mushin Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Hei, jeg har nylig startet å kikke litt på de ulike mulighetene for å lage grafiske applikasjoner i Java og det har dukket opp et par spørsmål. Forøvrig er planen min følgende: Lage enkle tegninger, kurver etc -> Enkle 2D animasjoner -> 3D animasjoner I ulike tutorials ser jeg at noen strukturerer programmene sine rundt en JFrame, lager JPanel etc. I Sun sin Java3D tutorial så jeg at de brukte Applet med 3DCanvas for å lage programmet. En annen 2D tutorial brukte en JApplet. Poenget mitt er, hvorfor er det så mange måter å organisere grafiske programmer på? Hvorfor applet kontra jframe? etc ... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 JFrame er en top-level container. Dvs et kompett vindu med ramme etc. Brukes når du skal lage en selvstendig applikasjon. JPanel og JApplet er containere som ikke er selvstendige, de trenger en annen applikasjon som kan kjøre de. Typisk i en nettleser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå