Paal Harald Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Ta en titt på dette Canon-kameraet. Lå tre år i en elv Lenke til kommentar
Hoywin Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Er rimelig sikker på at det der er et 350D, ikkje 300D Lenke til kommentar
Paal Harald Skrevet 2. september 2012 Forfatter Del Skrevet 2. september 2012 Er rimelig sikker på at det der er et 350D, ikkje 300D Det er riktig, jeg har skrevet feil. Takk for at du sa ifra Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Jeg fant engang et kamera i fjæra, dette er i leia hvor hurtigruta går forbi så vi antok at om vi fikk lest minnekortet så ville vi få se mange pensjonister som så på ting. Det var bilder av barn på 17mai og noen folk på tur samt bilder av en bil utenfor et hus som så kjent ut. Vi googla adressen og fant navnet på de som bodde der og lette de opp på facebook. De var de samme som på bildene og de fikk kameraet og bildene sine. Minnekortet datt fra hverandre da det ble tatt ut av maskinen, men vi hadde lagra bildene slik at de ikke skulle forsvinne. De som hadde mistet kameraet bodde bare en kilometer unna oss (true story!) 6 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 "Lå tre år i en elv" "For et par år siden" "Tre år senere" " ligget i bekken i over 3 år" Så regner med at det er 3 år og ikke et par år , som er 2 år.. 1 Lenke til kommentar
ballsack Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 "Lå tre år i en elv" "For et par år siden" "Tre år senere" " ligget i bekken i over 3 år" Så regner med at det er 3 år og ikke et par år , som er 2 år.. "Et par" er et uttrykk for 2 eller fler. "Ett par" er 2 stk. Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Såååå... noen nakenbilder? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Skriver ikke folk fotografens navn, adresse etc. til EXIF info'en ? (Vet ikke med Canon, men kamerane jeg benytter kan iallefall skrive slik info til alle bilder) Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Skriver ikke folk fotografens navn, adresse etc. til EXIF info'en ? (Vet ikke med Canon, men kamerane jeg benytter kan iallefall skrive slik info til alle bilder) Vi snakker om et 7 år gammelt kamera, var ikke så mange kameraer som hadde mulighet til å skrive informasjon direkte i kameraet den gangen. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 På 350D kan man vel legge inn navn, om man kobler kameraet til dataen og bruker den medfølgende prgramvaren. Men man kan ikke legge det inn uten å koble kameraet til dataen. Om jeg ikke nå husker feil da. Lenke til kommentar
polljen Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Skriver ikke folk fotografens navn, adresse etc. til EXIF info'en ? (Vet ikke med Canon, men kamerane jeg benytter kan iallefall skrive slik info til alle bilder) Det er ikke noe problem, forutsatt at eier selv tar seg bryet med å legge dette inn. Min erfaring er at svært mange, som bruker DSLR mer som point & shoot, ikke bryr seg om eller er klar over denne muligheten. 2 Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Skriver ikke folk fotografens navn, adresse etc. til EXIF info'en ?(Vet ikke med Canon, men kamerane jeg benytter kan iallefall skrive slik info til alle bilder) Det er ikke noe problem, forutsatt at eier selv tar seg bryet med å legge dette inn.Min erfaring er at svært mange, som bruker DSLR mer som point & shoot, ikke bryr seg om eller er klar over denne muligheten. Jeg er en av dem som ikke kjente til muligheten, men det blir nok ordnet med en gang. Får bare dem som finner kameraet mitt når jeg mister det kjenner til det og tar seg bryet å titte på informasjonen. Lenke til kommentar
tvister Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Er vel ikke lenge siden det var en lignende historie om et Pentax kamera etter drenering av en innsjø. Dukker vel opp en Nikon D40 fra et utrolig vått gjemmested om en ukes tid også. Lenke til kommentar
polljen Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Skriver ikke folk fotografens navn, adresse etc. til EXIF info'en ?(Vet ikke med Canon, men kamerane jeg benytter kan iallefall skrive slik info til alle bilder) Det er ikke noe problem, forutsatt at eier selv tar seg bryet med å legge dette inn.Min erfaring er at svært mange, som bruker DSLR mer som point & shoot, ikke bryr seg om eller er klar over denne muligheten. Jeg er en av dem som ikke kjente til muligheten, men det blir nok ordnet med en gang. Får bare dem som finner kameraet mitt når jeg mister det kjenner til det og tar seg bryet å titte på informasjonen. Får nå virkelig håpe at du ikke forventer å miste det men uansett alltid en god ide å merke utstyret sitt. Lenke til kommentar
MooYak Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 "Camora": Kamera med camo, noe for enhver krigsfotograf "Slik ser et Canon EOS 300D." Ser hva? Lenke til kommentar
tow Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Skriver ikke folk fotografens navn, adresse etc. til EXIF info'en ?(Vet ikke med Canon, men kamerane jeg benytter kan iallefall skrive slik info til alle bilder) Jeg gjør ikke det, visste ikke at det var en mulighet før jeg leste det her. Hvordan ordner jeg det på en D300S? Lenke til kommentar
onkelRoar Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Er vel ikke lenge siden det var en lignende historie om et Pentax kamera etter drenering av en innsjø.Dukker vel opp en Nikon D40 fra et utrolig vått gjemmested om en ukes tid også. Stemmer det. Lå der i 2 - 3 mnd, å kameraet fungerer. Tror det var et kompaktkamera? I denne saken er det minnekortet som har overlevd. Selv om overskrift osv antyder noe annet i starten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg