johanneshatle Skrevet 2. september 2012 Rapporter Del Skrevet 2. september 2012 Jeg skal kjøpe meg et skjermkort slik at jeg kan benytte meg av real view-funksjonen i Solidworks. Jeg har forstått at det er Quadro-kort som skal til, men utover det har jeg ikke greie på det. Jeg ønsker å bruke PC-en til andre ting som HD filmvisning, muligens enkelte spill og ellers vanlig bruk. Har noen et og annet godt tips til meg? Takk Motherboard: Se vedlegg 4 GB RAM Lenke til kommentar
Tøddy Skrevet 17. september 2012 Rapporter Del Skrevet 17. september 2012 (endret) Hei det er Quadro kort fra NVidia ja, også ATI FirePro og FireGL, Intel har også kommet med ett par alternativer ser det ut til: http://www.solidwork...ardtesting.html Quadro 600 er en god start. http://www.komplett....aspx?sku=661671 Dette fungerer supert til vanlig bruk. Endret 17. september 2012 av Tøddy Lenke til kommentar
camxer Skrevet 19. september 2012 Rapporter Del Skrevet 19. september 2012 (endret) Mye RAM er kjekt i CAD software, så om du ikke vil oppgradere resten av maskinen og Solidworks er en hobby du har/prosjekt på universitetet osv, så ville jeg ha anbefalt deg å sjekke ut ebay etter et brukt Ati/AMD FireGL/FirePRO eller Nvidia Quadro kort av eldre generasjon. Om du har to PCI-E slotter på hovedkortet og kraftig nok PSU, så ville jeg ha beholdt "spillekortet" ditt og bruke det sammen med "CAD" kortet ditt. ATI FireGL V7700 og Quadro FX 4600 er tilgjengelig til halve prisen av det quadro 600 kortet med frakt osv på ebay og er bedre. Om du vil slå på stortromma, så kan du finne med litt flaks et Quadro FX 4800 kort til ca prisen av et nytt Quadro 600, men det var ett toppkort for ikke så lenge siden og er fortsatt et veldig potent kort. Du må være klar over at dette er ikke typisk "hjemmepc" kort som har ikke samme ytelsen som tilsvarende kort i dataspill og f.eks akselerasjon av video/flash. Har også et FireGL v7600 kort liggende som støver ned som du kan få rimelig og fungerer helt fint og bedre enn det Quadro 600 kortet i Solidworks/Wildfire/AutoCAD osv. til en tredjedel av prisen Endret 19. september 2012 av camxer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå