Gouldfan Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 At Gud stöttet Davids Israel i krig, betyr ikke nödvendigvis at Gud er krigersk. Hvor unnskyldenede klarer du å være egentlig? Du burde jo heller ha spurt om hvorfor denne guden ikke klarer å løse noen ting uten krig, drap og vold.... det er jo hoved løsningen, ja selve den store våte drømmen til alle kristne som tror på bibelen... Det er jo hva dødskulten kristendom handler om, vold og død slik at de, selvsagt, kan få leve evig... Igjen, hvordan i all verden klarer du å beskytte den tanken om at denne guden står for kjærlighet? Er det stockholms syndromet som har rammet deg eller? Mange kristne tar helt avstand fra krig og vold, og meg bekjent så er mange også militärnektere faktisk pga sin tro. I Norge blir det siviltjeneste eller lignende da. Mens andre steder som feks i Sör-Korea eller tidligere i Spania så ble man fengslet forfulgt og torturert for sin tro og sin motstand til krig. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 Mange astronauter er troende, og troende på annet liv i universet, rett og slett fordi de har sett ting som ikke kan forklares. Mange astronauter er troende. Og de var troende før de ble astronauter. Fordi de, som amerikanere flest, er troende. (Jeg hadde nær sagt "lett-troende".) Noen har fått sin tro styrket av opplevelsen de fikk på sin(e) romferd(er), men folk får nå sin tro styrket av så mangt selv her nede på jordoverflaten. Det finnes ikke noe grunnlag for å si at astronauter er troende "fordi de har sett ting som ikke kan forklares". Det finnes heller ingen grunn til å hevde at astronauter har mer tro på annet liv i universet enn personer med tilsvarende høy utdannelse. Det finnes derimot ytterst få astronauter (- om noen i det hele tatt -) som følger en bokstavtro tolkning av bibelen. (Til det har de tilegnet seg for mye kunnskap om den virkelige verden.) Jeg mener det bestemt var mr.Buzz en av de som landet på månen som er overbevist om at vi ikke er alene. Han tror med andre ord på noe mer enn mennesket pga det han har sett. Flyvende objekter som skifter retning etc... Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 (endret) At Gud stöttet Davids Israel i krig, betyr ikke nödvendigvis at Gud er krigersk. Hvor unnskyldenede klarer du å være egentlig? Du burde jo heller ha spurt om hvorfor denne guden ikke klarer å løse noen ting uten krig, drap og vold.... det er jo hoved løsningen, ja selve den store våte drømmen til alle kristne som tror på bibelen... Det er jo hva dødskulten kristendom handler om, vold og død slik at de, selvsagt, kan få leve evig... Igjen, hvordan i all verden klarer du å beskytte den tanken om at denne guden står for kjærlighet? Er det stockholms syndromet som har rammet deg eller? Kanskje de som Gud straffet stod for det motsatte av kjärlighet, dvs lystmord på show, sitat så gatene flöt av blod, menneskeofringer og voldtekter av fremmede og hat? Dersom Gud ikke kunne ressonere med de så regner jeg med at han hadde en grunn, jeg sikter spesielt til Sodomma og Gomorra og hva som englene ble truet med når de kom for å redde Lot forkledd som noe som lignet mennesker. Eller blodoffer ved å brenne sitt eget barn på bålet för en krig, litt sånn som skjedde med Stannis barn i siste episode av Game of thrones. Bare det at englene som besökte Lot ble truet med voldtekt bare fordi de var besökende sier litt om hva tilstanden i disse byene var..... Endret 24. juni 2015 av Gouldfan Lenke til kommentar
RWS Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 At Gud stöttet Davids Israel i krig, betyr ikke nödvendigvis at Gud er krigersk. Det er mulig at han så på Israelerne som mer rettskafne enn de andre menneskeofrerne. David fikk ikke lov til å bygge tempelet fordi han hadde drept mange mennesker i krig. Noe som tyder på at Gud ikke liker krig eller konsekvensene av det. Det var istedenfor den fredelige sönnen Solomon som skulle bygge tempelet til Gud. Og hvordan bortforklarer du at gud oppfordret sitt "folk" til å drepe alle, menn, kvinner og barn, men spare de kvinnene som ikke hadde ligget med menn (Som sex slaver antagelig???) Du må gjerne ty til tolkninger og bortforklaringer og unnskyldninger av hva som står der, men det som står der det står der... Han ba til og med ekspilisitt krigerne "sine" om å knuse hodene på spedbarna... Joda, dette er en kjærlig gud ja, og selvsagt MYE bedre oppførsel enn de pesky menneskeofrerne... Ja jeg har lest dette, Gud ville utrydde disse folkene tydeligvis. Mulig han hadde noen grunner til dette? Ellers inntok/mottok Israelerne massevis av andre folkeslag inn til seg. Så det er ikke sant at de bare drepte andre folk. Det står at andre folk som fölger med Israel skal behandles på samme måte som andre Israelere, så her ser vi en INNKLUDERENDE Gud. Jødene utvandret fra mespotamia en gang for lenge siden, etter at en eller annen tulling hadde lovet denne religiøst forstyrrede gruppen et land... Et land de selvsagt måtte ta fra andre mennesker... Så joda, litt av en gud disse grusomme jødene hadde ja i så fall.... Lederne brukte antagelig dette religiøse tullet til å overbevise sitt eget folk til å tro at utryddelse av andre mennesker var greit så lenge gud sa det var greit... Bare å se på alt det sinnsvake kristne har gjort de siste to tusen årene det får å se hvor lett det er å få religiøse til å utføre de grusomste handlinger... Alt som skal til er bare å innbille folk at de gjør guden sin en tjeneste og vips er de mest bestialske ting helt i orden, gud beordret det og så videre og da må det jo være greit? Dersom Gud ikke kunne ressonere med de så regner jeg med at han hadde en grunn, jeg sikter spesielt til Sodomma og Gomorra og hva som englene ble truet med når de kom for å redde Lot forkledd som noe som lignet mennesker. Bare det at englene som besökte Lot ble truet med voldtekt bare fordi de var besökende sier litt om hva tilstanden i disse byene var..... Igjen ser vi hvor mye folk klarer å unnskylde når gud skal unnskyldes for en hver pris... Takk for at du understreker poenget mitt... For meg ser det ut til at empati er diagonalt motsatt av religiøsitet, altså til mer religiøs man er til mindre empati med mennesker har man... For til mer man følet et behov for å tjene disse bestialske og primitive gude fantasiene til mer morderiske blir man tydeligvis... Du gjør det jo selv... Enda du bor i et opplyst land... Trist å se at du forsvarer dette pga din tro, men nå forstår du sikkert også hvorfor vi må kjempe mot religiøs tro og ikke dra mer av dette empati fjernende over oss... For meg holder det at JEG ikke finner noen grunn i verden å myrde noen fordi de gjør gale ting... Har mer tro på opplysning enn mord jeg, men så har jeg heller ingen tro på en slik gud som trenger unnskyldninger eller bortforklaringer eller at jeg trenger å bøye meg for truslene slike "leder" skikkelser komemr med.... Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 At Gud stöttet Davids Israel i krig, betyr ikke nödvendigvis at Gud er krigersk. Det er mulig at han så på Israelerne som mer rettskafne enn de andre menneskeofrerne. David fikk ikke lov til å bygge tempelet fordi han hadde drept mange mennesker i krig. Noe som tyder på at Gud ikke liker krig eller konsekvensene av det. Det var istedenfor den fredelige sönnen Solomon som skulle bygge tempelet til Gud. Og hvordan bortforklarer du at gud oppfordret sitt "folk" til å drepe alle, menn, kvinner og barn, men spare de kvinnene som ikke hadde ligget med menn (Som sex slaver antagelig???) Du må gjerne ty til tolkninger og bortforklaringer og unnskyldninger av hva som står der, men det som står der det står der... Han ba til og med ekspilisitt krigerne "sine" om å knuse hodene på spedbarna... Joda, dette er en kjærlig gud ja, og selvsagt MYE bedre oppførsel enn de pesky menneskeofrerne... Ja jeg har lest dette, Gud ville utrydde disse folkene tydeligvis. Mulig han hadde noen grunner til dette? Ellers inntok/mottok Israelerne massevis av andre folkeslag inn til seg. Så det er ikke sant at de bare drepte andre folk. Det står at andre folk som fölger med Israel skal behandles på samme måte som andre Israelere, så her ser vi en INNKLUDERENDE Gud. Jødene utvandret fra mespotamia en gang for lenge siden, etter at en eller annen tulling hadde lovet denne religiøst forstyrrede gruppen et land... Et land de selvsagt måtte ta fra andre mennesker... Så joda, litt av en gud disse grusomme jødene hadde ja i så fall.... Lederne brukte antagelig dette religiøse tullet til å overbevise sitt eget folk til å tro at utryddelse av andre mennesker var greit så lenge gud sa det var greit... Bare å se på alt det sinnsvake kristne har gjort de siste to tusen årene det får å se hvor lett det er å få religiøse til å utføre de grusomste handlinger... Alt som skal til er bare å innbille folk at de gjør guden sin en tjeneste og vips er de mest bestialske ting helt i orden, gud beordret det og så videre og da må det jo være greit? Dersom Gud ikke kunne ressonere med de så regner jeg med at han hadde en grunn, jeg sikter spesielt til Sodomma og Gomorra og hva som englene ble truet med når de kom for å redde Lot forkledd som noe som lignet mennesker. Bare det at englene som besökte Lot ble truet med voldtekt bare fordi de var besökende sier litt om hva tilstanden i disse byene var..... Igjen ser vi hvor mye folk klarer å unnskylde når gud skal unnskyldes for en hver pris... Takk for at du understreker poenget mitt... For meg ser det ut til at empati er diagonalt motsatt av religiøsitet, altså til mer religiøs man er til mindre empati med mennesker har man... For til mer man følet et behov for å tjene disse bestialske og primitive gude fantasiene til mer morderiske blir man tydeligvis... Du gjør det jo selv... Enda du bor i et opplyst land... Trist å se at du forsvarer dette pga din tro, men nå forstår du sikkert også hvorfor vi må kjempe mot religiøs tro og ikke dra mer av dette empati fjernende over oss... For meg holder det at JEG ikke finner noen grunn i verden å myrde noen fordi de gjør gale ting... Har mer tro på opplysning enn mord jeg, men så har jeg heller ingen tro på en slik gud som trenger unnskyldninger eller bortforklaringer eller at jeg trenger å bøye meg for truslene slike "leder" skikkelser komemr med.... At Gud stöttet Davids Israel i krig, betyr ikke nödvendigvis at Gud er krigersk. Det er mulig at han så på Israelerne som mer rettskafne enn de andre menneskeofrerne. David fikk ikke lov til å bygge tempelet fordi han hadde drept mange mennesker i krig. Noe som tyder på at Gud ikke liker krig eller konsekvensene av det. Det var istedenfor den fredelige sönnen Solomon som skulle bygge tempelet til Gud. Og hvordan bortforklarer du at gud oppfordret sitt "folk" til å drepe alle, menn, kvinner og barn, men spare de kvinnene som ikke hadde ligget med menn (Som sex slaver antagelig???) Du må gjerne ty til tolkninger og bortforklaringer og unnskyldninger av hva som står der, men det som står der det står der... Han ba til og med ekspilisitt krigerne "sine" om å knuse hodene på spedbarna... Joda, dette er en kjærlig gud ja, og selvsagt MYE bedre oppførsel enn de pesky menneskeofrerne... Ja jeg har lest dette, Gud ville utrydde disse folkene tydeligvis. Mulig han hadde noen grunner til dette? Ellers inntok/mottok Israelerne massevis av andre folkeslag inn til seg. Så det er ikke sant at de bare drepte andre folk. Det står at andre folk som fölger med Israel skal behandles på samme måte som andre Israelere, så her ser vi en INNKLUDERENDE Gud. Jødene utvandret fra mespotamia en gang for lenge siden, etter at en eller annen tulling hadde lovet denne religiøst forstyrrede gruppen et land... Et land de selvsagt måtte ta fra andre mennesker... Så joda, litt av en gud disse grusomme jødene hadde ja i så fall.... Lederne brukte antagelig dette religiøse tullet til å overbevise sitt eget folk til å tro at utryddelse av andre mennesker var greit så lenge gud sa det var greit... Bare å se på alt det sinnsvake kristne har gjort de siste to tusen årene det får å se hvor lett det er å få religiøse til å utføre de grusomste handlinger... Alt som skal til er bare å innbille folk at de gjør guden sin en tjeneste og vips er de mest bestialske ting helt i orden, gud beordret det og så videre og da må det jo være greit? Dersom Gud ikke kunne ressonere med de så regner jeg med at han hadde en grunn, jeg sikter spesielt til Sodomma og Gomorra og hva som englene ble truet med når de kom for å redde Lot forkledd som noe som lignet mennesker. Bare det at englene som besökte Lot ble truet med voldtekt bare fordi de var besökende sier litt om hva tilstanden i disse byene var..... Igjen ser vi hvor mye folk klarer å unnskylde når gud skal unnskyldes for en hver pris... Takk for at du understreker poenget mitt... For meg ser det ut til at empati er diagonalt motsatt av religiøsitet, altså til mer religiøs man er til mindre empati med mennesker har man... For til mer man følet et behov for å tjene disse bestialske og primitive gude fantasiene til mer morderiske blir man tydeligvis... Du gjør det jo selv... Enda du bor i et opplyst land... Trist å se at du forsvarer dette pga din tro, men nå forstår du sikkert også hvorfor vi må kjempe mot religiøs tro og ikke dra mer av dette empati fjernende over oss... For meg holder det at JEG ikke finner noen grunn i verden å myrde noen fordi de gjør gale ting... Har mer tro på opplysning enn mord jeg, men så har jeg heller ingen tro på en slik gud som trenger unnskyldninger eller bortforklaringer eller at jeg trenger å bøye meg for truslene slike "leder" skikkelser komemr med.... En av Guds lover er at man faktisk ikke skal drepe. Jeg ser du forhåndsdömmer alle Jöder, noe som er rasistisk faktisk. Jeg er ikke tilhenger av Israels politikk, men jeg er sterkt imot å generalisere Jöder. Det samme gjelder muslimer. Det at noen individer gjör feil, betyr ikke at alle andre mennesker av samme tro-etnisitet kall det hva du vil er sånn. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 En av Guds lover er at man faktisk ikke skal drepe. Jeg ser du forhåndsdömmer alle Jöder, noe som er rasistisk faktisk. Jeg er ikke tilhenger av Israels politikk, men jeg er sterkt imot å generalisere Jöder. Det samme gjelder muslimer. Det at noen individer gjör feil, betyr ikke at alle andre mennesker av samme tro-etnisitet kall det hva du vil er sånn. Et bud han ikke sjelden bryter gladelig selv. Rasisme er kun gjeldende i forhold til etnisitet. Diskriminering kan fortsatt forekomme på bakgrunn av tro/religion, men da heter det ikke rasisme. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 Dersom noen kristne gjör grusomme handlinger så er de ikke rette troende, det andre gjelder også de andre Abrahamsrettede religionene... Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 Dersom noen kristne gjör grusomme handlinger så er de ikke rette troende, det andre gjelder også de andre Abrahamsrettede religionene... No true Scotsman. 2 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 Dersom noen kristne gjör grusomme handlinger så er de ikke rette troende, det andre gjelder også de andre Abrahamsrettede religionene... Selvsagt ikke... Akkurat som alle kristne alltid har unnskyldt sine medtroendes handlinger... Eller at det var nødvendig, fordi gud krevde det... Onde mennesker kan gjøre onde handlinger, gode mennesker kan gjøre gode handlinger, men skal man ha gode mennesker til å gjøre onde handlinger da trenger man ideologier som religion, og kristendom er intet unntak dessverre... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 (endret) Tull, man har grådighet og hat iboende ethvert menneske, og vi trigges av så mangt Endret 24. juni 2015 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 Tull, man har grådighet og hat iboende ethvert menneske, og vi trigges av så mangt Det er helt sant, men de med ideologi har en ting til, som alt for ofte trigger hat , grådighet og intoleranse, de må også tjene guden sin, eller tro de gjør det. 1 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 Tull, man har grådighet og hat iboende ethvert menneske, og vi trigges av så mangt Veldig enig Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 (endret) Tull, man har grådighet og hat iboende ethvert menneske, og vi trigges av så mangt Det er helt sant, men de med ideologi har en ting til, som alt for ofte trigger hat , grådighet og intoleranse, de må også tjene guden sin, eller tro de gjør det.Når ble det nytt at folk forsøker å unndra seg ansvaret for egne handlinger, og religioner er fint dekke, fordi det tilfeldigvis er en verdi som mange fredelige mennesker forsøker leve i harmoni med. Utspekulert adferd, men ikke nytt. Det er mest forstemmende måten vi møter den "religiøse" faren på, fordi det ser ut som vi spiller ball i hatt med terroristen, og mister "kjernevelgerne", fordi vi ikke er bedre i handling enn de vi skal knekke Endret 24. juni 2015 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
96abrevs Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 En av Guds lover er at man faktisk ikke skal drepe. Og det viser to ting. Den ene at denne guden er selvmotsigende og dobbeltmoralsk. Den andre at du bruker Bibelen som et koldtbord hvor du ignorerer alle de stedene i den hvor guden selv både dreper og forfekter drap. Hvis du mener at denne guden hadde rett til eller en god grunn til å drepe helt uskyldige mennesker, så må du gjerne argumentere for hvorfor det. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 Dersom noen kristne gjör grusomme handlinger så er de ikke rette troende, det andre gjelder også de andre Abrahamsrettede religionene... No true Scotsman. Ja avfei det med en T-skjorte slogan... Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 (endret) En av Guds lover er at man faktisk ikke skal drepe. Og det viser to ting. Den ene at denne guden er selvmotsigende og dobbeltmoralsk. Den andre at du bruker Bibelen som et koldtbord hvor du ignorerer alle de stedene i den hvor guden selv både dreper og forfekter drap. Hvis du mener at denne guden hadde rett til eller en god grunn til å drepe helt uskyldige mennesker, så må du gjerne argumentere for hvorfor det. Loven til Gud sier at man ikke skal drepe. Gud liker ikke krig, og liker ikke at folk dreper i krig. Men dersom Gud noengang har utslettet en by så har han hatt god grunn til det. Da sa de til ham: Hvor er Sara, din hustru? Han svarte: Hun er der inne i teltet. 10Da sa han*: Jeg vil komme igjen til dig på denne tid næste år, og da skal Sara, din hustru, ha en sønn. Og Sara hørte det i teltdøren, for den var bak ham. 11Men Abraham og Sara var gamle og langt ute i årene; Sara hadde det ikke lenger på kvinners vis. 12Derfor lo Sara ved sig selv og sa: Skulde jeg, nu jeg er blitt gammel, ha attrå, og min mann er også gammel. 13Da sa Herren til Abraham: Hvorfor ler Sara og tenker: Skal jeg da virkelig få barn, nu jeg er blitt gammel? 14Skulde nogen ting være umulig for Herren? På denne tid næste år vil jeg komme til dig igjen, og da skal Sara ha en sønn. 15Men Sara nektet og sa: Jeg lo ikke. For hun var redd. Da sa han: Jo, du lo. 16Så stod mennene op for å gå derfra, og de tok veien bortimot Sodoma; og Abraham gikk med dem for å følge dem på veien. 17Da sa Herren: Skulde jeg vel dølge for Abraham det som jeg tenker å gjøre? 18Abraham skal jo bli et stort og tallrikt folk, og alle jordens folk skal velsignes i ham; 19for jeg har utvalgt ham forat han skal byde sine barn og sitt hus efter sig at de skal holde sig efter Herrens vei og gjøre rett og rettferdighet, så Herren kan la Abraham få det som han har lovt ham. 20Og Herren sa: Ropet over Sodoma og Gomorra er sannelig stort, og deres synd er sannelig meget svær. 21Jeg vil stige ned og se om de i alt har båret sig slik at som det lyder det rop som er nådd op til mig, og hvis ikke, så vil jeg vite det. 22Så vendte mennene sig derfra og gikk til Sodoma, men Abraham blev stående for Herrens åsyn. 23Og Abraham trådte nærmere og sa: Vil du da rykke den rettferdige bort sammen med den ugudelige? 24Kanskje det er femti rettferdige i byen; vil du da rykke dem bort og ikke spare byen for de femti rettferdiges skyld som kunde være der? 25Det være langt fra dig å gjøre slikt og slå ihjel den rettferdige sammen med den ugudelige, så det går den rettferdige på samme vis som den ugudelige! Det være langt fra dig! Den som dømmer hele jorden, skulde ikke han gjøre rett? 26Da sa Herren: Dersom jeg i byen Sodoma finner femti rettferdige, da vil jeg spare hele byen for deres skyld. 27Men Abraham tok atter til orde og sa: Se, jeg har dristet mig til å tale til Herren, enda jeg er støv og aske; 28kanskje det fattes fem i de femti rettferdige, vil du da ødelegge hele byen for disse fems skyld? Han svarte: Jeg skal ikke ødelegge den dersom jeg finner fem og firti der. 29Men han blev ennu ved å tale til ham og sa: Kanskje det finnes firti. Han svarte: Jeg skal ikke gjøre det - for de firtis skyld. 30Men han sa: Herre, bli ikke vred om jeg taler! Kanskje det finnes tretti. Han svarte: Jeg skal ikke gjøre det dersom jeg finner tretti der. 31Da sa han: Se, jeg har dristet mig til å tale til Herren; kanskje det finnes tyve. Han svarte: Jeg skal ikke ødelegge den - for de tyves skyld. 32Da sa han: Herre, bli ikke vred om jeg taler bare denne ene gang til! Kanskje det finnes ti. Han svarte: Jeg skal ikke ødelegge den - for de tis skyld. 33Så gikk Herren bort, da han hadde talt ut med Abraham; og Abraham vendte tilbake til det sted hvor han bodde. Endret 24. juni 2015 av Gouldfan Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 Dersom noen kristne gjör grusomme handlinger så er de ikke rette troende, det andre gjelder også de andre Abrahamsrettede religionene... No true Scotsman. Ja avfei det med en T-skjorte slogan... Jeg avfeier det med å henvise til en logisk feilslutning. 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 Hvis noen mennesker gjör noe ubeskrivelig ondt i en hel by, og gatene flyter av blodet til de uskyldige, og barn ofres på bålet for rikdom og hell i krig, og fremmede voldtas av horder........ Da dreper ikke gud de i den byen, han dömmer dem til döden for deres synder, og det er ikke det samme som drap av uskyldige. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 (endret) Dersom noen kristne gjör grusomme handlinger så er de ikke rette troende, det andre gjelder også de andre Abrahamsrettede religionene... No true Scotsman. Ja avfei det med en T-skjorte slogan... Jeg avfeier det med å henvise til en logisk feilslutning. På engelsk sef... Pröv å väre litt original? Jeg oversvömmes av söte kattepuser fra nett, t-skjorte slogans og ikke minst STRÅMANN.. Tar det nesten som kompliment... Endret 24. juni 2015 av Gouldfan Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 Dersom noen kristne gjör grusomme handlinger så er de ikke rette troende, det andre gjelder også de andre Abrahamsrettede religionene... Selvsagt ikke... Akkurat som alle kristne alltid har unnskyldt sine medtroendes handlinger... Eller at det var nødvendig, fordi gud krevde det... Onde mennesker kan gjøre onde handlinger, gode mennesker kan gjøre gode handlinger, men skal man ha gode mennesker til å gjøre onde handlinger da trenger man ideologier som religion, og kristendom er intet unntak dessverre... Her driver du med forhåndsdömming religion og ideologier... uten å sette deg bedre inn i det. Det finnes både positive og negative sider med politikk og religion, å skjäre alle over en kam er ikke riktig, men liker du å tro at det er sånn så vär så god. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå