Ghazaa Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Jeg skal selge min stasjonære, da jeg ønsker meg noe mere kompakt. Jeg kjører BF 3 på high helt uten problem, og ultra med små-hakking i de mest begivenhetsrike partiene. Jeg skal kjøpe meg en kraftig bærbar, og er veldig usikker på hva jeg kan sette som pris på dette oppsettet. Her er spesifikasjonene: Kabinett: In-Win Fanqua Midi Tower Strømforsyning: Chieftec Super Series 650W PSU Hovedkort: Gigabyte GA-P55-UD3, P55, Socket-1156 Prosessor: Intel Core? i7 Quad Processor i7-860 2,8Ghz Vannkjøling: Corsair H50 Hydro Series Ram: Corsair Dominator DDR3 1600MHz 4GB CL9 Grafikk: XFX Radeon HD 5850 1GB GDDR5 Lyd: Creative X-fi Fatal1ty HDD: Hitachi Deskstar? 7K1000.C 1TB Skjerm: LG Flatron L194WT Tastatur: Logitech G15 Trådløst nettverkskort: Usikker type, men N-standard... Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Hei. Kom med innkjøpspriser (sum) og fortell om det er en selvbygd maskin, samt nårtid de enkelte delene er montert (evt kjøpsdato dersom ikke selvbygget). Kommer du med dette så kan jeg komme med en pris JEG vil være villig til å gi for maskinen. Lenke til kommentar
Ghazaa Skrevet 1. september 2012 Forfatter Del Skrevet 1. september 2012 Maskinen er selvbygget i mars 2010. Kabinett, strømforsyning, hovedkort, prosessor, ram, gpu og HDD er kjøpt da for kr 9400,- Lydkort, skjerm og vannkjøling er ca 1/2 til ett år eldre, og stod i min forrige maskin. Tastatur og nettverkskort er ettermontert for ca 1 år siden. Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Regn nypris på alle delene pr dags dato og del prisen på to, minst. Så har du kanskje en grei pris noen er villige til å betale. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Rundt 3K for kassa, 500 kr for skjermen og tastaturet er jeg usikker på om noen vil kjøpe. Regner med du vet at du må opp i bærbare for omlag 15K for å få bedre gaming-ytelse enn et 5850 klarer? Lenke til kommentar
War Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 (endret) Med dobbel hw-ytelse pr 18 mnd og avskrivning er reglen oftest 30% av pga brukt + 30% av pr år. Dvs etter 3,3 år er den gratis, verdt noen hundrelapper. Det behøver ikke være dårlig i seg selv, men det har kommet ny hardware som bruker mindre strøm, yter mer , er kjøligere og billigere å produsere. Eksempel, kjøper en SR2 med 12 core xeon for 33.000 Selger den samme året for 10. Endret 2. september 2012 av War 1 Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Jeg må om mulig kjøpe ny PC og da vil alt være av interesse, men anbefales det egentlig å kjøpe brukt? Lenke til kommentar
War Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Brukt betyr jo ikke noe, har hardware som er blodklokket og folder på 100% 24/7 og er god som gull. Enten fungerer det eller så fungerer det ikke, at man bygger selv er også en fordel, så har ikke pakka vært unødig i posten sammensatt. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Jeg må om mulig kjøpe ny PC og da vil alt være av interesse, men anbefales det egentlig å kjøpe brukt? Brukt maskinvare kan være et godt kjøp om den er prissatt skikkelig, mange håpefulle som skal ha 10 000 kr for halve maskinen til TS. 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Hw.no og andre nerdeforum blir det billig pc, på finn osv kan man lure folk som ikke vet nok. Jeg har ikke samvittighet til det, pc er ikke noen investering , regn med å få tilbake null. 1 Lenke til kommentar
uracoin Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 jeg har trua på at den skal gå for 3490,- på finn.no mulig du kan satse på 3990,- au ta noen fine bilder, og ordlegg deg på en god måte så er du langt på vei lykke til med salget Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Prismessig sier jeg meg enig med Arni. Når det gjelder praktisk betydning av levetid, så er min erfaring at strømforsyning og harddisk er det som først ryker. De 2 av maskinene jeg har bygget hvor psu faktisk har tatt kvelden hadde vært i drift hhv 8 og 9 år, noe som gir grunn til å tro at strømforsyninga har god tid på seg. Billigere psu-er kan regnes med å vare noe kortere pga billige kondensatorer som sprenges når de blir gamle. Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 (endret) Prismessig sier jeg meg enig med Arni. Når det gjelder praktisk betydning av levetid, så er min erfaring at strømforsyning og harddisk er det som først ryker. De 2 av maskinene jeg har bygget hvor psu faktisk har tatt kvelden hadde vært i drift hhv 8 og 9 år, noe som gir grunn til å tro at strømforsyninga har god tid på seg. Billigere psu-er kan regnes med å vare noe kortere pga billige kondensatorer som sprenges når de blir gamle. Nå beveger jeg meg litt off topic..... jeg interesserte meg litt i tråden da jeg i morges startet PC med et smell og kraftig lys bak fra området hvor strømuttaket er. Og så vart alt dødt. Krise - hadde ikke tenkt å bruke peng på ny PC og havnet her for vedr. brukt... Men kan det rett og slett være PSU min som smalt og - kan kanskje det hele reddes med en ny PSU? - siden du nevner noe om at psu kan sprenges når de blir gamle...denne er ca 4 år, men jeg aner ikke om den er god eller dårlig... Endret 2. september 2012 av Reggy Lenke til kommentar
War Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 PSU døde, eneste måten å finne ut det på er å teste med en annen PSU. Det er liten sansymlighet at det er HK som drepte PSU , om du etter å ha tatt av alle kontakter ikke ser noen svimerker i dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå