JohndoeMAKT Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 hvis jeg går leter i en ordbok..Ja, gjør det og kom tilbake med én definisjon av hvert ord du mener skal ligge til grunn for spørsmålet i første post. Dersom du fortsatt velger å ikke definerer begrepene er fortsatt svaret brunost.Da vil det være veldig problematisk hvis man skule endre på det.Det vil da medføre at ordet vil miste sin betydning Nei. Vi redefinerer uttrykk hele tiden, jeg gjør det i tekniske diskusjoner på jobben mange ganger hver dag. Om jeg gir et utrykk en ny betydning betyr ikke det at det har mistet sin betydning, jeg har jo akkurat gitt det en ny en. Som sagt et par ganger, du må definere uttrykkene som ligger til grunn for spørsmålet i førstepost. Det har ingenting å si hva de er, ingen vil være uenige i de, da det er dine definisjoner. I det du har definert de to enkle ordene (falle og opp) vil vi veldig enkelt kunne gi deg et svar på spørsmålet i førstepost. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 4. september 2012 Forfatter Del Skrevet 4. september 2012 Problemet er når vitenskapen "låner" et ord ( etter deres presisering) og så snur betydningen av det . For det første så tror jeg ikke at de gjør det side den vil skape tvetydige betydninger For det andre så ville det være unødvendig siden man har så mange andre ord som beskriver egenskapen langt bedre jeg har allerede referert fra en synonym ordbok Eksemplene som er brukt i denne tråden er egentlig bare oppkonstruert og tatt lit ut av sammenheng Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Å referere til en synonymordbok som inneholder mange definisjoner av ordene hjelper ingenting, det beskriver nettopp problemet, det finnes mange definisjoner av ordene. Derfor må du velge én av de du finner i den ordboka for hvert ord og lime inn i denne tråden for at dette skal være konstruktivt. Igjen, du må velge én definisjon og lime inn her slik at vi kan vurdere spørsmålet i førsteposten mot betydningen og komme med et svar. Igjen, du må definere uttrykkene som ligger til grunn for spørsmålet og lime inn her i tråden. Én definisjon, av hvert ord, her i tråden. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 4. september 2012 Forfatter Del Skrevet 4. september 2012 Var det ikke betydningen av ordet vi skulle definer her , ikke definisjonen i seg selv. ? Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Kan du ikke bare svare, så kommer vi oss videre? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 4. september 2012 Forfatter Del Skrevet 4. september 2012 Kan du ikke bare svare, så kommer vi oss videre? jeg kan ikke svare for definisjonene når det var betydningen jeg var ute etter jeg har sagt det før , så det burde være unødvendig å nevne det på nyt men jeg jør det . jeg mener at alle betydninger av ordet "falle" har noe med å flytte seg mot noe som er lavere eller har lavere verdi. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Alle? Som å "falle i smak"? Eller at det "faller deg lett å gjøre noe"? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Eller å falle fra 1. til 2. plass.... Hmmmm.... Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 4. september 2012 Forfatter Del Skrevet 4. september 2012 Alle? Som å "falle i smak"? Eller at det "faller deg lett å gjøre noe"? Her kan man si at det er fra noe som er høyt der oppe til noe som er godkjent. selv om mange ikke liker smaken på det som er høyre oppe hvis det dreie seg om noe som skal spises . Dere trodde at jeg ikke klarte den ? Å falle deg lett å gjøre noe betyr ikke noe annet en at det er lettere gjøre noe en å la være eller tyngden falt fra skuldrene begge disse er bare noen uttrykt uten retning spørsmålet drede seg om falle oppover , altså i en retning Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 spørsmålet drede seg om falle oppover , altså i en retning Trodde det var mer generelt spørsmål, om man kan falle mot et punkt som ikke nødvendigvis er jordoverflaten. Det var i hvert fall da du datt av lasset (eventuelt ikke skjønte at dette var en brukt formulering for å vise et poeng og en egenskap) "Flyte" og "sveve" har du ingen hemninger mot å bruke selv om det ikke finnes noe å flyte på, eller sveve over. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 4. september 2012 Forfatter Del Skrevet 4. september 2012 (endret) Nå man bruker ordet "falle" så er forutsetningen at det er noe under referansepunktet Dermed også betydningen av at man "faller" alltid nedover Ordet vil være i når slekt med det å synke ergo er det både ulogisk og meningsløst å bruke orde "falle" sammen med begrepet opp(over) . Dessuten så vil det nulle ut betydningen av å falle altså å bruke ordet "falle" alene vil ha samme betydning som "å falle ned " men dere tenker kanskje på utrykket "å falle inn" som egentlig betyr å ramme inn i noe ? det er bare en avart av å ramle inn døren ( man snubler og detter inn i rommet) . Det er ofte brukt hvis man ikke følger med på f.eks en samtale og så plutselig vil man være med det er altså kombinasjonen med ordet "opp" blir meningsløs her når man "flyter" så legger forutsetningen det til at man er mellom to faste referanser , vanligvis i høyden Derfor sier man at man flyter opp man kan også si at tilstanden er flytende , altså et sted mellom 2 faste tilstander her falt det meg ikke inn at dere har lit vanskeligheter med å forstå forklaringene mine Endret 4. september 2012 av den andre elgen Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 her falt det meg ikke inn at dere har lit vanskeligheter med å forstå forklaringene mine Det er ikke så vanskelig. Om man ser bort fra alle skrivefeil, alle faktafeil og logiske brister, så er dine forklaringer på 4 klassenivå. 1 Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Ughh, jeg gir opp. Ikke antydning til å ta inn ny informasjon. Alt preller av, som vanlig. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Elgen leser aldri de andre innleggene. Han bare antar, og det er jo det eneste han har rett i, at alt som står i innleggene er imot det han mener. Dermed reproduserer han bare samme innleggene, med samme feilene om og om og om igjen. 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 4. september 2012 Forfatter Del Skrevet 4. september 2012 her bommer dere enda en gang. for uansett hva jeg sier så har dere på forhand bestem dere hva som skal stå der.( og leser det deretter ) Da kan dere bestemme at det jeg skriver er på 4 klasses nivå Dette skjer fordi dere ikke i stand til forstå hva jeg mener Det heter også å ha er veldig snevert syn på saken eller sagt på en annen måte ser dere saken fra bare en retning Her er dere på et ekstremt smalt spor Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Jepp, vi har feil, du har rett. Akkurat slik det pleier å være. Vi bommer NOK en gang! Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Det heter også å ha er veldig snevert syn på saken eller sagt på en annen måte ser dere saken fra bare en retning Sier du at andre har et snevert syn på noe? Mer trangsynt person enn deg skal man lete lenge etter! Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 4. september 2012 Forfatter Del Skrevet 4. september 2012 Det heter også å ha er veldig snevert syn på saken eller sagt på en annen måte ser dere saken fra bare en retning 1: Sier du at andre har et snevert syn på noe? 2: Mer trangsynt person enn deg skal man lete lenge etter! 1: Her er det faktisk dere som er ekstremt ensporet , dere ser det bare ikke selv 2: Det er jo heller tvert i mot her ser dere saken kun fra en enste side Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Problemet her, elgen, er at gang på gang så: 1. Forklarer du hva du mener/tror forferdelig dårlig og uforståelig. 2. Misforstår hva vi snakker om. 3. Nekter å godta fakta-kildene vi kommer med fordi det bryter med hva du tror/mener. Dette gjør du gang på gang, hele tiden. Det er en grunn til at "alle" dine spørsmål blir separert ut i egen tråd. Moderatorene har lært hva som skjer når du stiller spørsmål og begynner å kverulere på svaret. 1 Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Var det ikke betydningen av ordet vi skulle definer her , ikke definisjonen i seg selv. ? Du skulle definére ordene "falle" og "opp" slik brukt i spørsmålet i førstepost. Frem til det er gjort er fortsatt svaret brunost. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå