username882 Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Jeg kjøpte en Asus K55VM fra komplett tideligere i uken og har nå problemer med det trådløse nettverket. Har innstallert nyeste driver fra Intel til nettverkskortet så det burde være i orden. Problemet er at når nettet er i bruk så virker det som den mister kontakt med switchen iblandt (Mellom 200-225 sekunder hver gang) Da er internett og tilgangen til det lokale nettet borte i ca 15 sekunder før det kommer tilbake og dette repeterer seg. Dette er over gjennomsnittet frustrerende. Noen som har gode forslag til hva jeg kan feilsøke? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Jeg hadde tilsvarende problem på min nye Acer pc tidligere i år, og endte opp med å fikse problemet ved å bytte kanal på den trådløse ruteren. Det var kun den nye pcen som hadde problemer med den kanalen, men de andre likte den nye kanalen, så da var det jo ikke noe problem. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Oppdatere firmware på routeren? Lenke til kommentar
username882 Skrevet 2. september 2012 Forfatter Del Skrevet 2. september 2012 Uhm, jeg får ikke koblet pc'n til rutern, da den ikke har sine beste dager nå, men skal få ny av telenor i løpet av uka. Derfor er den koblet til en dumswitch. Så jeg burde prøve en ny frekvens på det trådløse signalet? For info så funker andre pc'r og mobile enheter bra på det trådløse her. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Garantert ruteren. Som sagt, jeg hadde to bærbare og tre smarttelefoner som ikke hadde problemer med nettet mitt, kun den helt nyeste. Min ruter var allerede oppdatert med nyeste firmware, så kanalbytte var det som fikset problemet hos meg. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Jeg hadde kjøpt en egen ruter.. Tror jeg aldri har fått en ruter fra en ISP som har funket bra. Siste jeg fikk fra Canal Digital datt ut hele tiden, kjøpte en Airport Extreme og har aldri hatt et problem siden. Verken med Windows maskiner, Macbooken min, telefoner eller padder. Lenke til kommentar
username882 Skrevet 3. september 2012 Forfatter Del Skrevet 3. september 2012 Har nå testet dette på skolenettet og det virker som det fungerer uten problemer. Får bare vente på ny ruter og satse på at det blir bra, hvis ikke får jeg endre frekvensen litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå