Gå til innhold

Uidentifiserte objekter på sensoren

Anbefalte innlegg

I dag da jeg var på flyshow oppdaget jeg underveis da jeg tittet på bildene på kameraet noen mystiske flekker.

Jeg tok noen testbilder (som vist under) med to forskjellige objektiver, og jaggu er det tre mystiske flekker som viser seg gang på gang ved liten blender åpning og lys bakgrunn. (To, øverst til venstre og en rett over flyet).

Jeg synes det ser ut som noe skikkelig sticky saker som ikke går vekk med blåsebelg (som jeg ikke har for hånden nå). Hva tror dere? Hvis jeg kikker på sensoren kan jeg ikke se noe fremmedlegemer...

(Har økt kontrastnivået i bildet for å få frem prikkene bedre og bildet er croppet)

img8581a.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt normalt når man bruker liten blender "stort tall" og en grå bakgrunn, siden du ikke får bort disse flekkene med blåsebelg må du til med en våtrens av sensoren eventuell levere det inn til rens hos en meget seriøs fagforhandler siden denne jobben kan gjøre flekkene verre hvis man er ukyndig.

Hvis du ikke skyter så ofte på liten blender med lys bakgrunn kan du bare la dem være der de er, men aberet da er at de blir vanskeligere og fjerne ved et senere tidspunkt.

Har du benyttet deg av superforsikring hos en forhandleren er det ofte at de godtar rens av sensoren på denne forsikringen.

Lenke til kommentar

Da prøvde jeg meg med en blåsebelg ala typen som egentlig er til øret. Men de er der fortsatt. Etter det jeg har lest meg til på nettet skal jeg klare å rense sensoren selv. Funker det å kjøpe swabs på ebay og teknisk sprit eller evt. heptan? Eller er disse billig greiene fra ebay risikosport?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...