Gå til innhold

For/Motargumenter for legalisering av cannabis

Anbefalte innlegg

Hei, jeg driver på med et lite expriment her nå. Og det er og prøve og motbevise/bevise for/motargumenter for legalisering av cannabis. Min oppgave er da og finne kilder på argumentene deres.

Jeg tenkte at dette kan bli morsomt og se hva det norske folk vet om cannabis og siden dette er et veldig stort forum tenkte jeg at det var et fint sted og spørre her.

Jeg håper at denne tråden er riktig plassert(er ikke helt vandt med forumet her enda.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som det ble sagt en gang: elven lyver aldri. Men når den uærlige mann står ved elvebredden, hører han ikke annet enn løgner. Folk vil tro det de vil tro og høre det de vil høre, selv om det nødvendigvis ikke er sant. En gruppe vil mene cannabis er like farlig som annet narkotika. En annen gruppe vil mene cannabis er omtrent like farlig som en vanlig sigarett. Noen vil mene cannabis er kur for gudene vet hvor mange sykdomer. Det er sikkert også en gruppe mennesker som tror og mener cannabis er en portal for å kunne kommunisere med romvesener fra andre galakser. Så jeg må spør, hvilken gruppe faller du inn under? Eller muligens jeg heller skulle spør, hva tror du du vet om cannabis?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor skal man ha særordninger for, for eksempel alkohol og cannabis? Hvorfor skal kun noen rusmidler være tillatt, mens de andre ikke? Jeg mener at folk må ta ansvar for sitt eget liv og helse selv, og at det ikke er staten sitt ansvar. Staten burde egentlig bare opplyse om skadevirkninger etc.

Så derfor er jeg for full avkriminalisering av alle rusmidler, ikke bare det man anser som "minst farlig", men alle sammen.

Staten burde ikke ha noen ting med hva borgerne velger å "putte i seg"...

Lenke til kommentar

Dont do it.

En psykiatri plass koster samfunnet alt for mye penger.

Har lyst til at skattepengne skal bli brukt på annet enn stoners.

Men forbud hjelper ikke. De som har lyst til å røyke det, de gjør dette uansett om det er lov eller ikke. Når det er ulovlig så blir det bare enda flere utgifter, og mer alvorlig kriminalitet (vinnings og voldskriminalitet), enn om det var lovlig. Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Det som er vanskelig er å 'bevise' noe som helst kan det virke som. Hva folk mener er egentlig likegyldig, så jeg hadde også sett at man hadde fått fram fakta og ikke synsing.

Det jeg vet er at det fins folk som blir behandlet innen psykiatrien pga hasj bruk f.eks. Men jeg tror dette er et resultat av SKUNK og ikke 'ren' hasj. Dessverre er man litt 'blåøyd' også på narkotika og vil ikke se på, vurdere og gjøre fornuftige tiltak utifra medisinske årsaker og forskning satset på feltet. Man skyver det heller under teppet og håper det forsvinner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...