Bofur Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Vi skal koble to pc'er i lokalt nettverk! Jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal løse dette uten at maskinene logger seg på den andres ADSL oppkobling? Vi er naboer som vil beholde våres adsl-abb. Men likevel ha et lokalt nettverk for filoverføring osv. Orker ikke å dele abb. Pga når en skal spille online og en vil laste ned samtidig går det for tregt. Maskin "1" har et Telenor-abb. via en D-link DI 604 ruter mens den andre maskinen "2" er koblet opp mot et Tele2-abb. uten router. :-? "Alt 1" Bør vi gå får et ekstra nettverkskort hver som vi kjører en kryssa tp-kabel mellom :-? "Alt 2" Benytte det utstyret vi har i dag på følgende måte. PS! feil på bilde maskinen med Telnor-abb. skulle ha vært Nr2 Sistnevnte kan tror jeg fikser oppkoblingen nettlev. Men jeg tror det kan bli problemer med det lokale nettverket. Alt. må være å kjøpe en router til den pc'en som er koblet mot Tele2. Alle fornuftige forslag er velkomne Lenke til kommentar
Frituno Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Det er bare og koble han ene inn i swithen når dere skal dele filer internt! skjer vel sikkert ikke så ofte det Lenke til kommentar
STURM Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 det enkleste er vel å kjøre nettvekskort med kryssa tp i mellom, koster toppen 200 kr. Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 4. september 2003 Forfatter Del Skrevet 4. september 2003 Det er bare og koble han ene inn i swithen når dere skal dele filer internt! skjer vel sikkert ikke så ofte det Jo det hadde fungert greit, men her skal det ikke være nødvendig å måtte ta kontakt med hverandre slik at den ene bytter om på kabler osv. Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 4. september 2003 Forfatter Del Skrevet 4. september 2003 det enkleste er vel å kjøre nettvekskort med kryssa tp i mellom, koster toppen 200 kr. Jepp det er jo en løsning det. Men du hvet ikke om det går å bruke alt "2", med bare en router og en switch. Hade håpa på noen kommenterer for dette alt av noen som har peiling på nettverk, Ringte D-Link sin suport og det endte med en solid dikusjon dem i mellom. Konklusjonen deres var, at de ikke var sikkre på om det lokale nettverket mellom de to makinene ville fungere slik at begge parter fikk kontakt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå