pavllion Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Hei jeg har plutselig begynt å merke at Prosessorviften bråker og går i en ujevn takt. Plutselig går den så fort, og plutselig sakte og bråker mye. Hva er det som er gale? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Er ikke noe galt, den tilpasser farten etter temperatur på CPU. Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 2. september 2012 Forfatter Del Skrevet 2. september 2012 Kjører ikke noen overbelastete programer. Jeg er jo bare på nettet. Har ikke skjedd før enn idag. Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 2. september 2012 Forfatter Del Skrevet 2. september 2012 Hvordan fjerner man støv fra maskinen? Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 CRC Komprimert luft på boks. Finnes på Clas. Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 2. september 2012 Forfatter Del Skrevet 2. september 2012 Kan jeg bruke en kompressor? Fra lang avstand? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Jada, kompressor er greit bare man holder litt avstand. Har blåst rein hundrevis av maskiner med det. Men trykkluft på boks er fint det og. Støvsuger derimot skal man holde langt unna. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Støvsuger derimot skal man holde langt unna. Kan bruke plastikkmunnstykke. Har gjort dette i årevis uten problemer. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Da har du hatt mer flaks enn godt er. En støvsuger genererer enorme mengder statisk elektrisitet som er mer enn nok til å knekke komponenter. Lenke til kommentar
zenox88 Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 haha kompressor, hm joda vis du har sånn fin sak som ligner på en bensin pumpe, og holder den jeeeevlig langt ifra, vis ikke kan du risikere at de små komponentene ikke funker etterpå, er best med luft på boks Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 2. september 2012 Forfatter Del Skrevet 2. september 2012 (endret) Joda holdte den langt ifra. Men hører av og til at det er noe som piper i maskinen. Men er jo på pcen nå så den funker. Men det har ikke fikset problemet. Tror jeg kontakter dustinhome imorgen eller må få meg en vifte. Men er ikke sikker på om det er skjermkort viften eller om det er prossessor viften... Lyden høres fra skjermkortet men er ikke sikker! Endret 2. september 2012 av pavllion Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Det største problemet med å bruke en kompressor er at man må holde igjen evt. vifter hvis ikke så kan de få så stor hastighet at lagrene ryker. Kompressorer lagrer også vann fra lufta så man bør unngå dem hvis de ikke står inne i et varmt rom. Bortsett fra det så er det bare å blåse på. Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 3. september 2012 Forfatter Del Skrevet 3. september 2012 Lyden er fra skjermkortet ved at jeg tok ut skjermkortet og hørte etter om det var prossessorviften men det var ikke den. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Har selv hatt det nettopp på ett msi 560 kort. Støyet veldig, to dager senere døde kortet. Det var lagrene som var tørre/utslitt. Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 3. september 2012 Forfatter Del Skrevet 3. september 2012 Skal sende inn kortet.Venter på sendigsskjema fra dustin. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Fikk du nytt kort? Er alltid kjekt å få høre om du fikset problemet ditt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå