Primer4 Skrevet 21. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2016 Er strengt tatt ikke sunnhet/helse som er motivasjonen min til vektnedgang, mer faktumet om jeg bare fortsetter og ligger i kalorioverskudd vil jeg bli sterkere ja, men vil verken se bedre ut(bare traske lengre ut i DYEL territoriet) eller fungere bedre i hverdagen. Si at jeg hadde gått opp til 105kg iløpet av ett år, kanskje hadde jeg fått hovedløftene opp til 190/125/210 men med en kroppsvekt på 105kg fordelt på 178cm hadde hverdagen bare blitt tyngre og magen/dobbelthaken større. Derimot om jeg går ned til 80kg med forhåpentligvis minimalt styrketap, kan jeg heller begynne med korte perioder med overskudd/underskudd, også når jeg forhåpentligvis langtidsmålene mine (200/140/250) etterhvert likevel, kun ved å leanbulke opp 5-6kg, kutte ned til fett% er 10-12 igjen og gjenta det til jeg er der jeg vil være. Når løftene er inne kan jeg oppretholde/jobbe med svake punkter på fysikken/svake punkter i løftene uten og la meg bli en simple human bean/potet igjen Føler jobben min ødelegger for mye for treningen selv om jeg begynner nå ett relativt akseptabelt nivå igjen, så håper å komme inn på linjen jeg har lyst til og gå på yrkeshøyskola høsten 2017, når dette skjer og jeg får mer ressurser (tid/overskudd) så jeg kan fokusere mer på trening igjen skal jeg ikke være en potet lenger. Er bra du vil komme deg i form men sånt som "holdningsprogram" "1000 pullups/2500pushupsprogram" "kjernemuskulatursprogram" "løfting av øvre rygg og skuldre" høres alle som en ut som skikkelig døve planer. du vil 100% sikkert få bedre resultater med ryp/5x5/sl kombinert med ett par løpeturer i uka. Virker mye mer logisk i mine øyne og er funksjonalitet viktig kan du legge til for eks. hekkehopp med samlede føtter, box jumps, bakkesprint (gjerne over 40 grader) sprint med strikk osv. Forstår ikke hvorfor folk vil ta unødvendig tunge veier. Selv behandler jeg trening som bankran, inn og ut Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 29. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2016 (endret) Uke 5 Operasjon SK2K17 utført morgenvekt: 91.8kg (-2.2kg siden start) Midjemål 92.5cm (-7.5cm siden start) Ser ikke forskjell selv, synes midjemålet går kjappere ned en vekta, min hypotese angående dette er rett og slett at øverste halvdel av magen er det som forsvinner først hos meg, nederste halvdel av magen/nedre rygg (bilringen) derimot har jeg hatt ned mot 82-84kg tidligere, ber likevel til gud om at jeg har mer muskelmasse denne gangen. (Siste gang jeg hadde så lav vekt var det pga. dårlig trening og manglende kosthold) Målet er fortsatt 80kg, er virkelig spent på hva midjemålet vil vise da satser på en fett% på pluss minus 10%, så skal jeg aldri gå over 15% igjen, det lover jeg!. Edit: Er altså 15.7% på veien til målet mitt, om 10 uker vil jeg, (gitt at jeg holder samme hastighet), være 47.1% avgårde, og om 5 måneder er jeg 78.5% der hmrphf, vurderer ytterligere kalorikutt men holder kursen enn så lenge. Endret 29. mai 2016 av Primer4 Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 1. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2016 Følelsen av å ligge på sofaen og seriøst vurdere å dra ned på gym1 for å dra markløft som dagens andre styrkeøkt, for så å reise seg opp å humre litt over hvor ubrukelig rygg, bein, armer og nakke faktisk kan føles. Kommer en dag i morgen Dog storfornøyd med styrken for tiden, dro en fin toer med 100 i benken idag, så fin at jeg liksågreit dyttet opp en fin toer på 105 Styrken står altså akkurat like stille nå som den gjorde før jeg startet dietten, det er godt og se. Blir forøvrig avbrekk fra dietten i to uker fra neste mandag av, grunnet reisejobb. (går altså over till isee dietten) Men denne gangen skal ting gjøres annerledes enn det siste året, nå skal månedskort på det lokale gym1 ordnes før jeg i det hele tatt ser på en fastnøkkel og de åtte øktene som faller inn i denne perioden skal bli gjennomført før arbeidsdagen starter. Det var det, hadee bloggen<3 1 Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 27. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2016 (endret) Ferdig med brakkelivet for denne gang, vekten står på stedet hvil 92kg. Mye jobb, ingen særlig struktur i trening og kosthold, har dog oppdaget for en fantastisk øvelse trap bar deadlift er, skikkelig egoløft om man bruker de øverste håndtakene. (dro 7x180 og 16x140 her omdagen (uten belte på 140) Har og begynt å tulle med strikk på benken uten at jeg vet hva det skal være godt for, dyttet en toer med 120kg for en uke siden med blå strikk i åttetall. Vet ikke, så lenge jeg blir litt sterkere enn gang i blant og ikke blir tjukkere sier jeg meg egentlig fornøyd, får se om jeg ikke får startet opp dietten nå som alt egentlig ligger tilrette igjen. Endret 27. juni 2016 av Primer4 Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 4. august 2016 Del Skrevet 4. august 2016 Vært innom og stalket deg litt, lo godt når jeg leste gjennom langtidsmåla dine med mysende øyne! Keep up the good work! Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 4. august 2016 Forfatter Del Skrevet 4. august 2016 Vært innom og stalket deg litt, lo godt når jeg leste gjennom langtidsmåla dine med mysende øyne! Keep up the good work! Vet ikke om jeg er helt enig, ennå ikke kommet meg til ett bjj gym for eksempel, problemet med mange delmål er at de ofte går i konflikt med hverandre Kan komme med en liten oppdatering. Kom meg ned til 90kg, styrke forsvant, begynte på en midlertidig bulk, nå er styrke bedre enn noengang, morgenvekten er 93.5kg med tom mage/blære, midje er 93cm, tror jeg holder mye vannvekt pga. mye sodium og meieriprodukter, er nok 91kgish veldig fort ved diettstart. skal begynne på diett igjen ikke neste uke men etter den igjen når jeg er ferdig med ferien og starter på jobb igjen. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 4. august 2016 Del Skrevet 4. august 2016 Kom meg ned til 90kg, styrke forsvant, begynte på en midlertidig bulk, nå er styrke bedre enn noengang, morgenvekten er 93.5kg med tom mage/blære... SNIP skal begynne på diett igjen ikke neste uke men etter den igjen når jeg er ferdig med ferien og starter på jobb igjen. Gratulerer 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå