Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Drikker jeg for mye?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Når jeg først er på fester og drikker alkohol så klarer jeg ikke å stoppe. Bare drikker over alt jeg kommer over, hvis jeg går tom så får jeg en rar følelse, nærmest et sug og jeg må ha noe. Dagen etterpå så føler ejg meg også på en måte deprimert. Vanligvis så klarer jeg å kontrollere det, men noen ganger så drikkert jeg ALT for mye. Drikker rett og slett til jeg blir sanseløs og får backout. Skjedde nå i helgen bare. Drikker også mye mer enn alle andre jeg kjenner. Hvis jeg ikke tar feil så har jeg mange grandonkler og grandtanter som er/var alkoholikere. Anonym poster: a851d2bc7be58fdaa33cbfad1b4b9103

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor ofte drikker du da?

Det varierer. Drikker ikke til hverdags, men har heller ikke økonomi til å gjøre det. Men når jeg først drikker så er det ganske mye. I gjennomsnitt 2-3 ganger i uka. Er bare at jeg føler at jeg MÅ ha mer hele tia, og jeg klarer faktisk ikke å kontrollere meg. Prøvde en gang å bli avholds etter å ha drukket litt for mye, det funka ikke så godt ettersom at dagen etterpå så drakk jeg en flaske med vodka. Da drakk jeg ikke sånn super mye da. Anonym poster: a851d2bc7be58fdaa33cbfad1b4b9103

Lenke til kommentar

Når jeg først er på fester og drikker alkohol så klarer jeg ikke å stoppe. Bare drikker over alt jeg kommer over, hvis jeg går tom så får jeg en rar følelse, nærmest et sug og jeg må ha noe. Dagen etterpå så føler ejg meg også på en måte deprimert. Vanligvis så klarer jeg å kontrollere det, men noen ganger så drikkert jeg ALT for mye. Drikker rett og slett til jeg blir sanseløs og får backout. Skjedde nå i helgen bare. Drikker også mye mer enn alle andre jeg kjenner. Hvis jeg ikke tar feil så har jeg mange grandonkler og grandtanter som er/var alkoholikere. Anonym poster: a851d2bc7be58fdaa33cbfad1b4b9103

For å svare, ja du drikker for mye.

Så mye faktisk at du ser problemet selv. Hvorvidt du ønsker å redusere/slutte å drikke er opp til deg, men du vil trenge hjelp,

Lenke til kommentar

For å svare, ja du drikker for mye.

Så mye faktisk at du ser problemet selv. Hvorvidt du ønsker å redusere/slutte å drikke er opp til deg, men du vil trenge hjelp,

Det kan være vanskelig ja. Må da egentlig ikke dra på fester, men det vil jo ødelegge (det sosiale) livet mitt på andre arenaer? Har prøvd å regulere inntaket mitt, men endte ikke så bra ettersom at jeg nærmest instinktivt får tak i mer drikke. Har mange historier angående det, jeg klarer faktisk ikke å ta kontroll når det kommer til dette. Har også hørt før at det er min egen skyld at jeg ikke klarer å kontrollere meg og at det går fint an å kontrollere inntaket. Problemet er at jeg faktisk ikke klarer det :(Anonym poster: a851d2bc7be58fdaa33cbfad1b4b9103

Lenke til kommentar

Slenger meg på her, sliter med det samme selv. Har ingen problemer med å ikke drikke, men når jeg først drikker så drikker jeg til jeg stuper. Jeg må ha mer, og klarer ikke stoppe. Drikker meg til blackout eller små svarte hull i hukommelsen omtrent hver gang, og går jeg tom for drikke blir jeg litt smågal. Har dog ikke noen problemer med å ikke drikke i det hele tatt. Ikke at det er vanlig, men kan gjerne gå flere måneder uten å drikke. Men når jeg først drikker, da er helvete løs..

Har ikke funnet noe som hjelper :shrugs:

Føler dog at jeg ikke har noe alkoholproblem (eller, kanskje det er akkurat det jeg har, det er jo et problem, men jeg føler ikke jeg har noe avhengighetsproblem, kanskje det er en bedre formulering), da jeg aldri har problemer med å ikke drikke. Takler også helt fint å være rundt personer som drikker, uten å drikke selv.

:)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil nok tro at det å prøve å drikke lite vil hjelpe deg, sannsynligvis kommer du nok ende opp med å drikke for mye.

Hva med å prøve dette, dra på festen som du gjør men prøv å hold deg unna all form for alkohol, så du på en måte presser deg selv og be andre kompiser til å hjelpe deg med dette.

Eller du kan jo ha fest uten alkohol, det er jo ikke sånn at man MÅ ha alkohol i en fest....

-Fruitdealer

Lenke til kommentar

Jeg vil nok tro at det å prøve å drikke lite vil hjelpe deg, sannsynligvis kommer du nok ende opp med å drikke for mye.

Hva med å prøve dette, dra på festen som du gjør men prøv å hold deg unna all form for alkohol, så du på en måte presser deg selv og be andre kompiser til å hjelpe deg med dette.

Eller du kan jo ha fest uten alkohol, det er jo ikke sånn at man MÅ ha alkohol i en fest....

-Fruitdealer

Har prøvd det før, både ved å ikke drikke eller drikke lite. Har alltid endt med at jeg ikke klarer det, vet ikke hvorfor. Får bare et sug, en kløe, må drikke det. Når jeg tenker meg om så har kanskje faren min ikke et så bra forhold til alkohol. Han drikker jo vin hver dag, sånn 3glass. Vet ikke om det er så ille, men har også flere ganger sett at han er full.

Uansett så skal jeg prøve å ikke drikke på neste fest, bare dra frem all viljestyrke for å se om det hjelper. I høst/vinter i fjor så var jeg også gasnek nedfor, og da merka jeg at faktisk behøvde alkohol, også i hverdagen. Klarte heldigvis å ikke gjøre noe ut av det og fikk igjen et normalt (?) forhold til alkohol.

Hvor mye er det vanlig å drikke på en fest? Er det også vanlig å få blackout på annenhverfest omtrent og være drita på hver eneste man er på? Anonym poster: a851d2bc7be58fdaa33cbfad1b4b9103

Lenke til kommentar

-Fruitdealer

Har prøvd det før, både ved å ikke drikke eller drikke lite. Har alltid endt med at jeg ikke klarer det, vet ikke hvorfor. Får bare et sug, en kløe, må drikke det. Når jeg tenker meg om så har kanskje faren min ikke et så bra forhold til alkohol. Han drikker jo vin hver dag, sånn 3glass. Vet ikke om det er så ille, men har også flere ganger sett at han er full.

Uansett så skal jeg prøve å ikke drikke på neste fest, bare dra frem all viljestyrke for å se om det hjelper. I høst/vinter i fjor så var jeg også gasnek nedfor, og da merka jeg at faktisk behøvde alkohol, også i hverdagen. Klarte heldigvis å ikke gjøre noe ut av det og fikk igjen et normalt (?) forhold til alkohol.

Hvor mye er det vanlig å drikke på en fest? Er det også vanlig å få blackout på annenhverfest omtrent og være drita på hver eneste man er på? Anonym poster: a851d2bc7be58fdaa33cbfad1b4b9103

Hadde vært fint om du kunne gi oss info om hvordan det kommer til å gå =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...