. august 2015 Del Skrevet 16. august 2015 Ah, så den store ateistiske konspirasjonen som gjennomsyrer moderne vitenskap? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 16. august 2015 Del Skrevet 16. august 2015 Ah, så den store ateistiske konspirasjonen som gjennomsyrer moderne vitenskap? Jeg bare konkluderer med at de aller fleste vitenskapsmenn som studerer bibelen er Ateister.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå