Asmodean1337 Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Jeg kjøpte en Asus K55V HD til samboern da hun trengte en ny laptop til å game med. Hun spiller litt world of warcraft så derfor gikk jeg for denne da Asus for meg er kvalitet og jeg fikk beskjed fra komplett at den skulle holde i massevis. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=752490 Når hun begynnte å spille så syns hun den ble skikkelig varm så jeg lastet ned speccy. Da viste den at cpu og hovedkort lå på 80-85 varmegrader. Prøvde guildwars 2 på den med low spec og den utviklet den samme varmen. Men temperaturene går raskt ned med en gang du går ut i windows. Har bygget den opp med to dvd cover nå og mens spillet går så ligger den på 74 varmegrader. Jeg personlig syns dette er litt høyt selv om det er en bærbar pc. Som en kunde har skrevet på produktanmeldelsen av pcn så spiller han bartlefield 3 uten at pcn blir varm så jeg syns det er litt spesielt at pcn jeg har kjøpt skal bli såpass varm Jeg har kontaktet komplett angående dette og de syns dette var litt varmt og anbefallte et viftebrett fra coolermaster som jeg nå har bestillt, men den kjøler vel ikke SÅ mye ? Lenke til kommentar
Tooooom Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Føler at det blir litt for dumt, viss man kjøper seg en bærbar, så har den ikke bra nok kjøleevne at man må kjøpe seg eksternt utstyr!(kun MIN mening!) Viss du fortsatt har muligheten til å levere tilbake på angreretten så kunne du jo prøvd å bestille deg en ny? kanskje er det bare en mandags maskin. (er ikke noe spesielt flink på PC, men dette er kun min mening/forslag!) Mvh Tommy Lenke til kommentar
Asmodean1337 Skrevet 2. september 2012 Forfatter Del Skrevet 2. september 2012 (endret) Ja jeg mener dette er litt vel varmt så tenkte jeg skulle se om jeg fikk noen fornuftige svar herfra. Pc'n ble kjøpt på firmaet så da har jeg ikke den angreretten som privatpersoner har. Endret 2. september 2012 av Asmodean1337 Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 CPU på 80-85 grader ved spilling er kjølig for en moderne laptop og komponentene er laget for å klare slike temperaturer. Du har ingenting å bekymre deg over. Anbefaler å lese tester på f.eks notebookcheck.net og du vil se at dette stemmer. Kan jo ramse opp ca spilltemperaturer (CPU) jeg har hatt på maskiner jeg har eller har hatt av nyere dato. HP Pavilion DV6 (i7 SB quad + HD6770): Opp til ca 95 grader ved spilling Asus N55SF (i7 SB quad + GT555M): Opp til ca 98 grader ved spilling Samsung 700Z7C (i7 IB quad + GT650M): Opp til ca 95 grader ved spilling Asus N56VZ (i7 IB Quad + GT650M): Opp til ca 92 grader ved spilling Dell inspiron 17R SE (i7 IB Quad + GT650M): Opp til ca 91 grader ved spilling. Lenke til kommentar
Asmodean1337 Skrevet 3. september 2012 Forfatter Del Skrevet 3. september 2012 Jeg hadde forventet disse temperaturene med en dedikert gamer pc med feks 7970 eller 675-680gtx og feks battlefield 3 på high eller ultra. Syns dette var litt varmt etter 10 min med world of warcraft, snakket med komplett som sa jeg skulle prøve med viftebrett først da de også mente det var litt varmt. Men jeg spør jo her i tilfelle dette faktisk er normalt XD men takk for tipset, da vet jeg at jeg ikke skal bekymre meg for temperaturer på min kommende gamer laptop Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå