Gå til innhold

Beste Hi-Fi headset til Hjemmekino?

AvidGamer

Anbefalte innlegg

Siden jeg bor i blokk, og ser ofte film seint om kvelden ønsker jeg å investere i et godt headset tilegnet for hjemmekino.

Budget maks 4000 Kr.

Ønsker hovedsakelig trådløst, men kablet er også greit. Ønsker og at de skal være "open-air" på ørene.

Setter stor pris på hjelp.

Noen som har meininger om Sennheiser RS 220, og hvor jeg kan få fatt i den?

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke testet de selv, men de kommer veldig bra ut i tester.

Kan kan se ut som om du har rett, finner ikke igjen den testen jeg leste som sa de var lukket. Var en norsk test, men når jeg søker nå finner jeg nesten bare omtaler på engelsk.

Jeg har forsøkt å finne norsk webbutikk som selger de, men ingen treff.

Kjenner du til noen?

Lenke til kommentar

http://www.stereofil.no/produkter/headset_wireless.html

Stereofil er en av de få, om ikke eneste, som skal ha fått inn dette. De tar også derfor litt ekstra enn div andre utsalgspriser jeg har fått forespeilet av andre forhandlere.

Prisen er forsåvidt ikke så halvgalen, med tanke på at du skal få en helt grei dac/amp i sokkelen på dem.

De er også de første tråløse hodetelefonene som blir anbefalt av ymse headfi folk, med beskrivelsen som "en trådløs HD650".

Og nei, de er IKKE lukkede. "Open, circum-aural digital wireless headphone".

Jeg var selv i markedet for disse, men pga leveringsproblemer og rot, som The Silencer nevner, ble det til at jeg heller fortsatt gikk for tråbundet headphones.

Lenke til kommentar

http://www.stereofil...t_wireless.html

Stereofil er en av de få, om ikke eneste, som skal ha fått inn dette. De tar også derfor litt ekstra enn div andre utsalgspriser jeg har fått forespeilet av andre forhandlere.

Prisen er forsåvidt ikke så halvgalen, med tanke på at du skal få en helt grei dac/amp i sokkelen på dem.

De er også de første tråløse hodetelefonene som blir anbefalt av ymse headfi folk, med beskrivelsen som "en trådløs HD650".

Og nei, de er IKKE lukkede. "Open, circum-aural digital wireless headphone".

Jeg var selv i markedet for disse, men pga leveringsproblemer og rot, som The Silencer nevner, ble det til at jeg heller fortsatt gikk for tråbundet headphones.

Jaja, da var de bestilt fra StereoFil AS. Gikk letteren enn jeg trodde. Fikk konto og melding som skulle skrives inn på giro. Det var alt.

Gleder meg.

Lenke til kommentar

Jaja, da har jeg fått headsettet på plass.

Må si jeg er meget overrasket over kvaliteten. Ingen delay.

Enaste jeg sleit litt med var oppkoblingen. For en eller annen grunn fikk jeg ikke lyd ved avspilling av store HD filmer (mkv format) når den var koblet opp med Optisk eller Coax.

Isteden må jeg benytte headsett plugg i fronten av receiveren. Litt dumt, men fungerer som en drøm.

Lett og meget behagelig. Luftig.

Mest negativt er knappene på headsettet (volum, på/av, input). Disse føles kjipe og er nokså dårlige å trykke/bruke.

Savner et indikator på hvor mye strøm gjennstår i batteriet.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...