Kurt Lekanger Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Du trenger ikke kjøpe samme app to ganger. Tips: Slik sparer du penger på apper Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Apple tillater nemlig..Color me impressed! Her er mitt tips: Bruk applikasjoner basert på fri programvare. 6 Lenke til kommentar
Bing123 Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Vedrørende Android så kan du legge inn flere Google-kontoer på en enhet. Deretter er det nok at du velger din konto til å være gjeldende inne på Play store. På resten av Android kan ditt familiemedlems konto være gjeldende. Har alltid gjort det slik og ikke fått noen problemer. 3 Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Lenge siden jeg har sett en såpass åpenlys artikkelen. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 -"Apple tillater nemlig at du ? helt lovlig ? installerer apper fra opptil fem ulike kontoer på én enhet." Mulig jeg er på bærtur nå, men kan man ha flere kontoer på en iPad/phone? Det som hadde vært noe er at jeg kunne kjøpe en mobil til barna, opprettet egen konto til dem, for så å knytte denne mot min egen, med mulighet til å knytte opp maks 5 kontoer til min egen etc. Jeg vil også ha mulighet til å forhindre dem i å gjøre kjøp på egen hånd... Lenke til kommentar
Runar Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Mulig jeg er på bærtur nå, men kan man ha flere kontoer på en iPad/phone? Ikke hvis du tenker på kontoer som de du har på PC-en din. Det som menes er at du kan logge på fem ulike kontoer i App Store. Jeg har f.eks. to kontoer, en norsk og en amerikansk, slik at jeg kan laste ned applikasjoner som ikke er tilgjengelige i Norge. Alle applikasjonene forblir på telefonen selv om jeg «bytter» konto. Jeg vil også ha mulighet til å forhindre dem i å gjøre kjøp på egen hånd... Du kan velge at passord kreves umiddelbart, og ikke 15 minutter etter et kjøp som er standard. Lenke til kommentar
Kurt Lekanger Skrevet 2. september 2012 Forfatter Del Skrevet 2. september 2012 -"Apple tillater nemlig at du ? helt lovlig ? installerer apper fra opptil fem ulike kontoer på én enhet."Mulig jeg er på bærtur nå, men kan man ha flere kontoer på en iPad/phone?Det som hadde vært noe er at jeg kunne kjøpe en mobil til barna, opprettet egen konto til dem, for så å knytte denne mot min egen, med mulighet til å knytte opp maks 5 kontoer til min egen etc.Jeg vil også ha mulighet til å forhindre dem i å gjøre kjøp på egen hånd... Ja, det er nettopp det som er poenget - du kan logge deg ut av en konto og inn med en annen, og på den måten laste ned apper fra ulike kontoer. Opptil fem kontoer på én iPad/iPhone. Dermed kan du la barna ha sin egen iPhone/iPad med en egen konto, og så kan du logge deg inn med din for å laste ned og installere apper du har installert på andre iPhoner/iPader. Tror du skal kunne opprette en App Store-konto til barna, uten å tilknytte kredittkort. Dermed vil de ikke kunne laste ned annet enn gratis-apper på egen hånd. Så kan du logge deg på med din konto (med oppskriften i artikkelen) for å laste ned apper som koster penger. Se denne supportartikkelen hos Apple for info om hvordan du oppretter konto uten kredittkort: http://support.apple.com/kb/HT2534?viewlocale=no_NO Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Tips: Du trenger ikke gå via Innstillinger for å endre konto i App Store. Du finner en egen knapp nede til venstre på sidene Aktuelt, Topplister og Kjøpt. Merk at ved oppdatering av appene vil du bli nødt til å logge på den aktuelle kontoen. Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 jeg gjorde dette før for å kunne spille spill som kompiser hadde kjøpt, men senere så kom det opp at jeg måtte skrive inn passordet dems, selv når jeg skulle oppdatere apps som JEG hadde kjøpt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg