Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Var nok dessverre lei før jeg begynte jeg tror jeg da jeg allerede har surra rundt i 200 timer + i Skyrim med blink (Whirlwind Sprint) og Dark Vision (Aura Whisper). Same same but different :p

 

Ganske tydelig at mange av ideene som var originale i Skyrim har Bethesda kopiert over her, hadde jeg spilt Dishonored først hadde jeg nok digget det men men

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Må si at Dishonored var mer lineært enn utviklerne/spillanmelderne mener selv. Jeg mener spillet er temmelig lineært, og ikke så mange valgmuligheter etc som jeg kanskje forventet. Mener selv at Assasins Creed etc har mye mer valgmuligheter, alternative måter å løse oppgaver på etc.

Dishonored var ok, men ikke noe kjempespill.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Startet på dette i går på X360 og det første som slo meg hvor blast det var og så mye flate elendige texturer det var overalt.

 

Hvordan er pc versjonen? Om noen har sett begge versjonene, eller er bare spillet slik uansett plattform?

Det er en grei PC-port, teksturene har stort sett få artifakter og det er lagt inn støtte for MLAA og FXAA og modeller med høyere antall polygoner, men spillet blir ikke særlig pent uansett.

Fargene er utvasket ja, visstnok et bevisst valg. Dette kan fikses på PC med SweetFX, og det hjelper litt å aktivere Ambient Occlusion.

Lenke til kommentar

Det er en grei PC-port, teksturene har stort sett få artifakter og det er lagt inn støtte for MLAA og FXAA og modeller med høyere antall polygoner, men spillet blir ikke særlig pent uansett.

Fargene er utvasket ja, visstnok et bevisst valg. Dette kan fikses på PC med SweetFX, og det hjelper litt å aktivere Ambient Occlusion.

 

Da tror jeg denne utgaven går til Gamestop mot en Steam verdi kode. Takk for info arni90 :)

Lenke til kommentar

Enig i at det var for kort, i tillegg til at det var ganske lett. Det meste av vanskelighetsgraden kom jo av at du ville prøve deg på noe kult, og dermed tok større risikoer. Det kunne ha vært et GOTY om det hadde vært en god del lenger.

Det har flere problemer enn lengden, og jeg hadde ikke kalt det GOTY om det bare var lenger. Arkham City har en del fellestrekk med Dishonored, men det er ikke bare lengden som gjør at Arkham City er bedre.

Lenke til kommentar

Heller to-tre timer med noe fantastisk enn 25 med middelmådighet. Er en grunn til at jeg mener Journey kanskje er det beste spillet på en ti års tid. Koser meg med Dishonored jeg, og aner ikke hvor langt inn i spillet jeg er, men tar meg god tid, pleier å snike meg rundt og høre hva personer har å si, hva de gjør osv. Spilt 14 timer så langt (ifølge Steam, men det er garantert medregnet endel pauser og lignende, og regner med at jeg ikke er mer enn halvveis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heller to-tre timer med noe fantastisk enn 25 med middelmådighet. Er en grunn til at jeg mener Journey kanskje er det beste spillet på en ti års tid. Koser meg med Dishonored jeg, og aner ikke hvor langt inn i spillet jeg er, men tar meg god tid, pleier å snike meg rundt og høre hva personer har å si, hva de gjør osv. Spilt 14 timer så langt (ifølge Steam, men det er garantert medregnet endel pauser og lignende, og regner med at jeg ikke er mer enn halvveis.

Helt enig, men jeg har fullført to gjennomspillinger og Dunwall City Trials på 17 timer, og er kanskje derfor jeg syns det var litt kort til tross for at spillet har høy replay value.

 

Et tips: stealth er gørrkjedelig sammenlignet med å prøve å drepe alle i Dishonored.

Lenke til kommentar

Ikke hvis du kun bruker blink. Som også er et "achievement".

Achievements kunne ikke brydd meg mindre. Å begrense seg på en slik kunstig måte er meningsløst i mine øyne, enten bruker man alt spillet kan tilby deg på den beste måte eller så spiller man et annet spill. Om det var en faktisk vanskelighetsgrad der det ikke var mulig å bruke disse kreftene hadde jeg kanskje prøvd meg på den, men det er det ikke og uten disse kreftene finnes det også langt bedre spill.

Lenke til kommentar

Enig i at spillet er for enkelt. Man må begrense seg selv på ulike måter (ved for eksempel å gå for stil fremfor effektivitet) for at det skal være utfordrende. I Hitman så hadde man jo et poengsystem og en ranking, noe som gav deg en grunn til å prøve å gjøre det bra. Chaos-systemet fungerer ikke helt slik, det er lett å få low chaos uten at man prøver å la være å drepe noen, med mindre man er en komplett kølle og dreper alt og alle. I Deus Ex er det ikke slik, der føler man velbehag om man bruker kreftene sine til det fulle og kommer seg gjennom brettet. I Dishonored føles det nesten som å jukse om man bruker kreftene på best mulig måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tok feil når jeg trodde jeg var sånn ca. halvveis, var ikke langt unna slutten gitt. Så, hva skal man si? Jo, det var en fantastisk herlig verden. Gameplayet var ålreit, jeg synes det var alt for få oppdrag, og historien var alt for simpel. Føler meg litt snytt, da det har alle forutsetninger for å være så mye, mye bedre. Spillet er bra nok det, altså, misforstå meg ikke, men jeg kan ikke forstå at dette faktisk blir dratt opp som årets spill for 2012.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...