Gå til innhold

Hvordan slette alt fra pc

Lis@

Anbefalte innlegg

Hei jeg er nybegynner med pc og har lånt en laptopp som skal elveres tilbake i morgen.

Jeg vet at fyren er en kødd som sikkert synes det er veldig kjekt og gjennopprette alt som kan gjennopprettes på pc, bare for og overdrive og gjøre narr av dette og publisere det andre steder på nett. Det er ikke noe galt i noe av det jeg ahr lagret jeg vil bare ikke at det skal komme i hendene hans.

Hvordan kan jeg sletta alt jeg har lagret på pcen og være sikker på at det ikke kan gjenopprettes? :)

Dette gjelder tekstdokument, videoer fra vieokamra som jeg har filmet og overflyttet til pc.

Det er også greit og slette internettlogg.. Da jeg har egen blogg og jeg synes det er kjekt og være anonym på egen blogg. Han vil sannsyligvis skjønne at det er min blogg om han ser den i internettlogg.

Jeg trenger en detaljert forklaring gjerne med bilder, jeg er dårlig med pc.

Internettleser er chrom og explorer og opera og safari.

Tekstdokument er microsoft world

Jeg vet ikke hvordan videoen er lagret vet ikke hvilket program men jeg ønsker og være helt sikker på at de er slettet samme hvordan de er lagret!

Jeg setter veldig, veldig stor pris på svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du være helt sikker må du slette hele disken fra en CD plate med et program som virkelig sletter alt.

Jeg bruker BCWipe Total WipeOut, men det er ikke akkurat gratis (vet ikke om det finnes "løsninger" på det).

Ellers finnes jo programvare som CCleaner som kan slette internet loggen din (pass på å velge at den skal overskrive minst 7 ganger, og ikke 1 som standard). Det programmet er gratis. Sletter faktisk alt av spor, så mye som du ønsker. Men hjelper ikke mot dokumenter/filer/bilder/musikk osv lagret på pcen.