EDlectus Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Hei Jeg er en venneløs gutt på 20 år som går på vgs andre år og jeg er fra Litauen, bor jeg i Norge bare et år. Jeg er bi ( bor men en mann akkurat) ( tenkte å nevne det siden det kan bli en grunn) Jeg har et problem, som skaper andre problemer. Problemet er at jeg er sjenert å snakke norsk fordi det er mulig at jeg skal gjør feil eller skal snakke med aksent, vet ikke hvorfor men det er at når jeg er på skolen jeg snakker mest 1-3 minutter, det er mulig at jeg føler ikke sikkert om språket, og på grunn av jeg snakker ikke så mye, da jeg har ingen venner fra skolen. På friminutter jeg bare sitter i klasen og titter på nett, siden alle andre er i kantina eller gjør neon sammen. Jeg har noen vennner utenfor skolen men på skolen jeg føler veldig ensom, og på grunn av jeg snakker ikke så mye på skolen, da det er veldig vanskelig å framføre framføringer eller bare å snakke, er redd å svare når lærer spør noe i klassen siden jeg vet svar.(pga norsk) Jeg er bi, så det stopper meg også, fordi jeg tenker at ingen vill ikke snakke med meg. også jeg er 20 er gammel ( 08.22 ble 20) og alle andre er 17-18-19. jeg aldri starter å snakke først, hvis noen spør meg da jeg svarer, men det er alt. men når bodde i Litauen jeg var en aktiv gutt som drevet med ungdoms politikk og var ganske sosial og det mest forferdeligste var når jeg var ute på 17 Mai å se på tog og jeg var helt alene mens de andre var med venner og koste seg masse. også jeg tenkte kanskje jeg kunne invitere noen folk på kino eller å gjør noe annet men da jeg tenke skal bli freak siden jeg er bi ? hvorfor jeg går på vgs? jeg tenkte det kunne vært lettere å lære språk, finne nye venner, selv om jeg jeg er ferdig med videregående i Litauen. så hva bør jeg gjøre? bør jeg ta initiativ å kontakt med de alle på skolen eller? 1 Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Du må nesten bare hoppe i det på og snakke med de i klassen din. Start med personen du sitter ved siden av, samarbeid med personen når dere gjør oppgaver. Du er sikkert spennende å snakke med siden du er fra et annet land, jeg har i vertfall alltid likt å snakke med slike som deg. Og ingen blir sure pga dårlig norsk, og den eneste måten å bli bedre er ved å starte å snakke. Andre tips, de fleste VGS har studentrevy, meld deg på! Om du ikke vil stå på scenen selv så lag kulisser. Her blir du kjent med folk både ved å jobbe med dem, men de har sikkert også noen hytteturer. Du skriver du deltok i ungdomspolitikk i hjemlandet, hvorfor ikke gjøre det i Norge også? Ungdomspartiene arrangerer 17.mai feiringer så da vil du ikke ende opp alene, i tillegg har de sommerleirer. Meld deg inn i et idrettslag, eller Norges Turistforening Ungdom. Nordmenn er svært liberale når det kommer til homoseksualitet, så ingen ser på deg som en freak. 1 Lenke til kommentar
fox Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Vet ikke hvordan folk i Litauen tenker om bifile eller homofile, men her bryr vi midt i ræva om hvilket kjønn du er tiltrukket av. Vi bryr oss heller mer om hvem du er, så du får bare kjøre på og bli kjent med folk. Du har ingenting å være redd for. Jeg støtter Snillingen og hans innlegg, lettest måte å bli kjent med folk på er å melde deg opp i noen aktiviteter. Mitt råd er til deg er at du må aldri være for passiv og svare kort, da går folk videre og glemmer deg. Når de prøver å prate med deg, da betyr det jo at de er interesserte å bli kjent med deg. Men hvis du svarer kort og virker ikke interessert. Da blir de jo også ikke interesserte. Og forresten! Du som bi er fortsatt et menneske, så hvorfor skulle du være en freak? Det er bare en legning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå