Gå til innhold

Hvorfor tror du ikke på gud?

Anbefalte innlegg

Jödene var altså aldri i Egypt?

Men de bygde iallefall tempelet i Jerusalem, og de minnes at de var slaver i Egypt selv idag.

Såvidt jeg vet så står fortsatt en del av Tempelet i Isralel der, den såkalte Tempelveggen, der Jöder den dag i dag ber.

Så vi vet at Salomon bygget Tempelet......

Det er bevist, det står også nöyaktig hvilke materiale og hva de brukte.

http://www.christiananswers.net/q-abr/abr-a027.html

http://www.biblicalchronologist.org/answers/exodus_egypt.php

http://www.biblicalchronologist.org/answers/exodus_egypt.php

Det er mange varianter som er mulige, dersom man tar Jödenes historienedskriving seriöst, og dersom man er innebefattet med at de aller fleste forskere/arkeologer er ateister som tror på vitenskapen....

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lasarus var död i tre eller fire dager, det begynte å lukte råttent av ham...

Virusinfeksjon med skikkelig dårlig mage. Tarmgass.

Eventuelt et tilleggselement som ble tatt med i historien for å få folk til å slutte å spørre: "hvordan var de sikre på at han var død?"

Lenke til kommentar

Lasarus var död i tre eller fire dager, det begynte å lukte råttent av ham...

Virusinfeksjon med skikkelig dårlig mage. Tarmgass.

Eventuelt et tilleggselement som ble tatt med i historien for å få folk til å slutte å spørre: "hvordan var de sikre på at han var død?"

:roll:

En svärt god bortforklaring for en Ateist ja.....

Selv de skriftlärde trodde at Lasarus var död, han hadde värt död i flere dager.

Den dagen da Jesus sa stå opp Lasarus! Så ble han tilfeldigvis plutselig frisk fra tarmvirusen da?

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

I bibelen står det at Gud skapte Jesus før han skapte jorden. Her er hva Gud har gjort:

1: Gud skaper Jesus for å redde verden han enda ikke har skapt. (Som bibelen forteller nøyaktig)

2: Gud skaper en fucked up verden.

3: Gud går bort til Jesus og sier "Nå har jeg skapt en fucked up verden, nå skal du fikse den for meg"

4: Jesus blir hengt på korset for å fikse verden

5: Jesus klarer ikke fikse verden fordi djevelen står imot Jesus og ondskap er enda i dag i 2015

6: Jesus går tilbake til Gud og sier "Jeg klarte ikke fikse verden fordi djevelen stod imot meg"

7: Så sier Gud: "Jeg skapte djevelen for å gjøre det vanskeligere for deg å fikse den fucked up verden jeg skapte

8: Jesus svarer: Hvorfor gjorde du det?

Endret av Dungeon
Lenke til kommentar

Gould, du vet at det ALDRI har blitt funnet noe arkeologisk bevis for at moses ledet jødene ut av egypt ikke sant? Er det også ikke litt betenkelig at ingen fikk være med Moses da han skulle ta imot de ti bud?

Skal vi ikke heller sette noen kroner på at han hugget dem inn i steintavlen selv?

Videre må jeg få presisere at dersom du på ramme alvor mener at det var ok at "gud" drepte små barn er du ett særdeles ondsindig menneske.

For din egen del håper jeg du troller når du skriver det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det å plutselig bli frisk av et virus er jo mye mindre sannsynlig enn å plutselig stå opp fra de døde.

Det er ikke egentlig vitenskapelig noe triks å stå opp fra de döde.

Menneskene klarer snart dette selv. Men sef hadde ikke menneskene den kunnskapen på Jesus tid, og DA var det et under.

Jeg kaller det Guds teknologi.

Lenke til kommentar

Gould, du vet at det ALDRI har blitt funnet noe arkeologisk bevis for at moses ledet jødene ut av egypt ikke sant? Er det også ikke litt betenkelig at ingen fikk være med Moses da han skulle ta imot de ti bud?

Skal vi ikke heller sette noen kroner på at han hugget dem inn i steintavlen selv?

Videre må jeg få presisere at dersom du på ramme alvor mener at det var ok at "gud" drepte små barn er du ett særdeles ondsindig menneske.

Så det er greit at Farao dreper slavenes barn, men ikke greit at Gud etter 9 mindre advarsler tar Farao og Egypternes barn?

Videre tror jo dere Ateister at vi ikke får noe liv etter döden, mens jeg tror at Gud tok til seg alle de förstefödte egyptiske barna fordi Gud er rettferdig, og et nyfödt barn er uskyldig. Dermed spiller en förste död ingen rolle, og jeg selv er ikke i det hele tatt redd for å dö.

Videre er selvfölgelig Faraos datter en jente etter Guds öyne, fordi hun reddet og tok seg av Moses.

Farao derimot er ikke like heldig.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Ja, det å plutselig bli frisk av et virus er jo mye mindre sannsynlig enn å plutselig stå opp fra de døde.

Det er ikke egentlig vitenskapelig noe triks å stå opp fra de döde.

Menneskene klarer snart dette selv. Men sef hadde ikke menneskene den kunnskapen på Jesus tid, og DA var det et under.

Jeg kaller det Guds teknologi.

Ja vel.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis troen er sterk nok, så får man mot til å gjøre de forferdeligste ting, i trygg forvissning om at man gjør det rette.

Jeg vil heller si det er motsatt.

Det at noen misbruker tro, eller politikk til å gjöre forferdelige ting har skjedd i alle tider. Hitler sa Gott mit uns...

Det er muligens riktig at de tror de gjör det rette, men da har de ikke ordet i sitt hjerte for da kunne de umulig brent helgener på bålet, eller värre, og ikke noe not a true scotsman inni der.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Videre tror jo dere Ateister at vi ikke får noe liv etter döden, mens jeg tror at Gud tok til seg alle de förstefödte egyptiske barna fordi Gud er rettferdig, og et nyfödt barn er uskyldig. Dermed spiller en förste död ingen rolle, og jeg selv er ikke i det hele tatt redd for å dö.

Og nettopp derfor finnes det folk (om enn forsvinnende få) som tar livet av spedbarna sine.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis troen er sterk nok, så får man mot til å gjøre de forferdeligste ting, i trygg forvissning om at man gjør det rette.

Det at noen misbruker tro, eller politikk til å gjöre forferdelige ting har skjedd i alle tider. Hitler sa Gott mit uns...

Det er jo det som er poenget. Man får folk til å akseptere påstander uten grunnlag, det vil du også at folk skal gjøre. Så fort man får noen til å ta det steget så er det ikke rare psykopaten i lederstilling som skal til for å lage faenskap.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det er jo det som er poenget. Man får folk til å akseptere påstander uten grunnlag, det vil du også at folk skal gjøre. Så fort man får noen til å ta det steget så er det ikke rare psykopaten i lederstilling som skal til for å lage faenskap.

Verden idag er sekulär, men värre enn den noengang har värt för.

Krig är mye värre, vold är värre. För var det utenkelig med våpen i en slosskamp, eller skam å sparke en som ligger nede. Idag er det akseptabelt.

Värden har ikke blitt bedre av sekulariseringen, vi går feil vei fortsatt selvom vi ikke brenner jenter på bålet lenger, så er vi mye värre på andre måter.

Dersom Gud var problemet, så skulle man tro at den vestlige ganske sekuläre värden ville fungert perfekt idag, med frihet og demokrati. Men det gjör den ikke eller?

Var vel heller ikke et sjakktrekk å krige seg til demokrati i Irak, ISIs eller hva de heter rekrutterer tilogmed nordmenn og skandinaver til krig...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Så det er greit at Farao dreper slavenes barn, men ikke greit at Gud etter 9 mindre advarsler tar Farao og Egypternes barn?

Videre er selvfölgelig Faraos datter en jente etter Guds öyne, fordi hun reddet og tok seg av Moses.

Farao derimot er ikke like heldig.

Mitt standpunkt er at å drepe barn generelt er en forferdelig ugjerning. Spesielt når det blir gjort av en mann som skal elske alt og alle, det er et skole eksempel på dobbelmoral. Jeg sa ingenting om at det var greit av den ene og galt av den andre.

Endret av crii
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var vel heller ikke et sjakktrekk å krige seg til demokrati i Irak, ISIs eller hva de heter rekrutterer tilogmed nordmenn og skandinaver til krig...

Irak-krigen, ja. Initiert av neo-konservative republikanske kristne, til stor applaus fra den evangelisk-kristne fløyen i det republikanske partiet. (Og de fleste av demokratene; de var med på det de også.) Korstog, kalte de det.

Lenke til kommentar

Irak-krigen, ja. Initiert av neo-konservative republikanske kristne, til stor applaus fra den evangelisk-kristne fløyen i det republikanske partiet. (Og de fleste av demokratene; de var med på det de også.) Korstog, kalte de det.

Det var Islamistene eller om du vil kalle det terroristene og särlig den berömte Osama Bin Laden som kalte det korstog.

Korstog er absolutt haram å kalle den politikken for i et vestlig synspunkt.

Da er det bedre å kalle det krig for allianser eller olje whatever, med en intensjon et eller annet sted om å skape mer demokrati...

Ja det var mange kristne som stöttet Bush, men Irak operasjonen eller hva de kalte det hadde absolutt ingen religiöst grunnlag. Ja de kalte vel bombingen Shock and Awe, men det blir ikke noe annerledes enn at vi normenn kaller oljeplatformene våre for Frigg, eller Freya...

Lenke til kommentar

I bibelen står det at Gud skapte Jesus før han skapte jorden. Her er hva Gud har gjort:

1: Gud skaper Jesus for å redde verden han enda ikke har skapt. (Som bibelen forteller nøyaktig)

2: Gud skaper en fucked up verden.

3: Gud går bort til Jesus og sier "Nå har jeg skapt en fucked up verden, nå skal du fikse den for meg"

4: Jesus blir hengt på korset for å fikse verden

5: Jesus klarer ikke fikse verden fordi djevelen står imot Jesus og ondskap er enda i dag i 2015

6: Jesus går tilbake til Gud og sier "Jeg klarte ikke fikse verden fordi djevelen stod imot meg"

7: Så sier Gud: "Jeg skapte djevelen for å gjøre det vanskeligere for deg å fikse den fucked up verden jeg skapte

8: Jesus svarer: Hvorfor gjorde du det?

Mennesket skapte en fucket opp verden og Gud angret i sitt hjerte, derfor kom syndefloden. Men han lot noen mennesker overleve den.

Min iaktagelse av verden er at verden aldri vil bli bra med et menneskelig grunnlag.

Dermed er humanismen fallitt, sånn jeg ser det. Den er som kommunismen, bra på papiret men dårlig i praksis. Selvom jeg respekterer humanismen som et ateistisk verdiplatform, som har gode intensjoner.

Det må finnes en Gud som kan redde oss for ja verden er i det onde, og vi har iallefall ikke klart å redde den.

Er det Guds feil at verden er i det ondes makt? Nei, der må vi se oss selv i speilet. Det må vi også om vi er ateister.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Novit enim Dominus qui sunt eius. ("Kill them all, for the Lord knoweth them that are His.")

Uttalt av den pavelige legat under beleiringen av den franske byen Beziers, der det både bodde ordinære katolikker og vantro katharer. Det ble for komplisert å skille dem fra hverandre, så like greit å massakrere alle. Gud ordner opp etterpå, liksom.

edit: Link: https://en.wikipedia.org/wiki/B%C3%A9ziers#Massacre_at_B.C3.A9ziers

Og i og med at du ikke er redd for å dø, i visshet om at du skal leve evig videre i Guds rike, hva kunne du tenke deg å gjøre "for saken"? Hvor går dine grenser?

USA's daværende 'preznit' George W.Bush kalte det et korstog (crusade) mot Al-Qaeda, men det er mulig at det var før angrepet på Afghanistan, og at han hadde skjønt at det var dumt å bruke det utrrykket da turen kom til Irak.

Endret av nebrewfoz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...