Gå til innhold

Jøder og Kristne i Midtøsten

IQ84

Anbefalte innlegg

Media ser ut til å være merkelig uinterresert i hva som skjer med kristne rundt om i verden, så jeg tok jobben i egne hender:

Kristne forfølges i midtøsten

http://www.aftenpost...en-6455243.html

En drøy uke etter at en 11 år gammel jente med Downs syndrom ble fengslet i Pakistan, anklaget for blasfemi, blir en 11 år gammel kristen gutt funnet drept og lemlestet.

Hans lepper, nese og mage var skåret vekk, og liket var så forbrent at 11-åringen var vanskelig å kjenne igjen.

http://www.vg.no/nyh...?artid=10060475

"Kristne minoriteter i muslimske land betaler en høy pris for Islamsk aggresjon."Morten Sand

http://www.verdideba...04/#post_261404

Kirkeangrep, tvangskonvetering, straff for blasfemi og frafall preger sommeren for kristne i Marokko.

http://www.foldedehe...-osten-regionen

Systematisk mord av kristne i denne idiotiske arabiske revolusjonen

http://www.idag.no/a...g.php3?ID=19927

Endret av 1Q84
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For regjeringen og media så er dette som det skal være, for de har jo selv i mange tiår drevet sin egen kamp mot kristendom.

Det var jo også bla som et ledd i kampen mot kristendom at de startet med import av

muslimer, og de er bare glad for at muslimer driver med massakre på kristne i midtøsten. De venter nok utålmodig på at det skal skje i Norge også, men til deres store skuffelse så er de fleste muslimene i Norge forholdsvis fredelige, og det er derfor regjeringen prøver å forbedre "skaden" ved å importere mer ekstreme muslimer til Norge samt å legge til rette for at unge muslimer som vokser opp i Norge også kan blir mer ekstreme.

Det er mao islam som skal promoteres som en "fredelig og god religion" og løftes opp i lyset,og da kan jo ikke regjeringen og media bråke for mye om kristne som blir drept og massakrert av muslimer

Endret av Baltazar94
  • Liker 4
Lenke til kommentar

"I shall cast terror into the hearts of the infidels. Strike off their heads, strike off the very tips of their fingers." Quran 8:12

"When the sacred months are over slay the idolaters wherever you find them. Arrest them, besiege them, and lie in ambush everywhere for them." Quran 9:5

"Prophet, make war on the unbelievers and the hypocrites and deal rigorously with them. Hell shall be their home: an evil fate." Quran 9:73

"Believers, make war on the infidels who dwell around you. Deal firmly with them. Know that God is with the righteous." Quran 9:123

"Believers, take neither the Jews nor the Christians for your friends. They are friends with one another..." Quran 5:51

"Let not believers make friends with infidels in preference to the faithful - he that does this has nothing to hope for from Good - except in self-defense. God admonishes you to fear Him: for to God shall all return." Quran 3:28

"Garments of fire have been prepared for the unbelievers. Scalding water shall be poured upon their heads, melting their skins and that which is in their bellies. They shall be lashed with rods of iron.

"Whenever, in their anguish, they try to escape from Hell, back they shall be dragged, and will be told: 'Taste the torment of the Conflagration!'" Quran 22:19-20

"Muhammad is God's apostle. Those who follow him are ruthless to the unbelievers but merciful to one another." Quran 48:29

"Those that deny Our revelations We will burn in fire. No sooner will their skins be consumed than We shall give them other skins, so that they may truly taste the scourge. God is mighty and wise." Quran 4:56

"Let not the unbelievers think that they will ever get away. They have not the power to do so. Muster against them all the men and cavalry at your command, so that you may strike terror into the enemy of God and your enemy..." Quran 8:59-60

"Believers, know that the idolaters [non-Muslims] are unclean. Let them not approach the Sacred Mosque after this year is ended." Quran 9:28

"The unbelievers among the People of the Book [bible] and the pagans shall burn for ever in the fire of Hell. They are the vilest of all creatures." Quran 98:6"

Endret av 1Q84
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Media ser ut til å være merkelig uinterresert i hva som skjer med kristne rundt om i verden, så jeg tok jobben i egne hender:

Så da antar jeg at kildene dine ikke er hentet fra media? :)

Er det dettte du kaller et uinteressert media? :)

Og får ikke de kristne smake sin egen medisin her? De har jo selv forfulgt mennesker på grunn av avvikende kristentro...

En drøy uke etter at en 11 år gammel jente med Downs syndrom ble fengslet i Pakistan, anklaget for blasfemi, blir en 11 år gammel kristen gutt funnet drept og lemlestet.

Hans lepper, nese og mage var skåret vekk, og liket var så forbrent at 11-åringen var vanskelig å kjenne igjen.

http://www.vg.no/nyh...?artid=10060475

Utelukkende på grunn av fordummende religion. Det er folks tro og ignoranse samt voldelige tankegang som er problemet, ikke merkelappen/navnet på religionen/tankegangen.

"Kristne minoriteter i muslimske land betaler en høy pris for Islamsk aggresjon."Morten Sand

http://www.verdideba...04/#post_261404

Ateister og ikketroende betaler ofte en høy pris for kristen aggresjon enkelte steder også...

Spesielt om man går tilbake i tid. Da ser man mer av det.

Kirkeangrep, tvangskonvetering, straff for blasfemi og frafall preger sommeren for kristne i Marokko.

http://www.foldedehe...-osten-regionen

Religiøs galskap kan man kalle det. :)

Skrullete religiøs ekstremisme.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Og får ikke de kristne smake sin egen medisin her? De har jo selv forfulgt mennesker på grunn av avvikende kristentro...

Dette er en ganske kald og umenneskelig måte å se det på, for uansett hva du måtte mene om den saken så er det uskyldige dette går ut over.

Om det er det som skjedde i middelalderen du tenker på, så var ikke det kristne som forfulgte noen, men den katolske kirke.

Den katolske kirke er ingen kristen kirke, men kun en hedensk kirke som utgir seg for å være en kristen kirke.

Vi har også det faktum at krisne forfølger ingen, de dreper eller torturerer heller ikke noen, for de som gjør det er ikke kristne, de har fornektet selve grunnlaget som kristendommen er bygd på.

Og du finner heller ingen oppfordringer til vold i Bibelen, slik du finner i koranen.

Kanskje du kan forklare for oss hvorfor de fleste ateister er så hatsk når det gjelder kristendom, mens de lett overser eller aksepterer den volden og de folkemordene og massakrene som begås av andre ?

Ateister og ikketroende betaler ofte en høy pris for kristen aggresjon enkelte steder også...

Og når har ateister "betalt en høy pris" for kristen aggresjon ?

Endret av Baltazar94
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg skriver dette på mobil og gidder derfor ikke å bale med siteringen.

Media viser urovekkende liten interesse for dette folkemordet, til og med du begynte å forsvare denne terrorismen med at kristne gjorde det samme for 500 år siden... At det er skrullete ekstremisme, som du sier, er det ingen tvil om. Kan du tenke deg hvor stort fokus det hadde vært om det hadde vært kristne som forfulgte muslimer?

Resten svarte Baltzar på.

Endret av 1Q84
Lenke til kommentar

Dette er en ganske kald og umenneskelig måte å se det på, for uansett hva du måtte mene om den saken så er det uskyldige dette går ut over.

Jada. Det var bare litt sarkastisk galgenhumor... :)

Nå er det uansett slik at det ikke bare er kristne som blir forfulgt der nede, derfor er det ikke nødvendig å legge ekstra tyngde på akkurat det for aviser som er nøytral når det gjelder livssyn. Det er flere religiøse minoriteter som blir forfulgt/undertrykket.

Om det er det som skjedde i middelalderen du tenker på, så var ikke det kristne som forfulgte noen, men den katolske kirke.

De kristne var på den tiden hovedsakelig katolikker. Disse påstod at deres kristendom var den eneste rette/sanne kristendom. Gnostiske kristne som katarer etc. ble grusomt forfulgt og drept, både kvinner og barn ble hogget ned for fote av bokstavtroende kristne i den kristne troens navn.

Den katolske kirke er ingen kristen kirke, men kun en hedensk kirke som utgir seg for å være en kristen kirke.

Kan godt være at du ser det slik. Men de katolikkene som gjorde dette, anså seg selv som de "ekte" kristne. Akkurat på samme måte som Al Qaida ser på seg selv som "ekte" muslimer. På samme måte som nå, så er også muslimene uenige i at terroristene er "ekte" muslimer, på samme måte som at du er uenig i at de kristne terroristene i sin tid var "ekte" kristne...

Vi har også det faktum at krisne forfølger ingen, de dreper eller torturerer heller ikke noen, for de som gjør det er ikke kristne, de har fornektet selve grunnlaget som kristendommen er bygd på.

Faktum er at kristne har gjort dette. Folk som har trodd på Jesus, kalt seg selv kristne, har gjort dette...

Men uansett så står det ganske tydelig i den kristne halvdelen av bibelen følgende:

Jesus sa: "Men disse fiendene mine, som ikke ville ha meg til konge, dem skal dere føre hit og hugge dem ned foran øynene på meg.»." Luk 19,27

At de kristne har gjort dette, vet vi fra historien... Og her finner man også, i bibelen grunnlag for å gjøre det.

Og du finner heller ingen oppfordringer til vold i Bibelen, slik du finner i koranen.

Nå har jeg allerede bevist deg motsatt. GT er full av oppfordringer til drap...

Kanskje du kan forklare for oss hvorfor de fleste ateister er så hatsk når det gjelder kristendom, mens de lett overser eller aksepterer den volden og de folkemordene og massakrene som begås av andre ?

De er ikke det. Det er bare noe løgn du slenger ut her som ikke har noe med sannhet å gjøre...

Og om det var et snev av sannhet i det, så er grunnne den at ateistene befinner seg i et samfunn der det er mest kristendom og derfor er det kristendom som er mer fremtredende og synlig for den enkelte ateist... Men generelt sett så er det feil. En ateist er heller ikke "slik eller slik"/"sånn eller sånn", så det blir utrolig feilaktig å si, og her utviser du null kunnskap/forståelse for hva du snakker om.

Og når har ateister "betalt en høy pris" for kristen aggresjon ?

Stadig vekk, oppgjennom hele historien. For en muslim, eller en kristen, så er det mye verre at en person er ateist, enn at han er enten en muslim eller en kristen. Er man kristen eller muslim, så tror man i alle fall på Gud.. Koranen selv sier at man skal behandle kristne som søsken, og behandle dem pent etc, mens hedningene, de vantro etc. disse skal hogges ned for fote... Det samme er temaet i Det gamle testamentet også...
Lenke til kommentar

Jeg skriver dette på mobil og gidder derfor ikke å bale med siteringen.

Media viser urovekkende liten interesse for dette folkemordet, til og med du begynte å forsvare denne terrorismen med at kristne gjorde det samme for 500 år siden...

Forsvarer ingen her jeg... Det er din tolkning.

Uansett så er det flere grupper enn de kristne som blir forfulgt enn de kristne. Det er mange som blir forfulgt rundt om kring, og media dekker en god del av det, selv om man ikke fyller hele nyhetsbildet med det... De har jo laget dokumentarer om disse tingene...

At det er skrullete ekstremisme, som du sier, er det ingen tvil om. Kan du tenke deg hvor stort fokus det hadde vært om det hadde vært kristne som forfulgte muslimer?

Resten svarte Baltzar på.

Tror ikke det ville blitt noe mer fokus... Nå har det jo vært en del fokus på kristne som har brent sider i koranen, tegnet blasfemiske tegninger av Muhammed og sånt... Syntes i grunn at media maler et mye styggere bilde av muslimene enn av de kristne, så jeg syntes ikke at du eller dere andre kristne egentlig har så mye reelt å klage over... Vi vet at kristne til alle tider har hatt svært til selvmedlidenhet da.. Og at kristne i sin natur er egoistiske og tenker bare på seg selv. Det har jo de fleste erfart på godt og vondt :) (Ja, det er egoistisk å tro at bare ens egne kommer til en fin plass etter døden, mens alle andre går fortapt... Det er en egosentrisk tankegang etter min mening)
Lenke til kommentar

Du legger ansvaret på uskyldige som blir massakrert...

Uansett så er det flere grupper enn de kristne som blir forfulgt enn de kristne. Det er mange som blir forfulgt rundt om kring, og media dekker en god del av det, selv om man ikke fyller hele nyhetsbildet med det... De har jo laget dokumentarer om disse tingene...

De skriker av hele sitt hjerte med en gang noe er skjedd mot muslimer...

Tror ikke det ville blitt noe mer fokus... Nå har det jo vært en del fokus på kristne som har brent sider i koranen, tegnet blasfemiske tegninger av Muhammed og sånt...

Nettopp.

Syntes i grunn at media maler et mye styggere bilde av muslimene enn av de kristne, så jeg syntes ikke at du eller dere andre kristne egentlig har så mye reelt å klage over...

Norsk media maler ikke et bildet av noen som helst, det er muslimer som setter islam i dårlig lys. Minoriteter får til og med ekstra behandling av media... http://politikkavise..._124_EUTF8.html

Vi vet at kristne til alle tider har hatt svært til selvmedlidenhet da.. Og at kristne i sin natur er egoistiske og tenker bare på seg selv.

Jada jøss, tenk å opplyse om at kristne blir masakrert, selvmedlidenhet!!! Og var det ikke du som nettopp sa at "ateister er ikke sånn og sånn" i posten din til Baltazar?

Det har jo de fleste erfart på godt og vondt :)

Utdyp.

(Ja, det er egoistisk å tro at bare ens egne kommer til en fin plass etter døden, mens alle andre går fortapt... Det er en egosentrisk tankegang etter min mening)

Jeg har null problem med å forstå at du missliker tankegangen med himmelen og helvete, men egoistisk er ikke det best beskrivende ordet.

Jeg lurer også på når ateister har betalt en høy pris for kristen aggresjon, du kom ikke med ett eneste eksempel.

Endret av 1Q84
Lenke til kommentar

Du legger ansvaret på uskyldige som blir massakrert...

Nei det har jeg ikke gjort. Det er du som tolker meg slik, men det var altså ikke ment slik...

De skriker av hele sitt hjerte med en gang noe er skjedd mot muslimer...

Jeg føler ikke at det er helt slik. Og jeg følger med i ulike media stort sett hver dag...

Det er nyheter om det meste. Og det blir "skreket" både når det gjelder det ene eller det andre.

Islam og muslimer blir ikke fremstilt på en særlig hyggelig måte i forhold til kristendommen, selv om kristendommen (Les: Katolisisme og ulike sære sekter etc) ofte også blir stilt i et dårlig lys... Dumhet blir stort sett satt i et dårlig lys av media... Sånn er det med den saken.

Mulig det at mitt nøytrale og upartiske syn påvirker meg. Utdypning: Upartisk i den grad jeg verken er jøde, kristen, muslim, og liknende, og derfor sannsynligvis opplever mediabildet annerledes enn hva du gjør.

Bare så det er sagt så har man jo norske radiokanaler, og tv-kanaler dedikert til kristendommen, noe man ikke kan si om alle andre religioner og livssyn, det samme gjelder aviser... Ønsker man kristenmannspropaganda, så kan man jo bare bla i avisen "Dagen"... Da får man en kristen vinkling på absolutt alt som er. Israel, og you name it...

Tror ikke det ville blitt noe mer fokus... Nå har det jo vært en del fokus på kristne som har brent sider i koranen, tegnet blasfemiske tegninger av Muhammed og sånt...

Nettopp.

Og det er fokus på muslimske ekstremister som hogger hodet av småbarn. Ikke særlig flatterende bilde av islam og muslimer, sant? Og ikke så veldig flatterende bilde det ovenfor heller? Folk flest her i Norge vil jo bare syntes at de kristnes brenning av koranen er kult, bortsett fra muslimene da selvsagt, men det er en lynsjestemning, og man må ta i betraktning at de kristne faktisk provoserer frem, det værste i muslimene, og at nyhetene om kristne som brenner sider i koranen faktisk i større grad setter muslimene i et dårlig lys enn hva media gjør med kristne? Så hva med ditt uttrykk: "Nettopp" ?

Ble ikke som du hadde tenkt? Poenget er det at selv jeg liker at de kristne gjør gjøn mot Muhammed og jeg liker karikaturene og så videre. Jeg syntes de kristne er modige som tørr dette. Så ser man de muslimske apene (som er de som blir ildsinte) bli helt rabiate og oppfordrer til drap og så videre. Og DA blir IKKE kristendommen og de kristne satt i et dårlig lys, det blir faktisk de ekstreme muslimske islamistene som her blir satt i et dårlig lys. Og mange da skjærer alle muslimer over en og samme kam, slik vi ateister gjør med dere kristne når vi kritiserer ( ;)) og beskylder da feilaktig ALLE muslimer for å være ett og det samme...

Noe som er like feil som at når man hevder at alle kristne er skyldige i inkvisasjonen, eller om en eller annen ekstrem kristen-sekt gjør noe avskylig, og man legger skylla over på kristne generelt. Men det er jo ikke din skyld at en svensk pastor gjør noe galt, selv om du er kristen... Du vil påstå at den svenske pastoren ikke var kristen, eller sann kristen. På samme måte er det med muslimene, de vil påstå det samme, fordi de mener at det er bare en tolerant, og moderat Islam som er sann Islam, og de kan bruke vers i Koranen til å forsvare sitt standpunkt med, til tross for at det finnes ting der også, og som man også kan finne i gamle testamentet og i det nye testamentet som kan støtte andre og også voldelige syn på sine religioner..

Syntes i grunn at media maler et mye styggere bilde av muslimene enn av de kristne, så jeg syntes ikke at du eller dere andre kristne egentlig har så mye reelt å klage over...

Norsk media maler ikke et bildet av noen som helst, det er muslimer som setter islam i dårlig lys.

Ja, enig, og det er kristne som setter kristendommen i dårlig lys! Og det er mange muslimer, lik kristne dersom motsatt er tilfelle, som hater at ekstremister (både kristne og muslimer) gjør Islam, eller kristendommen til noe skammelig i diverse saker..

Minoriteter får til og med ekstra behandling av media... http://politikkavise..._124_EUTF8.html

Den lenken der er fin.

Det er bare veldig fint at minoritetene får god behandling av media dersom disse mineoritetene ikke er er galskapens sekter, som ekstremisme og liknende...

Vi vet at kristne til alle tider har hatt svært til selvmedlidenhet da.. Og at kristne i sin natur er egoistiske og tenker bare på seg selv.

Jada jøss, tenk å opplyse om at kristne blir masakrert, selvmedlidenhet!!!

Nå siktet jeg ikke til de som blir massakrert, men kristne generelt i vesten....

Og var det ikke du som nettopp sa at "ateister er ikke sånn og sånn" i posten din til Baltazar?

Jeg representerer ingen ateister, bortsett fra meg selv. Du forstår ikke begrepet ateist, det er det som er problemet ditt og jødehateren Baltazar... Jeg tror ikke på noen Gud, det er det også mange andre som ikke gjør, men vi alle er forskjellige, og har mange forskjellige meninger. Vi har det til felles at vi ikke tror på Gud, men der stopper det. Da har vi ateister ikke noe mer til felles. Vi har ikke noen moral til felles, nei ingen ting. Vi har ingen bestemte leveregler og sånt noe. Det er ikke det ateist betyr. Ateist betyr følgende: A(Ikke)teist(gudstro), altså er en ateist en som ikke syntes det er sannsynlig at Gud finnes. Men du har jo humanetikere, de har en plattform av moralsk og etisk karakter som de deler... Men da er det humanismen som er en fellesbetegnelse for disse ateistene, og ikke ateismen i seg selv, som kun beskriver personens manglende tro på Gud... Når du nå vet dette, så kan du ikke genrealisere ateister å påstå de er slik eller slik, fordi det eneste gyldige utsagnet om ateister er at de ikke tror på gud, eller de rett og slett ikke har noen ide om Gud, slik som for eksempel spedbarn, som jo selvsagt er ateister siden de ikke er teister a(ikke)teist(gudetro/ingen guds ide)

Det har jo de fleste erfart på godt og vondt :)

Utdyp.

Kristne, ikke alle, men mange, har dette for seg at deres religion er den eneste sanne, og alle andre skal gå fortapt, enten det er å brenne for evig tid i helvetes ild, eller det er å aldri gjenoppstå i guds rike etter døden, eller hvordan man enn tolker det. De kristne ser på seg selv, igjen ikke alle, men mange kristne ser på seg selv som moralens voktere, de eneste som "kan ha moral", eller de eneste "rettferdige", de eneste som har den rette troa, og så videre. Ser man på sin tro som mer verd enn andres tro, og ser på seg selv som et bedre menneske, med tro, enn folk uten tro og liknende, så er man egosentrisk. Det er bare ens eget som er rett og riktig, ikke noen annen som kan ha rett (igjen, så finnes det liberale mennesker som ikke mener dette blant kristne, så det er da heller ikke de jeg skriver om her, for DE er ikke spesielt egosentriske slik jeg ser det) ... Men disse konservative kristne som går rundt å skjeller ut andre og gjør narr av andres religion og livssyn, er ekstremt egoistiske og selviske: Bare det de tror på er akseptabelt, og ikke noe annet....

(Ja, det er egoistisk å tro at bare ens egne kommer til en fin plass etter døden, mens alle andre går fortapt... Det er en egosentrisk tankegang etter min mening)

Jeg har null problem med å forstå at du missliker tankegangen med himmelen og helvete, men egoistisk er ikke det best beskrivende ordet.

Jo. Det er det. Dere tror at dere er de eneste som kommer til et fint sted etterpå mens resten av oss ikke kommer noe sted. Å tro på noe sånt er særdeles egosentrisk... Dere tror på en egosentrisk narsissistisk Gud, som elsker bare dem som klarer å tro på de motsiende og billedlige og tildels uforståelige tingene, samt de helt absurde og tåpelige tingene som står skrevet i bibelen, mens han forkaster alle som ikke klarer å tro på det... Å tro på noe sånt, er jo ikke noe annet enn dumhet, for det er ikke verken logisk eller rasjonelt, for om man tenker logisk og rasjonelt over hva man ser i bibelen, så er man ikke noen kristen lenger, forutsatt at man virkelig tenker rasjonelt og logisk...

Jeg lurer også på når ateister har betalt en høy pris for kristen aggresjon, du kom ikke med ett eneste eksempel.

Her i Norge har de kristne roet seg ned betraktlig, men man trenger ikke gå mer enn 40 år tilbake i tid. Dersom man gav uttrykk for at man ikke trodde på skolen, eller noe i den retningen der, så var det spanskrøret, og skammekroken...

I USA er ateistene enkelte steder en svært utsatt gruppe. Skjellsord og trusler blir skreket til dem, som om de skulle vært skyldige i drap eller kanskje noe enda verre...

Det er jo bare å lese i bibelen det. Der står det jo hvor lite akseptabelt det er å ikke tro på Gud...

Bibelen er klare på dette punktet; DREP DEM.. Men siden man ser det i lys av jesu lære og alt det der, tolker det dit man selv vil, som man naturligvis gjør som en moderne (ibet. liberal) troende, så holder det vel bare med skremmebilder på hva som skjer med oss etter døden og så videre... Og alt mulige banale ting. Vi ateister blir sammenliknet med mennesker som "driver hor, drankere, menn som ligger med menn", drapsmenn, voldsmenn, (...) og det som måtte stå ellers av beskrivelser av mennesker som ikke er "guds beste barn"... Vi har jo naturligvis også Satan/Djevelen i oss... Jeg blir ikke plaget, personlig, men jeg vet om mange ateister i USA som virkelig blir plaget av kristne som ikke tolererer at de har et annet livssyn enn dem selv...

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Jeg er blant dem som støtter Israel. Men det finnes definetivt feil på begge sider og boken, sønn av hamas er utrolig bra informasjonskilde til denne konflikten.

Hvorfor støtter du Israel? Jeg støtter ingen av partene jeg. Ingen av dem som fortjener min støtte.

Begge to er like ignorante, og arrogante og ingen av dem ønsker å "gi seg" eller komme til enighet eller liknende. Og Israel bryter med menneskerettighetene, det samme gjør den andre motparten. Derfor ser jeg INGEN som helst grunn til å støtte Israel.

Da lurer jeg på: Hva er din grunn til å støtte nettopp Israel????

Lenke til kommentar

Det jeg ikke har svart på er jeg enten enig i eller fordi du gjentar deg selv.

Og det er fokus på muslimske ekstremister som hogger hodet av småbarn. Ikke særlig flatterende bilde av islam og muslimer, sant? Og ikke så veldig flatterende bilde det ovenfor heller? Folk flest her i Norge vil jo bare syntes at de kristnes brenning av koranen er kult, bortsett fra muslimene da selvsagt, men det er en lynsjestemning, og man må ta i betraktning at de kristne faktisk provoserer frem, det værste i muslimene, og at nyhetene om kristne som brenner sider i koranen faktisk i større grad setter muslimene i et dårlig lys enn hva media gjør med kristne? Så hva med ditt uttrykk: "Nettopp" ?

Det jeg mente var at det er veldig få (som ikke er anonym på et nettforum) som tør å snakke negativt om islam. Brenning av bibelen skjer rett som det er, men reaksjonen ligger et sted mellom veldig lite og nesten ingenting. Det tror jeg skyldes at islam er ganske... voldelig. Det er bare å sammenligne Jesus mot Muhammed. "Elsk dine fiender" "snu det andre kinnet til" i motsetning til "drep hedningene". Selvom to uskyldige amerikanere ble drept i Afghanistan grunnet brenningen, var det mye mer fokus på muslimer som følte seg trukket på.

Ble ikke som du hadde tenkt? Poenget er det at selv jeg liker at de kristne gjør gjøn mot Muhammed og jeg liker karikaturene og så videre. Jeg syntes de kristne er modige som tørr dette. Så ser man de muslimske apene (som er de som blir ildsinte) bli helt rabiate og oppfordrer til drap og så videre. Og DA blir IKKE kristendommen og de kristne satt i et dårlig lys, det blir faktisk de ekstreme muslimske islamistene som her blir satt i et dårlig lys. Og mange da skjærer alle muslimer over en og samme kam, slik vi ateister gjør med dere kristne når vi kritiserer ( ;)) og beskylder da feilaktig ALLE muslimer for å være ett og det samme...

Neida, selvfølgelig er det ikke gruppen som dreper, men drapet er skjedd pga islam. Hva er alternativet? At mordere skal skjermes fordi de er muslimer?

Noe som er like feil som at når man hevder at alle kristne er skyldige i inkvisasjonen, eller om en eller annen ekstrem kristen-sekt gjør noe avskylig, og man legger skylla over på kristne generelt. Men det er jo ikke din skyld at en svensk pastor gjør noe galt, selv om du er kristen... Du vil påstå at den svenske pastoren ikke var kristen, eller sann kristen.

Nei, det vil jeg ikke. Kristne gjør feil, ingen som nekter for det. Om han tror på treenigheten er han kristen.

“To be a Christian means to forgive the inexcusable because God has forgiven the inexcusable in you.”

― C.S. Lewis

“When I say... "I am a Christian"

I'm not shouting "I'm clean livin'."

I'm whispering "I was lost,

Now I'm found and forgiven."

When I say... "I am a Christian"

I don't speak of this with pride.

I'm confessing that I stumble

and need Christ to be my guide.

When I say. "I am a Christian"

I'm not bragging of success.

I'm admitting I have failed

And need God to clean my mess."

- Maya Angelou

Sitater er gøy :)

På samme måte er det med muslimene, de vil påstå det samme, fordi de mener at det er bare en tolerant, og moderat Islam som er sann Islam, og de kan bruke vers i Koranen til å forsvare sitt standpunkt med, til tross for at det finnes ting der også, og som man også kan finne i gamle testamentet og i det nye testamentet som kan støtte andre og også voldelige syn på sine religioner..

Nå vet ikke jeg hva som må til for å kalle seg muslim, men det er betydelig flere regler.

Ja, enig, og det er kristne som setter kristendommen i dårlig lys! Og det er mange muslimer, lik kristne dersom motsatt er tilfelle, som hater at ekstremister (både kristne og muslimer) gjør Islam, eller kristendommen til noe skammelig i diverse saker..

Men setter kristne kristendommen i slikt forferdelig dårlig lys? Jeg har vært ateist store deler av livet mitt, og det verste jeg har sett er en og annen prest som sier homofili er galt (jeg syns at homofili er greit, tilfelle du lurte). I midtøsten skriker de Allah mens de skyter på vær andre, er det ikke da naturlig å tro at denne Allah=vold?

Kristne, ikke alle, men mange, har dette for seg at deres religion er den eneste sanne, og alle andre skal gå fortapt, enten det er å brenne for evig tid i helvetes ild, eller det er å aldri gjenoppstå i guds rike etter døden, eller hvordan man enn tolker det. De kristne ser på seg selv, igjen ikke alle, men mange kristne ser på seg selv som moralens voktere, de eneste som "kan ha moral", eller de eneste "rettferdige", de eneste som har den rette troa, og så videre. Ser man på sin tro som mer verd enn andres tro, og ser på seg selv som et bedre menneske, med tro, enn folk uten tro og liknende, så er man egosentrisk. Det er bare ens eget som er rett og riktig, ikke noen annen som kan ha rett (igjen, så finnes det liberale mennesker som ikke mener dette blant kristne, så det er da heller ikke de jeg skriver om her, for DE er ikke spesielt egosentriske slik jeg ser det) ... Men disse konservative kristne som går rundt å skjeller ut andre og gjør narr av andres religion og livssyn, er ekstremt egoistiske og selviske: Bare det de tror på er akseptabelt, og ikke noe annet....

Hehe, det er da ikke opp til meg å bestemme om folk kommer til himmelen, helvete eller bare forsvinner når de dør. Og en viktig ting, alle tror at de er bedre enn andre. Du, jeg og alle andre har fordommer. Human nature.

Her i Norge har de kristne roet seg ned betraktlig, men man trenger ikke gå mer enn 40 år tilbake i tid. Dersom man gav uttrykk for at man ikke trodde på skolen, eller noe i den retningen der, så var det spanskrøret, og skammekroken...

I USA er ateistene enkelte steder en svært utsatt gruppe. Skjellsord og trusler blir skreket til dem, som om de skulle vært skyldige i drap eller kanskje noe enda verre...

Sier ikke at det er greit å si slike ting, men slike folk har det mest i kjeften.

Det er jo bare å lese i bibelen det. Der står det jo hvor lite akseptabelt det er å ikke tro på Gud...

Bibelen er klare på dette punktet; DREP DEM.. Men siden man ser det i lys av jesu lære og alt det der, tolker det dit man selv vil, som man naturligvis gjør som en moderne (ibet. liberal) troende.

Hvor står det at vi skal drepe ateister? Ikke det at jeg tror du lyger, men jeg ville likt å lese det.

Endret av 1Q84
Lenke til kommentar

Det jeg ikke har svart på er jeg enten enig i eller fordi du gjentar deg selv.

Greit.

Det jeg mente var at det er veldig få (som ikke er anonym på et nettforum) som tør å snakke negativt om islam. Brenning av bibelen skjer rett som det er, men reaksjonen ligger et sted mellom veldig lite og nesten ingenting. Det tror jeg skyldes at islam er ganske... voldelig. Det er bare å sammenligne Jesus mot Muhammed. "Elsk dine fiender" "snu det andre kinnet til" i motsetning til "drep hedningene". Selvom to uskyldige amerikanere ble drept i Afghanistan grunnet brenningen, var det mye mer fokus på muslimer som følte seg trukket på.

Dra til bibelbeltet i USA, eller på sørlandet. Bruk en ropert og kritiser kristendommen mens du brenner sider i bibelen, både fra det gamle og det nye testamentet. Se hva som skjer da....

Men jo, du har rett i at muslimer er mer hissige enn kristne, om man bare finner de rette muslimene. Kanskje man finner de mest aggreisive gruppene i Iran og Irak og pakistan? Ja, det tror jeg.... OG det er også der man fant disse aggressive muslimene som du nevner...

Ikke alle kristne lar seg provosere, eller blir ildsinte av at religionen deres blir gjort narr av, men det finnes utrolig gale kristne også.... Man kan fint bruke dem for å illustrere "De kristne"...

Så har vi dette med at du er svært selektiv i ditt valg av koran og bibelsitater...

Jeg kunne gjort noe liknende bare motsatt: kommet med et bra koransitat og et dårlig bibelsitat som oppfordrer til drap (F.eks. på homofile etc)

Neida, selvfølgelig er det ikke gruppen som dreper, men drapet er skjedd pga islam. Hva er alternativet? At mordere skal skjermes fordi de er muslimer?

Selvsagt ikke. Hvorfor spør du?

Jeg liker verken ekstreme kristne, eller ekstreme muslimer...

Kristne kan være like forjævlige som muslimer. Du har jo for eksempel Ku Klux Klan. Og selv om du hevder at det ikke er "sanne kristne" så har ikke du definisjonsmakt til å bedømme/vurdere.. De ser på seg selv som kristne, så da så... Man kan også bruke dem som et bilde på alle kristne, slik du og mange andre gjør når det kommer til muslimene. For i deres verden så er alle muslimer tilknyttet Al Quaida, og like ekstreme. Om ikke, så snakker dere i alle fall som om det er slik det er ....

Noe som er like feil som at når man hevder at alle kristne er skyldige i inkvisasjonen, eller om en eller annen ekstrem kristen-sekt gjør noe avskylig, og man legger skylla over på kristne generelt. Men det er jo ikke din skyld at en svensk pastor gjør noe galt, selv om du er kristen... Du vil påstå at den svenske pastoren ikke var kristen, eller sann kristen.

Nei, det vil jeg ikke. Kristne gjør feil, ingen som nekter for det. Om han tror på treenigheten er han kristen.

“To be a Christian means to forgive the inexcusable because God has forgiven the inexcusable in you.”

― C.S. Lewis

“When I say... "I am a Christian"

I'm not shouting "I'm clean livin'."

I'm whispering "I was lost,

Now I'm found and forgiven."

When I say... "I am a Christian"

I don't speak of this with pride.

I'm confessing that I stumble

and need Christ to be my guide.

When I say. "I am a Christian"

I'm not bragging of success.

I'm admitting I have failed

And need God to clean my mess."

- Maya Angelou

Sitater er gøy :)

Ja. :p

På samme måte er det med muslimene, de vil påstå det samme, fordi de mener at det er bare en tolerant, og moderat Islam som er sann Islam, og de kan bruke vers i Koranen til å forsvare sitt standpunkt med, til tross for at det finnes ting der også, og som man også kan finne i gamle testamentet og i det nye testamentet som kan støtte andre og også voldelige syn på sine religioner..

Nå vet ikke jeg hva som må til for å kalle seg muslim, men det er betydelig flere regler.

Nei. Det tror jeg absolutt ikke. Det er bare å kalle seg muslim, dersom man tror at Muhammed er Guds profet, og tror på det han har skrevet....

Men setter kristne kristendommen i slikt forferdelig dårlig lys?

Ja, i mange tilfeller så gjør de det. Var en katolsk prest som nylig gikk ut å støttet pedofile prester, bagateliserte og rettferdigjorde det, i tillegg til det beskyldte han ungdommen for å friste prestene til synd".. Det er selvsagt veldig mange andre eksempler også... Americas Most Hated Famly og så videre...

For ikke å snakke om Jehovas Vitner....

Jeg har vært ateist store deler av livet mitt, og det verste jeg har sett er en og annen prest som sier homofili er galt (jeg syns at homofili er greit, tilfelle du lurte). I midtøsten skriker de Allah mens de skyter på vær andre, er det ikke da naturlig å tro at denne Allah=vold?

I midtøsten ja... Og det kan være mange gode grunner til at det er slik. Her i Norge reagerer ikke muslimer flest slik man kan se i av reaksjoner blant muslimer i midtøsten. Og det er jo litt rart? eller kan det ha en logisk sammenheng? Større utvalg av TV kanaler og media ellers? Blir påvirket av det liberale samfunnet? Har ikke lenger de lovene og reglene som begrenser ytringsfrihet etc. lenger som de hadde der de en gang kom fra? Mange grunner til at muslimene her er annerledes enn de muslimene der nede.

Dessuten tror jeg det er få muslimer der nede som faktisk er ekstremister. De fleste av dem er jo der, men de fleste av muslimene tror jeg er vanlige mennesker slik som deg og meg... Media viser selvsagt kun de mest ekstreme hver gang de skal vise bilder, så det blir veldig missledende...

Hehe, det er da ikke opp til meg å bestemme om folk kommer til himmelen, helvete eller bare forsvinner når de dør. Og en viktig ting, alle tror at de er bedre enn andre. Du, jeg og alle andre har fordommer. Human nature.

Ja, greit. Vi gjør dette, til en viss grad. og det varierer fra person til person...

Sier ikke at det er greit å si slike ting, men slike folk har det mest i kjeften.

Ja... Det har dem nok, og det samme kan sies om de aller fleste muslimer som media filmer også..

Bibelen er klare på dette punktet; DREP DEM.. Men siden man ser det i lys av jesu lære og alt det der, tolker det dit man selv vil, som man naturligvis gjør som en moderne (ibet. liberal) troende.

Hvor står det at vi skal drepe ateister?

Ateister er ikke beskrevet i bibelen, derimot er Vantro et begrep som er blitt brukt, men dette kan være hva som helst, det kan være frafalne, som tror på gud og guder men som dyrker feil guder etc... Uansett står mange oppfordringer om å drepe de vantro.....

Ikke det at jeg tror du lyger, men jeg ville likt å lese det.

Jesu ord ifølge Lukas 19:27-28: «Men disse mine fiender som ikke ville at jeg skulle være konge over dem, – før dem hit og hogg dem ned for mine øyne!. .... Finnes jo flere også selvsagt.

som det står i bibelen: Let, så skal dere finne. Bank på, så skal det lukkes opp for dere" .... :)

Lenke til kommentar

Kaller du det der kilder? Nå er jeg ikke nødvendigvis uenig i påstanden om at kristne forfølges i muslimske land, men synes dette ble litt tynn suppe.

Jeg er heller ikke fremmed for at media skjuler sannheten. Media har sin agenda, men det blir fortsatt langt derifra til å presentere noe som en sannhet basert på tvilsomme kilder.

Endret av 1814_
Lenke til kommentar

Hvorfor er den så tvilsom?

Flera undersökningar pekar på att kristna nu är den mest förföljda religiösa gruppen i världen. Nyligen släppte den brittiska katolska organisationen Aid to the Church in Need rapporten ”Persecuted and forgotten” som hävdar att 75 procent av all religiös förföljelse riktas mot kristna.

Lenke til kommentar

Hvorfor er den så tvilsom?

Vel, vi kan jo ta en av kildene dine

skrevet av Michal Rachel Suissa (gift med Erez Uriely)

Løgnaktig jødisk ektepar (ledere av Senter mot antisemittisme (SMA) som ble ekskludert fra Det Mosaiske Trossamfund i 2004 pga. av samarbeid med høyreradikale og islamfiendlige miljøer.

Harald Stanghelle og Jan Otto Johansen karakteriserer SMA som ekstremist-organisasjon.

http://no.wikipedia.org/wiki/Senter_mot_antisemittisme

Lenke til kommentar

"I shall cast terror into the hearts of the infidels. Strike off their heads, strike off the very tips of their fingers." Quran 8:12

"When the sacred months are over slay the idolaters wherever you find them. Arrest them, besiege them, and lie in ambush everywhere for them." Quran 9:5

"Prophet, make war on the unbelievers and the hypocrites and deal rigorously with them. Hell shall be their home: an evil fate." Quran 9:73

"Believers, make war on the infidels who dwell around you. Deal firmly with them. Know that God is with the righteous." Quran 9:123

"Believers, take neither the Jews nor the Christians for your friends. They are friends with one another..." Quran 5:51

"Let not believers make friends with infidels in preference to the faithful - he that does this has nothing to hope for from Good - except in self-defense. God admonishes you to fear Him: for to God shall all return." Quran 3:28

"Garments of fire have been prepared for the unbelievers. Scalding water shall be poured upon their heads, melting their skins and that which is in their bellies. They shall be lashed with rods of iron.

"Whenever, in their anguish, they try to escape from Hell, back they shall be dragged, and will be told: 'Taste the torment of the Conflagration!'" Quran 22:19-20

"Muhammad is God's apostle. Those who follow him are ruthless to the unbelievers but merciful to one another." Quran 48:29

"Those that deny Our revelations We will burn in fire. No sooner will their skins be consumed than We shall give them other skins, so that they may truly taste the scourge. God is mighty and wise." Quran 4:56

"Let not the unbelievers think that they will ever get away. They have not the power to do so. Muster against them all the men and cavalry at your command, so that you may strike terror into the enemy of God and your enemy..." Quran 8:59-60

"Believers, know that the idolaters [non-Muslims] are unclean. Let them not approach the Sacred Mosque after this year is ended." Quran 9:28

"The unbelievers among the People of the Book [bible] and the pagans shall burn for ever in the fire of Hell. They are the vilest of all creatures." Quran 98:6"

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::. وَإِن جَنَحُواْ لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لَهَا وَتَوَكَّلْ عَلَى اللّهِ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ

" Hvis de ønsker fred, så skal du gjøre det samme. Forlat deg på Allah, Han hører,- vet " Koranen 8:61

فَمَا اسْتَقَامُواْ لَكُمْ فَاسْتَقِيمُواْ لَهُمْ إِنَّ اللّهَ يُحِبُّ الْمُتَّقِينَ

" Så lenge de er redelige mot dere, så vær redelige mot dem. Allah holder av de Allahfryktige" Koranen 9:7

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...