Gå til innhold

Anbefalte innlegg

5406_crop_600x300_dishonored.png

 

Et at årets største spill, Dishonored, når butikkhyllene i oktober. Spillet har fått enormt med oppmerksomhet for sitt fokus på en unik steampunk-atmosfære og varierte spillestiler. Kan dette bli det neste store snikespillet?

 

I Dishonored spiller man som en overnaturlig snikmorder med navn Corvo. Han har blitt feilaktig dømt til døden for å ha drept keiserinnen, men blir reddet av et brorskap med snikmordere. Det er fra en av disse han får sine krefter, og klarer å rømme til frihet. Nå skal han hevne seg og få æren tilbake. Rent spillmekanisk fungerer disse egenskapene som i spill flest, altså at man er nødt til kjøpe dem etterhvert som man får erfaringspoeng. Og selvfølgelig kan man ikke kjøpe alle, så det gjelder å vurdere hva slags spillestil man ønsker å satse på. En liten demonstrasjon av noen av Corvos mer stillere egenskaper finner du

.

 

Følgelig tilbyr Dishonored en rekke forskjellige spillestiler, og det reklameres med at man skal kunne spille gjennom hele spillet uten å drepe en eneste person. Også hvordan man velger å utføre et oppdrag skal være opp til spilleren. Samtalealternativer skal også være i fokus, så det gjelder å trykke på de rette knappene. HER og HER er finner du to av mange alternative gjennomføringer man kan bruke for å fullføre ett og samme oppdrag.

 

Spillet er utviklet av Arkana Studios, som tidligere har vært involvert i spill som Bioshock 2 og Thief. Spillet kommer til Norge 12. oktober, og utgis til PC, Xbox 360 og PS3. Utgiver er Bethesda.

 

Dette er en samletråd, så alt knyttet til spillet kan tas opp her.

 

http://www.youtube.com/watch?v=E1HlYTukh9A

 

 

Dishonored-Creative-Kills-Trailer-570x356.jpg

dishonored1.jpg

dishonored-quakecon-10.jpg

Dishonored_screenshot-6.jpg

dishonored599pxheaderimg1351.jpg

Endret av Blitsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle egenskapene vi har sett fra trailere og slikt er man nødt til å skaffe selv, da selvfølgelig utenom de mest grunnleggende som å gå og hoppe osv. Regner derfor med at det samme gjelder den egenskapen. Blir nok som vi kjenner det fra andre snikespill som Deus Ex: Human revolution.

Lenke til kommentar

Hvis ikke dette blir årets spill, så kall meg en krakk. Ganske mye her skal gå skikkelig, ordentlig galt for at ikke stemningen og tilstedeværelsen alene gjør det til en must-opplevelse. For å gjenta til det kjedsommelige: Skaperen av Dunwall er jo arkitekten bak City 17 i Half Life 2 for svingende!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...