zenox88 Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 noen pc proffer her som kan hjelpe meg?har fiksa ny pc og installert og satt sammen alt av ledninger, men kommer bare til welcome skjermen og kan ikke entre bios eller komme videre,har prøvd med kun koble til ssd disken der(windows7 ligger) og la de andre hardiskene være koblet u t mens jeg starter,funker ikke det eller Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Nye hovedkort har vel ikke lenger bios, men aner ikke om det nye systemet har samme tilgangsmåte som bios. Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Har nok samme problem som deg her, og eneste jeg ikke har gjort/testet er å koble til mus ettersom det er ingen BIOS som jeg er vant med Lenke til kommentar
pmLai Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 (endret) Hvilket hovedkort er det snakk om her? Er det laptop? Det hadde hjulpet veldig mye for resten av folket her om du skrev ned litt av hva slags maskinvare du har, slik at noen får hjulpet deg i retur. Endret 6. september 2012 av pmLai Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 noen pc proffer her som kan hjelpe meg?har fiksa ny pc og installert og satt sammen alt av ledninger, men kommer bare til welcome skjermen og kan ikke entre bios eller komme videre,har prøvd med kun koble til ssd disken der(windows7 ligger) og la de andre hardiskene være koblet u t mens jeg starter,funker ikke det eller Du kan ikke ta en disk med Windows 7 på og bare putte den inn i en annen PC og så forvente at det skal virke. (Det kan skje om du er heldig, men ikke regn med det.) Ellers kan det virke som om tastaturet ditt ikke får kontakt med hovedkortet ... Lenke til kommentar
vegham Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Pass på at du trykker rett knapp. Delete, F1, F2, F11 eller F12 er knappene jeg vert borti for å åpne BIOS tidligere. Hvis det faktisk er snakk om BIOS og ikke EFI, kan det være at du må bruke PS/2 og ikke USB. Lenke til kommentar
zenox88 Skrevet 6. september 2012 Forfatter Del Skrevet 6. september 2012 noen pc proffer her som kan hjelpe meg?har fiksa ny pc og installert og satt sammen alt av ledninger, men kommer bare til welcome skjermen og kan ikke entre bios eller komme videre,har prøvd med kun koble til ssd disken der(windows7 ligger) og la de andre hardiskene være koblet u t mens jeg starter,funker ikke det eller Du kan ikke ta en disk med Windows 7 på og bare putte den inn i en annen PC og så forvente at det skal virke. (Det kan skje om du er heldig, men ikke regn med det.) Ellers kan det virke som om tastaturet ditt ikke får kontakt med hovedkortet ... hm det jeg regna med også, hva skal jeg da gjøre?, Lenke til kommentar
pmLai Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Det jeg ville gjort aller først er å se i manualen til hovedkortet etter hvilken knapp som lar deg komme inn i BIOS hvis du ikke allerede har testet det, og det er det som ikke fungerer. Test i såfall med et tastatur med PS/2 om du har testet et med USB, eller vice versa. Ofte fungerer det heller ikke med dyre gamingtastaturer også, mulig pga drivere som trengs, da disse som regel ikke lastes opp før man er inne i Windows. Lenke til kommentar
zenox88 Skrevet 6. november 2012 Forfatter Del Skrevet 6. november 2012 jeg bare restarta et par ganger jeg så virket det som den godtok det nye hovedkortet=P, jeg bruker stasjonær hovedkortet er ASUS Rampage IV Formula, Socket-2011 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Gjør deg selv en tjeneste, les manualen da, mann. Trykk Del når du ser ROG logoen, så kommer du inn i BIOS. Har samme hovedkort jeg og har ikke noen problemer med å komme inn i BIOS. Men har du problemer med å komme inn i BIOS, slå av PC'en ved hjelp av strømbryteren på PSU eller dra ut støpselet. Vent 20 sekunder, og slå på PSU bryter eller sett inn støpsel og når du ser ROG logo eller post, trykk Del, da kommer du inn i BIOS. Jeg har siste BIOS, tror det er 3101 hvis jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå