Reggy Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Jeg har vært PC spiller i mange år. Har prøvd playstation 2 på Red dead rempdation (?) m.m. Funker greit det, men litt uvant for meg som egentlig spiller PC. Men - altså PC smalt i dag. Død. Om det ikke vekkes til liv for en billig penge - så er det fort 6 - 8 tusen kr for en ny spill PC. Jeg har laptop og skal skaffe Ipad så jeg trenger ellers ikke en spill PC for annet enn å spille. Så da er det vel kanskje billigere å kjøpe seg en Xbox, Playstation eller? Om mange kjøper seg konsoll - hvor mange år "varer" de liksom før de må byttes ut? Skal til USA om snaue 3 uker. Om jeg går for å skaffe meg konsoll spillmaskin. Er det noe å hente på å kjøpe der borte? Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Konsoller varer nok eit par år. Men det er ikkje lang tid før neste generasjon kommer, da snakker me 2013, og da spørs det om det lønner seg å investere i konsoll. Eg elsker konsoller og bruker Xbox'en min flittig. Du får ein Xbox til rundt 2000 kr som absolutt er ein akseptabel pris i mine øyne. Ein spill PC er meir framtidsrettet. Har det også, og det er veldig kjekt å kunne bytte ut deler når dei blir utdatert i stedet for å kjøpe heilt nytt. Alt i alt så er det ein smakssak. Du må nesten velge sjølv, men håper du fekk litt hjelp til valget. Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 2. september 2012 Forfatter Del Skrevet 2. september 2012 Takk for tips. Om jeg kjøper en Xbox - hva annet enn spill kan den brukes til? Skjønner at jeg er på et litt dumt tidspunkt om det kommer nye konsoller til neste år. Hva med USA og kjøp der. DVD plater kan man vel ikke kjøpe der. Men jeg kjøper masse billige PC spill på Ebay - kan man kjøpe spill og konsoll i USA eller det sånn forskjellig sone?? Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 For å svare på ditt første spørsmål så kan både Xbox og Playstation bruker til å sjå DVDer. Playstation kan visst nok spele av Bluray hvis det er eit must. Du kan også spele av CD-plater på begge. Xbox har også muligheten til å laste ned apper som f.eks. Zune der du kan sjå film via nettet. Veit at man kan kjøpe spel fra USA, det er ingen forskjell på det fra her i Norge. Uvisst om det gjelder konsoll også, men vil tru det. Det gir mest meining. Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 2. september 2012 Forfatter Del Skrevet 2. september 2012 Igjen takk for svar!! Xbox elle Plays. 3 har jeg ingen formening om. Men hva er det som ventes nytt og nyttår? Begge to eller bare Xbox. Hvor lenge har Xboxen vært på markedet? Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 (endret) Det i utgangspunktet billigere å kjøpe spill og konsoller i USA. Så og si halv pris, ihvertfall på spill, men det er en del ting en må være klar over... ...men istedet for at jeg skal skrive ned masse om soner, spenning, garanti osv., gir jeg deg bare et enkelt tips: Ikke kjøp konsoll i USA! Det du dog kan gjøre er å kjøpe deg en norsk PS3, og så kjøpe masse billige spill i USA. PS3 kan spille spill fra alle regioner (med enkelte få unntak). 360 og Wii er i større grad låst til den region konsollen ble kjøpt i. En europeisk 360/Wii kan med andre ord ikke spill av amerikanske spill. Når det gjelder nye konsoller, så vil Nintendo lansere sin nye WiiU i år. Sony og microsoft vil mest sannsynlig komme med nye konsoller innen et par år. 360 ble lansert i slutten av 2005. Wii i slutten av 2006, og PS3 i 2006 for USA/japan, og 2007 i europa. Endret 2. september 2012 av g.i.r.l. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå