Reapeer Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Hvor mye koster ca nytt kjøre utstyr ? Kjøredress Hjelm Hansker Sko Er kjøre bukse viktig ? Er sko viktig ? Takker for hjelpen! Lenke til kommentar
Posemedchips Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Jeg betalte 6500 for mitt. Får både billigere og dyrere avhengig om du skal ha "merke" eller ei. Kjørebukse er viktig, du har ikke lyst å skli langs asfalten i en dongeri-bukse, for å si det sånn Sko er viktig, noen som går over ankelen. Lenke til kommentar
Reapeer Skrevet 2. september 2012 Forfatter Del Skrevet 2. september 2012 ok takker for svar Lenke til kommentar
Posemedchips Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 En ting til Vet ikke hva du skal kjøre, men jeg kjører tungsykkel og sitter meg aldri på sykkelen uten en ryggskinne. Ekstra trygghet, noen klager på at det er ubehagelig å kjøre med, men jeg føler meg naken uten den. Lenke til kommentar
Araho Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Det kommer jo også litt an på hvordan du har tenkt til å bruke motorsykkelen. For 10-minutters turer til og fra skolen (lettsykkel) bruker jeg ikke kjørebukse eller slikt. Skal man ut på tur, blir det derimot godt brukt. Lenke til kommentar
Posemedchips Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Enig at det er lett å skippe utstyr på korte turer desverre. Gjort det mye selv. Men ting skjer på korte turer også. Fjorsesongen skulle jeg "bare" rett på butikken, 5 min å kjøre. Rundkjøring som er laget slik at "alle" holder 40-50km/t gjennom den, oljesøl=no fun at all. Kjøreutstyret tok seg av sklituren jeg fikk. Hadde jeg ikke hatt det, hadde nok en del hud forsvunnet. 1 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Selv så ser jeg på hansker og jakke som en nødvendighet, men ikke bukse og sko. (Hjelm er jo påbudt uansett). Kjører dog alltid i en tykk joggebukse. Er det noe som er viktig å beskytte, er det overkroppen. Selv fikk jeg en god jakke fra Spyke til rundt 2500 kroner. Hjelm fikk jeg av pappa, så usikker på pris. Lenke til kommentar
Araho Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Ja, jeg bruker alltid en kraftig jakke, og har skikkelige hansker. Du har jo rett i det at det sjelden er direkte ens egen feil at man havner i trøbbel på motorsykkel, men dessverre er det slik at det ikke er like attraktivt å bruke lenger tid på å få av og på seg utstyret enn turen tar Lenke til kommentar
Steffenss Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Betalte rundt 7000 for fult sett. Men det var med 30% (?) avslag pga, det var fjorårets modell. Anbefaler å kjøpe et helhjelm med innebygde "solbriller" (Sånn du "flipper" ned). Synes at det er fint med bukse og jakke om jeg skal på en lengre tur enn til butikken ettersom de isolerer godt mot kulde, kjørehansker bruker jeg uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå