Gå til innhold

Macbook air eller pro

Heika98

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva skal du bruke den til?

Er det bare facebook, internett og skole så fungerer air veldig bra. Men skal du sette i gang å spille og ha litt tøff video eller bilde redigering på den så burde du gå for pro.

Så det spørs helt hva du skal bruke den til.

En ting jeg liker med min pro er at den har 15" skjerm, noe jeg synes er fantastisk sett i forholdt til 13 og 11". Men det er bare meg som liker å ha god plass på skjermen, smak og behag vettu.

Lenke til kommentar

Jeg vil ha med 13" skjerm. Men hvordan er det å bytte til ssd på mac? Det er jo rimeligere en å kjøpe det fra apple. Og jeg vet at man kan bytte SuperDriven ut med en ssd. Hvor finner jeg kabinett til den da? Hadde det vært et alternativ å skaffe en litt eldre macbook og oppgradere den?

Endret av Heika98
Lenke til kommentar

Min MacBook Pro fra 2010 er ikke så altfor vanskelig å skru på.

De nye MacBook Pro med retina-skjerm er nesten umulig å skru på, så da må du bite i det sure eplet og kjøpe de spesifikasjonene du vil ha direkte fra Apple, selv om de er dyre.

Monteringsbrakett for å sette harddisk eller SSD i stedet for CD kalles Optibay. Søk på Ebay for eksempel.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Jeg vil bare påpeke at Air har en vesentlig bedre skjerm en Pro.

Proen bruker den samme gamle 1280x800 oppløsning, mens Air har en 1440x900 oppløsning.

Air bruker en spesiell SSD, som kan oppgraderes, men da må du nok kjøpte den i postordre fra USA eller lignende, prisen er ganske stiv også. Pro bruker standard HDD/SSD

Lenke til kommentar

Jeg har mest lyst på air. Leser jo at pro er det beste, menjeg har lest tester av air, og den skal hvist være svært rask. Sitat fra hardware.no " selv om du må vente 20-30 min. på at ev video skal konverteres, eller for 60 fps i et spil så har ikke det noen nevneverdig betydning for de fleste". Nå er ikke jeg en av de som bruker veldig tunge programmer, så jeg tror air kan være et godt alternativ. Pluss at den er lettere å ta med seg.

Og trenger jeg egentlig applecare protection?

Endret av Heika98
Lenke til kommentar

Jeg har mest lyst på air. Leser jo at pro er det beste, menjeg har lest tester av air, og den skal hvist være svært rask. Sitat fra hardware.no " selv om du må vente 20-30 min. på at ev video skal konverteres, eller for 60 fps i et spil så har ikke det noen nevneverdig betydning for de fleste". Nå er ikke jeg en av de som bruker veldig tunge programmer, så jeg tror air kan være et godt alternativ. Pluss at den er lettere å ta med seg.

Og trenger jeg egentlig applecare protection?

Apple Care er litt bortkastet, da mesteparten erdekket under norsk kjøpslov

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...