Asmodean1337 Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Ser så ufattelig mange tråder angående gamingbærbare så da kan jeg jo like gjerne lage min egen XD Kjøpte en bærbar til samboern så tenkte jeg skulle anskaffe en selv. Har bygget en desktop som var grei ifjor så jeg har noe peiling. Har trålet rundt her og lest så mye forskjellig. Tenkte først jeg skullegå for en Asus g75vw med gtx 670 gpu og i7 3610qm cpu. Men så ser jeg jo at jeg kan custombygge en pc hos multicom litt som jeg vil selv, med vassere cpu og gpu. tenkte da P170E: - INTEL 3rd Generation Intel® Core™ i7-3720QM Processor - 8GB DDR3 SO-DIMM 1600MHz (2x4GB) - INTEL SSD 520 120GB - 500GB SATA 7200RPM - AMD Radeon HD 7970M 2GB GDDR5 minne På tross av problemene med amd sin enduro så går jeg for amd. Jeg ser også at for litt mer så får jeg gtx 680 men hakket dårligere cpu. http://www.multicom.no/Kunshan-P170E-17e3-Full-HD-Matte-Intel-Core-i7-3610QMe-16GBe-120GB-SSD-500GB-harddiske-GeForce-GTX-680Me-HDMIe-USB3e0e-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c100560/p10620116 ER det verdt å gå for bedre gpu, men hakket dårligere cpu? Ser at det er uten windows. Alienware har jo tilbud nå så for omtrent samme prisen får jeg Alienware mx17 med i7 3720qm og amd 7970m kort, men ikke med samme mulighet med harddiskene som hos multicom. 1.Med en clevo maskin fra multicom, har jeg mulighet til å bytte ut cpu og gpu senere? 2. Har jeg mulighet til det med Alienware sin? og er Alienware et bedre valg ? gjør de no spesielt med maskinene sine kontra asus g75vw? 3. En kan jo velge feks nvidia 650-670-675-680 og amd 7970. 670 kortet drar jo det meste idag ganske greit, vil det egentlig være no vits å bruke penger på toppkort som 7970 eller 680gtx sålenge et 670 eller kanskje 650 holder pr dags dato? Det kommer jo ann på hva du vil spille ettersom jeg har skjønt, og akkurat idag så holder det nok med et nvida 650 kort for meg, men snart kommer jo dishonored, assassins creed 3, starwars 1313, sistnevnte er nok for mye å be om å kunne kjøre på en laptop. Men om jeg feks vil kjøre AC3, vil det da være garantert at et 7970 eller 680 holder til det? Om det funker å oppgradere gpu og cpu på alienware og clevoene, vil det da kanskje lønne seg å kjøpe det dårligste kortet å heller bytte det ut senere til feks de som kommer etter 680 og 7970? Håper jeg fikk forklart meg uten for mye rot. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Da Hardware.no testet P170E med HD 7970M hadde kortet alvorlige ytelsesproblemer sammenlignet mot 7970M i en Alienware M17x, det var såpass ille at man like greit kunne gått for GTX 675M da. Hvilke HDD-muligheter er det M17x ikke støtter som P170E støtter? Begge har 2x HDD-bays og mSATA-slot så vidt jeg vet. 1. Du kan nok bytte de ut, men neste generasjon CPU fra Intel vil ikke passe, og kjøleløsning må byttes for hvert skjermkort så vidt jeg vet. 2. Alienware-maskinene er mer solid bygget enn multicom-maskinene, mot G75VW vet jeg dog ikke. 3. GTX 680M og HD 7970M er likeverdige, og praktisk talt dobbelt så kraftige løsninger sammenlignet mot GTX 670M. Jeg har en Alienware M14x R2 med GT 650M, kan fortelle at den på ingen måte drar heftigere PC-spill i dag på høyere oppløsning enn 720p. Lenke til kommentar
Asmodean1337 Skrevet 2. september 2012 Forfatter Del Skrevet 2. september 2012 Med tanke på HDD muligheter så tenker jeg på ferdig fra butikk, ikke med tanke på å bytte selv hjemme med en hdd kjøpt fra en annen butikk feks. Om ikke neste generasjon vil passe så blir må jeg velge en cpu som er tilgjengelig nå og stay with it to the end da med andre ord? For da må vel antageligvis også hovedkort byttes og da er det snart like greit å kjøpe en ny maskin kanskje? Alienware og clevo er hakket dyrere enn g75vw, for å si det slik da. Er det verdt de ekstra høvdingene å gå for enten alienware eller clevo, eller vil jeg klare meg fint med en g75vw som har lavere specs? eller feks en multicom xishan. Jeg har liksom ikke lyst å svi av for mange tusenlapper når det egentlig kunne holdt med en noe billigere. Jeg vil ha det beste, men samtidig ikke kaste bort 2 tusen ekstra på 680 sålenge 7970 er like bra. Data blir gammelt fort, så det hadde vært fint å skifte ut gpu uten å bryte no garanti om det er gpu som blir flaskehalsen. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Her er en interessant side så du skjønner akkurat hvor meningsløse GTX 670M og 675M er i dag: http://www.notebookcheck.net/Computer-Games-on-Laptop-Graphic-Cards.13849.0.html Clevo = multicom forresten. Ikke regn med å kunne oppgradere skjermkort på noen av disse maskinene. Hvor mye GTX 675M holder til for deg kan jeg ikke vite. Jeg hadde aldri kjørt noe så svakt som primær gaming-maskin om jeg kunne hatt stasjonær. Lenke til kommentar
Asmodean1337 Skrevet 2. september 2012 Forfatter Del Skrevet 2. september 2012 Har fått med meg at clevo er multicom, ser flere som er fornøyde med dem bortsett fra det enduro problemet til 7970. Men personlig anbefaller du Alienware sin? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Har fått med meg at clevo er multicom, ser flere som er fornøyde med dem bortsett fra det enduro problemet til 7970. Men personlig anbefaller du Alienware sin? Av det jeg har lest, sett og følt virker M17x som et bedre produkt i det store og hele enn en Clevo-maskin, mye av det har med følelse av kvalitet å gjøre. Lenke til kommentar
Asmodean1337 Skrevet 2. september 2012 Forfatter Del Skrevet 2. september 2012 Har fått med meg at clevo er multicom, ser flere som er fornøyde med dem bortsett fra det enduro problemet til 7970. Men personlig anbefaller du Alienware sin? Av det jeg har lest, sett og følt virker M17x som et bedre produkt i det store og hele enn en Clevo-maskin, mye av det har med følelse av kvalitet å gjøre. Trur valget blir en Alienware, må høre med dem om jeg kan montere en ssd uten å bryte garantien, en vet jo aldri. Men så har du det store spørsmålet 3610qm vs 3720qm prossessor! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Trur valget blir en Alienware, må høre med dem om jeg kan montere en ssd uten å bryte garantien, en vet jo aldri. Men så har du det store spørsmålet 3610qm vs 3720qm prossessor! Sjekk klokkefrekvensene du. Lenke til kommentar
Asmodean1337 Skrevet 2. september 2012 Forfatter Del Skrevet 2. september 2012 det har jeg ikke så greie på. eneste jeg ser er at den ene er 3.3 og den andre er 3.6 ghz. Leste at jeg kunne gå for 3610qm fordi det hadde ikke så stor betydning for spill å koste på nesten 2 tusen for å gå for 3720'n, men dette vet andre bedre enn meg http://forum.notebookreview.com/what-notebook-should-i-buy/663796-3720qm-vs-3610qm.html Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 det har jeg ikke så greie på. eneste jeg ser er at den ene er 3.3 og den andre er 3.6 ghz. Leste at jeg kunne gå for 3610qm fordi det hadde ikke så stor betydning for spill å koste på nesten 2 tusen for å gå for 3720'n, men dette vet andre bedre enn meg http://forum.noteboo...-vs-3610qm.html Når det er samme kjernearkitektur og antall kjerner mellom de to CPUene kan du regne med at klokkefrekvens er den eneste forskjellen på ytelse. Forskjellen er altså omlag 10% eller snakk om 150 eller 165 fps. Lenke til kommentar
Asmodean1337 Skrevet 2. september 2012 Forfatter Del Skrevet 2. september 2012 det har jeg ikke så greie på. eneste jeg ser er at den ene er 3.3 og den andre er 3.6 ghz. Leste at jeg kunne gå for 3610qm fordi det hadde ikke så stor betydning for spill å koste på nesten 2 tusen for å gå for 3720'n, men dette vet andre bedre enn meg http://forum.noteboo...-vs-3610qm.html Når det er samme kjernearkitektur og antall kjerner mellom de to CPUene kan du regne med at klokkefrekvens er den eneste forskjellen på ytelse. Forskjellen er altså omlag 10% eller snakk om 150 eller 165 fps. altså ikke verdt den summen ekstra, som gjør alienware enda billigere for min del, da kan jeg legge pengene i en ssd å stappe i. Lenke til kommentar
Asmodean1337 Skrevet 3. september 2012 Forfatter Del Skrevet 3. september 2012 Lol, skulle handle alienware idag, men så gikk tilbudet ut igår. Så da ble den hakket dyrere igjen, vurderer å vente på nytt tilbud eller handle en kunshan med samme specs. Håper de fikser det enduro problemet snart! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Lol, skulle handle alienware idag, men så gikk tilbudet ut igår. Så da ble den hakket dyrere igjen, vurderer å vente på nytt tilbud eller handle en kunshan med samme specs. Håper de fikser det enduro problemet snart! Tror ikke problemet er så lett å fikse skjønner du Lenke til kommentar
jalapenos Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Lol, skulle handle alienware idag, men så gikk tilbudet ut igår. Så da ble den hakket dyrere igjen, vurderer å vente på nytt tilbud eller handle en kunshan med samme specs. Håper de fikser det enduro problemet snart! de har forsatt tilbud. slenger med ein link som du kan bruke. sitter selv å vurdere alienware, men dama liker ikke at jeg bruker så utrolig masse penger på pc når jeg fikk baksmell på skatten http://www.dell.com/no/p/gaming-system-deals?cat=gaming-system-deals&ref=DHSHP_C3R4_Gaming_Deals&isredir=true 1 Lenke til kommentar
Asmodean1337 Skrevet 4. september 2012 Forfatter Del Skrevet 4. september 2012 Da får jeg ikke valgt i7-3610 og amd 7970. Den blir en del tusen dyrere med gtx680 og 3720 prosessor, som er etter det jeg har lest ikke verdt de ekstra tusenlappene. Merkelig at de ikke kan gi det samme tilbudet med det oppsettet jeg vil ha. Lenke til kommentar
jalapenos Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 a oki. jeg kommer til å bestille med gtx680 og ssd siden det er den som skal erstatte min gammle spill pc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå