Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Mentalt overskudd til studering

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er rett sted å poste, men jeg gjør et forsøk!

Vet ikke hvordan det er med dere, men etter mange timer med avansert forelesning, f.eks. fysiologi blir jeg veldig ør og mentalt sliten i hodet over å sette all den nye informasjonen og sette dem inn i sammenheng med hverandre. Til slutt klarer jeg omtrent ikke å få med meg noe som blir sagt, det går rett inn og ut igjen :p

Så blir det jo veldig mye lesing også, jeg må lese veldig mye men detter veldig fort utav det når jeg har lest en god stund og må egentlig bare gi tapt av og til fordi jeg er så mentalt sliten og ufokusert.

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få mentalt overskudd til å klare å trykke all informasjonen inn i skallen min :p kan vel nevne at det har blitt mye alkohol og dårlig kosthold i det siste, hvis det har en effekt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trening gir deg overskuddet du trenger.

Så kan du jo sjekke nettet for leseteknikk, selv har jeg 800 ord i min mens resten av klassen min hadde ca 200.

Jeg husket 75% av innholdet , mens de husket ca 5-10%

Som du ser på tegningen så leser de fleste som øverst.

De fokuserer på hvert ord eller stavelser med øyet.

Når de setter fokus på første bokstaven/ ordet så vil 50% av sidesynet til venstre lese blankt.

Nederst ser du rett leseteknikk og der setter man blikket på for eks andre ordet og lar sidesynet lese det første, på samme måte setter man siste blikket på den linjen på nest siste ord så sidesynet leser det siste ordet.

Da flytter man blikket lenger og sidesynet leser begge sider av der man ser og da kan man lese mye mer på kort tid.

Det beste av alt er at hjernen ikke kjeder seg og detter ut.

Da husker du også mer av det du leser.

post-64596-0-62586300-1346597863_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Er dette tråden hvor fylliker lærer seg korrekt studieteknikk? Hva med å få orden på hviletid/arbeidstid, og kutte ut overdreven alkoholbruk?

:)

Lenke til kommentar

Det var pga den teknikken, lese fort så dabber ikke hjerneaktiviteten av.

Jeg lærte det på et kurs høyskolen hadde for studenter, men jeg har ikke noe pensum på dette uten om at man plaserer blikket litt inn i setningen og ikke på første ordet, samt avslutter i begynnelsen av siste ordet for å så hoppe på neste linje.

At man husker mer er vel kun det at hjernen ikke rekker å "kjede seg" , men det er bare en teknikk.

Trådstarters spm besvares vel med nok søvn, rett mat og økt fysisk aktivitet.

prøvde meg fram men ble om til at jeg leste helt feil.

Kanskje du må hoppe litt kortere.

Her fokuserer jeg på '

Kanskje du hoppe litt kortere.

Når jeg ser på du så ser jeg også kanskje og må på hver sin side selv om jeg bare stirrer på du

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...