zZzZz Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 La oss si at jeg har en tabell på hjemmesida mi som ser omtrent slik ut: index.html ________ | celle1 | |----------| | celle2 | ------------ Går det an at jeg får sånn at innholdet i celle1 står skrevet i index.html, men celle2's innhold står i ei anna fil, som celle2.html? Jeg vet om <iframe>, ja, men fins det noe annet? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Du kan bruke php! <?php include ("celle2.htm"); ?> Eller, hvis serveren din ikke støtter php er det i nødsfall en mulighet å bruke javascript. <script scr="celle2.js"></script> og i celle2.js: document.write("innholdet ditt her."); Lenke til kommentar
enden Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 javascript klarer ikke å skrive ut html sider da? Må kilden være js kode? Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Eller hvis serveren ikke støtter php, og du allikevel vil ha det gjort på serveren: <!--#include file="celle2.htm" --> Bare legg til den linjen der du ønsker innholdet av celle2.htm. Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 3. september 2003 Forfatter Del Skrevet 3. september 2003 Eller hvis serveren ikke støtter php, og du allikevel vil ha det gjort på serveren: <!--#include file="celle2.htm" --> Bare legg til den linjen der du ønsker innholdet av celle2.htm. Hmm, funka ikke hos meg<html> <head> <title>test</title> </head> <body> <!--#include file="celle2.html" --> </body> </html> celle2.html: <html> <head> <title></title> </head> <body> løsdjfløkjasdfoijwavmøslkcsoijawpeoc </body> </html> Edit: Til opplysning støtter serveren verken CGI, ASP eller PHP... Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 javascript klarer ikke å skrive ut html sider da? Må kilden være js kode? Koden skrives ikke ut i selve html-filen nei, men det funker allikevel. Tror jeg. Du kan jo ikke bruke "" i koden, da, så det er vanskelig å få den 100% etter W3C-standarden... :wink: Lenke til kommentar
enden Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Eller hvis serveren ikke støtter php, og du allikevel vil ha det gjort på serveren: <!--#include file="celle2.htm" --> Bare legg til den linjen der du ønsker innholdet av celle2.htm. er ikke det ssi Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Eller hvis serveren ikke støtter php, og du allikevel vil ha det gjort på serveren: <!--#include file="celle2.htm" --> Bare legg til den linjen der du ønsker innholdet av celle2.htm. er ikke det ssi Jo. Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Eller hvis serveren ikke støtter php, og du allikevel vil ha det gjort på serveren: <!--#include file="celle2.htm" --> Bare legg til den linjen der du ønsker innholdet av celle2.htm. Hmm, funka ikke hos meg<html> <head> <title>test</title> </head> <body> <!--#include file="celle2.html" --> </body> </html> celle2.html: <html> <head> <title></title> </head> <body> løsdjfløkjasdfoijwavmøslkcsoijawpeoc </body> </html> Edit: Til opplysning støtter serveren verken CGI, ASP eller PHP... Det funker hjemme hos meg. Både lokalt og på server. Når det gjelder validering, er jeg ikke sikker på at w3c digger den ekstra headingen du har i celle2.htm. Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 4. september 2003 Forfatter Del Skrevet 4. september 2003 Hos meg funker det verken på server eller lokalt... Lenke til kommentar
enden Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 ikke alle servere har støtte for ssi. De fleste kan skru på dette, men det er ikke alltid støttet som default Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Hos meg funker det verken på server eller lokalt... Kjipern. Enden: Det var jeg ikke klar over. Trodde det var en standard html greie med ssi. Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 4. september 2003 Forfatter Del Skrevet 4. september 2003 Nei, leste nettopp hos home.no at de ikke hadde støtte for SSI... Men det betyr ikke at jeg ikke har lyst til å "linke" fra et dokument så den bruker et annet dokuments kode... Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Nei, leste nettopp hos home.no at de ikke hadde støtte for SSI... Men det betyr ikke at jeg ikke har lyst til å "linke" fra et dokument så den bruker et annet dokuments kode... Jeg vil anbefale deg å droppe hele home.no skiten, og heller åpne en gratis konto hos start.no. Der får du 30MB, ftp, php, sendmail, +++. Skikkelig bra til å være gratis. Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 Nei, leste nettopp hos home.no at de ikke hadde støtte for SSI... Men det betyr ikke at jeg ikke har lyst til å "linke" fra et dokument så den bruker et annet dokuments kode... Jeg vil anbefale deg å droppe hele home.no skiten, og heller åpne en gratis konto hos start.no. Der får du 30MB, ftp, php, sendmail, +++. Skikkelig bra til å være gratis. Gidder ikke å gjøre det nå. Rundt nyttårstider får jeg meg 2 eller 10mbit bredbånd inn i veggen, og da setter jeg opp egen webserver, med php og hele pakka... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå